• disciplinarea activităţii de construire, stoparea construcţiilor realizate fără autorizaţie de construire, încă din fază incipientă;
  • prevenirea şi îndrumarea tuturor persoanelor sau firmelor care execută activităţi de construire în scopul respectării legislaţiei în construcţii, a normelor urbanistice aprobate;
  • stoparea executării construcţiilor realizate ilegal şi încurajarea investiţiilor în domeniul construcţiilor să execute lucrări în conformitate cu prevederile Regulamentului General de Urbanism şi a legislaţiei în domeniul Construcţiilor;
  • stoparea modificărilor interioare realizate fără documente legale, haotic, fără expertize tehnice
  • verificarea împreună cu Serviciul Autorizări Construcţii a încadrării în prevederile autorizaţiei de construire a lucrărilor executate în vederea înscrierii construcţiilor noi în cartea funciară;
  • respectarea legislaţiei privind obligativitatea proprietarilor de a repara şi consolida imobilele;
  • respectarea legalităţii amplasării panourilor publicitare şi a firmelor luminoase;
  • prevenirea şi remedierea unor situaţii de urgenţă (alunecări de teren, inundaţii, explozii).
  • evaluarea imobilelor degradate și aplicarea procedurilor privind supraimpozitarea , conform prevederilor H.C.L.218/2020, care aplică prevederile art. 489 alin. 58 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal şi pct. 168 din HG nr 1/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal;
  • verificarea şi soluţionarea în termenul legal a sesizărilor (adrese, sesizări, petiţii, sesizări prin dispecerat, sesizări telefonice, etc.), respectiv a celor primite prin aplicaţia My Cluj;
  • verificarea imobilelor degradate din municipiul Cluj-Napoca, respectiv somarea proprietarilor în vederea îngrijirii/întreținerii acestora;
  • întâlniri ale polițiștilor locali, pe teren , cu deținătorii de imobile degradate din municipiul Cluj-Napoca, în vederea clarificării problemelor legate de îngrijirea/întreținerea acestora, precum și discuții și relații oferite cetățenilor cu privire la supraimpozitarea imobilelor degradate verificate (în urma somării proprietarilor);
  • verificarea imobilelor care prezintă pericol public, situate în municipiul Cluj-Napoca și stabilirea de măsuri contravenționale conform legii, precum și urmărirea respectării măsurilor dispuse;
  • verificarea stadiului lucrărilor de întreținere/îngrijire a imobilelor evaluate și somate în decursul anilor, respectiv verificarea executării lucrărilor de fațadizare a imobilelor supraimpozitate începând cu anul 2017, în vederea reevaluării;
  • respectarea legislaţiei privind obligativitatea proprietarilor de a repara şi consolida imobilele.
  • fără depozitări ilegale de deşeuri menajere, industriale sau de orice fel;
  • cât mai puţine bunuri abandonate pe domeniul public;
  • străzi mai curate, spaţii verzi curate, ape curgătoare curate şi maluri fără deşeuri;
  • puncte gospodăreşti curate, prin respectarea graficului de ridicare a reziduurilor menajere de la populaţie şi agenţii economici, a resturilor vegetale rezultate de la toaletarea spaţiilor verzi de către firmele de salubritate;
  • clădiri în care proprietarii sau utilizatorii întreţin corespunzător curăţenia (vitrine, faţade, împrejmuiri, curţi);
  • toate organizările de şantier dotate cu rampe de spălare a autovehiculelor astfel încât să nu fie murdărit carosabilul. Organizări de şantier dotate corespunzător pentru a se preîntâmpina poluarea mediului ambient;
  • sancţionarea contravenienţilor.
  • eficientizarea activității de soluționare a petițiilor prin soluționarea acestora într-un termen cât mai scurt, în cadrul termenului legal;
  • descurajarea faptelor de încălcare a normelor legale privind activitățile comerciale și de prestări servicii desfășurate în structuri de vânzare cu sediu fix, prin verificarea și îndrumarea comercianților pentru obținerea acordurilor de funcționare din partea autorității administrației publice locale; respectarea condițiilor care au stat la baza eliberării acordurilor de funcționare; respectarea orarelor de funcționare aprobate; în cazul reducerilor de prețuri, respectarea de către operatorii economici a prevederilor legale privind categoriile de reduceri, perioadele în care acestea se pot efectua, afișarea corespunzătoare a prețurilor și depunerea notificărilor la primărie pentru operațiunile de lichidare;
  • protejarea sănătății tinerilor cu vârste mai mici de 18 ani, prin desfășurarea de acțiuni preventive și de control la magazinele alimentare și localurile din apropierea unităților de învățământ preuniversitar privind interzicerea comercializării către minori a produselor din tutun, a țigaretelor electronice și a băuturilor alcoolice și energizante;
  • descurajarea faptelor de încălcare a normelor legale privind activitățile de comerț stradal și ambulant, prin monitorizarea zonelor în care se desfăşoară astfel de activități;
  • descurajarea faptelor de încălcare a normelor legale privind activitățile comerciale desfășurate în piețele agroalimentare și pe domeniul public din imediata vecinătate a acestora;
  • creșterea calității serviciilor de taximetrie din municipiul Cluj-Napoca și descurajarea faptelor de nerespectare a prevederilor legale privind activitatea de taximetrie, cu accent pe zona Aeroportului Internaţional “Avram Iancu”, pentru combaterea transportului neautorizat de persoane, refuzul efectuării unor curse, respectiv pretinderea de tarife mai mari decât cele aprobate.
  • menţinerea ordinii şi liniştii publice în zonele şi locurile stabilite în conformitate cu planul de ordine şi siguranţă publică a municipiului Cluj-Napoca;
  • menţinerea pe raza municipiului Cluj-Napoca a unui climat de ordine, linişte şi siguranţă publică dar şi prevenire a infracţionalităţii stradale;
  • activităţi zilnice de identificare a oamenilor străzii, de prevenire a cerşetoriei şi predarea celor în cauză serviciilor sociale;
  • asigurarea unui climat de păstrare a ordinii publice şi a siguranţei cetăţeanului;
  • asigurarea şi menţinerea ordinii şi liniştii publice în municipiul Cluj-Napoca;
  • desfăşurarea în bune condiţii a manifestaţiilor publice (sportive, cultural-artistice, religioase, publicitare, comemorative, sub alte egide) organizate în spaţiul public pe raza municipiului Cluj-Napoca;
  • respectarea dreptului de proprietate;
  • limitarea sau stoparea distrugerilor mobilierului urban;
  • prezenţa poliţiştilor locali în zonele din imediata apropriere a unităţilor de învăţământ, spitalelor, instituţiilor publice, parcurilor, zonelor comerciale, pieţelor, cimitirelor;
  • respectarea normelor privind deţinerea câinilor şi accesului persoanelor însoţite de câini pe raza municipiului Cluj-Napoca;
  • limitarea circulaţiei atelajelor şi animalelor pe raza municipiului Cluj-Napoca;
  • combaterea fenomenului de prostituţie;
  • ducerea la îndeplinire a mandatelor de aducere în faţa instanţelor de judecată;
  • asigurarea însoţirii şi protecţiei reprezentanţilor primăriei în vederea executării unor controale sau punerea în executare a unor hotărâri ale Consiliului Local.
  • fluidizarea şi dirijarea traficului rutier pe raza municipiului Cluj-Napoca;
  • intensificarea acţiunilor de degajare a staţiilor de transport public de persoane, a pistelor pentru biciclişti, a standurilor taxi, a locurilor de parcare special amenajate pentru persoane cu handicap, zonele pietonale, zonele rezidenţiale;
  • prevenirea şi sancţionarea opririlor/staţionărilor neregulamentare şi accesul interzis;
  • acțiuni de prevenire în zona unităților de învățâmânt în vederea fluidizării traficului rutier și pietonal precum și crearea unui climat de siguranță rutieră;
  • activitate de fluidizare a traficului rutier și prevenire a blocajelor rutiere în alveolele/stațiile destinate pentru îmbarcarea/debarcarea elevilor (clasele 0-4) care utilizează autobuzele școlare din cartierele municipiului, pe traseele stabilite pentru transportul la unitățile de învățământ.
  • realizarea relației cu cetățenii atât prin platforme online (e-mail, Antonia, formulare online, tichet albastru) cât și prin ghișeul unic din cadrul Centrului de informare pentru cetățeni, respectiv corespondență scrisă;

  • optimizarea timpilor de gestionare a sesizărilor înregistrate inclusiv prin Dispeceratul Direcției Generale Poliția locală 24 de ore din 24;

  • implementarea sistemului digital în cadrul managementului proceselor verbale de constatare a contravențiilor;

  • preluarea, implementarea, comunicarea, transmiterea la executare silită, operarea în bazele de date şi arhivarea în bune condiții a proceselor verbale de constatare a contravenţiilor;

  • digitalizarea sistemului de comunicare/corespondență atât în cadrul Direcției Generale Poliția locală cât și cu cetățenii;

  • creșterea nivelului de apreciere al cetățenilor în raport cu Administrația publică locală – Direcția Generală Poliția locală prin reducerea timpilor de intervenție la solicitări/sesizări și a intervenției operative în teren.

  • identificarea și evaluarea factorilor de risc și a vulnerabilităților, stabilirea nivelului de amenințare, precum și stabilirea măsurilor specifice de prevenire;
  • asigurarea ordinii și accesului în instituțiile publice, precum și asigurarea că personalul care a primit accesul în incintă, respectă traseul pentru care a primit permisiunea;
  • monitorizarea continuă a modului în care sunt îndeplinite obligațiile prevăzute în planul de pază;
  • intervenția oportună și calificată  în gestionarea evenimentelor produse în timpul efectuării serviciului de pază;
  • furnizarea de îndată, către autoritățile competente a informațiilor legate de incidente apărute în timpul efectuării serviciului de pază.