Primaria Cluj-Napoca continua eforturile de innoire a parcului auto pentru transportul in comun, in vederea cresterii confortului calatorilor si a optimizarii costurilor, dar si pentru a avea mijloace de transport nepoluante.
Astazi a fost prezentat primul troleibuz articulat obtinut prin conversia unui autobuz.
BENEFICII
– consum de energie cu 40% mai mic decat sistemul vechi de actionare a troleibuzelor cu motor de curent continuu si pornire prin rezistente
– fiabilitate mare (revizia motorului se face la 30 000 Km fata de 10 000 Km la motoarele de curent continuu)
– costuri de intretinere semnificativ mai scazute fata de cele vechi (nu necesita consumabile pentru intretinere ca: perii, suporturi de perii)
– sistem de supraveghere video a interiorului troleibuzului – 7 camere. Imaginile pot fi urmarite in timp real, dar si stocate in memoria calculatorului cu posibilitate de accesare ulterioara.
– dotat cu sistem de urmarire in trafic a troleibuzului prin GPS
– comanda si diagnosticare prin calculator a sistemului de actionare electrica si afisare la bord a parametrilor de functionare
– sistem de transmisie a datelor la un dispecerat prin unde radio (antena W LAN)
Troleibuzul are149 de locuri, din care pe scaune 55 si va circula pe ruta Manastur – IRA (linia 6).
CARACTERISTICI tehnice:
– lungime 18 m – latime 2,5 m – inaltime 3,6 m peste captatorii coborati
– podea complet coborata
– rampa pentru acces fotolii rulante (carucioare) si loc pentru fotoliu rulant (pt. persoane cu dizabilitati motorii)
– durata de viata minim 10 ani
– instalatie de ventilatie
– sistem de numarare a calatorilor la usi (la urcare si coborare)
– informarea vocala a calatorilor privind statiile
– dotare cu validatoare electronice
– sistem de franare ABS (antiblocare)
– trei usi de acces duble pe partea dreapta, cu sistem de protectie a calatorilor la strivire, inchidere automata, deschidere comandata din interior sau exterior de catre calatori. Nu se poate deplasa troleibuzul cu usile deschise
– post de conducere modern cu volan reglabil, scaun ergonomic reglabil dupa 3 directii, toate comenzile sunt in raza de vizibilitate maxima si actiune a soferului
– sistem de actionare electrica eficient, cu invertor si motor asincron, cu un consum redus de energie, cu recuperarea energiei la franare
– instalatie de informare vizuala a calatorilor prin panouri luminoase interioare si exterioare cu LED-uri
– la bord are radio CD, tahograf, computer de bord cu afisaj digital pentru urmarirea parametrilor de functionare ai troleibuzului si diagnoza
– iluminat interior fluorescent (iluminare uniforma si economica)
– contor de energie electrica consumata
– greutate mai mica