Obiectivul continuu al municipiului Cluj-Napoca este îmbunătăţirea calităţii procesului educaţional prin realizarea de investiţii în extinderea, reabilitarea şi modernizarea infrastucturii de învățămînt.
Oportunitatea implementării măsurilor care să conducă la cele expuse mai sus este determinată de necesitatea asigurării accesului la educaţie pentru elevii cu nevoi speciale, precum şi crearea de facilităţi pentru aceştia, asigurarea unui sistem modern şi calitativ de educaţie accesibil tuturor categoriilor, inclusiv cele defavorizate, respectiv de necesitatea achiziționării de obiecte de inventar/mijloace fixe necesare desfășurării procesului educațional la standarde europene.
Prin implementarea proiectelor propuse se urmăreşte reducerea ratei abandonului şcolar timpuriu, care conform Strategiei Europa 2020 are o ţintă de 11,3% pentru România. Astfel, asigurarea unei baze materiale adecvate (clădiri reabilitate/ modernizate, condiții sanitare necesare pentru funcționare, dotarea cu echipamente, material didactic, etc) pentru desfășurarea actului educațional este o condiție esențială pentru co-interesarea elevului, pentru descurajarea absenteismului și reducerea fenomenului de abandon/părăsire timpurie a școlii, în vederea creșterii ratei de absolvire și tranziție spre niveluri superioare de educație.
În municipiul Cluj-Napoca funcţionează un număr de 116 unităţi de învăţământ de stat, din care 1 centru şcolar pentru educaţie incluzivă, 14 colegii, 56 grădiniţe, 27 licee (teoretice şi tehnologice), 17 şcoli gimnaziale şi un seminar teologic ordotox.
Intervenții propuse asupra obiectivelor de investiții:
- Lucrări de modernizare, reabilitare (după caz), extindere, care vor avea în vedere și creșterea eficienței energetice și scăderea consumului de utilități;
- Construirea unei săli de sport;
- Dotarea și echiparea infrastructurii școlare pentru creșterea calității actului educațional;
- Modernizarea curții școlii, inclusiv terenurile de sport, și dotarea cu mobilier urban;
- Amenajare acces pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv adaptarea/amenajarea grupurilor sanitare;
- Modernizare/amenajare, după caz, sistem de supraveghere video.
Creșterea calității infrastructurii antepreșcolară și preșcolară în vederea asigurării accesului sporit la educație timpurie și sprijinirea participării părinților pe piața forței de muncă, Axa 4 POR 2014-2020, OS 4.4