Informaţii

de interes general

  • preluarea sesizărilor 24h/24h prin Dispeceratul Poliţiei Locale
  • preluarea sesizărilor pin ghiseul unic din cadrul C.I.C. :
L-M-M:08:3016:30
J:08:3018:00
V:08:3015:00

Dispeceratul Politiei Locale

0264/59.87.84

0264/955  sau

0264/59.15.16 interior 4800

0264 /59.60.30 interior 4800

0264/59.69.36 interior 4800

Direcțiile Poliției Locale

Direcţia Ordine Publică şi Trafic Rutier are în componenţă trei Servicii:

  1. Serviciul Control Trafic Rutier :    Şef Serviciu Mihai Bereschi, Tel. 0730113793
  2. Serviciul Ordine publică este compus din 7 birouri:
    • Birou zona 1 – Centru, cu sediul în Piaţa Unirii nr. 2, Şef Birou: Gabriel Badiu, Tel. 0741301949
    • Birou zona 2 – Mărăşti, cu sediul la cinematograful Mărăşti, Şef Birou: Cristian Poptelecan, Tel .0729039317
    • Birou zona 3 – Gheorgheni, cu sediul pe str. Băişoara nr. 2-4, Şef Birou: Loredana Ferenţ, Tel. 0731041231
    • Birou zona 4 – Mănăştur – Plopilor, cu sediul la cinema Dacia, Şef Birou: Nicolae Nistor Rotar
    • Birou zona 5 – Grigorescu – Gruia, cu sediul la Sala Polivalentă, Şef Birou: Marius Bura, Tel. 0729039307
    • Birou zona 6 – Zorilor, cu sediul pe str. Observatorului nr. 1-3, Şef Birou: Laura Mărgineanu, Tel. 0727228526
    • Birou zona 7 – str. Traian Vuia, în incinta primăriei de cartier, Şef Birou: Constantin Moldovanu
  3. Serviciul Pază

Direcţia Inspecţie şi Control are în componenţă patru Servicii, cu sediul pe Calea Moţilor nr. 2-4:

  1. Serviciul Control Protecţia Mediului – Şef Serviciu Molnar Attila, Tel. 0729039290
  2. Serviciul Inspecţie Comercială – Şef Serviciu Mirela Toma, Tel. 0723633246
  3. Serviciul Control Urbanism şi Disciplină în Construcţii – Şef Serviciu Florin Şandor, Tel. 0729885158
  4. Serviciul Evidenţa Persoanelor, Baze de Date şi Relaţii Publice – Şef Serviciu Daniel Cîmpian, Tel. 0731400695

Biroul Juridic – Şef birou Carmen Maria Pătraş, Tel. 0722358263         

Biroul Juridic are în coordonare Compartimentul Evidenţă contravenții, mandate de muncă în folosul comunității.

  • obligativitatea amplasării la loc vizibil a panoului de identificare a investiţiei;
  • obligativitatea existenţei la punctul de lucru a documentaţiei tehnice care a stat la baza emiterii autorizaţiei de construire (în copie sau original);
  • să nu execute lucrări decât cele prevăzute în autorizaţia de construire, iar în cazul în care nu se pot încadra în prevederile acesteia să oprească imediat lucrările şi să solicite autorizaţie de construire pentru modificările constructive;
  • să nu tranzacţioneze imobile noi despre care nu au informaţii referitoare la legalitatea construirii acestora;
  • să execute lucrări de întreţinere şi reparaţii la imobile degradate şi împrejmuiri;
  • să nu amplaseze mijloace publicitare (reclame, firme, eşarfe, bannere, panouri) decât în locurile avizate şi numai după obţinerea autorizaţiei de construire.
  • dacă executaţi lucrări de amenajare în apartament, nu depozitaţi deşeurile rezultate pe domeniul public sau la punctul gospodăresc. Comandaţi de la o firmă de salubritate un container de colectare a deşeurilor, în caz contrar riscaţi o amendă cuprinsă între 1000-2500 lei;
  • asociaţiile de proprietari, persoanele fizice şi juridice au obligaţia de a efectua şi întreţine curăţenia în jurul imobilelor, spaţiilor verzi aferente, căilor de acces, parcărilor, zonelor din jurul garajelor, punctelor gospodăreşti, trotuarelor, aleilor, în caz contrar pot fi sancţionaţi cu amendă contravenţională cuprinsă între 500-1000 lei;
  • dacă ieşiţi la iarbă verde, păstraţi curăţenia la locurile de campare, adunaţi deşeurile pe care le produceţi şi depozitaţi-le în containerele special amenajate de colectare a deşeurilor de pe marginea drumului, pentru păstrarea unui mediu curat;
  • dacă deţineţi curte şi o utilizaţi pentru parcarea autovehiculului, trebuie să vă amenajaţi curtea astfel încât la ieşirea autoturismului pe drumul modernizat să nu se murdărească carosabilul;
  • dacă deţineţi un spaţiu comercial pe care nu îl uitilizaţi, trebuie să îl menţineţi în perfectă stare de curăţenie şi să amplasaţi pe vitrinele şi geamurile acestuia, mashuri cu imagini ale municipiului Cluj-Napoca, aprobate de primărie;
  • este interzisă creşterea animalelor domestice: porcine, ovine, bovine, caprine, bubaline pe terenurile aparţinând domeniului public şi privat al statului proprietate particulară situate în zona cuprinsă între: Someşul Mic, str.Donath, str.Dragalina, str.Gruia, str.Crişan, str.Cîmpeni, p-ţa Gării, str.Căii Ferate până la intersecţia cu str. Parcul Feroviarilor, str.Anton Pann, str.Bucureşti, str.Fabricii, str.Fabricii de Zahăr, str.Dâmboviţei, str.Aurel Vlaicu până la intersecţia cu str.Traian, str.Meşterul Manole, str.Dunării, str.Între Lacuri, str.Sarmisegetuza, str.Cehoslovaciei, str.Tineretului, str.Aleea Detunata, str.Aleea Băişoara, str.Răşinari până la interesecţia str.Septimiu Albinii, str.Gheorgheni până la intersecţia cu str.Aron Pumnu, str.Fagului, str.Păltiniş, str.C-tin Notara, str.Plaiuri, str.Eftimie Murgu, str.Calea Turzii până la str.Cometei, str.Pădurii, str.Lunii, str.Gh Dima, str.Mărginaşă, str.Calea Mănăştur până la intersecţia cu str.Bâlea, str.Aleea Negoiu, str.Mehedinţi până şa str.Izlazului, str.Parâng, str.Ciucaş, str.Aleea Clăbucet, str.Primăverii până la str.Bucium, până la intersecţia cu Someşul Mic, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

1) Deținerea  la punctele de lucru, de către agenţii economici care desfăşoară  activităţi comerciale şi prestări servicii în structuri de vânzare, a următoarelor documente:

  •  Registrul unic de control;
  •  Dovada deținerii legale a spațiului;
  •  Certificat de înregistrare eliberat de Oficiul Registrului Comerţului;
  •  Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului – pentru punctul de lucru;  
  •  Acordul de funcţionare şi aprobarea de orar eliberat de către Primăria municipiului Cluj-Napoca;
  •  Certificarea conformității cu normele de igienă și sănătate publică, emisă de către Direcția de Sănătate Publică a județului Cluj, după caz, în conformitate cu legislația în vigoare;
  •  Actul emis de Direcția Sanitară-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Cluj, după caz, în conformitate cu legislația în vigoare;
  •  Autorizaţia de mediu, emisă de Agenția pentru Protecția Mediului Cluj, după caz, în conformitate cu legislația în vigoare;
  •  Avizul comitetului executiv al asociaţiei de proprietari şi acceptul proprietarilor direct afectaţi pe orizontală şi verticală, pentru schimbarea destinaţiei spaţiului, în cazul activităţilor care se desfăşoară în imobile de locuit, în conformitate cu legislația în vigoare privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari;
  •  Contract de salubritate încheiat cu o companie de profil;
  •  Contractul sau anexa la contractul de salubritate pentru colectarea selectivă a deșeurilor reciclabile;
  •  Alte autorizaţii, avize şi acorduri prevăzute de lege, necesare desfăşurării activităţii, în funcţie de specific;
  •  Documente de provenienţă pentru produsele comercializate,
  •  Buletine de verificare metrologică pentru cântare, aparate de taxat sau orice altfel de dispozitive de măsurare utilizate.

Este  obligatorie:

  •  Afişarea orarului de funcţionare aprobat, în mod vizibil din exterior şi respectarea acestuia;
  • Afişarea preţurilor produselor comercializate, respectiv a tarifelor serviciilor prestate;
  • Existenţa traducerii în limba română pentru produsele din import comercializate;
  • Existenţa certificatelor de calitate pentru produsele comercializate.

Se  interzice:

  • Punerea în vânzare a produselor care nu au specificat termenul de valabilitate sau cu termenul de valabilitate expirat;
  • Comercializarea produselor alimentare ambalate care au ambalajul deteriorat sau distrus;
  • Aşezarea direct pe pardoseală a produselor alimentare destinate comercializării;
  • Punerea în consum a produselor neomologate;
  • Vânzarea de produse cu lipsă la cântar sau măsurătoare;
  • Comecializarea sau expunerea spre vânzare a băuturilor alcoolice, a ţigărilor şi a celorlalte produse din tutun, în incinta unităţilor de învăţământ, în curţile acestor imobile, precum şi pe trotuare sau aleile de acces în aceste unităţi.

În  atenţia cetăţenilor – consumatori:

  • Solicitaţi bonuri de casă de la agenţii economici;
  • Verificaţi termenele de valabilitate ale produselor pe care doriţi să le cumpăraţi;
  • Refuzați produsele alimentare care au data durabilității minimale depășită;
  • Refuzați produsele alimentare preambalate care prezintă ambalaje deteriorate;
  • Solicitaţi afişarea preţurilor de comercializare ale produselor.

2) Persoanele  fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile  familiale şi persoanele juridice care desfăşoară activităţi de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă în  perimetrul pieţelor au următoarele obligații:

  • Să afișeze la locul de desfăşurare a activităţii, numele/denumirea, adresa sediului social, numărul de înregistrare de la Oficiul Registrului Comerţului;
  • Să dețină ecusoane care să conţină: numele, prenumele şi fotografia vânzătorului, denumirea şi sediul comerciantului;
  • Să dețină la locul desfăşurării activităţii autorizaţiile, aprobările şi avizele stabilite prin lege, necesare funcţionării
  • Să deţină buletine de verificare metrologică pentru cântare sau orice altfel de dispozitive de măsurare utilizate;
  • Să afişeze preţurile produselor comercializate şi tarifele pentru serviciile prestate, după caz;
  • Să existe traduceri în limba română la produsele din import comercializate;
  • Să dețină certificate de calitate pentru produsele comercializate;
  • Să comercializeze produse care au termenul de valabilitate specificat şi cu respectarea acestuia.

Se  interzice:

  • Punerea în vânzare a produselor alimentare ambalate care au ambalajul deteriorat sau distrus;
  • Aşezarea direct pe platoul pieţei a produselor alimentare destinate comercializării;
  • Punerea în vânzare a produselor neomologate;
  • Vânzarea de produse cu lipsă la cântar sau măsurătoare.

3) Producătorii  agricoli care desfăşoară activităţi de comercializare a  produselor în perimetrul pieţelor au următoarele obligaţii:

  • Să dețină la locul desfășurării activității atestatele de producător și carnetele de comercializare, completate în conformitate cu legislația în vigoare;
  • Să prezinte organelor de control documentele solicitate;
  • Să deţină buletine de verificare metrologică pentru cântare;
  • Să nu vândă produse cu lipsă la cântar sau măsurătoare;
  • Să afişeze preţurile produselor comercializate;
  • Să păstreze cureţenia la locul comercializării produselor.

 

4) Comerţ  ambulant

 Activitatea  de comerţ ambulant se poate desfăşura, pe domeniul public, cu  respectarea următoarelor reguli:

  • Respectarea amplasamentelor și a suprafețelor aprobate;
  • Deţinerea actelor de provenienţă a mărfurilor;
  • Atestarea calităţii produselor prin certificate de calitate;
  • Afisarea preturilor produselor comercializate;
  • Întreţinerea curăţeniei la locul desfăşurării activităţii.

5) Comerţ  stradal (tonete, gherete, chioșcuri, terase de alimentație publică  și altele)  

 La  punctele de lucru este obligatoriu să se deţină următoarele  documente:  

  • Abonament/contract de închiriere pentru terenul ocupat, eliberat de Municipiul Cluj-Napoca;
  • Autorizaţia de construire şi planul de situaţie vizat spre neschimbare;
  • Pentru societăți comerciale, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale: certificatul de înregistrare (original sau xerocopie) şi certificatul constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului, pentru punctul de lucru;
  • Acordul de funcţionare şi aprobarea de orar, eliberat de către Municipiul Cluj-Napoca, unde este cazul;
  • Alte autorizaţii, avize şi acorduri prevăzute de lege, necesare desfăşurării activităţii, în funcţie de specific;
  • Documente de provenienţă pentru mărfurile comercializate;
  •  Buletine de verificare metrologică pentru cântare sau orice altfel de dispozitive de măsurare utilizate, dacă este cazul;
  •  
  •  Contract de salubritate încheiat cu o companie de profil;
  •  
  •  Recipient pentru depozitarea deşeurilor.

Este  obligatorie:

  •  
  •  Respectarea condiţiilor stabilite prin autorizaţia de construire: amplasament şi tip de mobilier;
  •  
  •  Inscripţionarea mobilierului stradal cu: denumirea firmei, numărul autorizaţiei de construire şi numărul autorizaţiei de comerţ stradal;
  •  
  •  Întreţinerea şi menţinerea corespunzătoare a mobilierului stradal;
  •  
  •  Se interzice acoperirea tonetelor cu prelate sau folii de plastic, precum şi prelungirea acestora cu improvizaţii;
  •  
  •  Se interzice amplasarea de lăzi sau alte ambalaje cu produse sau resturi, în vecinătatea mobilierului stradal;
  •  
  •  Afişarea la loc vizibil a orarului de funcţionare aprobat şi respectarea acestuia;
  •  
  •  Respectarea obiectului de activitate aprobat, conform autorizaţiei;
  •  
  •  Păstrarea curăţeniei şi liniştii publice la locul de desfăşurare a activităţii.

6) Vânzările  cu preţ redus

  •  
  •  Vânzările cu preţ redus se desfăşoară cu respectarea prevederilor O.G. nr. 99/2000 republicată privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă și ale Hotărârii nr. 150/2009 privind reglementarea activităților comerciale pe raza municipiului Cluj-Napoca;
  •  
  •  Vânzările de soldare şi lichidare necesită notificarea Primăriei municipiului Cluj-Napoca, ce se depune cu cel puţin 15 zile înainte de începerea acestora. Notificarea va fi însoţită de o listă de inventar (modele formulare-conform Hotărârii de guvern nr. 333/2003).

7) Activitatea  de taximetrie și îmbarcare/debarcare a călătorilor în  transportul interurban de persoane

  •  
  •  Activitatea de transport în regim taxi se efectuează cu respectarea prevederilor Legii nr. 38/2003 (a taximetriei), cu modificările şi completările ulterioare şi cu respectarea regulamentului aprobat de către Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca (Hotărârea nr. 109/2010).
  •  
  •  Îmbarcarea-debarcarea călătorilor, în cazul serviciilor de transport public local de persoane, se efectuează numai în staţii stabilite special, aprobate de către autorităţile locale, cu respectarea prevederilor Legii nr. 92/2007 (a serviciilor de transport public local) și a Hotărârii nr. 90/2012 privind stabilirea unor contravenții și sancțiuni pentru transportul neautorizat de persoane în municipiul Cluj-Napoca.

Obligații  pentru taximetriști:

  •  
  • SĂ AIBĂ ȚINUTĂ CORESPUNZĂTOARE, UN COMPORTAMENT CIVILIZAT ȘI PREVENTIV în relația cu clientul, respectând conduita de bună practică;
  •  
  • SĂ NU REFUZE CLIENTUL în efectuarea unei curse în interiorul localității și să respecte solicitările legale ale acestuia;
  •  
  • SĂ NU FUMEZE în autovehicul;
  •  
  • SĂ NU PRETINDĂ CA PLATĂ pentru prestația efectuată decât suma prevăzută pe bonul client;
  •  
  • SĂ ELIBEREZE BONUL CLIENT la finalul cursei;
  •  
  •  SĂ NU EXECUTE activitatea de transport în regim de taxi fără a avea aparatul de taxat și lampa taxi în funcțiune pentru poziția de operare respectivă.
  • Nerespectarea orelor de linişte (22.00-08.00 şi 13.00-14.00) se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1500 lei, conform Legii 61/1991,republicată, pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice;
  • Consumul de alcool în locuri publice este interzis şi se sancţionează cu amendă de la 100 lei la 500 lei, în conformitate cu prevederile Legii nr. 61/1991 republicată;
  • Organizarea de petreceri cu caracter privat şi utilizarea de aparaturã muzicalã la intensitate de naturã a tulbura liniştea locuitorilor, în corturi, alte amenajãri sau în spaţiu neacoperit, situate în perimetrul apropiat imobilelor cu destinaţia de locuinţe sau cu caracter social, în mediul urban se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1500 lei,conform prevederilor Legii nr.61/1991 republicată;
  • Deţinerea câinilor şi accesul persoanelor însoţite de câini în municipiul Cluj-Napoca este reglementată de HCL nr. 354/2015;
  • Lăsarea în libertate sau fără supraveghere a animalelor care pot prezenta pericol pentru persoane sau bunuri, se sancţionează cu amendă de la 100 lei la 500 lei, în conformitate cu prevederile Legii nr. 61/1991 republicată;
  • Dacă observaţi o persoană apelând la mila publică, vă rugăm să ne contactaţi la tel. 0264/598784 sau 0264/955.

Ridicarea autovehiculelor staționate neregulamentar se face conform dispoziţiilor Hotărârii de Guvern nr. 965/2016, privind circulația pe drumurile publice, pentru modificarea OUG nr. 195/2002, rep., aprobat prin HG nr. 1391/2006.

Conform HCL nr. 21/2017, tarifele percepute de la proprietarii/utilizatorii

autovehiculelor sunt:

  • 547 lei – pentru operaţiunile de ridicare-transport-depozitare;
  • 294 lei – dacă utilizatorul/proprietarul se prezintă la autovehicul și nu se mai efectuează transportul și depozitarea;
  • 43,11 lei – pentru depozitarea autovehiculului 24 h;

Sancțiunea contravenţională pentru staționare neregulamentară, conform OUG nr. 195/2002, rep., art. 108/1/b/7, este de 4 -5 puncte de amendă și 3 puncte penalizare la permisul de conducere (290 lei în 48 h, conform OG nr. 2/2001, rep.);

Autovehiculul va fi transportat/depozitat la Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca, strada Calea Someşeni, nr. 2, telefon 0264-44.45.71.

Pentru informaţii suplimentare puteţi apela nr. de telefon 0264-59.87.84 sau 0264-955, Dispeceratul Poliţiei Locale Cluj-Napoca.

1) Pentru informații privind auto ridicate/abandonate pe raza municipiului Cluj-Napoca apelați numerele de telefon de la Dispeceratul Poliției Locale.

2) In cazul în care  doriți să achitați procesele verbale, când vă prezentați la ghișeu este important să aveți asupra dvs. dovada privind data comunicării ( plicul  cu care ați primit procesul verbal  ștampilat cu data poștei, procesul verbal cu data afișării specificată pe copia dvs. în cazul în care v-a fost comunicat prin afișare la domiciliu/sediu.) pentru a beneficia de achitarea a jumătate din minimul amenzii, în cazul în care actul normativ prevede această posibilitate.

3) Vă rugăm să respectați termenele de comunicare a utilizatorilor, în cazul în care vi se solicită acest lucru printr-o cerere in scris din partea Poliției Locale. Necomunicarea datelor în termenele menționate constituie contravenție și se sancționează conform HCL 61/2014 art. 1.

4) Plângerea  contravențională formulată  împotriva procesului verbal se  depune în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia la Judecătoria Cluj-Napoca. După întocmirea și comunicarea procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției, agentul constatator nu mai poate anula actul constatator, instanța de judecată fiind singura competentă să analizeze argumentele prezentate de dvs. și să se pronunțe cu privire la “ legalitatea şi temeinicia” procesului-verbal, în urma formulării unei plângeri contravenționale.

  • Pentru încasarea amenzilor în termen de 48 de ore este necesară prezentarea plicului care conţine procesul verbal de constatare a contravenţiei;
  • Împotriva procesului verbal, care ţine loc de înştiinţare de plată, se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării/comunicării, la Judecătoria Cluj-Napoca, însoţită de o copie a procesului verbal;
  • Neachitarea proceselor-verbale de constatare a contravenţiilor în termen de 30 de zile duce la începerea demersurilor de executare silită.
Ați găsit informațiile căutate?

Ce anume nu ați găsit?

Cum luăm legătura cu dvs. ?






Cum am putea îmbunătăți pagina sau site-ul?