Primăria Cluj-Napoca și Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca anunță punerea în circulație, începând de astăzi, 3 aprilie 2019, a 11 noi autobuze electrice Solaris Urbino 12 electric.

Până în prezent au fost puse în circulație 11 autobuze electrice, iar astăzi numărul acestora s-a suplimentat cu alte 11. Un autobuz se află în probe, iar până la sfârșitul lunii iulie vor fi introduse în circulație alte 18 autobuze electrice.

Asigurarea unor condiții de transport în comun la standarde înalte pentru toți clujenii rămâne o prioritate a Primăriei, motiv pentru care vom continua politica de dotare a parcului auto al CTP cu autobuze noi performante, din fonduri locale, naționale și europene.

Prețul unui autobuz este de 2.374.725 lei+TVA. Autobuzele corespund tuturor normelor Europene în domeniu, perioada de garantie pentru ansamblu vehicul este de 5 ani sau 500.000 km. Activităţile de întreţinere şi mentenanţă planificată (reviziile) pe perioada de garanţie se vor efectua de către personalul C.T.P., în atelierele C.T.P. Cluj-Napoca SA, cu acordarea de asistență tehnică de către reprezentantul de service al furnizorului. Activităţile de reparații pentru defecte apărute din vina furnizorului pe perioada de garanţie se vor efectua de către furnizor. Toate consumabilele necesare la revizii în perioada de garanție vor fi asigurate de către furnizor pe cheltuiala acestuia (anvelope, filtre de aer, curele de transmisie, filtre și agent frigorific pentru instalaţia de aer condiţionat etc.)

Caracteristici tehnice:

– capacitate totală de transport 78 călători, din care 27 locuri pe scaune și 51 locuri în picioare
– autonomie de 105 km pentru baterii noi
– capacitate baterii 200kwh tip Solaris High Energy (lithium–iron-phosphate– LiFe PO4)
– puterea motorului electric este de 160 kW (218 CP )
– lungimea autobuzului este de 12 m
– podea complet coborâtă
– rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități
– loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii
– înclinarea pe o parte a autobuzului în stații (kneeling)
– au 3 uşi duble (cu câte 2 foi fiecare) cu sistem antistrivire a călătorilor
– sistem de frânare dotat cu ABS, EBS, ESR
– sistem de încălzire în sezonul rece
– sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
– ventilație naturală prin geamurile batante
– sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED
– afișaje de traseu exterioare cu LED-uri (față, lateral și spate )
– 1 indicator vizual interior de stații cu LED-uri
– 1 monitor tip LCD pentru anunțuri publicitare
– anunțarea vocală a stațiilor în salon
– staţie de amplificare
– Radio – CD și microfon
– sistem de supraveghere video în interior și exterior
– sistem de numărare a călătorilor transportați
– sistem de ticketing
– computer de bord pentru gestiune și management al traficului (CGMT)
– sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN (SIDGE)
– sistem de urmărire prin GPS a vehiculului
– internet gratuit WI-FI pentru călători
– comunicare prin voce între şofer şi dispeceratul central prin rețeaua GSM
– datele din computerul de bord al autovehiculului se descarcă într-un server care gestionează baza de date și generează rapoarte specifice (cu privire la numărul de km parcurși, consumurile de energie, numărul de pasageri transportați etc).
– Pentru urcare sau coborâre din autobuz, călătorii trebuie să apese butonul de comandă din dreptul fiecarei uși din exterior sau din interior. Se vor deschide doar ușile care au avut o astfel de comandă din partea călătorilor.
Șoferul poate să selecteze deschiderea automată în stații a ușilor la comanda călătorilor sau să selecteze deschiderea ușilor prin comanda dată de la bord.
Pentru a urca în mijlocul de transport, persoanele care se deplasează în fotoliu rulant trebuie să anunțe soferul prin apăsarea butonului din exteriorul autobuzului din dreptul ușii a doua în dreptul căreia este afișată pictograma standard pentru “fotoliu rulant”. La o astfel de comandă, șoferul coboară să manevreze rampa de acces și să asiste persoana care se deplasează în fotoliu rulant să urce în siguranță în autobuz. Pentru a coborî din autobuz, înaintea stației de destinație, persoana care se deplasează în scaun rulant trebuie să apese butonul din interiorul salonului unde se află locul special amenajat pentru cărucioarele rulante. La o astfel de comandă, șoferul știe că la prima stație trebuie să manevreze rampa de acces și să asiste coborârea în siguranță a persoanei care se deplasează cu fotoliu rulant.
Pentru urcarea sau coborârea landourilor pentru copii se procedează la fel ca și la fotoliile rulante.

––––––––––––––––––––

Stațiile de încărcare pentru autobuzele electrice:
Stația Grigorescu:
– 5 posturi de încărcare lentă noaptea 5-6 ore
– 1 post de încărcare rapidă la capăt de cursă 5-10 minute
Stația Mărăști (IRA):
– 5 posturi de încărcare lentă noaptea 5-6 ore
– 1 post de încărcare rapidă la capăt de cursă 5-10 minute
Stația Gheorgheni – Garaj Troleibuze:
– 1 post de încărcare lenta noaptea 5-6 ore
– 1 post de încărcare rapidă