ELABORARE DOCUMENTAȚIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE CREȘĂ DIN CADRUL PROIECTULUI COMPLEX „DEZVOLTARE INFRASTRUCTURĂ EDUCAȚIONALĂ -IN CADRUL CARTIERULUI BORHANCI”
judetul CLUJ, municipiul CLUJ-NAPOCA, Str Borhanciului, nr. F. NR.
350364
-
350364
17814
09.01.2023
faza PUG, aprobată prin hotărârea consiliului local al municipiului Cluj-Napoca nr. 493/22.12.2014, faza PUZ aprobată prin HCL 510 din 07/07/2022,

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice. Imobil in proprietatea Municipiului Cluj-Napoca

B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii : zonă cu risc mare / foarte mare de teren (expertiza geotehnica pe un teritoriu determinat de expert)

Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii sau in zona de protectie a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren arabil
Destinația:UTR=Is Borhanci - ZONĂ DE INSTITUȚII ȘI SERVICII PUBLICE ȘI DE INTERES PUBLIC CONSTITUITE ÎN ANSAMBLURI INDEPENDENTE
Încadrat în zona de impozitare " D” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.

Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– La emiterea autorizatiei de construire se vor respecta următoarele elemente referitoare la organizarea de santier: împrejmuirea corespunzătoare a organizărilor de santier, amenajarea rampei de spălare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spălare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curateniei in incinta si in apropierea acesteia, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
– La receptia lucrărilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din demolare/ construire.

PUZ_HCL_510_2022

Is Borhanci - ZONĂ DE INSTITUȚII ȘI SERVICII PUBLICE ȘI DE INTERES PUBLIC CONSTITUITE ÎN ANSAMBLURI INDEPENDENTE
Is Borhanci SECȚIUNEA 1 : CARACTERUL ZONEI
.
A. Condiționări primare
Autorizarea construcțiilor se va face pe baza prezentului regulament. Nu se admit intervenții care permanentizează corpurile parazitare.
B. Servituți pentru obiective de utilitate publică aflate în zonă, alte restricții
Sunt permise servituți pentru rețelele de utilități, după caz.
C. Reglementări pentru spațiul public
În cadrul prezentului PUZ, spațiul ce va fi cedat domeniului public cuprinde parcelele 18, 19 si 20 conform plansei de reglementari si este încadrat în UTR Tr Borhanci , reprezentand zona de circulatie rutiera.
Toate parcelele din UTR Is_A Borhanci sunt parcele aflate în domeniul privat la municipalității și vor rămâne în domeniul privat sau vor putea fi trecute in domeniul public al municipiului Cluj-Napoca.

Is Borhanci SECȚIUNEA 2 : UTILIZARE FUNCȚIONALĂ
1. UTILIZĂRI ADMISE
Instituții și servicii publice sau de interes public: funcţiuni de învăţământ şi cercetare, funcţiuni de sănătate și asistență socială, funcțiuni sportive, funcţiuni administrative, funcţiuni de cultură .
2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIȚIONĂRI
Clădiri de cazare – (semi) hoteliere, de apartamente, cămine, internate – ale instituţiilor de învăţământ / cercetare sau sportive cu condiţia ca proprietatea şi administrarea să aparţină acestora.
Garaje / parcaje pentru personal şi vizitatori amplasate subteran sau suprateran, în părţi / corpuri de
clădiri separate sau comune cu cladirea cu functiune principala.
Elemente aferente infrastructurii tehnico-edilitare, cu condiţia amplasării acestora în subteran sau în afara spaţiului public.
Lucrările de infrastructură și sistematizare verticală vor fi realizate unitar pentru întreaga zonă reglementată prin prezentul PUZ, astfel încât să se mențină traseul de scurgere a apelor, să se evite băltirile și să fie protejate lucrările de terasare și taluzare. Aceste terenuri nu vor afecta terenurile aflate în proprietatea privată a persoanelor fizice și juridice din vecinătatea zonei reglementate.
3. UTILIZĂRI INTERZISE
Construcții provizorii de tip gheretă, tonetă, garaj, etc. amplasate pe domeniul public; Instalaţii / utilaje exterioare, montate pe faţadele imobilelor.
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2.
Sunt interzise orice tip de intervenții care afectează lucrările de terasament și sistematizare verticală ale zonei reglementate, care pot pune în pericol stabilitatea terenului.
3. REGIM TEHNIC
S=12084 mp
PUZ_HCL_510_2022

Is Borhanci - ZONĂ DE INSTITUȚII ȘI SERVICII PUBLICE ȘI DE INTERES PUBLIC CONSTITUITE ÎN ANSAMBLURI INDEPENDENTE
Is Borhanci SECȚIUNEA 3 : CONDIȚII DE AMPLASARE, ECHIPARE ȘI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
.
4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Autorizarea executării parcelarilor, în baza prezentului regulament, este permisă pentru fiecare lot în parte conform planșei U3.1 – REGLEMENTĂRI URBANISTICE.
5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Retragerea faţă de aliniament va fi de minim 5 m.
6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Clădirile se vor retrage în mod obligatoriu de la limitele laterale ale parcelelor cu o distanţă minim egală cu 5 m.
Clădirile se vor retrage de la limita posterioară a parcelei cu o distanţă minim egală cu 5 m.
7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Distanţa minimă dintre două clădiri aflate pe aceeaşi parcelă va fi egală cu jumătate din înălţimea clădirii mai înalte, măsurată la cornişă sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai puţin decât 5 m
8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Pentru a fi construibile, parcelele trebuie să aibă acces direct sau prin servitute la o circulație publică.
Parcelele cu funcțiunea de educație vor avea acces auto din breteaua de circulație paralelă cu drumul principal ce străbate zona reglementată pe direcția nord-sud. Aceast teren este propus pentru trecere in domeniul public.
9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform funcțiunii parcelei astfel:
a) Centrul de sănătate:
1 loc parcare auto / 80 mp AU
1 loc biciclete / 100 mp AU
b) Creșă:
1 loc parcare auto / 200 mp AU, dar minimum două
1 loc biciclete / 200 mp AU
c) Grădiniță:
1 loc parcare auto / 200 mp AU
1 loc biciclete / 100-20 mp AU
d) Școală:
1 loc parcare auto / 200 mp AU
1 loc biciclete / 100-20 mp AU
e) Liceu:
1 loc parcare auto / 200 mp AU
1 loc biciclete / 100-20 mp AU
f) Bazin sportiv:
1 loc parcare auto / 50 mp luciu de apă + 15 locuri pentru public
1 loc biciclete / 50 mp luciu de apă + 15 locuri pentru public
Se vor respecta normele în vigoare referitoare la locurile de parcare necesare pentru persoanele cu dizabilități și pentru vehiculele electrice.
Amplasarea parcarilor se poate face pe lot sau pe domeniul public invecinat in spatii special amenajate pentru parcari.
10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Regim de înălțime maxim (Rhmax): D+P+3 adaptat condiționărilor programului arhitectural
Înălțime maximă la cornișă (Hmax) față de cota ± 0.00 : 24 m adaptat condiționărilor programului arhitectural

Numărul de subsoluri necesare se va raporta la cerințele funcționale a fiecărui program de arhitectură, acest lucru neavând impact asupra indicatorilor urbanistici.
11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Arhitectura clădirilor va fi de factură contemporană şi va exprima caracterul programului. Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Autorizarea executării construcțiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei şi peisajului urban.
Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente in proporție mare la elementele construcţiei.
12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Toate clădirile se vor racorda la reţelele edilitare publice.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în clădiri sau în împrejmuirea parcelei.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc). Fiecare parcelă va dispune de un spaţiu interior parcelei (posibil integrat în clădire) destinat colectării deşeurilor menajere, accesibil din spaţiul public.
Lucrările de infrastructură și sistematizare verticală vor fi realizate unitar pentru întreaga zonă reglementată prin prezentul PUZ, astfel încât să se mențină traseul de scurgere a apelor, să se evite băltirile și să fie protejate lucrările de terasare și taluzare. Aceste lucrări nu vor afecta terenurile aflate în proprietatea privată a persoanelor fizice și juridice din vecinătatea zonei reglementate.
13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Pe ansamblul unei parcele, spaţiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 20% din suprafaţa totală şi vor cuprinde exclusiv vegetaţie (joasă, medie şi înaltă). Suprafeţele având o îmbrăcăminte de orice tip sunt cuprinse în categoria spaţiilor libere, pentru care se vor utiliza materiale in functie de functiune; vor fi preferate materialele permeabile acolo unde este permis.
Eliminarea arborilor maturi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care aceştia reprezintă un pericol iminent pentru siguranţa persoanelor sau a bunurilor sau împiedică realizarea investiției.
14. ÎMPREJMUIRI
Împrejmuirile orientate spre spaţiul public vor fi realizate din grilaj metalic sau într-un sistem similar care pemite vizibilitatea în ambele direcţii şi pătrunderea vegetaţiei. Înălțimea maximă a împrejmuirilor va fi de 2,20 m. Împrejmuirile vor putea fi dublate de garduri vii.
Împrejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m înălțime. Porțile împrejmuirilor situate în aliniament se vor deschide spre interiorul parcelei. Arhitectura împrejmuirilor va fi corelată cu cea a clădirilor aflate pe parcelă.

Is Borhanci SECȚIUNEA 4. POSIBILITĂȚI MAXIME DE OCUPARE AȘI UTILIZARE A TERENULUI
15. PROCENTUL MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (P.O.T.)
P.O.T. maxim = 60%, adaptat condiționărilor programului arhitectural
16. COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (C.U.T.)
C.U.T. maxim = 2.2, adaptat condiționărilor programului arhitectural
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
      x
    • gaze naturale:
      x
    • canalizare:
      x
    • telefonizare:
    • alimentare cu energie electrică:
      x
    • salubritate:
      x
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
      x
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:
      x

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Studii de specialitate:
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
24
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Claudia Lolos
Claudia Lolos
30.01.2023
30.01.2025
0 lei
__________
__.__.____