INFORMARE
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Str Dionisie Roman, nr. 1
351093
-
351093, plan de încadrare în zonă și plan de situație
784946
25.10.2024
faza PUG, aprobată prin hotărârea consiliului local al municipiului Cluj-Napoca nr. 493/22.12.2014, faza PUZ aprobată prin HCL 399 din 04/05/2022
În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
SE CERTIFICĂ
1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protectie a valorilor istorice si arhitectural-urbanistice. Imobil în coproprietate privată.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII:
Servituti pentru obiective de utilitate publică: - nu este cazul.
Alte restrictii: - nu este cazul.
Imobilul nu este situat pe lista monumentelor istorice si/ sau ale naturii sau în zona de protectie a acestora.
B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII:
Servituti pentru obiective de utilitate publică: - nu este cazul.
Alte restrictii: - nu este cazul.
Imobilul nu este situat pe lista monumentelor istorice si/ sau ale naturii sau în zona de protectie a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren (curți construcții) și A.C. nr. 253 din 08/04/2024 pentru construire „ANSAMBLU DE LOCUINTE COLECTIVE : IMOBIL A2.1 CU REGIM DE INALTIME S+P+4E+ER, IMOBIL 2.2 CU REGIM DE INALTIME S+P+4E+ER, IMOBIL A2.3 CU REGIM DE INALTIME S+P+6E, AMENAJARI EXTERIOARE”, A.C. nr. 262 din 15/04/2024 pentru construire „ANSAMBLURI DE LOCUINȚE COLECTIVE A.1.1, A.1.2 - 2S+P+4E+Er, IMOBIL MIXT: LOCUINȚE+SPATII COMERCIALE A.1.3 - 2S+P+6E CONFORM H.C.L. NR. 399/2022, AMENAJĂRI EXTERIOARE” și A.C. nr. 263 din 15/04/2024 pentru construire „ANSAMBLU DE LOCUINTE COLECTIVE : IMOBIL A3.1 CU REGIM DE INALTIME S+P+4E+ER, IMOBIL A3.2 CU REGIM DE INALTIME S+P+4E+ER, IMOBIL A3.3 CU REGIM DE INALTIME S+P+4E+ER IMOBIL A3.4 CU REGIM DE INALTIME S+P+6E, AMENAJARI EXTERIOARE”
Destinația: U.T.R. Lcm - Ansambluri care includ locuirea colectivă și dotările aferente, conform PUZ „Str. Dionisie Roman”, aprobat cu H.C.L. nr. 399/04.05.2022
Încadrat în zona de impozitare ”B” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul: nu este cazul
PUZ_HCL_399_2022
UTR Lcm UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
UTILIZĂRI ADMISE
Functiune predominanta: Locuinţe colective
Functiuni tertiale: comert alimentar si nealimentar, servicii de interes si cu acces public, servicii profesionale, servicii manufacturiere, servicii medicale ambulatorii. S_Va_Lcm – Subzona verde – spațiu verde amenajat în cadrul ansamblurilor care includ locuirea colectivă și dotările aferente – a se vedea RLU aferent S_Va_Lcm din prezentul regulament.
S_Is_Lcm – Subzona de instituţii şi servicii publice şi de interes public constituite în clădiri dedicate situate în afara zonei centrale - a se vedea RLU aferent S_Is_Lcm din prezentul regulament.
Se permite amplasarea de stații de incărcare pentru vehicule electrice.
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Instalaţii exterioare (de climatizare, de încălzire, pompe de căldură etc.) cu condiţia ca în funcţionare acestea să producă un nivel de zgomot care să fie inaudibil la nivelul ferestrelor vecinilor.
Funcţiuni terţiare – comerţ alimentar şi nealimentar, servicii de interes şi cu acces public, servicii profesionale, servicii manufacturiere, servicii medicale ambulatorii (conform Anexei 1 la P.U.G. aprobat cu HCL 493/22.12.2014) la parterul imobilelor spre domeniul public și în spaţii rezultate din conversia funcţională a locuinţelor de la parterul clădirilor de locuit existente sau în clădiri dedicate noi cu ADC de maximum 1.500 mp, cu următoarele condiţii:
(a) să fie amplasate adiacent arterelor de trafic (până la nivel de colectoare) sau unor spaţii publice / trasee (pietonale) de interes.
(b) atât accesul publicului, cât şi accesele de serviciu (pentru aprovizionare / evacuarea deşeurilor etc) să se facă direct din spaţiul public şi să fie separate de accesele locuinţelor.
(c) să nu afecteze în nici un fel spaţiile exterioare din interiorul cvartalelor, ce sunt destinate exclusiv rezidenţilor
UTILIZĂRI INTERZISE
Activităţi / servicii de tip industrial sau cvasiindustrial, poluante de orice natură, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat.
Depozitare en gros.
Depozitare de materiale refolosibile.
Comerţ en gros.
Comerţ şi alimentaţie publică practicate prin vitrine / ferestre.
Garaje individuale în clădiri provizorii sau permanente independente.
Construcţii provizorii de orice natură.
Instalaţii / utilaje exterioare, montate pe faţada dinspre spaţiul public a imobilelor.
Publicitate comercială realizată prin amplasarea de materiale publicitare de orice natură pe imobile – faţade, calcane, acoperişuri, terase – sau pe împrejmuiri.
Sunt interzise orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2.
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.
Destinația: U.T.R. Lcm - Ansambluri care includ locuirea colectivă și dotările aferente, conform PUZ „Str. Dionisie Roman”, aprobat cu H.C.L. nr. 399/04.05.2022
Încadrat în zona de impozitare ”B” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.
Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul: nu este cazul
PUZ_HCL_399_2022
UTR Lcm UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
UTILIZĂRI ADMISE
Functiune predominanta: Locuinţe colective
Functiuni tertiale: comert alimentar si nealimentar, servicii de interes si cu acces public, servicii profesionale, servicii manufacturiere, servicii medicale ambulatorii. S_Va_Lcm – Subzona verde – spațiu verde amenajat în cadrul ansamblurilor care includ locuirea colectivă și dotările aferente – a se vedea RLU aferent S_Va_Lcm din prezentul regulament.
S_Is_Lcm – Subzona de instituţii şi servicii publice şi de interes public constituite în clădiri dedicate situate în afara zonei centrale - a se vedea RLU aferent S_Is_Lcm din prezentul regulament.
Se permite amplasarea de stații de incărcare pentru vehicule electrice.
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Instalaţii exterioare (de climatizare, de încălzire, pompe de căldură etc.) cu condiţia ca în funcţionare acestea să producă un nivel de zgomot care să fie inaudibil la nivelul ferestrelor vecinilor.
Funcţiuni terţiare – comerţ alimentar şi nealimentar, servicii de interes şi cu acces public, servicii profesionale, servicii manufacturiere, servicii medicale ambulatorii (conform Anexei 1 la P.U.G. aprobat cu HCL 493/22.12.2014) la parterul imobilelor spre domeniul public și în spaţii rezultate din conversia funcţională a locuinţelor de la parterul clădirilor de locuit existente sau în clădiri dedicate noi cu ADC de maximum 1.500 mp, cu următoarele condiţii:
(a) să fie amplasate adiacent arterelor de trafic (până la nivel de colectoare) sau unor spaţii publice / trasee (pietonale) de interes.
(b) atât accesul publicului, cât şi accesele de serviciu (pentru aprovizionare / evacuarea deşeurilor etc) să se facă direct din spaţiul public şi să fie separate de accesele locuinţelor.
(c) să nu afecteze în nici un fel spaţiile exterioare din interiorul cvartalelor, ce sunt destinate exclusiv rezidenţilor
UTILIZĂRI INTERZISE
Activităţi / servicii de tip industrial sau cvasiindustrial, poluante de orice natură, cu risc tehnologic sau incomode prin traficul generat.
Depozitare en gros.
Depozitare de materiale refolosibile.
Comerţ en gros.
Comerţ şi alimentaţie publică practicate prin vitrine / ferestre.
Garaje individuale în clădiri provizorii sau permanente independente.
Construcţii provizorii de orice natură.
Instalaţii / utilaje exterioare, montate pe faţada dinspre spaţiul public a imobilelor.
Publicitate comercială realizată prin amplasarea de materiale publicitare de orice natură pe imobile – faţade, calcane, acoperişuri, terase – sau pe împrejmuiri.
Sunt interzise orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2.
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.
3. REGIM TEHNIC
S=18098 mp
PUZ_HCL_399_2022
UTR Lcm CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Dezvoltarea se va face pe bază de masterplan conform planșei U4.Reglementari urbanistice, terenul se va constitui din intreaga suprafata cuprinsa in UTR Lcm reglementata prin P.U.Z., delimitat de spatiile publice adiacente (strazi existente aflate in domeniul public, proprietati private invecinate, subzone si UTR-uri limitrofe)
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
(a) Alinierea clădirilor e obligatorie, cladirile de locuit vor fi dispuse la 3m fata de aliniamentul propus prin P.U.Z.
(b) Pentru parcelele de colţ, retragerea minima se va realiza faţă de ambele strazi.
(c) In cazul clădirilor cu alte funcţiuni decat locuirea la parter, acestea se vor amplasa pe aliniament.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
-minim 8m pentru corpurile A1.1, A1.2, A1.3, A2.3, A3.1,
-minim 6m pentru corpurile A2.1, A2.2
AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Dezvoltarea se va face pe bază de masterplan, amplasarea imobilelor unele fata de celelalte trebuie sa respecte o distanta minima egala cu (3/4)H din inaltimea celui mai inalt imobil.
CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Circulatii si accese: din strada Dionisie Roman, din aleea Nirajului, din str. A si din str. B, accese pietonale si carosabile pentru locatari, pentru colectara deseurilor menajere si pentru accesul mijloacelor de stingere a incendiilor.
Circulatiile auto si pietonale se vor reglementa conform planșei 04.Reglementari urbanistice iar in lungul strazilor propuse se vor prevedea arbori incadrati in pastile verzi dedicate amplasate intre locurile de parcare longitudinale destinate vizitatorilor sau stationarii pe termen scurt.
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă există posibilităţi de acces la drumurile publice, în mod direct.
Se interzice parcarea autoturismelor in interiorul parcelei/ cvartalelor de locuit.
Orice acces la drumurile publice se va face conform avizului şi autorizaţiei de construire, eliberate de administratorul acestora.
Pentru căile pietonale şi carosabile din interiorul parcelelor se recomandă utilizarea pavimentelor permeabile.
STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Staţionarea autovehiculelor se va organiza în interiorul parcelei, în garaje subterane, necesarul locurilor de parcare calculandu-se conform Anexei 2 din R.L.U. P.U.G.
Pe străzile de acces local se vor organiza suplimentar parcaje, pentru vizitatori sau staţionare pe termen scurt.
Se interzice parcarea autoturismelor in interiorul parcelelor/cvartalelor de locuit.
Necesarul de parcaje:
Locuinţe:
- un loc de parcare pentru fiecare apartament cu suprafaţa utilă mai mică de 100 mp
- 2 locuri de parcare pentru fiecare apartament cu suprafaţa utilă mai mare de 100 mp
Alte activităţi:
-conform Anexei 2 din Planul Urbanistic General al Municipiului Cluj-Napoca aprobat cu HCL 493/22.12.2014.
Atunci când se prevăd funcţiuni diferite în interiorul aceleiaşi parcele / imobil, necesarul de parcaje va fi determinat prin însumarea numărului de parcaje necesar fiecărei funcţiuni în parte.
ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Clădirile vor se vor înscrie într-o înălţime maximă la cornişă de 18 m, măsurată de la nivelul trotuarului. Este admisă retragerea în trepte. În plus se vor aplica următoarele criterii:
(a) pentru clădirile comune (corpurile A1.1, A1.2, A2.1, A2.2, A3.1, A3.2, A3.3) înălţimea maximă la cornişă nu va depăşi 18 m, iar înălţimea totală (maximă) nu va depăşi 21 m, respectiv un regim de înălţime de 1-3S+P+4E+1R. Ultimul nivel va avea o retragere faţă de planul faţadei de minimum 1,80 m, cu exceptia circulatiilor verticale.
(b) pentru clădirile de colţ (corp A1.3) si cele din extremitatea estica a ansamblului (corp A3.4, A2.3)se poate admite o înălţime maximă la cornişă ce nu va depăşi 25m, respectiv un regim de înălţime de 1-3S+P+6E,
(c) se admit nivele parţiale (supante, mezanine) cu condiţia încadrării în înălţimea maxima la cornişă reglementată.
ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă. (HG 525/1996, Art. 32).
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului (locuire).
Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Volumetria va fi echilibrată, specifică programului de locuit. Se admite realizarea de balcoane, bow-window-uri etc, începând de la înălţimea de 4,00 m de la cota trotuarului, cu condiţia ca acestea să nu fie dispuse la ultimul nivel de sub cornişă.
Acoperirile vor fi de tip terasă.
Raportul plin-gol va fi cel specific programului.
Materialele de finisaj vor fi cele specifice programului – tablă lisă fălţuită, tencuieli pentru faţade, placaje din piatră sau tencuieli pentru socluri şi alte elemente arhitecturale.
Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale, specifice. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente, la toate elementele construcţiei.
Serviciile profesionale ale ocupanţilor vor putea fi marcate prin plăci metalice gravate cu dimensiunea maximă de 30x50 cm. Acestea vor fi amplasate numai la limita sau în afara domeniului public.
CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Toate construcţiile se vor racorda la reţelele edilitare edificate, disponibile şi funcţionale (apa, canalizare, electricitate, gaz)
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
Se propun puncte de colectare selectiva cu 4 fracții in sistem ingropat. Numărul acestora se va stabili in funcție de capacitatea imobilelor propuse, la faza de autorizare a imobilelor, conform H.C.L. 838/22.09.2017 aprobat de Primaria mun. Cluj-Napoca. Se accepta și varianta in care punctul de colectare deșeuri să fie amplasat intr-un spațiu integrat in imobil.
Imobilele propuse vor fi dotate cu sistem centralizat de incalzire/apa calda pe imobil, respectiv centrala termica de bloc/imobil.
SPAŢII LIBERE ŞI PLANTATE
Pe terenul aferent PUZ, cu excepția terenurilor destinate circulațiilor, spațiul verde pe sol natural va avea un procent de 30% şi va cuprinde vegetaţie joasă, medie şi înaltă.
Amenajarea spatiului interstitial dintre imobile se va detalia la faza de autorizare a acestora.
Prin PUZ se propune plantarea de arbori cu circumferinta de minim 35 cm masurata la 1 m de colet. Minim 1 arbore la fiecare 100mp de teren pe sol natural in UTR Lcm si minim 1 arbore la fiecare cinci locuri de parcare amplasate in lungul strazilor propuse A si B cu ampriza de 15m.
In spatiile interstitiale dintre imobilele propuse se vor amenaja locuri de joaca pentru copii.
ÎMPREJMUIRI
Nu e cazul
POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI
PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (POT)
POT maxim = 35%
COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (CUT)
CUT maxim = 1,4
PUZ_HCL_399_2022
UTR Lcm CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Dezvoltarea se va face pe bază de masterplan conform planșei U4.Reglementari urbanistice, terenul se va constitui din intreaga suprafata cuprinsa in UTR Lcm reglementata prin P.U.Z., delimitat de spatiile publice adiacente (strazi existente aflate in domeniul public, proprietati private invecinate, subzone si UTR-uri limitrofe)
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
(a) Alinierea clădirilor e obligatorie, cladirile de locuit vor fi dispuse la 3m fata de aliniamentul propus prin P.U.Z.
(b) Pentru parcelele de colţ, retragerea minima se va realiza faţă de ambele strazi.
(c) In cazul clădirilor cu alte funcţiuni decat locuirea la parter, acestea se vor amplasa pe aliniament.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
-minim 8m pentru corpurile A1.1, A1.2, A1.3, A2.3, A3.1,
-minim 6m pentru corpurile A2.1, A2.2
AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Dezvoltarea se va face pe bază de masterplan, amplasarea imobilelor unele fata de celelalte trebuie sa respecte o distanta minima egala cu (3/4)H din inaltimea celui mai inalt imobil.
CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Circulatii si accese: din strada Dionisie Roman, din aleea Nirajului, din str. A si din str. B, accese pietonale si carosabile pentru locatari, pentru colectara deseurilor menajere si pentru accesul mijloacelor de stingere a incendiilor.
Circulatiile auto si pietonale se vor reglementa conform planșei 04.Reglementari urbanistice iar in lungul strazilor propuse se vor prevedea arbori incadrati in pastile verzi dedicate amplasate intre locurile de parcare longitudinale destinate vizitatorilor sau stationarii pe termen scurt.
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă există posibilităţi de acces la drumurile publice, în mod direct.
Se interzice parcarea autoturismelor in interiorul parcelei/ cvartalelor de locuit.
Orice acces la drumurile publice se va face conform avizului şi autorizaţiei de construire, eliberate de administratorul acestora.
Pentru căile pietonale şi carosabile din interiorul parcelelor se recomandă utilizarea pavimentelor permeabile.
STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Staţionarea autovehiculelor se va organiza în interiorul parcelei, în garaje subterane, necesarul locurilor de parcare calculandu-se conform Anexei 2 din R.L.U. P.U.G.
Pe străzile de acces local se vor organiza suplimentar parcaje, pentru vizitatori sau staţionare pe termen scurt.
Se interzice parcarea autoturismelor in interiorul parcelelor/cvartalelor de locuit.
Necesarul de parcaje:
Locuinţe:
- un loc de parcare pentru fiecare apartament cu suprafaţa utilă mai mică de 100 mp
- 2 locuri de parcare pentru fiecare apartament cu suprafaţa utilă mai mare de 100 mp
Alte activităţi:
-conform Anexei 2 din Planul Urbanistic General al Municipiului Cluj-Napoca aprobat cu HCL 493/22.12.2014.
Atunci când se prevăd funcţiuni diferite în interiorul aceleiaşi parcele / imobil, necesarul de parcaje va fi determinat prin însumarea numărului de parcaje necesar fiecărei funcţiuni în parte.
ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Clădirile vor se vor înscrie într-o înălţime maximă la cornişă de 18 m, măsurată de la nivelul trotuarului. Este admisă retragerea în trepte. În plus se vor aplica următoarele criterii:
(a) pentru clădirile comune (corpurile A1.1, A1.2, A2.1, A2.2, A3.1, A3.2, A3.3) înălţimea maximă la cornişă nu va depăşi 18 m, iar înălţimea totală (maximă) nu va depăşi 21 m, respectiv un regim de înălţime de 1-3S+P+4E+1R. Ultimul nivel va avea o retragere faţă de planul faţadei de minimum 1,80 m, cu exceptia circulatiilor verticale.
(b) pentru clădirile de colţ (corp A1.3) si cele din extremitatea estica a ansamblului (corp A3.4, A2.3)se poate admite o înălţime maximă la cornişă ce nu va depăşi 25m, respectiv un regim de înălţime de 1-3S+P+6E,
(c) se admit nivele parţiale (supante, mezanine) cu condiţia încadrării în înălţimea maxima la cornişă reglementată.
ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă. (HG 525/1996, Art. 32).
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului (locuire).
Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Volumetria va fi echilibrată, specifică programului de locuit. Se admite realizarea de balcoane, bow-window-uri etc, începând de la înălţimea de 4,00 m de la cota trotuarului, cu condiţia ca acestea să nu fie dispuse la ultimul nivel de sub cornişă.
Acoperirile vor fi de tip terasă.
Raportul plin-gol va fi cel specific programului.
Materialele de finisaj vor fi cele specifice programului – tablă lisă fălţuită, tencuieli pentru faţade, placaje din piatră sau tencuieli pentru socluri şi alte elemente arhitecturale.
Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale, specifice. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente, la toate elementele construcţiei.
Serviciile profesionale ale ocupanţilor vor putea fi marcate prin plăci metalice gravate cu dimensiunea maximă de 30x50 cm. Acestea vor fi amplasate numai la limita sau în afara domeniului public.
CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Toate construcţiile se vor racorda la reţelele edilitare edificate, disponibile şi funcţionale (apa, canalizare, electricitate, gaz)
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
Se propun puncte de colectare selectiva cu 4 fracții in sistem ingropat. Numărul acestora se va stabili in funcție de capacitatea imobilelor propuse, la faza de autorizare a imobilelor, conform H.C.L. 838/22.09.2017 aprobat de Primaria mun. Cluj-Napoca. Se accepta și varianta in care punctul de colectare deșeuri să fie amplasat intr-un spațiu integrat in imobil.
Imobilele propuse vor fi dotate cu sistem centralizat de incalzire/apa calda pe imobil, respectiv centrala termica de bloc/imobil.
SPAŢII LIBERE ŞI PLANTATE
Pe terenul aferent PUZ, cu excepția terenurilor destinate circulațiilor, spațiul verde pe sol natural va avea un procent de 30% şi va cuprinde vegetaţie joasă, medie şi înaltă.
Amenajarea spatiului interstitial dintre imobile se va detalia la faza de autorizare a acestora.
Prin PUZ se propune plantarea de arbori cu circumferinta de minim 35 cm masurata la 1 m de colet. Minim 1 arbore la fiecare 100mp de teren pe sol natural in UTR Lcm si minim 1 arbore la fiecare cinci locuri de parcare amplasate in lungul strazilor propuse A si B cu ampriza de 15m.
In spatiile interstitiale dintre imobilele propuse se vor amenaja locuri de joaca pentru copii.
ÎMPREJMUIRI
Nu e cazul
POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI
PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (POT)
POT maxim = 35%
COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (CUT)
CUT maxim = 1,4
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.
În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.
În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.
În aceste condiţii:
După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- certificatul de urbanism;
- dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
- documentaţia tehnică - D.T., după caz:
- D.T.A.C.
- D.T.A.D.
- D.T.O.E.
- avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:- alimentare cu apa:
- gaze naturale:
- canalizare:
- telefonizare:
- alimentare cu energie electrică:
- salubritate:
- alimentare cu energie termică:
- transport urban:
Avize şi acorduri privind:- securitatea la incendiu:
- protecţia civilă:
- sănătatea populaţiei:
Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Studii de specialitate: - actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
- dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Varga Maria
Varga Maria
04.11.2024
04.11.2025
188.00 lei
8575334
27.09.2024