CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

CLUJ-NAPOCA

HOTĂRÂRE

privind aprobarea declanșării procedurii de expropriere a imobilelor

care constituie coridorul de expropriere aferent lucrării de utilitate publică de interes

local la obiectivul de investiții „Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardul Muncii

cu strada Oașului, în municipiul Cluj-Napoca”

Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca întrunit în ședință extraordinară,

Examinând proiectul de hotărâre privind aprobarea declanșării procedurii de expropriere a imobilelor care constituie coridorul de expropriere aferent lucrării de utilitate publică de interes local la obiectivul de investiții „Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardul Muncii cu strada Oașului, în municipiul Cluj-Napoca” – proiect din inițiativa primarului;

Reținând Referatul de aprobare nr. 920993/1 din 18.12.2024 al primarului municipiului Cluj-Napoca, în calitate de inițiator;

Analizând Raportul de specialitate nr. 921047/45 din 18.12.2024 al Direcției Patrimoniul municipiului și evidența proprietății, al Direcției Juridice și al Direcției Economice, prin care se propune aprobarea declanșării procedurii de expropriere a imobilelor care constituie coridorul de expropriere aferent lucrării de utilitate publică de interes local la obiectivul de investiții „Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardul Muncii cu strada Oașului, în municipiul Cluj-Napoca”;

Văzând și avizul comisiei de specialitate;

Potrivit prevederile art. 2 alin. (1) lit. a), alin. 2 pct. (2^1), alin. (3) lit. d^4), art. 3, art. 4, art. 5 alin. (1), (3), art. 8 alin. (1) și art. 9 alin. (5) și (5^1) din Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 1 alin. (2), (5), (6), art. 4 alin. (2) lit. a), b), c), d), e), f), g), alin. (7) și art. 5 alin. (1), (2) și (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010 aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 53/2011, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare și ale Ordinului nr. 600/2023 al Directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, cu modificările și completările ulterioare;

Luând în considerare Hotărârea nr. 850/2023 prin care a fost aprobată Documentația și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardul Muncii cu strada Oașului, în municipiul Cluj-Napoca”;

Văzând Procesul-verbal nr. 3198 din 17.06.2024, emis de către OCPI Cluj, prin care a fost recepționat Planul topografic pentru proiectul de utilitate publică „Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardul Muncii cu strada Oașului, în municipiul Cluj-Napoca” și realizarea operațiunilor prevăzute de Legea nr. 255/2010, cu modificările și completările ulterioare;

Potrivit dispoziţiunilor art. 129, 133 alin. (2), 139 și 196 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. Se aprobă amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes local la obiectivul de investiții „Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardul Muncii cu strada Oașului”, în suprafață de 18.062 mp., potrivit Documentației Recepție plan topografic pentru proiectul de utilitate publică „Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardului muncii cu strada Oașului în municipiul Cluj-Napoca” și servicii consultanță pentru realizarea operațiunilor prevăzute de Legea nr. 255/2010 – pasaj Bdul Muncii, avizat și recepționat de catre O.C.P.I. prin Procesul verbal de recepție nr. 3198/2024, conform Anexa 1 ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. Se aprobă declanșarea procedurii de expropriere pentru cauză de utilitate publică de interes local, a imobilelor proprietate privată, situate pe amplasamentul prevăzut la art. 1.

Art. 3. Se aprobă lista imobilelor, a proprietarilor și a altor titulari de drepturi reale asupra imobilelor care se suprapun peste amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes local prevăzută la art. 1, identificate pe baza evidențelor O.C.P.I. Cluj, conform Anexei 2 ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 4. Se însușește Raportul de evaluare, întocmit de către S.C. Expertus S.R.L., membru A.N.E.V.A.R, pentru imobilele proprietate privată, afectate de coridorul de expropriere, în vederea realizării obiectivului de investiții „Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardul Muncii cu strada Oașului în municipiul Cluj-Napoca”, conform Anexei 3 ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 5. Se aprobă sumele individuale aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes local, stabilite în baza Raportului de evaluare, conform Anexei 4 ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 6. Se aprobă alocarea, de la bugetul Municipiului Cluj-Napoca, a sumei de 3.809.019,08 lei, reprezentând valoarea aferentă despăgubirilor individuale prevăzute la art. 5 și virarea acesteia, în termen de 30 de zile, într-un cont bancar deschis pe numele Municipiului Cluj-Napoca la dispoziția proprietarilor de imobile afectate de coridorul de expropriere pentru realizarea lucrării de utilitate publică de interes local la obiectivul de investiții „Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardul Muncii cu strada Oașului în municipiul Cluj-Napoca”.

Art. 7. Planul cu amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes local la obiectivul de investiții „Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardul Muncii cu strada Oașului, în municipiul Cluj-Napoca” și lista imobilelor ce urmează a fi expropriate, se aduc la cunoștință publică prin afișare la sediul Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca și prin afișare pe pagina de internet a municipiului Cluj-Napoca.

Art. 8. Intenția de expropriere a imobilelor cuprinse în coridorul de expropriere și lista imobilelor ce urmează a fi expropriate vor fi notificate prin poștă tuturor proprietarilor.

Art. 9. Cu îndeplinirea prevederilor hotărârii se încredinţează Direcţia Patrimoniul municipiului şi evidenţa proprietăţii, Direcția Economică, Direcția Juridică, Direcția Tehnică și Direcția Generală de Urbanism.

Președinte de ședință,

Ec. Dan Ștefan Tarcea

Contrasemnează:

Secretarul general al municipiului,

Jr. Aurora Roșca

Nr. 827 din 23 decembrie 2024

(Hotărârea a fost adoptată cu 24 voturi)