Ref: Modernizare linie de tramvai pe ruta MANASTUR – PIATA GARII
 
 
Astazi, 1 iulie 2011, au fost demarate lucrarile de reabilitare a liniei de tramvai pe tronsonul Bucium – Calvaria.
 
Santierul ocupa 7 metri din latimea strazii, acest fapt aducand o serie de modificari in circulatia din zona. 
Timp de trei luni, in perioada 1 iulie – 1 octombrie modificarile de circulatie vor afecta traficul de pe str. Primaverii, atat prin desfiintarea temporara a tuturor locurilor de parcare de pe str. Primaverii, atat pe carosabil cat si pe trotuar.
Astfel, se desfiinteaza temporar 27 de locuri de parcare cu plata (in zona str. Primaverii nr. 2 intersectie cu str. Grigore Alexandrescu) si 28 de locuri de parcare aferente str. Primaverii – intersectie cu str. Ion Mester).
 
Se mai desfiinteaza temporar 3 standuri de taxi pe str. Primaverii, respectiv din zona Ravasului, Mol si Clabucet.
In ceea ce priveste statiile de transport in comun se reloca temporar trei statii, cea din capatul pe str. Primaverii, cea din zona str. Rucar (Pritax), precum si cea pentru zona de transfer de la podul Calvaia. Totodata ultima statie de tramvai din Manastur va fi timp de trei luni la nodul Calvaria, unde RATUC a realizat o serie de lucrari de deviere a liniei, pentru a permite intoarcerea liniei pe sub pod.
 
Important pentru pasagerii RATUC
 
Pe toata perioada lucrarilor se anuleaza tramvaiul 102 (abonamentele pe 102 vor fi valabile pe celalalte doua linii, respectiv 100 si 101). Pe tronsonul str. Bucium – pod Calvaria va fi introdus temporar un autobuz special, pentru care va fi valabil tichetul de tramvai, dar care NU se va composta decat in tramvaiul care pleaca de la pod Calvaria inspre Gara. Acest autobuz va opri in statiile RATUC existente pentru autobuze si troleibuze.
 
 
Toate modificarile vor fi semnalizate si marcate.
 
Avand in vedere ca, pentru finalizarea in cel mai scurt timp a lucrarilor de reabilitare la primul tronson al linei de tramvai, respectiv pe traseul Bucium – Calvaria, programul de lucru va fi de 24 de ore din 24.
 
Ne cerem scuze clujenilor pentru disconfortul pe care il vor suporta pe durata lucrarilor de reabilitare. Ce este foarte important este sa subliniem faptul ca odata finalizate lucrarile pe acest tronson, nu vor mai exista vibratii, zgomotul produs de tramvai va fi foarte mult redus, iar o data cu inlocuirea tramvaielor nu se va mai auzi deloc.   
 
Reabilitarea liniei de tramvai este cel mai important proiect de infrastructura din lista investitiilor programate de primaria municipiului Cluj-Napoca, reabilitarea si modernizarea liniei de tramvai. Proiectul este finantat prin Fonduri Europene, prin Programul Operational regional, Axa 1.1 destinata polilor de cresetere si va avea un impact semnificativ in creseterea calitatii vietii tuturor clujenilor care locuiesc pe traseul luiniei de tramvai. Totodata mobilitatea celor care vor utiliza tramvaiul ca mijloc de transport urban se va dubla, distanta de la un capat la altul a liniei putand fi parcursa in circa 35 – 40 de minute, iar din Manastur la Gara in numai 24 de minute. 
 
Valoarea totala a contractului de finantare este de 163.053.903,43 lei, din care valoarea finantarii nerambursabile este 120.705.610,60 lei.
 
Din aceasta, pentru tronsonul I finantarea se ridica la 76.848.324,42 lei, din care valoarea finantarii nerambursabile este de 55.196.614,92 lei. Pentru tronsonul II finantarea este de 86.205.579,01 lei, din care valoarea finanþãrii nerambursabile este de 65.508.995,68 lei.
 
Tipuri de lucrari care se vor efectua:
–          se scot sinele, se delimiteazã ampriza (fasia de drum pe care se lucreazã),
–          se taie stratul de asfalt,
–          se scot dalele de beton (acestea vor fi depozitate la RATUC sau vor fi folosite la constructia sinelor provizorii de pe celelalte tronsoane),
–          se va excava zona,
–          se repozitioneazã utilitãtiile din subteran pentru a nu fi afectate,
–          se realizeazã drenul,
–          se realizeazã infrastructura (plasa, beton, sinã).
–          se construiesc refugiile statiilor de tramvai (toate statiile vor avea refugii la final)
 
Dupa finalizarea lucrarilor de reabilitare la liniile de tramvai, pana la achizitionarea de noi tramvaie, cele existente sunt compatibile pentru a circula in conditii de maxima securitate pe noile linii.
 
Lucrarile care se vor realiza pe intreg tronsonul I – Manastur-Piata Garii : 
– refacerea a 11,77 km linie de tramvai
– construirea a 7 noi refugii pentru persoane si refacerea celor 5 deja existente
– amenjarea a 12 rampe de acces pentru persoane cu dizabilitãti
– 3.200 mp spatiu verde amenajat
– timpul de calatorie va fi redus de la 48 de minute in medie la 24 de minute
–          numarul de calatori va creste de la aproximativ 166.000 pe an, la peste 186.000 pe an
–          durata de recuperare a investitiilor este estimata la 4,7 ani
Pe anumite portiuni ale linei de tramvai, vor fi montate, in momentul cand se va intra pe acel tronson cu reabilitarea, sine provizorii, paralele cu cele care se reabiliteaza. Acest lucru se va intampla pe str. Horea si Plopilor, zone in care vor fi desfiintate temporar parcarile cu plata la ora.
 
Calendarul activitatilor pentru modernizarea liniei de tramvai in municipiul Cluj-Napoca
Termene intermediare pentru tronsonul 1 (Mãnãstur – Piata Gãrii):
– str. Bucium-Calvaria – 3 luni de la ordinul de incepere a lucrarilor (luna 1-3)
– Calvaria – Pod Horea – 6 luni de la etapa precedentã (luna 4-9)
– Pod Horea – Gara – 3 luni de la etapa precedenta (luna 10-12)
Termene intermediare pentru tronson 2 (Piata Garii – B-dul Muncii)
– Caii Ferate – str. Garii – 2 luni (luna 13-14)
– Str. Garii – Maramuresului – 2 luni (luna 15-16)
– Maramuresului – B-dul Muncii – 2 luni (luna 17-18)
– B-dul Muncii – Cpt. Grigore Ignat – 6 luni (luna 19-24)
 
 
Biroul Mass-media
Primaria Cluj-Napoca