Primaria Cluj-Napoca continua eforturile de innoire a parcului auto pentru transportul in comun, in vederea cresterii confortului calatorilor si a optimizarii costurilor, dar si pentru a avea mijloace de transport nepoluante.
 
Astazi a fost prezentat primul troleibuz articulat obtinut prin conversia unui autobuz.
 
BENEFICII
 
– consum de energie cu 40% mai mic decat sistemul vechi de actionare a troleibuzelor cu motor de curent continuu si pornire prin rezistente
– fiabilitate mare (revizia motorului se face la 30 000 Km fata de 10 000 Km la motoarele de curent continuu)
costuri de intretinere semnificativ mai scazute fata de cele vechi (nu necesita consumabile pentru intretinere ca: perii, suporturi de perii)
sistem de supraveghere video a interiorului troleibuzului – 7 camere. Imaginile pot fi urmarite in timp real, dar si stocate in memoria calculatorului cu posibilitate de accesare ulterioara.
dotat cu sistem de urmarire in trafic a troleibuzului prin GPS
comanda si diagnosticare prin calculator a sistemului de actionare electrica si afisare la bord a parametrilor de functionare
– sistem de transmisie a datelor la un dispecerat prin unde radio (antena W LAN)
 
Troleibuzul are149 de locuri, din care pe scaune 55 si va circula pe ruta Manastur – IRA (linia 6).
 
CARACTERISTICI tehnice:
 
– lungime 18 m    – latime 2,5 m   – inaltime 3,6 m peste captatorii coborati
– podea complet coborata      
– rampa pentru acces fotolii rulante (carucioare) si loc pentru fotoliu rulant (pt. persoane cu dizabilitati motorii)
– durata de viata minim 10 ani
– instalatie de ventilatie
– sistem de numarare a calatorilor la usi (la urcare si coborare)
– informarea vocala a calatorilor privind statiile
– dotare cu validatoare electronice
– sistem de franare ABS (antiblocare)           
– trei usi de acces duble pe partea dreapta, cu sistem de protectie a calatorilor la strivire, inchidere automata, deschidere comandata din interior sau exterior de catre calatori. Nu se poate deplasa troleibuzul cu usile deschise
– post de conducere modern cu volan reglabil, scaun ergonomic reglabil dupa 3 directii, toate comenzile sunt in raza de vizibilitate maxima si actiune a soferului
– sistem de actionare electrica eficient, cu invertor si motor asincron, cu un consum redus de energie, cu recuperarea energiei la franare
– instalatie de informare vizuala a calatorilor prin panouri luminoase interioare si exterioare cu LED-uri
– la bord are radio CD, tahograf, computer de bord cu afisaj digital pentru urmarirea parametrilor de functionare ai troleibuzului si diagnoza
– iluminat interior fluorescent (iluminare uniforma si economica)
– contor de energie electrica consumata
– greutate mai mica