ELABORARE DOCUMENTATIE TEHNICA PENTRU AUTORIZAREA EXECUTARII LUCRARILOR DE CONSTRUIRE LOCUINTA UNIFAMILIALA, MICROSTAȚIE DE EPURARE
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Str Fagetului, nr. 62
352460
-
352460
502736
08.05.2025

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice. Imobil in proprietate privata.
Drept de servitute de trecere in favoarea imobilului cu nr top 22374/3, 22375/3 din cartea funciara 256401 asupra imobilului inscris in cartea funciara 19286 (se trece in identificatorul electronic 254944 Cluj-Napoca).

B. SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii : partial zonă cu risc mediu/ mare de alunecari de teren
partial zonă cu risc mare / foarte mare de alunecari de teren (expertiza geotehnica pe un teritoriu determinat de expert)
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii sau in zona de protectie a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: teren (faneata).
Destinația zonei : partial UTR Lid – Locuinţe cu regim redus de înălţime, de mică densitate, pe teritorii fără infrastructură completă, conform HCL NR 903/5.12.2022, partial UTR Ve, zona verde de protecţie a apelor sau cu rol de culoar ecologic, conform PUG

UTR Ve:

DESTINAŢIA ZONEI: UTR Ve - zona verde de protecţie a apelor sau cu rol de culoar ecologic

CARACTERUL ZONEI :
Zona cuprinde porţiuni ale culoarelor râului Someşul Mic şi Canalului Morii, ce includ albiile minore, amenajările hidrologice, cele de maluri, fâşii sau spaţii verzi, circulaţii pietonale şi velo, mobilier urban etc., precum şi fâşiile de protecţie a cursurilor de apă secundare - pâraielor - de pe versanţi.
Culoarele aferente cursurilor de apă oferă oportunitatea dezvoltării unei reţele de spaţii verzi ce pot include trasee pietonale şi deci crearea unor legături avantajoase în structura urbană.

CONDIŢIONĂRI PRIMARE :
Este interzisă schimbarea destinaţiei acestei categorii de spaţii. Această reglementare are caracter definitiv şi nu poate fi schimbată prin P.U.Z.
Organizarea de ansamblu a culoarelor Someşului şi Canalului Morii va fi reglementată prin intermediul unor planuri directoare / P.U.Z. întocmite pentru întregul parcurs intravilan al acestora sau pentru segmente semnificative ale acestui parcurs. Acestea vor stabili caracterul general al fiecărui tronson, secţiunile / profilele de principiu ale malurilor, relaţiile cu cartierele riverane, seturi de măsuri, recomandări, restricţii, servituţi etc şi tronsoanele pentru care se vor elabora P.U.D, în vederea amenajării şi organizării concrete a spaţiilor.
Pentru orice intervenţii ce vizează amenajarea / reorganizarea acestui tip de spaţii se vor elabora în mod obligatoriu P.U.D.
Cursurile de apă secundare - pâraiele - de pe versanţi şi fâşiile de protecţie aferente vor face obiectul unui program de amenajare complexă, ce va urmări conservarea sau redobândirea caracterului cvasinatural al acestora. Programul va viza amenajarea hidrotehnică, înfiinţarea infrastructurii pentru traficul lent pe anumite porţiuni şi organizarea spaţiilor verzi, într-un concept peisagistic coerent.
Acolo unde acestea sunt adiacente zonelor de urbanizare, terenul aferent fâşiei de protecţie va deveni parte a domeniului public. Porţiunile de teren aflate în prezent în proprietate privată afectate vor trece în proprietate publică, ca parte din cota fixă de 10% din suprafaţa urbanizată destinată obiectivelor de utilitate publică. Operaţiunea va fi reglementată în cadrul fiecărui P.U.Z. de urbanizare.
Intervenţiile vor urmări, pe lângă aspectele tehnice, asigurarea coerenţei imaginii urbane, reabilitarea amenajărilor, a plantaţiilor, ameliorarea peisajului şi a mediului.

Art. 1. UTILIZĂRI ADMISE
(a) plantaţii înalte, medii şi joase;
(b) sistem de alei şi platforme pentru circulaţii pietonale şi velo;
(c) mobilier urban, amenajări pentru jocacă, odihnă, sport si alte activităţi în aer liber compatibile;
(d) edicule, componente ale amenajării peisagere;
(e) lucrări şi amenajări hidrotehnice.

Art. 2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Elemente aferente infrastructurii tehnico-edilitare, cu condiţia să fie amplasate în subteran sau astfel încât să aibă un impact vizual minim, să nu producă poluare fonică sau de altă natură.

Art. 3. UTILIZĂRI INTERZISE
Orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2.

Încadrat în zona de impozitare ”C” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.

Alte prevederi rezultate din HCL cu privire la zona în care se află imobilul: La emiterea autorizatiei de construire se vor respecta urmatoarele elemente referitoare la organizarea de santier: imprejmuirea corespunzatoare a organizarilor de santier, amenajarea rampei de spalare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spalare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curateniei in incinta si in apropierea acesteia, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
La receptia lucrarii se va prezenta dovada transportarii deseurilor rezultate din constructii
PUZ_HCL_903_2022
Lid
CARACTERUL ZONEI
Zona este caracterizată de funcțiunea rezidențială de densitate mică (predominant locuinţe
unifamiliale), de un parcelar neomogen şi uneori neregulat, rural sau ca rezultat al unor
dezvoltări recente nesistematice, şi de regimul de construire izolat, cu clădiri de locuit de tip
rural sau urban modern, retrase din aliniament.
Subzone:
S_Et – Subzona de activități economice cu caracter terțiar situate în zone cu caracter
rezidențial – a se vedea Regulamentul aferent UTR Et
S_Is – Subzona de instituții şi servicii publice şi de interes public constituite în clădiri dedicate,
situate în afara zonei centrale – a se vedea Regulamentul aferent UTR Is_A
CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Pentru instituirea de noi subzone S_Et sau S_Is se va elabora un P.U.Z.
În cazul elaborării P.U.Z., se vor respecta următoarele condiţii:
Teritoriul minim care urmează să fie reglementat prin P.U.Z. va fi Unitatea Teritorială de
Referință. În cazuri bine justificate se poate accepta elaborarea P.U.Z. pe un teritoriu mai
restrâns, dacă acesta se evidențiază ca o unitate urbanistică independentă, unitară şi coerentă
din punct de vedere spaţial şi funcțional. Acesta va include minimum un cvartal.
Prin Avizul de Oportunitate se vor specifica detaliat programul urbanistic, obiectivele şi
servituţile de utilitate publică, restricțiile stabilite prin P.U.G., ca şi cele identificate ulterior sau
ca efect al prevederilor P.U.Z., alte condiţionări specifice teritoriului în cauză.
SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII
Se vor aplica în mod obligatoriu servituţile generate de obiectivele de utilitate publică precum şi
celelalte restricții, aşa cum sunt ele evidențiate în PUG – planşa 3.2. „Reglementări Urbanistice
– Unități Teritoriale de Referință” şi în RLU – Cap. 2 – Terenuri şi Zone cu Regim Special şi
Cap. 3 – Condiţii Generale Privitoare la Construcţii.
Servituți de utilitate publică:
Pentru trama stradală până la nivel de colectoare se vor aplica servituţile aşa cum sunt ele
marcate în PUG (a se vedea planşa 3.2. „Reglementări Urbanistice – Unități Teritoriale de
Referință”).
În cazul elaborării PUZ, în cadrul acestuia se vor stabili locații concrete şi servituţile de utilitate
publică aferente pentru trama stradală de interes local, infrastructura edilitară, spaţiile verzi etc,
conform programului urbanistic stabilit prin Avizul de Oportunitate (Avizul Arhitectului Şef).
Emiterea Autorizației de construire pentru alte lucrări decât cele de utilitate publică, pe
terenurile afectate de o servitute de utilitate publică, este interzisă.
Prin excepție, pentru imobilele existente grevate de o servitute publică, până la aplicarea
acesteia, pot fi autorizate lucrări care nu conduc la amplificarea volumului construcțiilor cum ar
fi: lucrări de întreținere curentă, modificări interioare sau schimbări de destinație, lucrări cu
caracter provizoriu: panouri de afișaj, firme și reclame, lucrări de consolidare.
Suprafețele de teren grevate de servituți de utilitate publică vor fi dezmembrate din parcelele
inițiale și înscrise în C.F. cu destinația de teren rezervat pentru servitute de utilitate publică.
UTILIZARE FUNCŢIONALĂ
UTILIZĂRI ADMISE
Locuinţe individuale (unifamiliale) de tip izolat cu o unitate locativă pe parcelă şi anexele
acestora: garaje, filigorii, împrejmuiri, platforme carosabile şi pietonale, amenajări exterioare,
piscine.
UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Instalaţii exterioare (de climatizare, de încălzire, pompe de căldură etc) cu condiția ca în
funcționare acestea să producă un nivel de zgomot care să fie inaudibil la nivelul ferestrelor
vecinilor.
Servicii cu acces public (servicii de proximitate), conform Anexei 1 la prezentul regulament,
prestate în special de proprietari, cu următoarele condiţii:
(a) să se adreseze preponderent locuitorilor zonei;
(b) activitatea (inclusiv depozitarea) să se desfășoare numai în interiorul clădirii;
(c) să nu producă poluare fonică, chimică sau vizuală, să nu afecteze intimitatea locuirii pe
parcelele vecine;
(d) pentru activități ce nu se conformează prevederii anterioare se va obține acordul
vecinilor de parcelă.
Este de asemenea necesar acest acord pentru orice intervenții asupra spaţiilor / clădirilor
existente ce adăpostesc activități de natura celor mai sus menționate.
Pentru activități de alimentație publică se va obține acordul vecinilor pe o rază de 50 m de la
limita parcelei, pe toate direcțiile;
Servicii profesionale sau manufacturiere, conform Anexei 1 la prezentul regulament, prestate
de proprietari / ocupanți numai în paralel cu locuirea, cu următoarele condiţii:
(a) să se desfășoare în paralel cu funcțiunea de locuire;
(b) activitatea (inclusiv depozitarea) să se desfășoare numai în interiorul clădirii;
(c) să nu producă poluare fonică, chimică sau vizuală, să nu afecteze intimitatea locuirii pe
parcelele vecine;
(d) pentru activități ce nu se conformează prevederii anterioare se va obține acordul
vecinilor de parcelă. Este de asemenea necesar acest acord pentru orice intervenții
asupra spaţiilor / clădirilor existente ce adăpostesc activități de natura celor mai sus
menționate.
Funcțiuni de turism, cu următoarele condiţii:
(a) să nu includă alimentație publică;
(b) să se obțină acordul vecinilor.
Instituții de educație / învățământ – creșe, grădiniţe, școli publice şi private, cu următoarele
condiţii:
(a) să se elaboreze un P.U.D. pentru organizarea ocupării parcelei;
(b) să se asigure suprafețele necesare (de teren, utile, desfășurate), funcţie de capacitate,
conform normativelor privind proiectarea, realizarea şi exploatarea construcţiilor de acest
tip;
(c) pe parcelă să nu existe alte funcțiuni.
Pentru construcțiile existente, autorizate ca si case de vacanta se poate admite schimbarea de
destinație in locuințe unifamiliale, daca caracteristicile parcelelor pentru care s-au emis
autorizațiile de construire nu au fost modificate.
UTILIZĂRI INTERZISE
Sunt interzise orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2. Această
reglementare are caracter definitv şi nu poate fi modificată prin P.U.Z..
Sunt interzise lucrări de terasament şi sistematizare verticală de natură să afecteze amenajările
din spaţiile publice sau de pe parcelele adiacente.
3. REGIM TEHNIC
S=3431 mp

UTR Ve

REGLEMENTĂRI PENTRU SPATIUL PUBLIC:
Amenajarea şi utilizarea spaţiului public se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în Anexa 4 şi a reglementărilor de mai jos.
Majoritatea spaţiilor din această categorie sunt parte a sistemului de spaţii publice. Organizarea, reabilitarea sau modernizarea acestora va fi abordată de o manieră integrată şi se va desfăşura numai pe bază de proiecte complexe de specialitate ce vor viza ameliorarea funcţionalităţii şi imaginii urbane, dezvoltarea cu prioritate a deplasărilor pietonale / velo şi a infrastructurii specifice, reglementarea circulaţiei autovehiculelor şi a parcării, organizarea mobilierului urban şi a vegetaţiei. Acestea vor obtine Avizul Arhitectului Sef.
Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spaţiilor publice ale oraşului.

Art. 4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
În zonele constituite se conservă de regulă structura cadastrală existentă.
În zonele de restructurare, prin aplicarea procedurii reglementate, în cadrul planurilor directoare (masterplan) şi a P.U.Z. de restructurare, se va asigura extinderea suprafeţelor acestor tipuri de zone verzi acolo unde e necesar, ca şi dezvoltarea în imediata vecinătate a unora de tip Va sau Vs.
În zonele de urbanizare, prin aplicarea procedurii reglementate, în cadrul planurilor directoare (masterplan) şi a P.U.Z. de urbanizare, se va asigura constituirea ca spaţii publice de tip Ve a culoarelor de protecţie a cursurilor de apă aşa cum sunt ele evidenţiate în plaşa 3.2. ”Reglementări Urbanistice - Unităti Teritoriale de Referintă”, ca şi dezvoltarea în imediata vecinătate a acestora a unora de tip UVa sau UVs. În acest scop se vor utiliza suprafeţe de teren din cadrul cotei fixe de 10% din teritoriul ce urmează a fi urbanizat, destinate obiectivelor de utilitate publică.

Art. 5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Nu e cazul.

Art. 6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Nu e cazul.

Art. 7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Nu e cazul.

Art. 8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Sunt admise, pe baza unui plan director (masterplan) şi P.U.Z, modificări ale organizării spaţiale în scopul integrării acesteia în sistemul general urban al traseelor pietonale şi velo.
Pentru aleile pietonale şi velo din interiorul spaţiilor verzi se vor utiliza sisteme rutiere specifice - agregate compactate, pavaje din piatră naturală etc. Este admisibilă folosirea de îmbrăcăminţi asfaltice, cu tratamente superficiale din agregate de balastieră, asemănătoare ca imagine aleilor din agregate compactate.

Art. 9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Este interzisă parcarea automobilelor pe teritoriul zonelor verzi. Acestea se vor organiza / reglementa ca parte a sistemului de parcaje / garaje publice.

Art. 10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Nu e cazul.

Art. 11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Nu e cazul.

Art. 12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Zona e echipată edilitar complet.
Se va da o atenţie deosebită iluminatului public, ce va face obiectul unor studii de specialitate.
Se vor prevedea puncte de alimentare cu apă din reţeaua publică.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).

Art. 13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Se conservă, de regulă, actuala structură a spaţiilor verzi, a sistemului de alei şi platforme.
Intervenţii vizând regularizări de albii, amenajări hidrotehnice, praguri de fund, bazine de retenţie, organizarea spaţiilor verzi, a sistemelor de alei şi platforme etc., se vor realiza numai pe baza unor P.U.D. ce vor include studii de fundamentare hidrologice, dendrologice, peisagere etc. Se va urmări în mod obligatoriu conservarea / redarea caracterului cvasinatural al zonei. Se interzice placarea albiilor / malurilor cu plăci de beton sau betonarea acestora.
În zonele de restructurare / urbanizare, fâşiile de protecţie vor fi organizate ca spaţii verzi publice cuprinzând vegetaţie joasă, medie şi înaltă, urmărindu-se fixarea terenului, protejarea acestuia faţă de fenomene de eroziune. Se vor putea organiza trasee pietonale şi velo, locuri de odihnă etc.
Eliminarea arborilor maturi este interzisă, cu excepţia situaţiilor în care aceştia reprezintă un pericol iminent pentru siguranţa persoanelor sau a bunurilor sau ar împiedică realizarea construcţiilor.

Art. 14. ÎMPREJMUIRI
Ca regulă generală împrejmuirile spre spaţiile publice adiacente vor fi realizate prin dispunerea perimetrală a unor garduri vii.
Împrejmuirile pe zonele de învecinare cu proprietăţi private vor fi de tip transparent, cu înălţimea maximă de 2,20 m.

POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI
Art. 15. PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (P.O.T.)
P.O.T. maxim = 1%

Art. 16. COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (C.U.T.)
C.U.T = 0,01
PUZ_HCL_903_2022
Lid
REGLEMENTĂRI PENTRU SPAȚIUL PUBLIC
Amenajarea şi utilizarea spațiului public se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în
Anexa 4 şi a reglementărilor de mai jos.
Pentru lucrările de modernizare a rețelei de străzi se vor elabora proiecte de specialitate, în
cadrul cărora se vor aplica profile transversale unitare, specific rezidenţiale (conform Anexei 6)
ce vor determina caracterul spațiului public şi al zonei. Acestea vor obține Avizul Arhitectului
șef. Profilele transversale vor cuprinde în mod obligatoriu plantații de arbori în aliniament, locuri
de staționare în lung, trotuare de minimum 1,50 m lățime, trasee pentru bicicliști comune cu
cele pentru vehicule, cu excepția străzilor colectoare pe care se vor amenaja piste separate.
Se recomandă limitarea vitezei de deplasare a autovehiculelor la 30 km/h, cu excepția străzilor
colectoare.
Cablurile electrice şi de comunicații se vor introduce în subteran, ca şi toate celelalte reţele
edilitare.
Pentru lucrările de reabilitare sau amenajare a spaţiilor verzi / libere publice se vor elabora
proiecte de specialitate, în cadrul cărora se vor organiza, de regulă, între altele, locuri de joacă
pentru copii şi spaţii de odihnă.
Acestea vor obține Avizul Arhitectului șef.
Mobilierul urban va fi integrat unui concept coerent pentru imaginea urbană a spaţiilor publice
din întregul ansamblu.
CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
.
Se recomandă ca amplasarea, orientarea şi configurarea clădirilor de locuit să se înscrie în
tipologia specifică zonei.
Extinderea, mansardarea sau supraetajarea clădirilor existente este posibilă doar cu
respectarea condiţiilor de amplasare şi configurare reglementate în cadrul prezentei secţiuni.
Clădirile sau părțile de clădiri existente ce nu se încadrează în prevederile prezentului
regulament nu vor putea fi amplificate, ci doar menținute în parametrii actuali.
CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Parcelele sunt considerate construibile dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
(a) să aibă front la stradă;
(b) lungimea frontului la stradă să fie mai mare sau egală cu 18 m;
(c) adâncimea să fie mai mare decât frontul la stradă;
(d) suprafaţa să fie mai mare sau egală cu 800 mp.
Prin excepție, în cazul parcelelor în înțeles urban existente ce nu îndeplinesc condiţiile de la
punctele (b) și (c), se va elabora un P.U.D., prin care se va evidenția modalitatea de
conformare la prevederile prezentului regulament privind utilizarea funcţională, amplasarea,
echiparea şi configurarea clădirilor, staţionarea autovehiculelor, posibilitățile maxime de
ocupare şi utilizare a terenurilor.
Se admit operațiuni de divizare sau comasare a parcelelor, numai cu condiția ca toate parcelele
rezultate să respecte condiţiile mai sus menționate, specifice zonei.
În cazul parcelelor existente la data intrării în vigoare a P.U.G., accesibile prin servitute de
trecere, rezultate din divizarea unei parcele inițiale în adâncime, construibilitatea acestora e
condiționată de acordul vecinilor, dacă parcelele acestora nu se află, la rândul lor, în aceeaşi
situație.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
În situaţiile în care există alinieri unitare (aceeaşi retragere faţă de aliniament pe cel puțin patru
parcele alăturate şi învecinate pe același front cu parcela în cauză), clădirile se vor retrage cu
aceeaşi distanță faţă de aliniament ca şi clădirile alăturate.
În situaţiile cu alinieri variabile, clădirile se vor retrage cu cel puțin 3 m de la aliniament cu
respectarea obiceiului locului. Pentru parcelele de colț, retragerea se va realiza faţă de ambele
aliniamente. Toate construcțiile de pe parcelă se vor amplasa în fâșia adiacentă aliniamentului
cu adâncimea de 30 m, cu excepția ediculelor cu caracter provizoriu ce contribuie la
organizarea grădinii (filigorii/ pavilioane, depozite pentru unelte de grădină etc), a căror
suprafață însumată va fi de maximum 25 mp. Garajele se vor retrage cu minimum 6 m de la
aliniament, pentru a permite parcarea în faţă a unui autoturism.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
În cazul existenţei unui calcan vecin, clădirile se pot alipi de acesta. Noul calcan nu va depăși
lungimea celui existent. Nu vor fi luate în considerare calcanele construcţiilor anexe şi/sau
provizorii de pe parcelele vecine. Se admite construirea unui calcan numai în scopul acoperirii
unui calcan existent. Clădirile se vor retrage în mod obligatoriu de la latura opusă celei ce
include un calcan existent cu o distanță minimă egală cu jumătate din înălţimea clădirii, dar cu
nu mai puțin decât 4,50 m.
Clădirile se vor retrage în mod obligatoriu de la limitele laterale în situaţiile în care pe acestea
nu există calcane, cu o distanță minimă egală cu jumătate din înălţimea clădirii, dar cu nu mai
puțin decât 4,50 m.
Clădirile se vor retrage de la limita posterioară a parcelei cu o distanță minimă egală cu
înălţimea clădirii, dar cu nu mai puțin decât 12 m.
Garajele, inclusiv cele incluse în corpul principal de clădire, se vor putea alipi limitelor laterale
ale parcelei, cu condiția ca înălţimea calcanului rezultat să nu depășească 2,80 m.
Garajele se vor retrage cu cel puțin 12 m faţă de limitele posterioare ale parcelei.
AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Distanța minimă dintre două clădiri aflate pe aceeaşi parcelă va fi egală cu înălţimea clădirii mai
înalte, măsurată la cornișă sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai puțin decât 4,5 m.
În cazul în care încăperi principale (camere de zi, dormitoare) sunt orientate spre spaţiul dintre
cele două clădiri, distanța minimă va fi de 6 m.
CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă există acces direct la drumurile
publice. Prin excepție, pentru situații existente la data intrării în vigoare a P.U.G, se admite
construirea parcelelor cu acces prin servitute la drumurile publice. De regulă, pe o parcelă se
pot prevedea un singur acces pietonal şi un singur acces carosabil. Accesul carosabil va avea
lăţimea de maximum 3 m.
Orice acces la drumurile publice se va realiza conform avizului eliberat de administratorul
acestora.
Pentru căile pietonale şi carosabile din interiorul parcelelor se recomandă utilizarea învelitorilor
permeabile.
STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Staţionarea autovehiculelor se va organiza în interiorul parcelei.
Necesarul de parcaje:
Locuinţe individuale (unifamiliale) sau semicolective (familiale), inclusiv în cazul în care
ocupanții desfășoară activități liberale sau manufacturiere:
(a) minimum un loc de parcare pentru clădiri cu AU mai mică de 100 mp;
(b) minimum două locuri de parcare pentru clădiri cu AU mai mare de 100 mp.
Servicii cu acces public (servicii de proximitate): minimum două locuri de parcare.
Instituții de educație / învățământ – creșe, grădiniţe, școli publice şi private – parcaje pentru
personal: minimum un loc de parcare la 5 persoane, dar nu mai puțin de două.
ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Regimul de înălţime maxim admis este de două niveluri supraterane (parter + mansardă),
(parter + etaj) sau (demisol + parter).
Totalizat, regimul de înălţime nu poate depăși una dintre următoarele configurații: (S)+P+M, (S)
+P+1, D+P (semnificațiile prescurtărilor: S – subsol, D – demisol, P – parter, M – mansardă).
Înălţimea maximă admisă a clădirilor, măsurată la cornișa superioară sau la aticul ultimului
nivel, în punctul cel mai înalt, nu va depăși 8 m.
Înălţimea maximă admisă a clădirilor, măsurată la coama acoperișului, în punctul cel mai înalt,
nu va depăși 10 m.
ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu
contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei aşa cum a fost el descris în preambul şi
peisajului urban.
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în
contradicție cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale
urbanismului şi arhitecturii, este interzisă.
Arhitectura clădirilor noi va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului (locuire).
Se interzice realizarea de pastișe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Volumetria va fi echilibrată, specifică programului de locuit.
Acoperișurile cu șarpantă vor avea forme simple, în două sau patru ape, cu pante egale şi
constante ce nu vor depăși 60º , sau cu terasă. Cornişele vor fi de tip urban.
Raportul plin-gol va fi apropiat de cel predominant în zonă.
Materialele de finisaj vor fi cele specifice zonei – țiglă ceramică sau tablă lisă fălţuită pentru
acoperişuri înclinate, tencuieli pentru fațade, placaje din piatră sau tencuieli pentru socluri şi
alte elemente arhitecturale. Pentru tâmplării (uşi şi ferestre) se recomandă lemnul.
Culorile vor fi pastelate, deschise, apropiate de cele naturale, specifice. Se interzice folosirea
culorilor saturate, stridente, închise la toate elementele construcţiei.
La clădirile existente se interzice eliminarea decoraţiilor specifice (ancadramente, cornişe,
brâuri, colonete, pilaștri, tâmplării împrejmuiri etc) cu ocazia renovării sau a reabilitării termice.
În cazul restructurării/extinderii aceste elemente se vor îngloba, de regulă, în conceptul general. Serviciile profesionale ale ocupanților vor putea fi marcate prin plăci metalice gravate
cu dimensiunea maximă de 30×50 cm. Acestea vor fi amplasate numai la limita sau în afara
domeniului public.
CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Toate utilitățile se vor asigura prin racordare la rețelele edilitare publice disponibile.
În zonă nu există reţele publice de canalizare. Apele uzate menajere se vor epura utilizând
sisteme individuale şi ulterior vor fi utilizate local sau infiltrate în sol, în interiorul parcelei. Apele
pluviale vor fi gestionate individual sau colectiv prin sisteme de acumulare sau retenție şi
ulterior evacuate în emisari locali.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public sau parcelele vecine.
Firidele de branșament şi contorizare vor fi integrate în împrejmuire.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc).
Fiecare parcelă va dispune de o platformă sau de un spaţiu interior parcelei (eventual integrat
în împrejmuire) destinat colectării deşeurilor menajere, accesibil din domeniul public.
SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Pe ansamblul unei parcele, spaţiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 80% din
suprafaţa totală şi vor cuprinde exclusiv vegetație (joasă, medie şi înaltă). Suprafețele având o
îmbrăcăminte de orice tip sunt cuprinse în categoria spaţiilor libere.
Pe fâșia de teren cuprinsă între stradă / spaţiu public şi clădirile retrase de la aliniament
(grădina de fațadă), minim 60% din suprafeţe vor fi organizate ca spaţii verzi.
Eliminarea arborilor maturi este interzisă, cu excepția situațiilor în care aceștia reprezintă un
pericol iminent pentru siguranţa persoanelor sau a bunurilor sau ar împiedică realizarea
construcţiilor.
ÎMPREJMUIRI
Spre spaţiul public aliniamentul va fi obligatoriu închis pe toată lungimea sa prin împrejmuire.
Împrejmuirile orientate spre spaţiul public vor avea un soclu opac cu înălţimea maximă de 80
cm şi o parte transparentă, realizată din grilaj metalic sau într-un sistem similar care permite
vizibilitatea în ambele direcţii şi pătrunderea vegetației. Înălţimea maximă a împrejmuirilor va fi
de 2,2 m. Împrejmuirile vor putea fi dublate de garduri vii.
Împrejmuirile spre parcelele vecine vor avea maximum 2,20 m înălţime şi vor fi de tip
transparent sau opac.
Porțile împrejmuirilor situate în aliniament se vor deschide spre interiorul parcelei. Tratamentul
arhitectural al împrejmuirilor va fi corelat cu cel al clădirilor aflate pe parcelă.
POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI
PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (POT)
Locuinţe, alte utilizări admise:
P.O.T. maxim = 20%
Instituții de educație / învățământ – creșe, grădiniţe, școli publice şi private:
P.O.T. maxim = 25%.
Această reglementare se va aplica şi în cazul extinderii clădirilor existente sau al adăugării de
noi corpuri de clădire, calculul făcându-se în mod obligatoriu pe întreaga parcelă, în înțeles
urbanistic.
COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (CUT)
Locuinţe, alte utilizări admise:
C.U.T. maxim = 0,4
Instituții de educație / învățământ – creșe, grădiniţe, școli publice şi private:
C.U.T. maxim = 0,5.
Această reglementare se va aplica şi în cazul extinderii, mansardării, supraetajării clădirilor
existente sau al adăugării de noi corpuri de clădire, calculul făcându-se în mod obligatoriu pe
întreaga parcelă, în înțeles urbanistic. În cazul mansardărilor, suprafaţa nivelului (SN)
mansardei va reprezenta maximum 60% din suprafaţa nivelului curent (se va lua în calcul
numai porțiunea cu h liber ≥ 1,40 m).
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
      x
    • gaze naturale:
      x
    • canalizare:
      x
    • telefonizare:
    • alimentare cu energie electrică:
      x
    • salubritate:
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    - Aviz Directia Apelor Somes-Tisa – Cluj;- Aviz Politia Rutiera;- Aviz Garda Forestieră competenta teritorial;- Aviz Administrația Bazinală a Apelor Române Somes-Tisa – Cluj (pentru microstație de epurare);

    Studii de specialitate:
    - expertiza geotehnica pe un teritoriu determinat de expert ;- studiu geotehnic verificat la exigenta Af;- raport NZEB conform Metodologiei de calcul al performantei energetice a cladirilor, indicativ Mc 001-2022 aprobata cu Ordinul 16/2023;
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
- pentru autorizatia de construire;- pentru foraje geo;- pentru organizare santier;- pentru timbrul arhitecturii;- pentru transport moloz - se va prezenta si contractul cu firma de salubritate care gestioneaza zona pentru deseurile provenite din constructii si demolari, cu estimare cantitati;

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
6
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Moldovan Roxana
Moldovan Roxana
12.05.2025
42.31 lei
9146651
16.04.2025