Modernizare linie de tramvai pe ruta Manastur – Piata Garii
– Semnare contract –

Astazi a avut loc semnarea contractului de reabilitare si modernizare a liniei de tramvai.

 
„Este vorba despre contractului de executie a celui mai important proiect de infrastructura din lista investitiilor programate de primaria municipiului Cluj-Napoca, reabilitarea si modernizarea liniei de tramvai.  Proiectul este finantat prin Fonduri Europene, prin Programul Operational regional, Axa 1.1 destinata polilor de cresetere si va avea un impact semnificativ in creseterea calitatii vietii tuturor clujenilor care locuiesc pe traseul luiniei de tramvai. Totodata mobilitatea celor care vor utiliza tramvaiul ca mijloc de transport urban se va dubla, distanta de la un capat la altul a liniei putand fi parcursa in circa 35 – 40 de minute, iar din Manastur la Gara in numai 24 de minute” a precizat primarul Sorin Apostu. 

 
Valoarea totala a contractului de finantare este de 163.053.903,43 lei, din care valoarea finantarii nerambursabile este 120.705.610,60 lei.

 
Din aceasta, pentru tronsonul I finantarea se ridica la 76.848.324,42 lei, din care valoarea finantarii nerambursabile este  de 55.196.614,92 lei.  Pentru tronsonul II finantarea este de 86.205.579,01 lei, din care valoarea finantarii nerambursabile este de 65.508.995,68 lei.

 
Ce urmeaza dupa momentul semnarii?


Constructorul va incepe pregatirea santierului, urmand sa inceapa lucrarile in 15 zile de la ordinul de incepere dat de Primaria Cluj-Napoca astazi. in acest interval de timp se vor obtine avizele de la Politie si sigiranta Circulatiei, pregatesc logistica, materiale, angajati etc, si semnalizeaza santierul.    

Prima portiune pe care se va interveni este cea cuprinsa intre str. Bucium si Podul Calvaria. Duratã de executie este de 3 luni (30 iunie – 30 septembrie 2011).  Se va lucra atat ziua, cat si noaptea, cand se vor pregati materialele si frontul de lucru pentru a doua zi, fara a face galagie care sa deranjeze cetatenii din zona. Traficul tramvaielor va fi oprit pe acest tronson, tramvaiul va face o bucla la Podul Calvaria si se va intoarce pe sub pod. santierul va fi imprejmuit cu material transparent, si va fi semnalizat cu balize. Latimea frontului de lucru va fi de 7 m. Se va lucra la intreaga portiune.

Tipuri de lucrari care se vor efectua:

-se scot sinele, se delimiteaza ampriza (fasia de drum pe care se lucreaza),

–  se taie stratul de asfalt,

-se scot dalele de beton (acestea vor fi depozitate la RATUC sau vor fi folosite la constructia sinelor provizorii de pe celelalte tronsoane),

– se va excava zona,

– se repozitioneaza utilitatiile din subteran pentru a nu fi afectate,

-se realizeaza drenul,

-se realizeaza infrastructura  (plasa, beton, sina).

– se construiesc refugiile statiilor de tramvai (toate statiile vor avea refugii la final)

 
Important pentru pasagerii RATUC !!
Pe toata perioada lucrarilor se anuleaza tramvaiul 102 (abonamentele pe 102 vor fi valabile pe celalalte doua linii, respectiv 100 si 101). Pe tronsonul str. Bucium – pod Calvaria va fi introdus temporar un autobuz special, pentru care va fi valabil tichetul de tramvai, dar care NU se va composta decat in tramvaiul care pleaca de la pod Calvaria inspre Gara. Acest autobuz va opri in statiile RATUC existente pentru autobuze si troleibuze.

Totodata, dupa finalizarea lucrarilor de reabilitare la liniile de tramvai, pana la achizitionarea de noi tramvaie, cele existente sunt compatibile pentru a circula in conditii de maxima securitate pe noile linii.


Lucrarile care se vor realiza pe intreg tronsonul I – Manastur-Piata Garii : 

– refacerea a 11,77 km linie de tramvai

– construirea a 7 noi refugii pentru persoane si refacerea celor 5 deja existente

– amenjarea a 12 rampe de acces pentru persoane cu dizabilitati

– 3.200 mp spatiu verde amenajat

– timpul de calatorie va fi redus de la 48 de minute in medie la 24 de minute

– numarul de calatori va creste de la aproximativ 166.000 pe an, la peste 186.000 pe an

-durata de recuperare a investitiilor este estimata la 4,7 ani

Totdata, pe anumite portiuni ale linei de tramvai, vor fi montate in momentul cand se va intra pe acel tronson cu reabilitarea sine provizorii, paralele cu cele care se reabiliteaza. Acest lucru se va intampla pe str. Horea si Plopilor, zone in care vor fi desfiintate temporar parcarile cu plata la ora.

Calendarul activitatilor pentru modernizarea liniei de tramvai in municipiul Cluj-Napoca

Termene intermediare pentru tronsonul 1 (Manastur – Piata Garii):

– str. Bucium-Calvaria – 3 luni de la ordinul de incepere a lucrãrilor (luna 1-3)

– Calvaria – Pod Horea – 6 luni de la etapa precedenta (luna 4-9)

– Pod Horea – Gara – 3 luni de la etapa precedenta (luna 10-12)

Termene intermediare pentru tronson 2 (Piata Garii – B-dul Muncii)

– Caii Ferate – str. Garii – 2 luni (luna 13-14)

– Str. Garii – Maramuresului – 2 luni (luna 15-16)

– Maramuresului – B-dul Muncii – 2 luni (luna 17-18)

– B-dul Muncii – Cpt. Grigore Ignat – 6 luni (luna 19-24)

“Reabilitarea liniei de tramvai va avea acelasi efect ca si cel al construirii autostrazii, adica va fi mai multa liniste. Este o dovada a faptului ca proiectul de realizare a zonei metropolitane prinde contur, precum si a faptului ca peste cativa ani, Cluj-Napoca – oras european va emite pretentii pentru castigarea titlului de capitala culturala europeana. Ma bucura faptul ca la Cluj-Napoca lucrurile vor intra in normalitate” a afirmat prefectul Florin Stamatian, invitat la eveniment.