Podurile Clujului vor intra in reabilitare din primavara Licitatia care vizeaza reabilitarea podurilor aferente tramei stradale – podurile peste Valea Chintaului, Nadas, Canalul Morii si Podul Horea – nu a fost contestata, astfel ca proiectul cu finantare europeana merge mai departe. Urmeaza semnarea contractului si demararea lucrarilor de indata ce vremea va permite.
“Corelarea tuturor lucrarilor de infrastructura din oras printr-un efort comun intre serviciul Siguranta circulatiei urbane, transport local si retele edilitare, Politia rutiera si Politia locala este esentiala. Spre exemplu, modernizarea podului de pe strada Oasului peste Nadas va necesita inchiderea temporara a circulatiei tramvaiului, asa cum am procedat si pe perioada desfasurarii lucrarilor la linia de tramvai. Acest lucru va fi programat pentru perioada verii, cand traficul este mai putin intens. Temporar, vom introduce din nou autobuze pentru transportul in comun in zona respectiva”, a declarat primarul Emil Boc.
In urmatoarea sedinta a Consiliului local se va afla pe ordinea de zi proiectul de refacere a Podului Traian, mai exact aprobarea indicatorilor tehnico-economici, astfel incat si aceasta lucrare urgenta sa poata incepe in primavara. Circulatia rutiera va fi inchisa pe perioada lucrarilor insa circulația pietonala va fi asigurata.
DETALII TEHNICE
Reabilitare poduri trama stradala
Licitatie adjudecata
Castigator – SC ARL SA – tert sustinator STRABAG
– subcontractant – 2 INVEST SRL
Valoare castigata – 6.270.613,25 lei fara TVA
Valoare estimata – 6.511.694,39 lei fara TVA
Durata de executie: 6 luni de la ordinul de incepere, conform graficului
POD PE STRADA PLOPILOR PESTE CANALUL MORII
LUNGIME= 6,9 ML
dimensiunile podului se pastreaza
– reparatiile zidurilor din piatra, consolidarea fundatiilor, hidroizolatii noi si refacerea structurii rutiere, refacere parapeti de protectie
– circulatia pe timpul lucrarilor se va face pe jumatate de cale cu restrictie de viteza si tonaj
– termen de executie- 2 luni de la ordinul de incepere, conform graficului
POD PE STRADA HOREA PESTE RAUL SOMESUL MIC
LUNGIME= 43,2 ML
dimensiunile podului se pastreaza
– reparatiile elementelor de rezistenta si a suprastructurii, hidroizolatii noi si refacerea structurii rutiere , refacere parapeti
– circulatia pe timpul lucrarilor se va face pe jumatate de cale cu restrictie de viteza si tonaj
– termen de executie- 2,5 luni de la ordinul de incepere, conform graficului
POD PE STRADA OASULUI PESTE VALEA CHINTAULUI
LUNGIME = 14,74 ml
– podul are o latime a partii carosabile de 10 ml si trotuare de 2,2-2,3 ml, iar prin reabilitare se va ajunge la un profil transversal de 20,3 ml cu trotuare
– largirea suprastructurii existente cu grinzi prefabricate
– circulatia pe timpul lucrarilor se va face pe jumatate de cale cu restrictie de viteza si tonaj
– termen de executie- 2 luni de la ordinul de incepere, conform graficului
POD PE STRADA OASULUI PESTE RAUL NADAS
LUNGIME = 34,48 ML
– podul are o latime de 8,6 ml plus trotuare (aprox. 14 ml), iar prin construire pod nou se va ajunge la un profil transversal de 18,5 ml cu trotuare (2 benzi de 3.5 ml, linia de tramvai 6,5ml si trotuare 2,25 ml)
– demolare pod existent – oprirea totala a circulatiei
– termen de executie- 3 luni de la ordinul de incepere, conform graficului
PROIECTARE POD PESTE RAUL SOMESUL MIC PE STRADA TRAIAN
TERMEN DE EXECUTIE- 70 ZILE DE LA DATA ORDINULUI DE INCEPERE
—45 ZILE STUDIUL DE FEZABILITARE
Podul este amplasat peste raul Somesul Mic, intre doua intersectii a cate trei artere majore de circulatie si anume: pe malul stang intersectia dintre strazile Traian, Decebal si Dacia, iar pe malul drept intersectia dintre strazile I.P. Voitesti, Iasilor si latura nordica a pietei Mihai Viteazul, fiind una dintre zonele intens circulate ale municipiului Cluj-Napoca.
PROIECTANT – Expert Proiect 2002 SRL,
– SOLUTIA : Pod nou cu grinzi din beton armat precomprimat
– VALOARE ESTIMATA (fara TVA) a investitiei de 7.879,00 mii lei,
– TERMEN DE EXECUTIE de 6 luni,
· Capacitati:
· Deschiderea podului este de 32.00 m
· Podul are o latime variabila de la 23.60 m in zona culeilor si pana la 26.20 m in zona centrala a deschiderii, care asigura:
· 2 benzi de circulatie rutiere de cate 3.50 m fiecare pe fiecare sens,
· o banda de biciclisti cu o latime utila de 1.60 m (pentru 2 fire de circulatie)
· doua trotuare pietonale (cate unul pe fiecare sens de mers) avand latimea utila variabila de la 2.25 m in zona culeilor si pana la 3.50 m in zona centrala.