Primaria municipiului Cluj-Napoca a atribuit contractul pentru dirigentia de santier a obiectivului de investitii «modernizarea liniei de tramvai». Titularul este asocierea SC Irimat Cons SRL/Acciona Ing. SA, cu valoarea de 0,6528% din valoarea situatiilor de lucrari executate si acceptate la plata de inspectorul de santier (la licitatie a mai participat asocierea SC Galliano/Iovidia/Metroul S.A.- cu oferta de 0,75% din valoarea situatiilor de lucrari executate si acceptate la plata de inspectorul de santier).
 
In data de 23 aprilie a avut loc atribuirea licitatiei pentru executia lucrarilor de modernizare a liniei de tramvai, catre asocierea firmelor SWIETELSKY Baugesellschaft mbH – Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup, in valoare de 104.022.863,41 lei.
 
Beneficii
 
Este un proiect foarte important pentru strategia de modernizare a transportului in comun.
– Va creste viteza de transport (timpul de calatorie va fi redus la jumatate)
– va creste capacitatea de transport cu cel putin 10%
va scadea poluarea sonora pentru vor exista amortizoare de cauciuc pentru sunet si vibratii, cladirile nu vor mai trepida, carosabilul nu se va mai distruge asa cum o face acum
va fi mai economicos din punct de vedere al consumului energetic (cu 38-40%).
Tramvaiul este un mijloc de transport folosit in multe dintre marile capitale europene. Atata doar ca el trebuie modernizat, adus la zi si exact aceasta facem prin acest proiect.
 
Pe tronsonul Manastur-Piata Garii proiectul presupune:
– refacerea a 11,77 km linie de tramvai
– construirea a 7 noi refugii pentru persoane si refacerea celor 5 deja existente
– amenjarea a 12 rampe de acces pentru persoane cu dizabilitati
– 3.200 mp spatiu verde amenajat
– timpul va fi redus de la 48 de minute in medie la 24 de minute
– numarul de calatori va creste de la aproximativ 166.000 pe an, la peste 186.000 pe an
 
Pe tronsonul Piata Garii – Bd. Muncii proiectul presupune:
– refacerea a 14,18 km linie de tramvai
– construirea unui nou refugiu pentru persoane si refacerea celor 2 deja existente
– amenajarea a 3 rampe de acces pentru persoane cu dizabilitati
– 402 mp de spatiu verde amenajat
– timpul va fi redus de la 36 de minute in medie la 19,2 minute
– numarul de calatori va creste de la aproximativ 89.000 pe an, la peste 103.000 pe an
Garantia lucrarilor care a solicitat-o Primaria prin caietul de sarcini este de 5 ani pentru trama si de 10 ani pentru calea de rulare.
 
In plus, proiectul inseamna peste 200 de noi locuri de munca.
 
Termene
 
Calendarul activitatilor se intinde pe 2 ani:
Termene intermediare pentru tronson 1 (Manastur – P-ta Garii):
– str. Bucium-Calvaria – 3 luni de la ordinul de incepere a lucrarilor (luna 1-3)
– Calvaria – Pod Horea – 6 luni de la etapa precedenta (luna 4-9)
– Pod Horea – Gara – 3 luni de la etapa precedenta (luna 10-12)
Termene intermediare pentru tronson 2 (P-ta Garii – Bdul Muncii)
– Caii Ferate – str. Garii – 2 luni (luna 13-14)
– Str. Garii – Maramuresului – 2 luni (luna 15-16)
– Maramuresului – Bdul Muncii – 2 luni (luna 17-18)
– Bdul Muncii – Cpt. Grigore Ignat – 6 luni (luna 19-24)
 
In cazul in care executantul nu reuseste sa isi indeplineasca obligatiile asumate prin contract, va plati penalitati de 0,5%/zi intarziere din valoarea lucrarilor neexecutate, pana la indeplinirea efectiva a obligatiilor.
 
In asteptarea momentului de semnare a contractelor pentru executia investitiei, municipalitatea a inceput organizarea pentru gestionarea acestui proiect atat de important, dar care va modifica pe termen scurt obiceiurile clujenilor care se deplasau cu ajutorul tramvaiului.
 
Pe anumite perioade se vor introduce autobuze in locul tramvaielor si se va circula cu restrictionari. In prima faza, cat se va lucra pe segmentul Bucium – Calvaria, tramvaiul va putea circula in continuare si cu cateva lucrari minore va putea intoarce la podul Calvaria. Dar pe alte tronsoane circulatia va trebui asigurata cu autobuze. RATUC are pregatite autovehicule pentru a le pune la dispozitia calatorilor.
 
Fiecare etapa de lucrari va fi anuntata din timp, iar primaria va incerca sa anticipeze problemele de trafic si disconfortul pentru cei direct afectati de santier, in vederea reducerii la maximum a acestor probleme.
 
 
 
Background
Comisia de licitatie a finalizat procedura de atribuire a contractului de executie pentru obiectivul “Modernizarea liniei de tramvai pe tronsoanele Manastur – Piata Garii – B-dul Muncii”.
Oferta castigatoare a fost declarata cea a asocierii SWIETELSKY Baugesellschaft mbH – Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup, in valoare de 104.022.863,41 lei.
 
Contratul se va semna dupa expirarea termenului de 10 zile pentru eventuale contestatii,urmand ca lucrarile sa fie demarate concomitent pe cele doua sectoare ale obiectivului de investitii, in cel mai scurt timp.
Reamintim ca finantarea acestui proiect major de investitii in infrastructura se realizeaza din fonduri europene nerambursabile, accesate de catre Primaria municipiului Cluj-Napoca prin Programul Operational Regional, axa 1.1, destinata polilor de crestere.
 
Pentru aceasta licitatie s-au depus 7 oferte de catre:
  1. ALPINE S.A.
  2. BALZOLA CONSTRUCTII S.R.L.
  3. ISAF- SOCIETATE DE SEMNALIZARI SI AUTOMATIZARI FEROVIARE S.A.
  4. MARI-VILA COM S.R.L.
  5. MARTIN ROSE ROMANIA
  6. SOCIETATEA DE CONSTRUCTII IN TRANSPORTURI BUCURESTI S.A.
  7. SWIETELSKY Baugesellschaft mbH -Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup
 
Dintre aceste oferte s-au calificat numai doua, respectiv cea a ISAF Societate de semnalizari si Automatizari Feroviare SA, in valoare de 111.188.845 lei si cea a asocierii SWIETELSKY Baugesellschaft mbH – Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup, in valoare de 104.022.863,41 lei.
 
Motivele care au stat la baza respingerii ofertelor:
  1. SOCIETATEA DE CONSTRUCTII IN TRANSPORTURI BUCURESTI SA. – oferta intarziata – lipsa garantiei de participare
  2. ALPINE S.A. – propunerea tehnica nu a corespuns caietului de sarcini/proiectului tehnic – nu s-a prezentat disponibilitatea, metodoligia, conditionarile si eventualele sarcini impuse pentru terti la realizarea liniilor provizorii de tramvaie, conform planurilor de situatie date
  3. MARTIN ROSE ROMANIA – propunerea tehnica nu a corespuns caietului de sarcini/proiectului tehnic
  4. BALZOLA CONSTRUCTII SRL – nu a indeplinit cerinta minima de calificare privind contracte similare si nici pe cea privind personalul
  5. SC MARI-VILA COM SRL – oferta inacceptabila din cauza ca nu indeplineste cerintele minime de calificare solicitate (respectiv experienta similara de 100.000.000 de lei rezultata din cumularea sumelor a cel mult 3 contracte realizate in ultimii 5 ani) si neconforma deoarece contine in cadrul propunerii financiare preturi care nu sunt rezultatul liberei concurente si nu pot fi justificate (conform HG nr. 925/2006)