ELABORARE DOCUMENTAȚIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE ANSAMBLU CU FUNCȚIUNI MIXTE - LOCUINȚE COLECTIVE, COMERȚ, SERVICII, AMENAJĂRI EXTERIOARE, ÎMPREJMUIRE TEREN, RACORDURI ȘI BRANȘAMENTE LA UTILITĂȚI CONFORM P.U.Z. APROBAT PRIN H.C.L. nr. 167/ 29.03.2018 (SE VA VEDEA PCT. 4)
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Strada Scortarilor, nr. 12
331963
0
331963, 331963-C1
plan de încadrare în zonă și plan de situație, însoțit de tabel cu inventarul de coordonate.
659009
19.12.2019
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecție a valorilor istorice și arhitectural urbanistice. Imobil în proprietatea privată, conform extrasului de carte funciară anexat.

SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII
Servituți pentru obiective de utilitate publică: - pentru asigurarea servituții de utilitate publică s-au dezmembrat parcelele înscrise în C.F. nr. 331964, nr. cadastral 331964, C.F. nr. 331965, nr. cadastral 331965 și C.F. nr. 331966, nr. cadastral 331966.
Alte restricții: - nu este cazul.
Imobilul nu este inclus în lista monumentelor istorice și/sau ale naturii ori în zona de protecție a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosința actuală: - teren, C9 - atelier întreținere și Autorizație de desființare nr. 33 din 20.03.2018.

UTR= RiM *(conform PUZ)
Destinaţia zonei: Restructurarea zonelor cu caracter industrial – Zona mixtă.

ARTICOLUL 1 – UTILIZARI ADMISE
Structura functionala mixta incluzand locuire colectiva, activitati administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, comerciale (tertiare), culturale, de invatamant, de sanatate cu caracter ambulatoriu, de turism etc. Locuirea va ocupa intre 30 si 70 % din suprafata construita desfasurata totala (raportul optim intre locuire si celelalte activitati ar fi de 1 :1). Parterele spre principalele spatii publice vor avea functiuni de interes pentru public.
Comert en detail in cladiri independente sau la parterul cladirilor .
Conversia functionala si restructurarea cladirilor cu valoare de patrimoniu industrial pentru tipurile de activitati admise, ce vor fi in pastrate si integrate in noua structura urbana.

ARTICOLUL 2 – UTILIZARI ADMISE CU CONDITIONARI
Utilizari monofunctionale pentru functiuni ample de publice sau de interes public major – complex expozitional, centru de congrese si conferinte, campus universitar / de cercetare, sala polivalenta, centru medical de mari dimensiuni, parc sportiv sau tematic etc.
Conversia si restructurarea cladirilor industriale sau de alt fel existente pentru tipurile de activitati admise, cu conditia integrarii acestora in noua structura urbana.
Garaje publice sau private sub si supraterane in cladiri dedicate cu urmatoarele conditii :
(a) sa nu ocupe frontul spre spatiul public (sa fie amplasate in interiorul parcelei, in spatele unui tract dedicat altor functiuni)
(b) accesul autovehiculelor sa se realizeze acolo unde este posibil din strazi cu circulatie redusa / secundare si sa fie organizat astfel incat sa nu perturbe traficul

ARTICOLUL 3 – UTILIZARI INTERZISE
Activitati / sevicii de tip industrial sau cvasiindustrial, poluante de orice natura, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat.
Depozitare en gros.
Depozitare de materiale refolosibile
Comert en detail in cladiri tip big box (hypermarket, mall, etc.).
Comert en gros.
Comert si alimentatie publica practicate prin vitrine / ferestre.
Garaje in cladiri provizorii sau permanente independente amplasate in interiorul parcelelor
Elemente supraterane independente ale infrastructurii tehnico-edilitare dispuse pe spatiul public.
Ansambluri monofunctionale rezidentiale.
Locuire de tip individual.
Constructii provizorii de orice natura.
Instalatii / utilaje exterioare, montate pe fatada dinspre spatiul public a imobilelor.
Publicitate comerciala realizata prin amplasarea de materiale publicitare de orice natura pe imobile – fatade, calcane, acoperisuri, terase – sau pe imprejmuiri.

Sunt interzise lucrari de terasament si sistematizare verticala de natura sa afecteze amenajarile din spatiile publice sau de pe parcelele adiacente.

Încadrare în zona de impozitare ”B” conform H.C.L. nr. 715/2000 şi H.C.L. nr. 209/2003.

Alte prevederi rezultate din HCL cu privire la zona in care se afla imobilul: - nu este cazul.
3. REGIM TEHNIC
UTR RiM *(conform PUZ)
S = 10351,00 mp

ARTICOLUL 4 – CARACTERISTICI ALE PARCELELOR (SUPRAFETE, FORME, DIMENSIUNI)
Se vor respecta conditionarile impuse prin plansele de reglementari si circulatia parcelelor in ceea ce priveste forma si parcelarea terenurilor.
Pentru orice parcelari sau comasari ulterioare neprevazute in prezentul PUZ se vor intocmi studii de specialitate
Se vor respecta restrictiile impuse de circulatii si accese.
In cazul constructiilor publice dispuse izolat terenul minim este de 1000 mp.

ARTICOLUL 5 – AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE ALINIAMENT
Cladirile se vor amplasa pe noul aliniament propus al strazii Scortarilor, dupa cedarea unei fasi de teren adiacenta strazii, drept servitute de utilitate publica.
Ca principiu, cladirile se vor dispune in regim de construire inchis. La strada Scortarilor, spre limita Vestica, intrucat parcela se invecineaza cu UTR Vs, nu se va inchide frontul si se vor respecta conditiile de retrageri fata de limitele laterale. Spre latura Estica cladirea se va amplasa pe limita de proprietate in vederea realizarii unui front continuu inchis.

ARTICOLUL 6 – AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE LIMITELE LATERALE SI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
La strada Scortarilor, cladirile se vor amplasa pe calcanul existent pe latura estica, pe o adancime de maxim 20m de la aliniament. Spre latura vestica, datorita cladirii existente ce urmeaza a fi reabilitata se impune o deschidere in frontul strazii si o intrerupere a frontului continuu.
Fata de limita laterala vestica a parcelei, constructiile noi se vor retrage la o distanta de minim 6.00m de la circulatia pietonala publica, dar nu mai putin de 9.00m fata de limita de proprietate.
Fata de limita laterala estica si se va asigura o retragere de minim 14.00m, reprezentand ½ din inaltimea maxim admisa a cladirilor propuse
Fata de limita Canalul Morii, se va asigura o retragere de min 9.00m la nivelul parterului de la traseul regularizat al cursului de apa, cu o latime de 5.00m a circulatiei pietonale. Este permisa iesirea in consola a balcoanelor sau a etajelor superioare, insa fara a depasi limita circulatiei pietonale si a celor 5.00m de la traseul regularizat.
Fata de limita de Est din vecinatatea imobilului de birouri de pe str. Buftea retragerea la nivelul parterului va fi de 9.00m, cu posibilitatea iesirii in consola a etajelor superioare.
Fata de limita nordica de proprietate, retragerea minima va fi de 9.00m

ARTICOLUL 7 – AMPLASAREA CLADIRILOR UNELE FATA DE ALTELE PE ACEEASI PARCELA
Distanta dintre fatadele a doua cladiri invecinate va fi de 6.0 metri numai in cazul in care fatadele prezinta ferestre care nu asigura luminarea unor incaperi de locuit (dormitoare sau camere de zi).
Este posibila alipirea a doua corpuri de cladire daca ambele au calcan pe zona de conexiune.

ARTICOLUL 8 – CIRCULATII SI ACCESE
Se vor asigura 2 accese auto pe parcela, ambele accese principale cu dublu sens, si latime de 6.00 m, si vor debusa in strazile Scortarilor respectiv Buftea.
Accesul auto din interiorul parcelelor in circulatia publica se va face in conformitate cu recomandarile Studiului de trafic, respectiv in ambele directii de deplasare la iesirea in Scortarilor si interdictie de viraj la stanga la iesire in Buftea
Se va asigura accesul autovehiculelor de interventie
Din circulatia auto interioara se va asigura accesul la parkingul subteran
In ceea ce priveste circulatia publica pietonala, se preia intentia de realizare a unei artere pietonale de-a lungul Canalului Morii. Datorita prezentei imobilului de birouri de la Est, devine imposibila legatura acestei artere pietonale cu str. Buftea si astfel prin prezentul regulament se propune un traseu alternativ, in interiorul amplasametului studiat pe latura nordica a imobilului de birouri invecinat
Totodata se propune un traseu pietonal deschis circulatiei publice pe latura de vest a amplasamentului, care sa lege str. Scortarilor de Canalul Morii.

ARTICOLUL 9 – STATIONAREA AUTOVEHICULELOR
Stationarea autovehiculelor necesare functionarii diferitelor activitati, conform normelor, se admite numai in interiorul parcelei, deci in afara circulatiilor publice, dispuse in constructii supra / subterane sau in parcaje amenajate la sol.
Se va asigura un minim de 1loc de parcare pentru fiecare apartament sub 100 mp, si minim 2 loc de parcare pentru apartamente mai mari de 100 mp, plus cele destinate celorlalte functiuni de birouri, servicii si spatii comerciale.
Pentru functiuniile comerciale se va asigura un loc de parcare la 35mp spatiu de vanzare ; se considera spatiu de vanzare 2/3 din suprafata desfasurata a spatiilor comerciale.
Pentru servicii si birouri se vor asigura un minim de 1loc/ 80 mp utili.
Pentru centrul educational se va prevedea un loc de parcare/ 200mp AU, dar nu mai putin de doua locuri.

ARTICOLUL 10 – INALTIMEA MAXIMA ADMISIBILA A CLADIRILOR (vezi PUG)
La strada Scortarilor, regimul de inaltime maxim admis este de 2S+P+6E, inaltimea la cornisa nu va depasi 24.5 m, iar inaltimea totala (maxima) nu va depasi 28 m.
In zona de sud-Est a amplasamentului, datorita pozitiei privilegiate inimediata vecinatate a Canalului Morii si a imobilului de birouri de pe strada Buftea care are un regim de inaltime similar, inaltimea maxim admisa este de 28.00m in punctul cel mai inalt, cu un regim de inaltime maxim admis de 2S+P+6E
Inaltimea totala maxima a corpurilor de cladire situate in interiorul parcelei, exceptand situatiile deja mentionate, va fi de maximum 28 m, cu un regim de inaltime 2S+P+7E
In toate situatiile se admit nivele partiale (supante, mezanine) cu conditia incadrarii in inaltimea la cornisa / totala reglementata

ARTICOLUL 11 – ASPECTUL EXTERIOR AL CLADIRILOR
Cladiri noi:
Orice noua cladire propusa va tine seama de caracterul zonei, si de caracteristicile cladirilor din proximitate ca volumetrie, arhitectura fatadelor, materiale de constructie, firme, afisaj.
Arhitectura cladirilor va fi de factura moderna si va exprima caracterul programului. Se interzice realizarea de pastise arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Volumetria se va conforma tipologiilor specifice constructiei urbane cu cvartale. Fatadele spre spatiile publice vor fi plane si se vor situa in aliniament. Se admite realizarea de balcoane, bow-window-uri etc, incepand de la inaltimea de 4.00 m de la cota trotuarului, cu conditia sa ocupe, cumulat, maxim o treime din lungimea frontului cladirii.
Acoperirea cladirilor va fi plana, (acoperisuri terasa sau cu pante mai mici de 10%)
Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente,la toate elementele constructiei.
Aspectul cladirilor va exprima caracterul si reprezentativitatea functiunii si va raspunde exigentelor actuale ale arhitecturii europene de «coerenta »  si «eleganta » 
Cladiri industriale supuse conversiei functionale :
Se vor conserva expresia arhitecturala, modenatura si materialele de finisaj ale fatadelor cladirilor cu valoare de patrimoniu industrial. Reabilitarea termica nu poate constitui un pretext pentru eludarea acestei reglementari, in unele cazuri aceasta putand implica tehnologii si material special.
Se vor evidentia / diferentia in structura spatiala si expresia arhitecturala propusa elementele existente conservate si cele noi.
Firmele comerciale / necomerciale si vitrinele vor respecta reglementarile cuprinse in Anexa 3 din Regulamentul Local de Urbanism al municipiului Cluj-Napoca.

ARTICOLUL 12 – CONDITII DE ECHIPARE EDILITARA
Toate constructiile vor fi racordate la retelele tehnico-edilitare publice.
Se va asigura in mod special evacuarea rapida si captarea apelor meteorice din spatiile rezervate pietonilor, din spatiile mineralizate si din spatiile inierbate.
Toate noile bransamente pentru electricitate si telefonie vor fi realizate ingropat.
Se interzice dispunerea antenelor TV-satelit in locuri vizibile din circulatiile publice, si a dispunerea vizibila a claburilor CATV.

ARTICOLUL 13 – SPATII LIBERE SI SPATII PLANTATE
Pe amplasamentul unei parcele, spatiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 30% din suprafata totala si vor cuprinde exclusive vegetatie (joasa, medie si inalta). Suprafetele avand o imbracaminte de orice tip sunt cuprinse in categoria spatiilor verzi.
Se va sigura amenajarea peisagistica adecvata a curtilor accesibile publicului sau numai locatarilor daca acestea vor fi vizibile din circualtiile publice in cazul ocupari parterului cu alte functiuni.
Spatiile verzi de odihna si de joaca vor fi destinate in exclusivitate folosintei in comun.
Pentru functiunea rezidentiala, se vor asigura minim 2.0 mp/locatar spatiu verde amenajat.
Se vor pastra arborii care nu reprezinta un pericol, iar pentru fiecare arbore taiat se va planta un arbore nou in incinta studiata.

ARTICOLUL 14 – IMPREJMUIRI
Se interzice orice fel de imprejmuire pe limita nordica spre spatiul public (strada Scortarilor), si pe limita sudica (canalul Morii)
Pe limitele de proprietate adiacente proprietatiilor private imprejmuirea va avea inaltimea maxima de 2.20 m si vor fi de tip transparent sau opac.


ARTICOLUL 15 – PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (POT)
UTR RiM – POT maxim = 60%

ARTICOLUL 16 – COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (CUT)
UTR RiM – CUT maxim = 2.8

4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE:

- S-a solicitat emiterea unui certificat de urbanism in scopul “construire ansamblu cu funcțiuni mixte, locuințe, comerț, servicii, amenajări exterioare, racorduri și branșamente, conform PUZ aprobat cu HCL 167/29.03.2018”.
- Amplasamentul a fost studiat în PUZ ”construire ansamblu cu funcțiuni mixte – locuințe colective, comerț, servicii” aprobat cu H.C.L. nr. 167/29.03.2018.

- Suprafețele de teren grevate de servitute de utilitate publică au fost dezmembrată din parcela inițială și înscrise în C.F. nr. 331964, nr. cadastral 331964, C.F. nr. 331965, nr. cadastral 331965 și C.F. nr. 331966, nr. cadastral 331966, cu destinația de teren rezervat pentru servitute de utilitate publică.

- La intersecția str. Scorțarilor cu str. Onisifor Ghibu va fi realizat un sens giratoriu și vor fi implementate sensuri unice pe str. Buftea, str. Gorunului, Str. Crinului, str. Izlazului, str. Onisifor Ghibu și str. Gh. Lazăr, conform Avizului de principiu nr. 318454/446 din 14.12.2017 al Serviciului Siguranța circulației urbane, rețele edilitare și transport local. Sensul giratoriu va fi realizat de către investitor P.U.Z., anterior autorizării investițiilor pe parcele.
Toate investițiile propuse prin această documentație de urbanism vor fi suportate de beneficiarii acesteia. Str. Scorțarilor din care se face accesul la zona reglementată va fi refăcută de către investitori, înainte de recepționarea imobilelor construite, în cazul în care acestea va fi deteriorată.

- Se stabilește perioada de valabilitate a documentației de cinci ani de la aprobare.
- Documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construire/ desființare se va prezenta conform conținutului cadru din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare; de asemenea, organizarea de șantier se va face strict pe terenul proprietate, fără a afecta vecinătățile.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
      x
    • gaze naturale:
      x
    • canalizare:
      x
    • telefonizare:
      x
    • alimentare cu energie electrică:
      x
    • salubritate:
      x
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
      x
    • protecţia civilă:
      x
    • sănătatea populaţiei:
      x

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Alte avize/acorduri:
    - H.C.L. nr. 167/29.03.2018 pentru PUZ
    - Primărie - Direcția tehnică - Serviciul siguranța circulației
    - Acord vecini, exprimat în formă autentică în cazul amplasării de construcţii cu altă destinaţie decât cea a clădirilor învecinate, în condițiile Legii nr.50/1991 republicată și a normelor metodologice de aplicare - Ordinul nr.839/2009 art. 27, alin (1), lit. c)
    - Avize de amplasament : S.C. Electrica S.A., S.C. Compania de Apă Someş S.A., DelGaz Grid, Telefonizare
    - Aviz Tehnic DelGaz Grid şi soluţie de acces
    - Aviz de principiu S.C. Compania de Apă Someş S.A.
    - Fișa tehnică cu soluția de acces, aprobată de S.C. Electrica S.A.
    - Primărie - Direcţia Tehnică - Serviciul reţele edilitare şi transport local și Serviciul administrare căi publice
    - Acordul proprietarilor de conductă (branşament gaz) - dacă este cazul
    - Reglementarea juridică a terenurilor afectate şi acordul notarial al proprietarior terenurilor afectate - dacă este cazul
    - copie AC dacă lucrările de racorduri și branșamente se solicită ulterior obținerii autorizației de construire a imobilului

    Studii de specialitate:
    - plan reglementari P.U.Z. Aprobat cu H.C.L. nr. 167/29.03.2018 cu viza secretariat C.T.A.T.U.
    - documentație topografică
    - studiu privind performanța energetică conform Legii nr.372/2005 modificată cu Legea nr.156/2016
    - studiu geotehnic
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
- pentru autorizația de construire
- pentru foraje geo
- pentru organizare șantier
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta și contractul cu firma de salubritate care gestionează zona pentru deșeurile provenite din construcții și demolări

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Bumbac Bianca
Bumbac Bianca
23.12.2019
14.01.2021
107,51 lei
3443258
19.12.2019