CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

CLUJ-NAPOCA

H O T Ă R Â R E

privind declararea ca bun de interes public local a unui spațiu din imobilul situat în municipiul Cluj-Napoca, B-dul 21 Decembrie 1989 nr. 108, ap 25, trecerea acestuia în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca și darea în administrare, în favoarea Direcției de Asistență Socială și Medicală

Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca întrunit în şedinţă ordinară,

Examinând proiectul de hotărâre privind declararea ca bun de interes public local a unui spațiu din imobilul situat în municipiul Cluj-Napoca, B-dul 21 Decembrie 1989 nr. 108, ap 25, trecerea acestuia în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca și darea în administrare, în favoarea Direcției de Asistență Socială și Medicală – proiect din iniţiativa primarului;

Reținând Referatul de aprobare nr. 462872/1/13.05.2024 al primarului municipiului Cluj-Napoca, în calitate de inițiator;

Analizând Raportul de specialitate nr. 463221/45/30/41/13.05.2024 al Direcţiei Patrimoniul municipiului şi evidenţa proprietăţii, al Direcției Juridice și al Direcției Economice, prin care se propune declararea ca bun de interes public local a unui spațiu din imobilul situat în municipiul Cluj-Napoca, B-dul 21 Decembrie 1989 nr. 108, ap 25, trecerea acestuia în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca și darea în administrare, în favoarea Direcției de Asistență Socială și Medicală;

Potrivit prevederilor art. 555, 863 și 867-870 Cod civil, ale art. 5 lit. kk), 108 lit. a), 129 alin. (2) lit. c) și d), alin. (6) lit. a), alin. (7) lit. b), 286 alin. (4), 289 alin. (2) și (3), 296 alin. (2) și (7), 297 alin. (1) lit. a), 299, 300 și Anexa 4 alin. (5) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările uterioare, ale art. 5 și 6 alin. (3) lit. c) din Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 392/2020 privind aprobarea Normelor tehnice pentru întocmirea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public şi privat al comunelor, al oraşelor, al municipiilor şi al judeţelor, ale Hotărârii nr. 150/2014 privind darea în folosință gratuită Direcției de Asistență Socială și Medicală a unui spațiu din imobilul situat în municipiul Cluj-Napoca, B-dul 21 Decembrie 1989 nr. 108, ap 25, modificată prin Hotărârile nr. 497/2016 și nr. 512/2018;

Reținând Nota internă nr. 374435/805/27.03.2024 a Direcției de Asistență Socială și Medicală și Procesul verbal nr. 373944/451/27.03.2024 al Comisiei mixte pentru spații cu altă destinație;

Văzând avizul comisiei de specialitate;

Potrivit dispoziţiunilor art. 129, 133 alin. (1), 139 și 196 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art. 1. Se aprobă declararea ca bun de interes public local a spațiului cu suprafața utilă de 64,1 mp., compus din: două birouri, două antree, un wc și o magazie, identificat ca parte din imo-bilul situat în municipiul Cluj-Napoca, B-dul 21 Decembrie 1989 nr. 108, ap 25, cu nr. cadastral 265755-C1-U14, înscris în CF nr. 265755-C1-U14, în proprietatea Municipiului Cluj-Napoca, în administrarea Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca, având valoarea de inventar de 306.004,04 lei, în care își desfășoară activitatea Direcția de Asistență Socială și Medicală.

Art. 2. Se aprobă trecerea din domeniul privat, în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca, a imobilului identificat la art. 1.

Art. 3. (1) Se aprobă darea în administrare, în favoarea Direcției de Asistență Socială și Medicală, a imobilului identificat la art. 1.

(2) Imobilul va fi dat în administrare Direcției de Asistență Socială și Medicală, pentru și pe perioada desfășurării activității specifice, prin protocol de predare-primire, încheiat în termen de 30 de zile de la data adoptării prezentei hotărâri.

(3) Direcția de Asistență Socială și Medicală are următoarele drepturi și obligații:

a) folosirea şi dispunerea de bunul dat în administrare, conform activității specifice;

b) asigurarea pazei, protecţiei şi conservarea bunului, ca un bun proprietar, şi suportarea tuturor cheltuielilor necesare unei bune funcţionări;

c) efectuarea de lucrări de investiţii asupra bunului, în condiţiile legislaţiei în materia achiziţiilor publice;

   d) suportarea tuturor cheltuielilor necesare pentru aducerea bunului la starea corespunzătoare de folosinţă, în cazul degradării acestuia, ca urmare a utilizării necorespunzătoare sau a neasigurării pazei;

   e) acordarea dreptului de servitute, în condiţiile legii;

   f) obţinerea avizelor pentru planul urbanistic zonal fără schimbarea uzului şi interesului public şi destinaţiei bunului;

   g) obţinerea avizelor pentru lucrări de îmbunătăţire şi menţinere a caracteristicilor tehnice ale bunului;

   h) reevaluarea bunului, în condiţiile legii;

   i) semnarea procesului-verbal de vecinătate, fără schimbarea regimului juridic al bunului;
j) semnarea acordului de avizare a documentaţiei de carte funciară pentru obţinerea certificatului de atestare a edificării construcţiilor.

(4) Dreptul de administrare se înscrie în cartea funciară de către titularul acestui drept.

Art. 4. Comisia specială de inventariere a domeniului public și privat al Municipiului Cluj-Napoca, reglementată potrivit prevederilor art. 289 alin. (2) și (3) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 5 din Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 392/2020 privind aprobarea Normelor tehnice pentru întocmirea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public şi privat al comunelor, al oraşelor, al municipiilor şi al judeţelor, va asigura actualizarea inventarului bunurilor care aparțin domeniului public al Municipiului Cluj-Napoca, în sensul completării acestuia cu bunul imobil inclus în domeniul public al Municipiului Cluj-Napoca, ce face obiectul prezentei hotărâri.

Art. 5. Cu data prezentei își încetează aplicabilitatea Hotărârea nr. 150/2014 privind darea în folosință gratuită, Direcției de Asistență Socială și Medicală, a unui spațiu din imobilul situat în municipiul Cluj-Napoca, B-dul 21 Decembrie 1989 nr. 108, ap 25, modificată prin Hotărârile nr. 497/2016 și nr. 512/2018.

Art. 6. Cu îndeplinirea prevederilor hotărârii se încredinţează Direcţia Patrimoniul municipiului şi evidenţa proprietăţii și Direcția Economică.

Preşedinte de şedinţă,

Ec. Dan Ștefan Tarcea

Contrasemnează:

Secretarul general al municipiului,

Jr. Aurora Roşca

Nr. 455 din 28 mai 2024

(Hotărârea a fost adoptată cu 21 voturi)