Ref: Finalizarea lucrarilor la linia de tramvai pe strada George Baritiu
 
Primaria municipiului Cluj-Napoca anunta redeschiderea circulatiei rutiere pe strada George Baritiu incepand cu data de  27 septembrie 2011, odata cu incheierea lucrarilor la linia de tramvai de pe aceasta strada, estimata initial pentru data de 1 octombrie 2011.  Pentru fluidizarea traficului in zona se va mentine restricatia de parcare, traficul rutier putand fi reluat de la prima ora.
 
Incepand cu data de 15 octombrie 2011 este prevazuta deschiderea circulatiei si pe strada Primaverii, pana la nodul Omega (zona magazinului BIG), iar pana la finalul lunii octombrie, circulatia se va restabili pe tot tronsonul Bucium – Calvaria.
 
„Am insistat foarte mult ca termenele de finalizare a acestor doua strazi sa fie cat mai scurte, pentru ca o data cu reinceperea completa a activitatii economice, sociale si universitare trebuie sa mentinem un nivel cat mai bun al fluidizarii traficului rutier in oras si era foarte dificil sa o facem fara aceste strazi redeschise circulatiei” a declarat primarul Sorin Apostu.
 
Avand in vedere finalizarea lucrarilor de la stadion, Primaria a putut sa permita inceperea organizarii de santier in vederea abordarii lucrarilor de reabilitare pe subtronsonul cuprins intre strada Plopilor si Splaiul Independentei, a caror finalizare este prevazuta pentru finalul anului 2011, in cazul in care conditiile meteo permit mentinerea ritmului actual. In aceeasi situatie se afla si lucrarile pe urmatorul front de lucru, de pe strada Horea, care ar putea fi finalizate pana la sfarsitul acestui an.
 
Reamintim faptul ca lucrarea de reabilitare a liniei de tramvai a constat in turnarea a 13 straturi de material, dintre care sapte straturi pregatitoare pentru montarea sinelor (geotextil, nisip, balast, geogrila, balast, geogrila, asfalt) iar alte patru straturi ulterior montarii acestora (doua de beton si doua de asfalt).
 
Totodata, sistemul de sine este dotat cu amortizor de talpa (galos din cauciuc) si amortizoare laterale (tot din cauciuc) pentru a elimina zgomotul si vibratiile la trecerea tramvaiului.
 
Linia de tramvai este plasata la nivelul strazii, fapt care va permite un acces liber si facil tuturor utilizatorilor transportului in comun cu tramvaiul.
 
Ritmul de construire a sinelor este de 45 de metri de linie de tramvai (cale simpla de tramvai) pe zi – 22,5 metri cale dubla de rulare pe zi.
 
Tronsonul Manastur – Gara are o lungime de 11,749 km cale simpla de rulare tramvai (5,9 km cale dubla de rulare).
 
Biroul Mass-media
Primaria Cluj-Napoca