informare
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Zona Colonia Sopor
294286, 259366
13880, 13903
plan de încadrare în zonă şi plan de situaţie.
141851
23.04.2014
Documentație urbanism
225
15.12.1998
792/21.12.1999; 515/15.12.2009
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj - Napoca, în afara zonei protejate.
Imobil în proprietate privată.
Imobil în proprietate privată.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINŢA ACTUALĂ: arabil.
DESTINAŢIA ZONEI conform P.U.G.: subzona echipamentelor publice la nivel de cartier şi complex rezidenţial extinse sau propuse.
UTILIZĂRI ADMISE: creşe, grădiniţe, şcoli primare şi gimnaziale, licee, dispensare urbane şi dispensare policlinici, biblioteci de cartier, alte tipuri noi de echipamente publice.
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: la dispensarele, creşele şi grădiniţele situate la parterul blocurilor de locuit se va asigura un acces direct, separat de cel al locatarilor. Pentru creşele şi grădiniţele situate la parterul blocurilor de locuit se va prevedea o suprafaţă de minim 100 mp în utilizare exclusivă, îngrădită şi amenajată conform necesităţilor.
UTILIZĂRI INTERZISE: se interzice utilizarea parţială a terenului şi a clădirilor echipamentelor publice în alte scopuri decât cele specifice funcţiunii respective cu excepţia şcolilor care sunt sedii de circumscripţii electorale.
Incadrare în zona 'D' de impozitare fiscală, conform H.C.L. nr. 715/2000, modificată cu H.C.L. nr. 209/2003.
DESTINAŢIA ZONEI conform P.U.G.: subzona echipamentelor publice la nivel de cartier şi complex rezidenţial extinse sau propuse.
UTILIZĂRI ADMISE: creşe, grădiniţe, şcoli primare şi gimnaziale, licee, dispensare urbane şi dispensare policlinici, biblioteci de cartier, alte tipuri noi de echipamente publice.
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI: la dispensarele, creşele şi grădiniţele situate la parterul blocurilor de locuit se va asigura un acces direct, separat de cel al locatarilor. Pentru creşele şi grădiniţele situate la parterul blocurilor de locuit se va prevedea o suprafaţă de minim 100 mp în utilizare exclusivă, îngrădită şi amenajată conform necesităţilor.
UTILIZĂRI INTERZISE: se interzice utilizarea parţială a terenului şi a clădirilor echipamentelor publice în alte scopuri decât cele specifice funcţiunii respective cu excepţia şcolilor care sunt sedii de circumscripţii electorale.
Incadrare în zona 'D' de impozitare fiscală, conform H.C.L. nr. 715/2000, modificată cu H.C.L. nr. 209/2003.
3. REGIM TEHNIC
UTR = E2
S = 870 mp
POT = conf.normelor specifice; CUT = conf.normelor specifice.
Zonă dotată cu reţele tehnico-ediliotare.
CARACTERISTICI ALE PARCELELOR: conform P.U.Z. sau conform situaţiei existente şi posibilităţilor de extindere pe terenuri libere adiacente sau de localizare pe alte terenuri disponibile. Conform normelor specifice pentru fiecare tip de echipament şi Regulamentului general de urbanism.
Parcela este construibilă numai dacă are acces direct dintr-o stradă publică sau prin drept de trecere legal obţinut printr-o altă parcelă.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: conform P.U.Z. cu condiţia ca retragerea de la aliniament să fie de minimum 10,0 m.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARĂ ALE APRCELELOR: conform P.U.Z. şi conform normelor specifice şi Regulamentului general de urbanism. In cazul în care nu există alte prevederi, clădirea se va retrage faţă de limitele laterale ale parcelei cu cel puţin jumătate din înălţimea la cornişă măsurată în punctul cel mai înalt faţă de teren, dar nu mai puţin de 5,0 m.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ: conform P.U.Z., normelor specifice şi Regulamentului general de urbanism. în cazul în care nu există alte prevederi clădirile de pe aceeaşi parcelă se vor dispune la o distanţă egală cu jumătate din înălţimea clădirii celei mai înalte dar numai puţin de 6,0 m. Distanţa se poate reduce la jumătate numai dacă pe faţadele respective nu sunt accese în clădire şi nu sunt încăperi care necesită lumină naturală.
CIRCULAŢII ŞI ACCESE: Toate echipamentele publice vor avea asigurat un acces carosabil dintr-o circulaţie publică.
STAŢIONAREA AUTOVEHICOLELOR: Echipamentele publice vor avea asigurate parcaje conform normelor în spaţii rezervate din terenul propriu, situate adiacent circula]iilor publice.
ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ: conform funcţiunii specifice sau conform P.U.Z.; conform caracterului zonei şi vecinătăţilor.
ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: aspectul clădirilor din zonele protejate se va aviza conform legii pe baza unor justificări suplimentare privind modul de înscriere în limitele de 100m. faţă de monumentele de arhitectură existente şi propuse.
CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: Toate echipamentele publice vor fi racordate la reţelele publice de echipare edilitară.
SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE: conform normelor în vigoare. Spaţiul liber dintre clădire şi aliniament va fi tratat peisagistic şi plantat în proporţie de minimum 40% cu arbori. Parcajele vor fi înverzite cu un arbore la 4 maşini şi înconjurate cu gard viu de 1,20m înălţime.
ÎMPREJMUIRI: echipamentele publice vor fi înconjurate spre stradă cu un gard transparent, eventual decorativ, cu un soclu opac de 0,30m, având înălţimea totală de maximum 2,20m şi minimum 1,80m, dublat de un gard viu. Pe limitele laterale şi posterioare ale parcelei, gardurile vor avea înălţimea de minimum 2,20m şi vor fi transparente sau semi opace, în
cazul învecinării cu spaţii plantate, locuinţe colective medii şi mari sau activităţi cu care se pot stânjeni reciproc.
4. REGIMUL DE ACTUALIZARE / MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE:
Certificatul de urbanism nu s-a putut elibera în scopul solicitat "construire locuinţă familială P+2E" deoarece propunerea de construire nu respectă prevederile regulamentului local de urbanism aferent Planului Urbanistic General aprobat cu H.C.L. nr. 792/1999 şi nr. 515/15.12.2009, UTR=E2, Punctul 2, Regimul economic, Utilizări admise.
Întrucât parcela Dvs. este situată într-o zonă neurbanizată, construirea este condiţionată de elaborarea unor studii de urbanism în conformitate cu Legea nr. 350/2001 republicată şi actualizată.
NOTĂ:
1. Se vor respecta H.G. nr. 525/1996 republicată, Legea nr. 50/1991 republicată, Legea nr. 350/2001 modificată, Legea nr. 190/2013, Ordinul 839/2009, Ordinul 1867/2010, OUG nr. 34/2013, OUG nr. 114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
S = 870 mp
POT = conf.normelor specifice; CUT = conf.normelor specifice.
Zonă dotată cu reţele tehnico-ediliotare.
CARACTERISTICI ALE PARCELELOR: conform P.U.Z. sau conform situaţiei existente şi posibilităţilor de extindere pe terenuri libere adiacente sau de localizare pe alte terenuri disponibile. Conform normelor specifice pentru fiecare tip de echipament şi Regulamentului general de urbanism.
Parcela este construibilă numai dacă are acces direct dintr-o stradă publică sau prin drept de trecere legal obţinut printr-o altă parcelă.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT: conform P.U.Z. cu condiţia ca retragerea de la aliniament să fie de minimum 10,0 m.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARĂ ALE APRCELELOR: conform P.U.Z. şi conform normelor specifice şi Regulamentului general de urbanism. In cazul în care nu există alte prevederi, clădirea se va retrage faţă de limitele laterale ale parcelei cu cel puţin jumătate din înălţimea la cornişă măsurată în punctul cel mai înalt faţă de teren, dar nu mai puţin de 5,0 m.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ: conform P.U.Z., normelor specifice şi Regulamentului general de urbanism. în cazul în care nu există alte prevederi clădirile de pe aceeaşi parcelă se vor dispune la o distanţă egală cu jumătate din înălţimea clădirii celei mai înalte dar numai puţin de 6,0 m. Distanţa se poate reduce la jumătate numai dacă pe faţadele respective nu sunt accese în clădire şi nu sunt încăperi care necesită lumină naturală.
CIRCULAŢII ŞI ACCESE: Toate echipamentele publice vor avea asigurat un acces carosabil dintr-o circulaţie publică.
STAŢIONAREA AUTOVEHICOLELOR: Echipamentele publice vor avea asigurate parcaje conform normelor în spaţii rezervate din terenul propriu, situate adiacent circula]iilor publice.
ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISIBILĂ: conform funcţiunii specifice sau conform P.U.Z.; conform caracterului zonei şi vecinătăţilor.
ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR: aspectul clădirilor din zonele protejate se va aviza conform legii pe baza unor justificări suplimentare privind modul de înscriere în limitele de 100m. faţă de monumentele de arhitectură existente şi propuse.
CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ: Toate echipamentele publice vor fi racordate la reţelele publice de echipare edilitară.
SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE: conform normelor în vigoare. Spaţiul liber dintre clădire şi aliniament va fi tratat peisagistic şi plantat în proporţie de minimum 40% cu arbori. Parcajele vor fi înverzite cu un arbore la 4 maşini şi înconjurate cu gard viu de 1,20m înălţime.
ÎMPREJMUIRI: echipamentele publice vor fi înconjurate spre stradă cu un gard transparent, eventual decorativ, cu un soclu opac de 0,30m, având înălţimea totală de maximum 2,20m şi minimum 1,80m, dublat de un gard viu. Pe limitele laterale şi posterioare ale parcelei, gardurile vor avea înălţimea de minimum 2,20m şi vor fi transparente sau semi opace, în
cazul învecinării cu spaţii plantate, locuinţe colective medii şi mari sau activităţi cu care se pot stânjeni reciproc.
4. REGIMUL DE ACTUALIZARE / MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE:
Certificatul de urbanism nu s-a putut elibera în scopul solicitat "construire locuinţă familială P+2E" deoarece propunerea de construire nu respectă prevederile regulamentului local de urbanism aferent Planului Urbanistic General aprobat cu H.C.L. nr. 792/1999 şi nr. 515/15.12.2009, UTR=E2, Punctul 2, Regimul economic, Utilizări admise.
Întrucât parcela Dvs. este situată într-o zonă neurbanizată, construirea este condiţionată de elaborarea unor studii de urbanism în conformitate cu Legea nr. 350/2001 republicată şi actualizată.
NOTĂ:
1. Se vor respecta H.G. nr. 525/1996 republicată, Legea nr. 50/1991 republicată, Legea nr. 350/2001 modificată, Legea nr. 190/2013, Ordinul 839/2009, Ordinul 1867/2010, OUG nr. 34/2013, OUG nr. 114/2007 şi toate legile, normativele şi hotărârile Consiliului local care reglementează amenajarea teritoriului şi construirea în zonă.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Studii de specialitate: - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Ligia Subtirica
Aurora Rosca
Paula Giurgiu/24.04.2014
Paula Giurgiu/24.04.2014
24.04.2014
12 lei
7.849.027
23.04.2014