Ref: Proiectul “Sistem informatic integrat pentru servicii online”
 
Proiectul “Sistem informatic integrat pentru servicii online” a intrat pe fagasul normal dupa solutionarea contestatiei in urma careia ne-a fost anulata prima licitatie. Castigatorul licitatiei este consortiul format dintr-o asociere intre companiile Brinel, SDC (Software Development & Consulting) si CP Consulting Services.
 
„A devenit deja o obisnuinta ca proiectele mari, realizate in premiera sa aiba de trecut cateva hopuri pana la momentul lansarii sau implementarii. Acest proiect, unic in Romania, este fundamentul de maine pe care se construieste pachetul de servicii online oferit de catre Primaria Cluj-Napoca cetatenilor”, a precizat primarul Sorin Apostu.

Serviciile catre cetateni au fost imbunatatite in ultimii ani, odata cu deschiderea Centrului de informare pentru Cetateni de pe Motilor 5-7 si cu utilizarea unui portal intern pentru documentatie, insa incepand de anul viitor acest portal extern numit “Sistem informatic integrat pentru servicii online” va facilita accesul clujenilor la serviciile primariei fara deplasarea de rigoare, toate acestea intr-o era in care majoritatea tranzactilor au loc online.

In cadrul acestui proiect municipalitatea va realiza un sistem informatic integrat de tip e-administratie, care va asigura o legatura directa intre diverse departamente din cadrul Primariei, implicate in rezolvarea cererilor si cetatenii care solicita diverse lucruri.

In acest fel, se va realiza o infrastructura moderna care sa poata face fata cerintelor actuale si viitoare ale Primariei unui oras in continua dezvoltare si expansiune.

Un avantaj al noului sistem va fi eliminarea timpilor morti in activitatea Primariei in deservirea cetatenilor si reducerea timpului de raspuns la problemele sesizate.
Mai specific, serviciile online care vor include urmatoarele zone:
• Autorizatii – inregistrarea pe portal si la ghiseele primariei a autorizatiilor pentru:
• Amplasare panouri publicitare si bannere, organizare manifestatii/evenimente publice,
• Gestiune parcari
• Sesizari – inregistrarea pe portal cat si la ghiseele primariei a sesizarilor pentru:
• Sesizare masini abandonate, sesizare caini comunitari, sesizare cersetori, sesizare rampe clandestine
• Permise de libera trecere
• Campanii de informare si masuri proactive – publicarea pe portal a unor serii de atentionari despre masuri luate de primarie care pot avea impact asupra activitatii zilnice a acestora, atentionari privind modificari legislative, de procedura, atentionari privind plata impozitelor si amenzilor
• Informare periodica prin newsletter
Dar ceea ce este foarte important este ca sistemul va fi unul deschis, care va permite dezvoltarea pe urmatorii ani.
Termenul de finalizare: 28 iunie 2012.
 
Background:
Primaria municipiului Cluj-Napoca a castigat proiect european al carui scop este facilitarea accesului cetatenilor la serviciilor publice oferite de catre Primarie prin intermediul unui portal pus la dispozitia acestora.
(ANRMAP ne-a anulat prima licitatie in urma unei contestatii, a fost refacuta documentatia si a fost lansata cea de a doua licitatie la care a fost desemnat castigator consortiul format din cele trei companii).
Valoarea totala a proiectului este de 6.959.182,56, din care contributia Primariei 112.244,88 de lei, iar partea nerambursabila este de 5.499.999,12 de lei.
Practic, prin intermediul unui portal informatic cetatenilor li se va oferi o alternativa la relatiile cu publicul clasice, la ghiseu. Acest lucru va duce la o crestere a eficientei administratiei publice locale si eficientizarea furnizarii informatiilor catre cetatenii si mediul economic, prin reducerea timpului necesar elaborarii documentelor standard si furnizarii documentelor catre solicitanti.