ELABORARE DOCUMENTAȚIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE IMOBIL DE LOCUINȚE COLECTIVE, AMENAJĂRI EXTERIOARE, RACORDURI ȘI BRANȘAMENTE LA UTILITĂȚI, ORGANIZARE DE ȘANTIER ÎN BAZA HCL 885/10.12.2019
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Terra, nr. fn
291672
-
291672
428222
06.04.2022
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice.
Imobil în coproprietate privată;

B. SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII

Servituţi de utilitate publică: nu este cazul;
Alte restricții: zonă cu risc mare/foarte mare de teren (expertiza geotehnica pe un teritoriu determinat de expert);
Imobilul nu este situat în lista monumentelor istorice sau ale naturii sau în zona de protecție a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosinta actuală: teren (arabil);

UTR=L5 în baza HCL nr. 885 din 10.12.2019 prin care ”Se aprobă modificarea documentaţiei "Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobată prin Hotărârea nr. 493/2014, în vederea punerii în executare a Sentinței Civile nr. 3243/2018 a Tribunalului Cluj, pronunțată în Dosar nr. 2395/117/2015, rămasă definitivă prin Decizia Civilă nr. 754/2019 a Curții de Apel Cluj, în sensul revenirii pentru suprafețele de teren proprietatea S.C. Terra Holdings S.R.L. la regimul urbanistic reglementat prin PUZ si PUD "Ansamblu Rezidențial Terra Chinteni”, aprobat prin Hotărârea nr. 184/2008.

DESTINAŢIA ZONEI: UTR=L5 - subzona locuințelor colective P+3E conf. PUZ aprobat cu HCL nr.184/2008
ARTICOLUL 1 - UTILIZARI ADMISE
L5 - sunt admise urmatoarele utilizari:
- locuinte in proprietate privata;
- constructii aferente echiparii tehnico-edilitare;
- amenajari aferente locuintelor: cai de acces carosabile si pietonale private, parcaje, garaje, spatii plantate, locuri de joaca pentru copii, amenajari de sport pentru tineret, imprejmuiri.

ARTICOLUL 2 - UTILIZARI ADMISE CU CONDITIONARI
L5 - locuintele din cladiri colective medii pot fi de standard mediu sau ridicat dar locuintele din cladiri colective inalte pot fi numai de standard ridicat date fiind costurile mai ridicate de intretinere;
- locuintele sociale nu vor depasi 20%-30% din numarul total al locuintelor dintr-o operatiune urbanistice, nu vor fi dispuse in cladiri colective inalte si nu vor distona in nici o privinta in raport cu locuintele in proprietate privata;
- se admit echipamente publice la parterul blocurilor de locuit cu urmatoarele conditii:
- dispensarele de la parterul blocurilor vor avea un acces separat de cel al locatarilor;
- cresele si gradinitele vor avea un acces separat de cel al locatarilor si vor dispune in utilizare exclusiva de o suprafata minima de teren de 100 mp.;
- se admite conversia locuintelor de la parter in spatii comerciale exclusiv pentru produse cerute de aprovizionarea zilnica, numai la intersectii de strazi si numai in limitele unei raze de servire de 250 metri.
- se admit spatii pentru administrarea grupurilor de peste 50 - 70 apartamente proprietate privata, eventual cu locuinta administratorului/portarului angajat permenent.
L5 - cladirile medii de locuinte din zonele protejate se vor inscrie in exigentele acesteia si vor fi aprobate conform legii pe baza avizelor de specialitate;

ARTICOLUL 3 - UTILIZARI INTERZISE
L5 - se interzice conversia locuintelor existente din cladirile colective in alte functiuni sau construirea unor locuinte colective mixtate cu alte functiuni cu exceptia celor specificate la Articolul 2;
- se interzice utilizarea spatiilor care deja au facut obiectul conversiei pentru depozite, alimentatie publica si alte activitati de natura sa incomodeze locuintele;
- se interzic urmatoarele lucrari:
activitati productive;
- constructii provizorii de orice natura;
- depozitare en gros sau mic-gros;
- depozitari de materiale refolosibile;
- platforme de precolectare a deseurilor urbane;
- depozitarea pentru vanzare a unor cantitati mari de substante inflamabile sau toxice;
- autobaze;
- statii de intretinere auto;
- lucrari de terasament de natura sa afecteze amenajarile din spatiile publice si constructiile invecinate;
- orice lucrari de terasament care pot sa provoace scurgerea necontrolata a apelor meteorice sau care impiedica evacuarea si colectarea acestora.
L5 - se interzice realizarea cladirilor colective inalte de locuinte in zona protejata.

Încadrare în zona de impozitare “C” conform H.C.L.nr.1064/2018.

Alte prevederi rezultate din H.C.L. cu privire la zona în care se află imobilul:
- La emiterea autorizatiei de construire se vor respecta următoarele elemente referitoare la organizarea de santier: împrejmuirea corespunzătoare a organizărilor de santier, amenajarea rampei de spălare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spălare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curateniei in incinta si in apropierea acesteia, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
- La receptia lucrărilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din demolare/ construire.
3. REGIM TEHNIC
S=1775 mp

L5- conform PUZ

POT maxim P+3E = 30% , CUT maxim =1,2 ADC/mp conform PUZ aprobat cu HCL nr.184/2008

SECTIUNEA II: CONDIȚII DE AMPLASARE, ECHIPARE ȘI CONFORMARE A CLĂDIRILOR

ARTICOLUL 4 - CARACTERISTICI ALE PARCELELOR (SUPRAFETE, FORME, DIMENSIUNI)
L5 - conform PUZ
- cladirile de locuit pot fi dispuse fiecare pe un lot propriu avand acces direct dintr-o circulatie publica sau pot fi grupate pe un teren utilizat in comun cu accesele asigurate din circulatia publica prin intermediul unor circulatii private;
L5 - se interzice introducerea in lotizarile anterioare protejate a locuintelor colective medii prin unficarea parcelelor si ridicarea nivelului de inaltime;
- in zona protejata locuintele colective medii vor mentine caracteristicile parcelerului existent sau amprentele acestuia in cazul unificarii mai multor parcele si il vor exprima volumetric prin segmentarea fatadelor.

ARTICOLUL 5 - AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE ALINIAMENT
L5 - conform PUZ cu urmatoarele recomandari privind zonele de extindere:
- cladirile se vor retrage de la aliniament cu minim 4.0 metri pe strazi de categoria III si 6.0 metri pe strazi de categoria II si I, dar nu cu mai putin decat diferenta dintre inaltimea constructiilor si distanta dintre aliniamente;
L5 - se va respecta situatia din zona protejata in cazul existentei retragerilor de la aliniament, retragerea noilor cladiri fiind egala cu diferenta dintre inaltimea la cornise a cladirii si distanta dintre aliniamente dar nu cu mai potin de 4.0 metri;
- in cazul in care in zona protejata cladirile sunt dispuse pe aliniament in front continuu, noile cladiri se pot dispune pe aliniamente daca inaltimea acestora nu depaseste distanta dintre aliniament sau vor fi retrase de la aliniament la o distanta egala cu diferenta dintre inaltimea la cornise a cladirii si distanta dintre aliniamente dar nu cu mai potin de 4.0 metri.
- in cazul situarii in intersectii, noile cladiri vor asigura racordarea intre retragerile diferite de la aliniamentele strazilor prin intoarecerea retragerii de la aliniament si pe strada avand cladirile dispuse pe aliniament pe o distanta egala cu cea dintre aliniamentele fronturilor opuse, cu conditia sa nu ramana calcane vizibile.
L5 - cladirile se pot dispune pe aliniament numai pe strazi secundare sau private cu conditia ca inaltimea cladirilor sa nu fie mai mare decat distanta dintre aliniamente; in caz contrar cladirea se va retrage de la aliniament cu minim 4.0 metri;

ARTICOLUL 6 - AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE LIMITELE LATERALE SI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
L5 - conform PUZ cu urmatoarele conditionari pentru zonele de extindere:
- cladirile izolate vor avea fatade laterale si se vor retrage de la limitele parcelei la o distanta cel putin egala cu jumatate din inaltimea la cornise a cladirii masurata in punctul cel mai inalt fata de teren;
- cladirile se pot cupla pe una dintre laturile laterale ale parcelei pe o adancime de maxim 15.0 metri de la aliniament, fiind retrase fata de cealalta limita laterala cu o distanta cel putin egala cu jumatate din inaltimea la cornise a cladirii masurata in punctul cel mai inalt fata de teren;
- cladirile care se inscriu in regim de construire continuu se alipesc pe o adancime de maxim 15.0 metri de calcanele situate pe limitele laterale ale parcelelor cu exceptia parcelelor de colt unde se va intoarce fatada in conditiile de aliniere ale strazii laterale;
- retragerea fata de limita posterioara a parcelei va fi cel putin egala cu inaltimea cladirii dar nu mai putin de 5.0 metri.
L5 - in functie de regimul de construire, cladirea se alipeste pe o adancime de maxim 15.0 metri fie de doua calcane de pe limitele parcelei, fie, daca exista pe o limita un calcan iar fata de cealalta limita cladirea invecinata este retrasa, noua cladire se alipeste de calcanul existent si se retrage de cealalta limita la o distanta cel putin egala cu jumatate din inaltimea la cornise a cladirii. In cazul cladirilor izolate, retragerea fata de limitele laterale ale parcelei va fi la o distanta cel putin egala cu jumatate din inaltimea la cornise a cladirii masurata in punctul cel mai inalt fata de teren daca pe fatadele cladirilor invecinate sunt ferestre ale unor incaperi de locuit; distanta se poate reduce la jumatate dar nu mai putin de 3.0 metri in cazul in care pe fatadele laterale ale cladirilor invecinate sunt numai ferestre ale dependintelor si casei scarii.
L5 - retragerea fata de limita posterioara a parcelei va fi cel putin egala cu jumatate din inaltimea la cornise a cladirii masurata in punctul cel mai inalt fata de teren dar nu mai putin de 5.0 metri.

ARTICOLUL 7 - AMPLASAREA CLADIRILOR UNELE FATA DE ALTELE PE ACEEASI PARCELA
L5 - conform PUZ cu urmatoarele conditionari:
- intre fatadele care spre care sunt orientate camere de locuit distanta va fi egala cu inaltimea cladirii celei mai inalte; distanta se poate reduce la jumatate in cazul in care pe fatadele opuse sunt numai ferestre ale dependintelor si ale casei scarii.

ARTICOLUL 8 - CIRCULATII SI ACCESE
L5 - cladirile vor avea asigurat in mod obligatoriu accesul dintr-o circulatie publica fie direct fie, in cazul utilizarii terenului in comun de catre mai multe cladiri, prin intermediul unei strazi private;

ARTICOLUL 9 - STATIONAREA AUTOVEHICOLELOR
L5 - conform PUZ si normelor in vigoare
- stationarea autovehicolelor va fi asigurata in afara spatiilor publice;

ARTICOLUL 10 - INALTIMEA MAXIMA ADMISIBILA A CLADIRILOR
L5 - se va limita inaltmea cladirilor colective medii la P+ 3E

ARTICOLUL 11 - ASPECTUL EXTERIOR AL CLADIRILOR
L5 - conform PUZ, cu conditia intregrarii in particularitatile zonei si armonizarii cu vecinatatile immediate;
L5 - volumetria noilor cladiri ca si modul de realizare a fatadelor necesita un studiu de specialitate, avizat conform legii.

ARTICOLUL 12 - CONDITII DE ECHIPARE EDILITARA
L5 - conform PUZ cu urmatoarele conditionari:
- toate constructiile vor fi racordate la retelele edilitare publice;
- se interzice dispunerea antenelor TV-satelit in locuri vizibile din circulatiile publice si dispunerea vizibila a cablurilor CATV

ARTICOLUL 13. SPATII LIBERE SI SPATII PLANTATE
L5 - conform PUZ cu urmatoarele conditionari:
- terenul liber ramas in afara circulatiilor, parcajelor si circulatiilor va fi plantat cu un arbore la fiecare 100 mp.
- terenul amenajat ca spatii de joc, de odihna si gradini de fatada decorative va reprezenta cel putin 50% din suprafata totala a terenului liber;
- in orice operatiune efectuata pe un teren mai mare de 5000 mp. se va prevedea ca din aceste spatii minim 10% sa fie destinate folosintei in comun

ARTICOLUL 14. IMPREJMUIRI
L5 - in cazul cladirilor izolate sau cuplate retrase de la strada, gardurile spre strada vor fi transparente, vor avea inaltimea de maxim 2.20 m. si minim 1.80 din care soclu opac de circa 0.30 m. partea superioara fiind realizata din fier sau plasa metalica si dublate de un gard viu; imprejmuirile de pe limitele laterale si posterioare ale parcelelor vor fi opace din zidarie sau lemn, vor avea inaltimea de 2.20 metri si panta de scurgere va fi orientata spre parcela proprietarului imprejmuirii.

4. REGIM DE ACTUALIZARE

În baza HCL nr. 579/2018 se modifică parțial și se completează Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014.

- Prin sentința civilă nr. 3243/2018 se admite acțiunea formulată de Terra Holdings SRL, Pop Lucian Marian și Pop Alexandra în contradictoriu cu pârâții Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca și Municipiul Cluj-napoca prin Primar care obligă pârâtul să întocmească și să finalizeze documentația și să adopte hotărârea necesară în vederea modificării documentației ”Actualizare PUG al municipiului Cluj-Napoca ”în sensul modificării documentației aferente PUG în ceea ce privește regimul urbanistic al suprafeței de teren aferente ”Ansamblului Rezidenția Terra Gardens , în sensul revenirii pentru suprafețele de teren proprietatea lor, la regimul urbanistic reglementat prin PUZ si PUD ” Ansamblu Rezidențial Terra Chinteni ” aprobat prin HCL nr.184/15.04.2008.

- În baza HCL nr. 885 din 10.12.2019 ”Se aprobă modificarea documentaţiei "Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobată prin Hotărârea nr. 493/2014, în vederea punerii în executare a Sentinței Civile nr. 3243/2018 a Tribunalului Cluj, pronuntață în Dosar nr. 2395/117/2015, rămasă definitivă prin Decizia Civilă nr. 754/2019 a Curții de Apel Cluj, în sensul revenirii pentru suprafețele de teren proprietatea S.C. Terra Holdings S.R.L. la regimul urbanistic reglementat prin PUZ și PUD "Ansamblu Rezidențial Terra Chinteni”, aprobat prin Hotărârea nr. 184/2008.

- Parcela este încadrată în UTR=L5, subzona locuințelor colective P+3E conf. PUZ aprobat cu HCL nr. 184/2008 și propunerea respectă prevederile PUZ-lui.

NOTĂ: s-a solicitat emiterea unui certificat de urbanism în scopul "ELABORARE DOCUMENTAȚIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE IMOBIL DE LOCUINȚE COLECTIVE, AMENAJĂRI EXTERIOARE, RACORDURI ȘI BRANȘAMENTE LA UTILITĂȚI, ORGANIZARE DE ȘANTIER ÎN BAZA HCL 885/10.12.2019 ”.

- Conform Contractului de Vânzare-Cumparare autentificat sub nr. 3889 din 12.10.2021 anexat solicitării, parcela identificată prin c.f nr. 291672, nr. cad/top. 291672 municipiul Cluj-Napoca, a fost achiziţionată de firmele CT PARTENER CONSTRUCT SRL și AMADART CONS SRL în cursul anului 2021 de la firma TERRA HOLDINGS S.R.L. astfel încât parcela respectivă este cuprinsă în prevederile HCL nr. 885 din 10.12.2019.

- În conformitate cu art. 7 din Legea 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de constructii completată și modificată: "Autorizația de construire se emite pentru executarea lucrărilor de baza și a celor aferente organizării executării lucrărilor, în cel mult 30 de zile de la data depunerii documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții”.

- Înainte de emiterea autorizației de construire se va reglementa adresa poștală a imobilului.

- Conform art. 13 alin. 9, Partea II, Cap. 3 din Regulamentul Local de Urbanism, aprobat prin HCL nr. 493/2014, completat prin HCL nr. 23/2022, la clădirile noi cu mai mult de șașe unități locative, se interzice montarea instalațiilor individuale de gaz pentru încălzire/apa caldă menajeră. Aceste clădiri vor fi racordate la sistemul centralizat de încălzire/apă caldă sau la instalații de încălzire/apă caldă de scară, bloc sau cvartal.”

- Conform art.15 alin (3) din Legea 372 din 13.12.2005, în cazul clădirilor rezidenţiale noi, precum şi în cazul renovării majore a clădirilor rezidenţiale existente, care au mai mult de 10 locuri de parcare, investitorii/proprietarii acestora, după caz, sunt obligaţi să asigure instalarea tubulaturii încastrate pentru cabluri electrice pentru fiecare loc de parcare, pentru a permite instalarea într-o etapă ulterioară a punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice în următoarele cazuri:
  a) parcarea se situează în interiorul clădirii şi, în cazul renovărilor majore, măsurile de renovare includ parcarea sau infrastructura electrică a clădirii;
  b) parcarea este adiacentă clădirii şi, în cazul renovărilor majore, măsurile de renovare includ parcarea sau infrastructura electrică a parcării.

- Documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construire se va prezenta conform conținutului cadru din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare; de asemenea, organizarea de șantier se va face strict pe terenul proprietate, fără a afecta vecinătătile.

- Pentru acest amplasament s-a mai emis C.U. nr. 1787 din 23.04.2020 în scopul "ELABORARE DOCUMENTAȚIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE IMOBIL DE LOCUINȚE COLECTIVE, AMENAJĂRI EXTERIOARE, RACORDURI SI BRANȘAMENTE LA UTILITĂȚI, ORGANIZARE DE ȘANTIER ÎN BAZA HCL 885/10.12.2019", aflat în valabilitate. Întrucât Certificatul de urbanism nr. 1787 din 23.04.2020 a fost emis în același scop, avizele de amplasament obținute în baza acestui certificat își vor menține valabilitatea.

4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
      x
    • gaze naturale:
      x
    • canalizare:
      x
    • telefonizare:
    • alimentare cu energie electrică:
      x
    • salubritate:
      x
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:
      x

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Alte avize/acorduri:
    - cererea pentru AC semnata de proprietar imobil
    - H.C.L. 184/2008 si plan reglementări P.U.Z.
    - Primărie - Directia tehnică - Serviciul Siguranta Circulatiei
    PENTRU BRANSAMENTE
    - Aviz Tehnic S.C. Delgaz Grid S.A. si solutie de acces
    - Acord coproprietari conductă - dacă este cazul
    - Aviz de principiu S.C. Compania de Apă Somes S.A.
    - Fisa tehnică cu solutia de acces, aprobată de S.C. Electrica S.A.
    - reglementarea juridică a terenurilor afectate de lucrări

    Studii de specialitate:
    - expertiza geotehnica pe un teritoriu determinat de expert
    - studiu privind performanța energetică a clădirii conf. Legii nr. 372/2005 modificată prin Legea nr. 101/2020 – conf. cap. IX, art.17, alin (4)- cu prezentarea tabelului privind indicatorii de performanță definiți la art. 6 alin (1) din lege: a) clasa energetică; b) consumul total specific de energie primară; c) indicele de emisii echivalent CO_2; d) consum total specific de energie din surse regenerabil.
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
- pentru autorizatia de construire
- pentru foraje geo
- pentru organizare santier
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari (Ordin nr. 110/2007 - M.O. nr 550/2007)

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Delia Fluieraș
Delia Fluieraș
17.05.2022
17.05.2023
23,75 lei
64984472
04.04.2022