Centura metropolitana a Clujului a devenit prioritate nationala – un proiect vital pentru decongestionarea traficului din oras

Comisia de Transport din cadrul Parlamentul European a efectuat astazi o vizita la Cluj-Napoca.

Cu aceasta ocazie, in prima parte a zilei am organizat o dezbatere in Sala de Sticla a Primariei pe tema Planului de Mobilitate Urbana al polului de crestere Cluj-Napoca. In cadrul acestei intalniri au fost prezentate principalele propuneri de proiecte din cadrul Planului de Mobilitate Urbana Durabila Cluj-Napoca si Master-Planul General de Transport al Romaniei, in context local, regional, national si european, precum si modul in care aceste propuneri de proiecte raspund nevoilor identificate in cadrul acestor studii.

In acest context, am primit confirmarea Ministerului Transportului – prin Secretarul de stat, Dl. Marcel Bolos – ca eforturile municipalitatii din ultima perioada privind includerea in Master-Planul General de Transport al Romaniei a Centurii metropolitane a Clujului s-au concretizat.

Astfel, in acest moment centura este inclusa in masterplan si va fi finantata din fondul de coeziune, in prima etapa de finantare.

Estimam ca pentru acest proiect vom atrage 153 de milioane de euro. Sunt peste 60.000 de masini care intra zilnic in Cluj-Napoca dinspre Floresti. Aceasta centura este vitala pentru decongestionarea traficului unui oras in plina dezvoltare cum este Cluj-Napoca si va rezolva problema accesibilitatii la Autostrada Transilvania (A3).

Punctul de plecare al centurii este nodul A3 de la Gilau, continua paralel cu DN1 prin Floresti si iese la sensul giratoriu de la Cora, traverseaza DN1 printr-un pod urmand traseul Bucium – Faget – Selgros; intersecteaza astfel drumul spre Turda si ajunge la nodul de la Dezmir al centurii Valcele-Apahida. Primaria Cluj-Napoca va realiza bretelele de legatura ale acestei centuri metropolitane cu orasul prin Manastur, Zorilor si Gheorgheni.

Dupa eveniment am efectuat o vizita pe teren alaturi de membri Comisiei pentru a le prezenta o parte din proiectele de infrastructura ale Clujului si modul in care am utilizat fondurile europene pentru dezvoltarea municipiului. Le-am prezentat proiectul "Refacerea infrastructurii Orasului Comoara, modernizare cai de acces spre centrul istoric", Parcul Central – un proiect distins cu premiul de excelenta, sistemul ClujBike, proiectul de ticketing pentru transportul in comun, proiectul de modernizare a liniei de tramvai, precum si doua din proiecte majore de infrastructura ale Clujului, respectiv Sala Polivalentă Cluj-Napoca si Cluj Arena.

Municipiul Cluj-Napoca isi consolideaza astfel rolul strategic ca pol de crestere al Romaniei, iar prezenta Comisiei de Transporturi din Parlamentul European la Cluj confirma acest fapt.

 

31 martie 2016