ELABORARE DOCUMENTAȚIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA LUCRĂRILOR DE DESFIINȚARE CONSTRUCTII EXISTENTE, ELABORARE PLAN URBANISTIC DE DETALIU SI DOCUMENTAȚIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE IMOBIL CU FUNCȚIUNI MIXTE - SPATIU COMERCIAL LA PARTER SI LOCUINTE LA ETAJE, AMENAJARI EXTERIOARE, ORGANIZARE DE ȘANTIER ȘI OPERATIUNI NOTARIALE
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Strada Barceanu Daniil, nr. 5
305880
-
305880, 305880-C1, 305880-C2, 305880-C3
488158
04.05.2022
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice. Imobil în coproprietate privată.

B. SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul;
Alte restricții: nu este cazul;
Imobilul nu este situat în lista monumentelor istorice sau ale naturii sau în zona de protecție a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren și trei corpuri de clădire, conform CF
Destinația zonei: RrM1, PARCELAR RIVERAN PRINCIPALELOR ARTERE DE TRAFIC, DESTINAT RESTRUCTURĂRII - ZONĂ MIXTĂ CU REGIM DE CONSTRUIRE ÎNCHIS,

Încadrat în zona de impozitare ”A” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.

Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– La emiterea autorizatiei de construire se vor respecta următoarele elemente referitoare la organizarea de santier: împrejmuirea corespunzătoare a organizărilor de santier, amenajarea rampei de spălare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spălare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curateniei in incinta si in apropierea acesteia, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
– La receptia lucrărilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din demolare/ construire.
3. REGIM TEHNIC
S= 270 mp ( din acte )
S= 264 mp ( masurata)

RrM1

4.1 În baza HCL nr. 579/2018, HCL nr. 23/18.01.2022 se modifică parțial și se completează Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014.

NOTA
S-a solicitat emiterea unui certificat de urbanism in scop "elaborare PUD, documentație pentru autorizarea lucrărilor de desfiintare constructii existente si documentatie tehnica pentru autorizarea lucrarilor de construire imobil cu funcțiuni mixte, amenajări exterioare, organizare de șantier si operatiuni notariale.

Conf. HCL nr. 23/18.01.2022 Art. 13 "Asigurarea echiparii edilitare si evacuarea deseurilor.
(9) La cladirile noi cu mai mult de sase unitati locative, se interzice montarea instalatiilor individuale de gaz pentru incalzire/apa calda menajera. Aceste cladiri vor fi racordate la sistemul centralizat de incalzire/apa calda sau la instalatii de incalzire/apa-calda de scara, bloc sau cvartal".

Potrivit secțiunii Condiționări primare: pentru situaţiile în care parcela în înţeles urban are o suprafaţă mai mică decât cea minim reglementată la punctul 4 va fi reglementată urbanistic prin P.U.D, conform legii si prevederilor regulamentului.
Având în vedere prevederile secțiunii Condiționări primare și faptul că nu se respectă cumulativ condițiile art. 4 Caracteristicile parcelelor: suprafeţe, forme, dimensiuni, a RLU aferent UTR RrM1 (suprafața parcelei este mai mică de 500 mp, frontul este mai mic de 15 mp) anterior emiterii autorizației de construire este necesar elaborarea unui planul urbanistic de detaliu în conformitate cu prevederilor art. 48 alin. 2. din Legea nr. 350 din 2001, prin care se va evidenţia modalitatea de conformare la prevederile prezentului regulament privind utilizarea funcţională, amplasarea, echiparea şi configurarea clădirilor, staţionarea autovehiculelor, posibilităţile maxime de ocupare şi utilizare a terenurilor.

Funcțiunea propusă și regimul de înălțime propus se încadrează în prevederile Regulamentului Local de Urbanism aferent RrM1, conformare funcțională și volumetrică urmând să se stabilească în cadrul studiului urbanistic.

Autorizaţia de construire se emite pentru executarea lucrărilor de bază şi a celor aferente organizării executării lucrărilor, în cel mult 30 de zile de la data depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

Documentația tehnica pentru obținerea autorizației de construire și desființare se va prezenta conform ANEXA nr. 1 Conținutul cadru din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare; de asemenea, organizarea de șantier se va face strict pe terenul proprietate, fără a afecta vecinătățile.

Conform art. 8 alin. 4 din Legea 50/1999 în situaţia în care în locul construcţiilor demolate solicitantul va construi o nouă construcţie se eliberează o singură autorizaţie de construcţie în care se indică şi se aprobă atât demolarea construcţiei vechi, cât şi construirea celei noi. În acest caz se percepe doar taxa în vederea construirii.


Pe parcela cu nr. cad. 305880 au mai fost emise certificatul de urbanism cu nr. 3191/20.10.2021, în scop "reabilitare si reparatii capitale la constructiile existente (C1, C2, C3), reabilitare imprejmuire si organizare de santier" cu valabilitatea de 12 luni de la data emiterii si certificatul de urbanism nr. 175/27.01.2022 in scop " elaborare PUD , elaborare documentatie tehnica pentru autorizarea lucrarilor de desfiintare corp C3, extindere corp c1 si corp C2 in vederea realizarii unui imobil cu functiuni mixte, organizare de santier si informare" cu valabilitatea de 12 luni de la data emiterii.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
      x
    • gaze naturale:
      x
    • canalizare:
      x
    • telefonizare:
      x
    • alimentare cu energie electrică:
      x
    • salubritate:
      x
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:
      x

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Alte avize/acorduri:
    - cererea pentru emiterea AC va fi intocmita si semnată de către coproprietarii imobilului
    - Acord coproprietari, exprimat in forma autentica
    - Primarie - Directia tehnica - Serviciul sigurantei circulatiei
    - Aviz Arhitect Sef; HCL pentru PUD; Plan reglementari cu viza secretariat CTATU aferent HCL
    - Acord vecini, exprimat în formă autentică conf. Ord nr. 839/2009 art.27: lit a) pentru constructiile noi, amplasate adiacent constructiilor existente sau în imediata lor vecinătate - si numai dacă sunt necesare măsuri de interventie pentru protejarea acestora; si lit c) în cazul amplasării de constructii cu altă destinatie decât cea a clădirilor învecinate
    - extras din rolul fiscal privind valoarea de impunere și nesechestru a construcțiilor (Primărie – Direcția impozite, taxe locale)
    - fotografii imobilele care se desființeaza (perspectivă și fațade)
    - expertiză tehnică pentru desființare (conf. Legii nr.10/1995 modificată și completată ulterior, art. 18, alin.2)

    Studii de specialitate:
    - studiu geotehnic
    - Plan topografic vizat OCPI insotit de Procesul verbal de receptie OCPI pentru DTAC
    - studiu privind performanta energetica a cladirii conf. Legii nr. 372/2005 modificata prin Legea nr. 101/2020 -conf cap IX art. 17 alin (4) -cu prezentarea tabelului privind indicatorii de performanta (definti la art.6 alin (1) din lege: a) clasa energetica; b) consumul total specific de energie primara; c) indicele de emisii echivalent CO_2; d) consum total specificde energie din surse regenerabile
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
- pentru autorizatia de construire
- pentru organizare santier
- pentru foraje geo
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari, cu estimare cantitati
PENTRU ELABORARE P.U.D:
Studii necesare:
- P.U.D. - elaborat conform Metodologiei de elaborare şi conţinutul-cadru, Indicativ GM-009-2000, emisă de M.L.P.A.T.
- Plan topografic vizat OCPI insotit de Procesul verbal de receptie OCPI pentru PUD
- Studiu geotehnic
Alte avize:
- Aviz amplasament S.C. ELECTRICA S.A.
- Aviz amplasament S.C. Compania de Apă Someș S.A.
- Aviz amplasament S.C. Del Gaz Grid S.A.
- Aviz amplasament deținător de rețea telefonizar
- Primărie - Direcţia Tehnică - Serviciul Siguranţa circulatiei
- Aviz sănătatea populației conform prevederilor Ordinului Ministerului Sănătății nr. 119/2014
- act de reglementare emis de autoritatea competentă pentru protecția mediului
- dovada achitării taxei R.U.R pentru P.U.D

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
24
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Dorin Bivolaru
Dorin Bivolaru
17.05.2022
17.05.2025
9 lei
6569335
04.05.2022
SE PRELUNGEŞTE VALABILITATEA CERTIFICATULUI DE URBANISM
18.05.2024
17.05.2025
După această dată, o nouă prelungire a valabilităţii nu este posibilă, solicitantul urmând să obţină, în condiţiile legii, un alt certificat de urbanism.
17.04.2024
3 lei
8255973
15.04.2024