Municipiul Cluj-Napoca va fi promovat in perioada 9-13 martie, la unul dintre cele mai mari targuri internationale din Europa si din lume. Anul trecut targul a inregistrat 11.098 participanti din 187 de tari si a avut aproximativ 200.000 de vizitatori.
 
Primaria Cluj-Napoca participa in premiera anul acesta la cea de-a 48-a editie a Targului de turism de la Berlin.
 
Avand in vedere ca promovarea turistica a municipiului Cluj-Napoca reprezinta o componenta strategica de dezvoltare locala, aceasta prima participare la un targ de turism de o asemenea anvergura cum este Targul International de turism de la Berlin reprezinta o oportunitate deosebita de promovare a potentialului turistic local, cu relevanta si din perspectiva candidaturii orasului nostru la titlul de Capitala Culturala Europeana in 2020.
 
Sub deviza Cluj-Napoca, inima Transilvaniei, Primaria Cluj-Naopoca va incerca sa prezinte orasul ca fiind unul cu o istorie seculara, un oras al legendelor, un centru multicultural, dar si unul al evenimentelor, centru al cinematografiei (Festivalul International de Film Transilvania si Comedy Cluj). De asemenea, Clujul este si punct de plecare spre alte obiective si trasee turistice din zona.
 
Turistii germani, care reprezinta unul dintre sectoarele de piata cele mai importante pentru Cluj-Napoca, conform datelor statistice (sunt pe locul 2 in ceea ce priveste vizitarea orasului), vor primi pliante, harti turistice si alte materiale de promovare a site-ului turistic www.visitcluj.ro, care are deja o versiune in limba engleza perfect functionala.
In aceste zile se lucreaza la versiunea in germana care urmeaza sa fie completata pana in data de 9 martie.
 
Vor fi prezentate 3 tipuri de pliante realizate de Serviciul Relatii Comunitare si Turism.
Cluj-Napoca, oras al: secolelor, legendelor, muzeelor, multiculturalitatii, evenimentelor (calendarul pe anul in curs), cinematografiei.
 
Best of Cluj – prezentarea principalelor obiective turistice ale orasului precum Piata Muzeului, Piata Unirii si Piata Avram Iancu, Turnul Croitorilor, Gradina Botanica si Parcul Cetatuia.
Discover Transilvania around Cluj – vor fi promovate principalele forme de turism care se pot practica in zona Clujului, incepand de la turismul activ si de aventura, pana la cel cultural si terapeutic (ex. Baile Sarate de la Cojocna si de la Ocna Dej, Salina Turda).
 
De asemenea, Primaria Cluj-Napoca va duce la Berlin materiale de promovare a festivalurilor TIFF si Comedy Cluj.
 
In plus, s-a stabilit o colaborare, urmand ca la Berlin sa fie prezentate si materiale de promovare realizate de catre agentii de turism clujene cu oferte turistice legate de Cluj-Napoca si de zona Clujului.
 
Acesta este primul pas important pe care primaria il face in directia promovarii la astfel de manifestari. De asemenea, municipalitatea isi propune ca in fiecare an sa participam la un targ de nivel european, fiind vizate targuri precum cele de la Madrid, Milano, Paris, Londra, Budapesta. Depinde si de sprijinul pe care primaria clujeana il va avea din partea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, pentru ca, trebuie precizat faptul ca la Berlin, Primaria va beneficia de un stand gratuit in spatiul alocat Romaniei prin intermediul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului.