CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

CLUJ-NAPOCA

H O T Ă R Â R E

privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal de urbanizare – str. Bună Ziua, latura sudică

Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca întrunit în şedinţă ordinară,

Examinând proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal de urbanizare – str. Bună Ziua, latura sudică proiect din iniţiativa primarului;

Reținând Referatul de aprobare nr. 380625/1/11.03.2025, conex cu nr. 933812/1/30.12.2024, al primarului municipiului Cluj-Napoca, în calitate de inițiator;

Analizând Raportul de specialitate nr. 380704/433/11.03.2025, conex cu nr. 933830/433/30.12.2024, al Direcţiei Generale de Urbanism și al Direcției Juridice, prin care se propune aprobarea Planului Urbanistic Zonal de urbanizare – str. Bună Ziua, latura sudică, beneficiari: SĂLĂJAN LIVIU, SĂLĂJAN MARIA-VIOLETA, DAMȘĂ SAMOILĂ, TORGIE TEODOR, TORGIE ANICA, CREȚ AUREL DAN și CREȚ VICTORIA;

Reținând Avizul de oportunitate nr. 139 din 18.07.2022, Avizul Arhitectului șef nr. 295 din 16.12.2024, precum și avizele organismelor teritoriale interesate;

Văzând avizul comisiei de specialitate;

Potrivit prevederilor art. 56 al Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare şi ţinând cont de prevederile Regulamentului Local de Urbanism, aprobat prin Hotărârea nr. 493/2014, cu modificările și completările ulterioare;

Potrivit dispoziţiunilor art. 129, 133 alin. (1), 139 și 196 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art. 1. –

Se aprobă Planul Urbanistic Zonal de urbanizare – str. Bună Ziua, latura sudică, beneficiari: SĂLĂJAN LIVIU, SĂLĂJAN MARIA-VIOLETA, DAMȘĂ SAMOILĂ, TORGIE TEODOR, TORGIE ANICA, CREȚ AUREL DAN și CREȚ VICTORIA, pe teren în suprafață de 13224 mp, cu nr. cad. 332560, nr. cad. 333131, nr. cad. 333132, nr. cad. 333163, nr. cad. 333346, nr. cad. 337377 și nr cad. 337403, aflate în proprietate privată.

Prin P.U.Z. se propune dezvoltarea unui teren în suprafață de 13224 mp, pe bază de structură parcelară: 13 parcele destinate construirii de locuințe cu regim redus de înălțime (UTR Li/c_a*), o parcelă destinată construirii unui imobil mixt (UTR M3*), suprafață destinată circulației aferente dezvoltării propuse și zonă verde (U.T.R. Ve și U.T.R. Vpr).

Prevederi P.U.Z. – R.L.U propuse:

– U.T.R. U.T.R. M3* – Zonă mixtă cu regim de construire deschis, adiacentă principalelor artere de trafic

– funcțiuni predominante: structura funcțională mixtă (locuire colectivă, activități administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, comerciale (terțiare), culturale, de învăţământ, de sănătate cu caracter ambulatoriu, de turism).

– regimul de construire: deschis;

– înălțimea maximă admisă: niveluri supraterane, respectiv (1-3)S+P+4E+1R; Hmax cornișă = 18.80 m, Hmax.= 22.30 m; se admit nivele parțiale (supante, mezanine) cu condiția încadrării în înălțimea reglementată.

– indicii urbanistici: P.O.T maxim = 40%, C.U.T maxim = 2.0 ADC/mp;

– retragerea față de aliniament: minim 6 m față de strada Bună Ziua (regularizată);

– retragerea față de limitele laterale: mai mare sau egală cu H/2, dar nu mai puțin de 4,5 m;

– retragerea față de limita posterioară: mai mare sau egală cu H/2, dar nu mai puțin de 9 m;

– circulațiile și accesele: accesul auto la zona mixtă se realizează din str. A propusă; în partea estică a zonei mixte este propusă o circulație cu ampriză de 16 m, ce deservește ansamblul funcțional și care asigură totodată accesul la zona de locuințe. Accesele carosabile la parcajele colective situate în interiorul construcțiilor se vor face conform normativelor specifice;

– staționarea vehiculelor (auto, velo): în interiorul parcelei, în spații specializate dispuse la subsolul/parterul clădirilor, necesarul de parcaje calculându-se conform Anexei 2 din Regulamentul local de urbanism aferent P.U.G.;

– spații verzi: spațiul verde având o suprafață minimă de 30% din suprafața parcelei. Spațiul verde va cuprinde vegetaţie (joasă, medie şi înaltă);

– echiparea tehnico-edilitară: toate utilităţile vor fi asigurate prin racordare la reţelele edilitare publice, zona beneficiind de echipare completă. Este interzisă dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).

– Li/c_a*- Locuințe cu regim redus de înălțime, individuale și semicolective

– funcțiune predominantă: locuințe unifamiliale și anexele acestora, locuințe semicolective (cu două unități locative, unități suprapuse sau alipite); pe parcelă sunt admise maxim două unități locative;

– regimul de construire: izolat și cuplat;

– înălțimea maximă admisă: trei niveluri supraterane, P+E+M/R sau D+P+M/R. Retragerea ultimului nivel va fi mai mare sau egală cu 1,8 m față de planul fațadei spre stradă/spațiul public. Totalizat, regimul de înălţime nu poate depăşi una dintre următoarele configuraţii: (S)+P+1+M, (S)+P+1+R, D+P+M, D+P+R, H max. cornișă = 8 m, H max. coamă = 12 m;

– indici urbanistici: P.O.T. maxim = 35%, C.U.T. maxim = 0.9 ADC/mp;

– retragerea față de aliniament: 3 m;

retragerea față de limitele laterale: min. 3 m, iar pe parcela nr. 7 retragerea laterală din vest va fi Hconstrucție, dar nu mai puțin de 6 m. Garajele, inclusiv cele incluse în corpul principal de clădire, se vor putea alipi limitelor laterale ale parcelei, cu condiţia ca înălţimea calcanului rezultat să nu depăşească 2,80 m;

– retragerea față de limitele posterioare: clădirile vor fi retrase de la limita posterioară a parcelei cu o distanţă minimă egală cu înălţimea clădirii, dar nu mai puţin decât 6 m. Garajele se vor retrage cu minim 6 m de la limita posterioară;

– circulațiile și accesele: accese pietonale și auto din strada A propusă;

– staționarea vehiculelor (auto, velo): va fi organizată exclusiv în interiorul parcelelor. Necesarul locurilor de parcare: locuinţe individuale (unifamiliale), inclusiv în cazul în care ocupanţii desfăşoară activităţi liberale sau manufacturiere:
(a) minimum un loc de parcare pentru clădiri cu A.U. mai mică de 100 mp;
(b) minimum două locuri de parcare pentru clădiri cu A.U. mai mare de 100 mp;

Servicii cu acces public: minim 2 locuri de parcare;

Alte activități: conform Anexei 2 din R.L.U. aferent P.U.G.;

echiparea tehnico-edilitară: toate clădirile se vor racorda la reţelele edilitare publice.

Se mențin reglementările P.U.G. pentru suprafața încadrată în U.T.R. Ve și U.T.R. VPR.

În conformitate cu prevederile Avizului Serviciului Siguranța Circulației nr. 129845/446/21.02.2024, emis pentru P.U.Z., s-a avizat favorabil cu condiția implementării investițiilor în două etape, astfel:

În etapa 1 vor fi realizate investițiile aferente zonei M3*

Anterior emiterii autorizației de construire pentru imobilul mixt

  • suprafața de teren necesară lărgirii străzii Bună Ziua (conform planșei- Reglementări urbanistice) va fi dezmembrată din parcela inițială și înscrisă în CF cu titlul de „drum”,

  • strada Bună Ziua, (pe tronsonul adiacent P.U.Z.), va fi lărgită și reamenajată prin realizarea unei benzi de decelerare, iar trotuarul va fi amenajat la o lățime minimă de 2,5 m pe toată lungimea frontului la stradă;

  • vor fi realizate lucrările tehnico-edilitare datorate modificării configurației străzii Bună Ziua (relocare stâlpi de iluminat raportat la noul trotuar, refacere rețea iluminat public, realizarea rețelei pluviale și a rețelelor edilitare, realizarea semnalizării rutiere orizontale și verticale).

Strada „A”, propusă, pe tronsonul aferent UTR M3*, va fi amenajată în baza unui proiect de specialitate, asfaltată, odată cu celelalte investiții din zona M3* (imobilul mixt, amenajări exterioare), pentru care se va emite o singură autorizație de construire.

În etapa 2 vor fi realizate investițiile pentru zona Li/c_a*

Emiterea autorizațiilor de construire pentru investițiile din etapa 2 (altele decât cele pentru realizarea infrastructurii tehnico-edilitare) se va face după recepția finală a lucrărilor din etapa 1, ulterior anului 2026.

Termenul de 2026 poate fi devansat, iar autorizațiile de construire pentru locuințe emise anterior acestuia, în situația în care sunt realizate lucrări de infrastructură rutieră care cresc capacitatea de circulație în zonă. Demonstrarea capacităților de circulație va fi făcută prin completarea studiului de trafic initial, printr-o analiză actualizată a indicilor de circulație.

Toate investiţiile propuse prin această documentaţie de urbanism vor fi suportate de beneficiarii acesteia.

Punctele gospodărești de colectare selectivă a deșeurilor vor fi pe 5 fracții.

Spațiul verde adiacent pârâului Becaș este destinat tuturor categoriilor de persoane, astfel proiectul de amenajare a aleii de acces spre acesta va asigura condițiile de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități motorii.

Regulamentul de urbanism se constituie în Anexa 1, iar Planșa 03a Plan Reglementări UrbanisticeZonificare, se constituie în Anexa 2, anexe care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. –Se stabileşte perioada de valabilitate a documentaţiei de cinci ani de la aprobare.
Art. 3. –Cu îndeplinirea prevederilor hotărârii se încredinţează Direcţia Generală de Urbanism.

Preşedinte de şedinţă,

Ec. Dan Ștefan Tarcea

Nr. 105 din 27 martie 2025

(Hotărârea a fost adoptată cu 22 voturi)

Contrasemnează:

Secretarul general al municipiului,

Jr. Aurora Roşca