Transportul public în Cluj-Napoca

Compania de Transport Public Cluj-Napoca (CTP) operează în interiorul municipiului transportul public pe o lungime totală a liniilor de 355,3 km, din care pe 279,4 km (47 de linii) sunt utilizate autobuze, pe 51,95 km (7 linii) sunt utilizate troleibuze şi pe 23,95 km (4 linii) sunt utilizate tramvaie. La acestea se adaugă traseele din zona metropolitană, care însumează 278,45 km.

În dezvoltarea sistemului de transport în comun, am ţinut întotdeauna cont de nevoile cetăţenilor, iar acest principiu rămâne baza colaborării dintre municipalitate şi Compania de Transport Public, care în 2016 a împlinit 67 de ani de existenţă. Vom continua să testăm noi rute, acolo unde este nevoie; vom sprijini iniţiativele cetăţeneşti ce implică reţeaua de transport public; vom continua procesul de înnoire a parcului auto, precum şi asigurarea celor mai bune condiţii de deplasare pentru toţi cei care locuiesc, lucrează ori vizitează Cluj-Napoca. Împreună, vom continua să asigurăm condiţii moderne de transport pentru comunitatea clujeană.

Modernizarea transportului în comun

Îmbunătăţirea transportului în comun în Cluj-Napoca după modelul marilor oraşe europene reprezintă un obiectiv important al municipalităţii. Astfel, Primăria a decis împreună cu Compania de Transport Public să demareze o amplă acţiune de modernizare a transportului în comun, care se desfăşoară pe parcursul mai multor ani.

Înnoirea parcului auto

În anul 2016, Compania de Transport Public a achiziţionat şi a introdus în circulaţie 12 troleibuze noi, restul de 8 fiind puse în funcţiune în prima jumătate a anului 2017.

Noile troleibuze (Iveco Astra Town 118) au dotări de ultimă generație pentru a spori gradul de confort al clujenilor și pentru a-i determina pe cât mai mulți dintre ei să folosească mijloacele de transport în comun, în locul mașinilor personale.

Câteva caracteristici importante:

  • capacitate de transport – 164 călători, din care 42 pe scaune;
  • podea complet coborâtă;
  • rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități;
  • loc rezervat pentru utilizatori de scaune rulante pentru persoane cu dizabilități;
  • spațiu destinat pentru cărucior pentru copii mici;
  • sistem de încălzire cu aeroterme electrice pentru sezonul rece;
  • sistem de ventilație și aer condiționat pentru sezonul cald;
  • sistem supraveghere video interior și exterior; consum de energie mai mic cu aproximativ 40% față de troleibuzele vechi;
  • sistem electronic de control al frânării ABS/EBS/ASR.