SCHIMBARE DE DESTINAȚIE AP. NR. 13 LA PARTER DIN MAGAZIN ÎN SPAȚIU PENTRU ALIMENTAȚIE PUBLICĂ CONFORM ART. (11), al. (2), lit. (h) DIN LEGEA NR. 50/1991 ACTUALIZATĂ ( vezi pct. 4 )
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Strada Regele Ferdinand, nr. 30
254121-C1-U4 ( CF vechi nr. 1639 N ), 254121-C1 ( CF vechi nr. 575 )
-
254121-C1-U4, 254121-C1
384102
29.06.2021
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în interiorul perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice. Imobil in coproprietate privata. Ap. 13 in coproprietate privata.

B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii : nu este cazul.
Conform plansei de reglementari 3.2 aferente PUG, constructia existenta pe parcela este identificata ca avand valoare artistica ambientala - pentru această categorie fiind interzisă desfiinţarea totală sau parţială, modificarea expresiei arhitecturale, alterarea elementelor arhitecturale caracteristice.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: imobil mixt; apt nr 13 - magazin.

Destinația:
partial SZCP_C1_a, SUBZONA CENTRALA SUPRAPUSA PESTE INCINTA FORTIFICATA;
partial ZCP_C2 - Zonă construită protejată Zona Centrală situată în afara Incintei Fortificate
3. REGIM TEHNIC
S util ap. 13 = 9,00 mp


4.1. În baza HCL nr. 579/2018 se modifică parțial și se completează Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014.

Nota:
4.2. S-a solicitat emiterea unui certificat de urbanism în scopul ”schimbare destinatie ap 13 din magazin in spatiu pentru alimentatie publica fara modificări constructive”.

4.3. Amplasamentul se află parțial in UTR = ZCP_C1_a cu destinația subzona centrala suprapusa peste incinta fortificata; conform prevederilor art. (1) utilizari admise, este permisă o structură a activtăților mixtă, iar parterele spre principalele spaţii publice vor avea funcţiuni de interes pentru public; propunerea se incadrează in prezentul RLU, ap. nr 13 fiind situat la parterul imobilului cu funcțiune mixtă, având acces direct din str R. Ferdinand, iar funcțiunea propusă de alimentatie publica este permisă.

4.4. Conform art (11) alin (2) lit (h) din Legea nr 50/1991 modificata si completata, se pot executa fără autorizație de construire/desființare următoarele lucrări care nu modifică structura de rezistență și/sau aspectul arhitectural al construcțiilor amplasate în zone de protecție a monumentelor sau în zone construite protejate, care nu sunt monumente istorice clasate sau în curs de clasare, ori dacă acestea nu reprezintă construcții cu valoare arhitecturală sau istorică, stabilite prin documentații de urbanism aprobate: schimbarea de destinație, numai în situația în care pentru realizarea acesteia nu sunt necesare lucrări de construire/desființare pentru care legea prevede emiterea autorizației de construire /desființare, cu încadrarea în prevederile documentațiilor de urbanism aprobate;

Conform art (11) alin (4) în cazul construcțiilor monument istoric și al construcțiilor cu valoare arhitecturală sau istorică stabilită prin documentații de urbanism aprobate, lucrările prevăzute la alin. (2) se pot executa numai cu notificarea prealabilă a autorității administrației publice locale și a serviciului deconcentrat al autorității centrale competente în domeniul protejării patrimoniului cultural și în baza acordului scris al acestui serviciu deconcentrat care conține condițiile și termenele de executare ale lucrărilor sau, după caz, necesitatea urmării procedurii de autorizare a respectivelor lucrări.
Mentionam ca in vederea incadrarii in prevederile art. (11), alin. (4) din Legea nr 50/1991 modificata si completata, s-a anexat Acordul scris prealabil nr. nr 332/10.05.2021 al Ministerului Culturii, Directiei Judetene pentru Cultura si Patrimoniul Cultural Cluj; acesta a fost emis in conformitate cu Ordinul Ministrului Culturii nr. 3037/2020 pentru aprobarea procedurii privind notificarea prealabilă și emiterea acordului scris si a fost eliberat in vederea ”schimbarii destinatiei fara modificari” fără condiționări pentru spatiul studiat.

4.5. Schimbarea de destinatie solicitata, produce efecte juridice la data obtinerii acordului coproprietarilor / avizului scris al comitetului executiv și al acordului scris, prealabil, al proprietarilor direct afectați cu care se învecinează spatiul, pe plan orizontal și vertical, spațiul supus schimbării si conventiei conform Legii nr. 196/20.07.2018, art. 40, al. (1), al. (2)), constatate la momentul eliberarii de catre Directia de Urbanism - Serviciul Urbanism a adeverintei pentru operarea la OCPI a schimbarii de destinatie, adeverinta ce se va emite in baza unei cereri si a documentelor necesare.
Pentru functionare se vor obtine toate avizele si acordurile necesare conform legii.



4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
    • gaze naturale:
    • canalizare:
    • telefonizare:
    • alimentare cu energie electrică:
    • salubritate:
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Studii de specialitate:
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Ramona Florea
Ramona Florea
26.07.2021
26.07.2022
6,00 lei
5573080
24/05/2021