Transport in comun la standarde europene pentru clujeni
 
 
Proiect european de 27 milioane de lei in implementare – Sistemul de ticketing va fi functional incepand din anul 2014.

”Clujenii trebuie sa stie ca lucram zi de zi la imbunatatirea transportului in comun in municipiu, pe toate componentele pe care le implica: de la modul de achizitionare al biletelor si modernizarea statiilor pana la optimizarea rutelor de transport si extinderea in Zona Metropolitana. 
Proiectul pe care l-am prezentat astazi are o valoare de 27 de milioane de lei, din care 6 milioane de lei sunt suportate de la bugetul local, iar restul din fonduri europene. Obiectivul este modernizarea a 87 de statii de transport in comun si punerea in functiune a unui sistem modern de cumparare de bilete si abonamente, la orice ora din zi sau noapte.
1 octombrie 2014 este termenul prevazut pentru finalizarea proiectului. In acest moment este gata in proportie de 12%, insa avem un avans semnificativ pe mai multe planuri, o mare parte din echipamentele tehnice fiind deja achizitionate”, a explicat primarul Emil Boc.

Detalii proiect:


 87 de statii modernizate;
 1.130 mp suprafata spatiu public modernizata, din care:
712,17 mp suprafata pavaj modernizat
417,83 mp suprafata ocupata efectiv de copertine
 94 de copertine dotate cu bancute, cosuri de gunoi, panouri publicitare care vor contine informatii de interes public;
74 panouri de afisaj;
35 de statii cu sistem de iluminat;
Sistem automat de eliberare a legitimatiilor de calatorie implementat, astfel:
– 61 de automate de eliberare a legitimatiilor de calatorie;
– 136 de validatoare;
– 327 de validatoare dual in toate mijloacele de transport in comun;
– 327 computere de bord – inregistreaza datele din validatoare, descarca datele la punctele de transfer date prin wireless, includ un sistem GPS pentru detectarea pozitiei vehicolului in statii si transmiterea acesteia catre locatia principala.
– 9 puncte de descarcare a datelor
– 7 locatii de eliberare a legitimatiilor de calatorie in cadrul Primariilor de cartier si 2 locatii RATUC;
– 1 locatie centrala de management operational;
– 1 locatie back-up.

Executantul a analizat procesele interne ale RATUC astfel incat activitatile de emitere, vanzare, validare si control a titlurilor de calatorie sa fie implementate corespunzator in aplicatia e-ticketing. Interfața Automatului de vanzare bilete si carduri contactless va avea un design ergonomic si sugestiv pentru calatori. Meniul va putea fi afisat in mai multe limbi: romana, maghiara si engleza si altele, fiind configurabil.