MODIFICARE DOCUMENTATIE TEHNICA AUTORIZATA CU AC NR 263/08.03.2019 (SE VA VEDEA PCT. 4)
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Augustin Buzura, nr. 15
320179
320179
320179
plan de situatie,
642084
11.12.2019
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice. Imobil în proprietate privată.

SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII -
Zona de protectie a infrastructurii si dotarilor - zonă de sigurantă/de protectie a magistralelor de gaz metan
Imobilul nu este inclus în lista monumentelor istorice si/sau ale naturii ori în zona de protectie a acestora
2. REGIM ECONOMIC
Folosinţa actuală - teren arabi, AC nr 263 din 08.03.2019 pentru imobil de locuinte colective cu regimul de inaltime S+P+3E+1R cu 22 apartamente (corp H) tip D conform PUZ Buna Ziua sud aprobat cu HCL nr 10/2016 si prelungit cu HCL nr 1059/2018, amenajari exterioare.


Parcela este incadrata partial in UTR LY5 si partial in UTR VPr:

UTR = LY5

2.1. REGIMUL ECONOMIC UTR = LY5


UTR = LY5 - locuinţe colective medii si inalte

SECTIUNEA I - UTILIZARE FUNCTIONALA:
Locuinţe colective medii si inalte cu regim de inaltime maxim S+P+4E situate in noile extinderi.

UTILIZARI ADMISE:
1. - locuinte in proprietate privata;
- constructii aferente echiparii tehnico-edilitare;
- amenajari aferente locuintelor: cai de acces carosabile si pietonale private, parcaje, garaje, spatii plantate, locuri de joaca pentru copii, amenajari de sport pentru tineret, imprejmuiri.
- locuinte sociale
- conversia locuintelor la parterul cladirii cu spatii pentru administrarea apartamentelor

UTILIZARI ADMISE CU CONDITIONARI
2. - dispensare, crese si gradinite cu următoarele condiţii
- vor avea un acces separat de cel al locatarilor si vor dispune in utilizare exclusiva de o suprafata minima de teren de 100 mp , cu satisfacerea suprafeţelor minime (utile, desfăşurate, libere) care revin fiecărui loc, conform Normativului privind proiectarea, realizarea şi exploatarea construcţiilor pentru grădiniţe de copii, indicativ NP01197;
- se admite conversia locuintelor de la parter in spatii comerciale exclusiv pentru produse cerute de aprovizionarea zilnica, numai la intersectii de strazi si numai in limitele unei raze de servire de 250 metri.
- elaborarea unui Plan urbanistic de detaliu pentru organizarea ocupării
parcelei;

UTILIZARI INTERZISE:
3. Sunt interzise orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2
Sunt interzise lucrări de terasament si sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.

3.1 REGIMUL TEHNIC UTR = LY5

UTR = LY5:

SECTIUNEA II: CONDITII DE AMPLASARE, ECHIPARE SI CONFIGURARE A CLADIRILOR

4. CARACTERISTICI ALE PARCELELOR
cladirile de locuit pot fi dispuse fiecare pe un lot propriu avand acces direct dintr-o circulatie publica sau pot fi grupate pe un teren utilizat in comun cu accesele asigurate din circulatia publica prin intermediul unor circulatii private. Regimul de construire poate fi izolat, sau cuplat.

5. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE ALINIAMENT
- cladirile vor respecta alinierea impusa prin .P.U.Z.aprobat cu H.C.L.nr.416 /29.11.2011 si se vor retrage de la aliniament cu 4.5 metri;

6. AMPLASAREA CLADIRILOR FATA DE LIMITELE LATERALE SI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
- cladirile izolate vor avea fatade laterale si se vor retrage de la limitele laterale ale parcelei la o distanta cel putin egala cu jumatate din inaltimea la cornisa superioara sau la atic în punctul cel mai înalt a cladirii masurata fata de terenul amenajat, dar cu nu mai putin de 6,0 metri;
- clădirile se vor retrage de la limita posterioară a parcelei cu o distanţă minimă egală cu înălţimea clădirii, măsurată la cornişa superioară sau la atic în punctul cel mai înalt, dar cu nu mai puţin decât 6,0 metri.
- garajele, inclusiv cele incluse în corpul principal de clădire, se vor putea alipi limitelor laterale ale parcelei, cu condiţia ca înălţimea calcanului rezultat să nu depăşească 2,7 m.
- garajele se vor retrage cu cel puţin 6 m faţă de limitele posterioare ale
parcelei.

7. AMPLASAREA CLADIRILOR UNELE FATA DE ALTELE PE ACEEASI
PARCELA
Distanţa minimă dintre două clădiri aflate pe aceeaşi parcelă va fi egală cu înălţimea clădirii celei mai înalte, măsurată la cornişă sau atic în punctul cel mai înalt.
In cazul in care pe fatadele opuse sunt numai ferestre ale dependintelor si ale casei scarii, distanta se poate reduce la jumatate din inaltime.

8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Cladirile vor avea asigurat in mod obligatoriu accesul dintr-o circulatie publica fie direct fie, in cazul utilizarii terenului in comun de catre mai multe cladiri, prin intermediul unei strazi private.
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă există posibilităţi de acces la drumurile publice, direct sau prin servitute. Se vor prevedea accese pietonale si carosabile pentru locatari, pentru colectarea deşeurilor menajere şi pentru accesul mijloacelor de stingere a incendiilor;
Orice acces la drumurile publice se va face conform avizului şi autorizaţiei speciale de construire, eliberate de administratorul acestora. Pentru căile pietonale şi carosabile din interiorul parcelelor se recomandă utilizarea
învelitorilor permeabile.

9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Stationarea autovehiculelor se va organiza în interiorul parcelei.
Necesarul de parcaje:
Locuinţe colective, inclusiv în cazul în care ocupantii desfăsoară activităti liberale sau manufacturiere:
- un loc de parcare / fiecare unitate locativa, care poate fi si încorporat în volumul clădirii principale sau într-un garaj.
- 2 locuri de parcare pentru unitatile locative ale caror arie utila depaseste 100 mp.
Grădiniţe - parcaje pentru personal:
- un loc de parcare la 5 persoane, dar nu mai putin de două.

10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Inaltimea maxima admisibila este egala cu distanta dintre aliniamente; in cazul in care inaltimea depaseste distanta dintre aliniamente, cladirea se va retrage de la aliniament la o distanta egala cu diferenta dintre acestea dar nu mai putin de 4.5 metri;
Regimul de înălţime nu poate depăşi una dintre următoarele configuraţii:
P+4E , P+3E+1R , S+P+3E+1R.


11. ASPECTUL EXTERIOR
Arhitectura clădirilor noi va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului (locuire). Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Volumetria va fi echilibrată, specifică programului de locuit.
Acoperisurile vor fi de tip terasă sau de tip sarpanta mansardata .
Raportul plin-gol va fi cel specific programului (locuire).
Materialele de finisaj vor fi cele specifice zonei –membrane cauciucate/dale inerbate pentru acoperisurile terasa, tigla ceramica sau metalica tip “Lindab” pentru acoperisurile tip sarpanta, tencuieli pentru fatade, placaje din piatră sau tencuieli pentru socluri si alte elemente arhitecturale.
Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale, specifice. Se interzice folosirea culorilor saturate, stridente, închise la toate elementele constructiei.

12. CONDITII DE ECHIPARE EDILITARA
Toate construcţiile se vor racorda la reţelele edilitare publice, zona beneficiind de echipare completă, iar noua trama stradala propusa se va echipa cu toate utilitatile prin extinderea acestora din str. Buna Ziua . Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau
parcelele vecine. Firidele de branşament si contorizare vor fi integrate în împerjmuire. Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
Fiecare parcelă va dispune de o platformă sau de un spaţiu interior parcelei (eventual integrat în împrejmuire) destinat colectării deşeurilor menajere, accesibil din spatiul public.

13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Pe ansamblul unei parcele, spaţiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 40% din suprafaţa totală si vor cuprinde vegetatie joasă, medie şi înaltă. Suprafetele având o acoperire de orice tip sunt cuprinse în categoria spatiilor libere. Spre stradă/spatiul public, în zonele de retragere faţă de aliniamente (grădina de fatadă), minim 60% din suprafeţe vor fi organizate ca spatii verzi. Terenul liber ramas in afara circulatiilor, parcajelor si circulatiilor va fi plantat
cu un arbore la fiecare 100 mp

14. ÎMPREJMUIRI
Spre spatiul public aliniamentul va fi obligatoriu închis pe toată lungimea sa prin împrejmuire.
Imprejmuirile orientate spre spaţiul public vor avea un soclu opac cu înălţimea maximă de 30 cm şi o parte transparentă, realizată din grilaj metalic sau într-un sistem similar care pemite vizibilitatea în ambele direcţii şi pătrunderea vegetaţiei. Înălţimea maximă a împrejmuirilor va fi de 2,2 m. Împrejmuirile vor putea fi dublate de garduri vii.
Imprejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m înăltime si vor fi de tip transparent sau opac.
Se interzice utilizarea de elemente prefabricate din beton „decorativ” în componenţa împrejmurilor orientate spre spaţiul public (garduri prefabricate din beton). Porţile împrejmuirilor situate în aliniament se vor deschide spre interiorul parcelei.

SECTIUNEA III: P OSIBILITATI MAXIME DE OCUPARE SI UTILIZARE A
TERENULUI

15. PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (POT)
POT maxim = 20%

16. COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (CUT)
CUT maxim = 1,0

2.2 REGIMUL ECONOMIC UTR = VPr

UTR = VPr – zona verde cu rol de protectie fata de infrastructura majora, de protectie sanitara, plantatii cu rol de stabilizare a versantilor si de reconstructie ecologica.

Încadrat în zona de impozitare 'D' conform H.C.L. nr. 1064/2018.

Alte prevederi rezultate din H.C.L. cu privire la zona in care se afla imobilul: - nu e cazul
3. REGIM TEHNIC
S = 1902 mp



4. REGIMUL DE ACTUALIZARE / MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE:


- În baza H.C.L. nr. 579/2018 s-a modificat parțial și completat Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Actualizare Plan Urbanistic General al Municipiului Cluj – Napoca”, aprobat cu H.C.L. nr 493/22.12.2014.

NOTĂ:
- S-a solicitat emiterea unui certificat de urbanism în scopul „elaborare proiect pentru autorizarea lucrarilor de modificare proiect autorizat cu AC nr 263 din 08.03.2019 ”.

- Pentru acest amplasament s-a emis A.C. nr 263 din 08.03.2019 pentru imobil de locuinte colective cu regimul de inaltime S+P+3E+1R cu 22 apartamente (corp H) tip D conform PUZ Buna Ziua sud aprobat cu HCL nr 10/2016 si prelungit cu HCL nr 1059/2018, amenajari exterioare.

- Imobilul a facut obiectul PUZ - str Buna Ziua sud, aprobat cu HCL nr 10/2016, prelungit cu HCL nr 1059/2018 si a fost incadrat preponderent in UTR LY5 - zona locuintelor colective medii si inalte, POTmax=20%, CUTmax=1,0 mp ADC/mp teren si partial in UTR Vpr - zona verde de protectie fata de infrastrucutra majora, de protectie sanitara, plantatii cu rol de stabilizare a versantilor si de reconstructie ecologica.

- Potrivit art. 56, al. (5) al Legii nr. 350/2001 actualizata, valabilitatea prevederilor documentaţiilor de amenajarea teritoriului şi urbanism se extinde de drept pentru acele investiţii care au început în timpul perioadei de valabilitate, până la finalizarea acestora.

- Conform memoriului tehnic anexat, modificarile la documentatia tehnica autorizata cu A.C. nr. 263/08.03.2019, constau in recompartimentari interioare, modificare goluri fatade, modificare finisaje exterioare, reducerea numarului de unitati locative.

- Mentionam ca modificarile propuse se incadreaza in reglementarile de urbanism existente la data emiterii A.C. (PUZ aprobat cu HCL nr 10/2016, prelungit cu HCL nr 1059/2018, UTR LY5).

- Întrucat nu se efectueza lucrari de sapatura sau de modificare a volumetriei imobilului, si nu se modifica amplasamentul autorizat, nu este necesara obtinerea avizului de la SC Transgaz Medias S.A. - Exploatare teritoriala Cluj.

- Conform art. 7, al. (15^1), lit. b), din Legea nr. 50/1991 actualizata, pentru obţinerea unei noi autorizaţii de construire, potrivit prevederilor alin. (15), solicitantul va depune o nouă documentaţie tehnică - D.T., elaborat în condiţiile modificărilor de temă survenite, urmând ca autoritatea administraţiei publice locale competente să decidă, reluarea procedurii de autorizare în condiţiile prezentei legi, dacă lucrările corespunzătoare modificărilor de temă depăşesc limitele actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului, precum şi ale avizelor şi acordurilor obţinute pentru autorizaţia de construire iniţială.

- Documentatia pentru obtinerea autorizatiei de construire se va prezenta conform cadrului continut din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de constructii, republicată, cu modificările si completările ulterioare; de asemenea, organizarea de santier se va face strict pe terenul proprietate, fără a afecta vecinătătile.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
    • gaze naturale:
    • canalizare:
    • telefonizare:
    • alimentare cu energie electrică:
    • salubritate:
      x
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:
      x

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Alte avize/acorduri:
    - HCL nr 10/2016, 1059/2018 pentru PUZ
    - documentatia tehnica autorizata cu AC nr. 263 din 08.03.2019 impreuna cu acordurile si avizele initiale

    Studii de specialitate:
    - plan reglementari PUZ aprobat cu HCL nr 10/2016, cu viza secretariat CTATU
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
- pentru autorizatia de construire
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru organizare de santier
- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Inspector principal, Paula Giurgiu
Inspector principal, Paula Giurgiu
23.12.2019
21.01.2021
23,02 lei
3269108
11.12.2019