Sistem electronic de aplicare a amenzilor pentru parcarea ilegală

Primăria municipiului Cluj-Napoca implementează un sistem electronic de gestiune a parcărilor din zona centrală.

Astfel, poliţiştii comunitari care fac verificările parcărilor din zona centrală vor avea în dotare un PDA (telefon mobil mai sofisticat) şi o imprimantă mobilă cu ajutorul cărora vor fotografia maşina parcată ilegal.

Această imagine se va transmite în serverul din primărie (prin internet mobil). Sistemul are capacitatea să verifice după numărul maşinii dacă aceasta apare în evidenţele Primăriei cu amenzi neachitate. În situaţia în care mai are amenzi neachitate, la a treia amendă se va ridica maşina. Procesul-verbal de constatare a contravenţiei se listează pe imprimanta mobilă se afişează pe parbrizul maşinii.

Sistemul va înregistra automat amenda în baza de date, care va lista exemplarul care rămâne la Poliţia Comunitară.

În total, au fost achiziţionate 9 staţii în sistemul de gestiune a parcărilor. Durata medie pentru efectuarea unei proceduri este de 1,5 minute, în funcţie de viteza internetului. Estimăm realizarea unui număr dublu de amenzi raportat la cele aplicate prin sistemul clasic. Practic 9 dintre poliţiştii comunitari vor dispune de acest sistem.

Zona centrală are 3.133 de locuri de parcare. Numărul mediu al amenzilor aplicate pe zi era de 300. Valoarea amenzilor pentru parcări neregulamentare pe domeniul public este stabilită prin HCL-uri între 200 şi 400 de lei.