VIZAREA AUTORIZAȚIILOR DE TRANSPORT ȘI PRELUNGIREA AUTORIZAȚIILOR DE TAXI

10 septembrie – 31 octombrie 2024

FORMULAR ONLINE

1. Calendarul procedurilor

Verificarea informațiilor și încărcarea documentelor pentru viza autorizației de transport și prelungirea autorizației taxi se vor face ONLINE, pe site-ul Primăriei municipiului. Cluj-Napoca.

Data începând cu care vor putea fi încărcate documentele pentru viza autorizației de transport și prelungirea autorizației taxi este 10.09.2024.

Ultima zi în care vor putea fi încărcate documentele pentru viza autorizației de transport și prelungirea autorizației taxi va fi 31.10.2024.

În vederea utilizării formularului, este necesară o adresă de email validă şi la care operatorul are acces, întrucât pe respectiva adresă de email se vor comunica eventualele completări necesare şi, deasemenea, autorizaţia de transport vizată şi autorizaţia de taxi prelungită.

IMPORTANT!

Nu se vor prelungi autorizatiile taxi pentru transportatorii care nu au vizată autorizatia de transport – respectiv nu va fi posibilă parcurgerea paşilor de încărcare a documentelor pentru prelungirea autorizaţiei taxi dacă nu au fost încărcate toate documentele aferente vizării autorizaţiei de transport.

Dacă documentatia nu va fi completă, nu se va putea finaliza procesul de încărcare a documentelor şi nu se va primi număr de înregistrare.

Nu se vor viza autorizatii de transport/prelungi autorizatii taxi pentru transportatorii care au datorii la bugetul local, respectiv nu vor putea fi încărcate documentele necesare vizării autorizaţiei de transport/prelungirii autorizaţiei taxi în cazul acestor operatori.

Autovehiculele trebuie să fie înmatriculate pe deţinătorul autorizaţiei taxi, să aibă maxim 10 ani de la data fabricaţiei şi I.T.P. taxi în termen de valabilitate.

Neîndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 24 din Regulament pentru prelungirea autorizației taxi și/sau neîncărcarea documentelor pentru cererea de prelungire autorizație taxi până la 31.10.2024 va genera consecința retragerii autorizației taxi respective.

2. Conditiile de prelungire a autorizației taxi

Conditiile de prelungire autorizație taxi sunt cele prevăzute de art. 24 alin. 1 și alin. 2 din Regulament:

a) autoturismul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizaţiei de taxi sau a copiei conforme să nu depăşească vechimea de 10 ani de la data fabricaţiei şi să fie deţinut în proprietate sau în temeiul unui contract de leasing;

b) să fie respectate prevederile Legii nr. 38/2003 actualizată și ale art. 25 alin. 1 din Regulament în ceea ce privește înlocuirea autovehiculului taxi ca urmare a prelungirii autorizației de taxi;

c) să nu-i fi fost retrasă autorizaţia de transport sau suspendată autorizaţia de taxi ori copia conformă respectivă în ultimii cinci ani transportatorului respectiv;

d) să fie în termen de valabilitate contractul de atribuire în gestiune a serviciului de transport în regim de taxi sau în regim de închiriere, iar transportatorul să fi respectat prevederile caietului de sarcini privind atribuirea;

e) să fi înregistrat integral în evidențele contabile venitul brut realizat, după caz, din transportul în regim de taxi, în conformitate cu datele furnizate din memoria fiscală a aparatelor de taxat din dotarea taxiurilor pentru care solicită prelungirea autorizațiilor de taxi transportatorul autorizat.

(2) Autovehiculul pentru care s-a solicitat prelungirea autorizației de taxi trebuie să aiba culoarea albă integral sau minim deasupra benzii șah.

3. Documentația care va trebui încărcată online începând cu data de 10.09.2024:

3.1. Documentele, în termen de valabilitate, necesare pentru vizarea la 5 ani a autorizatiilor de transport sunt cele de la art. 4 alin. 2 (pentru PFA), alin. 3 (pentru SRL) și alin. 4 (pentru întreprindere familială) din Regulament, respectiv:

A. Pentru PFA:

– copia atestatului profesional al taximetristului;

– cazierul judiciar al taximetristului, din care să rezulte că acesta nu a fost condamnat pentru:

– infracțiuni contra siguranței pe drumurile publice;

– infracțiuni privind traficul și consumul de droguri;

– infracțiuni contra vieții, sănătății și integrității corporale;

– infracțiuni privind traficul și exploatarea persoanelor vulnerabile;

– infracțiuni contra libertății și integrității sexuale;

– infracțiuni contra patrimoniului.

– avizul medico–psihologic care atestă că taximetristul este apt pentru a ocupa o funcție care concură la siguranța circulației, obținut conform prevederilor legale în vigoare;

– cazierul fiscal al transportatorului;

– dovada plății taxei de acordare a autorizației de transport.

B. Pentru SRL:

– copia certificatului de competență profesională a persoanei desemnate – MANAGERUL DE TRANSPORT – obținut conform prevederilor legale în vigoare şi dovada relaţiei sale de colaborare cu societatea (contract de muncă/contract de colaborare). În cazul în care managerul de transport este şi administratorul societăţii, se va încărca dovada calităţii de administrator (furnizare de date actuală de la Oficiul Registrului Comerţului).

– cazierul judiciar al managerului de transport, din care să rezulte că acesta nu a fost condamnat pentru:

– infracțiuni contra siguranței pe drumurile publice;

– infracțiuni privind traficul și consumul de droguri;

– infracțiuni contra vieții, sănătătii și integrității corporale;

– infracțiuni privind traficul și exploatarea persoanelor vulnerabile;

– infracțiuni contra libertății și integrității sexuale;

– infracțiuni contra patrimoniului.

– avizul medico–psihologic care atestă că persoana desemnată este aptă pentru a ocupa o funcție care concură la siguranța circulației, obținut conform prevederilor legale în vigoare;

– cazierul fiscal al transportatorului;

– dovada plății taxei de acordare a autorizației de transport.

C. Pentru ÎNTREPRINDERE FAMILIALĂ :

– copia certificatului de competență profesională a managerului de transport, obținut conform prevederilor legale în vigoare şi dovada relaţiei sale de colaborare cu întreprinderea;

– cazierul judiciar al managerului de transport, din care să rezulte că acesta nu a fost condamnat pentru:

– infracțiuni contra siguranței pe drumurile publice;

– infracțiuni privind traficul și consumul de droguri;

– infracțiuni contra vieții, sănătății și integrității corporale;

– infracțiuni privind traficul și exploatarea persoanelor vulnerabile;

– infracțiuni contra libertății și integrității sexuale;

– infracțiuni contra patrimoniului;

– avizul medico–psihologic care atestă că managerul de transport este apt pentru a ocupa o funcție care concură la siguranța circulației, obținut conform prevederilor legale în vigoare;

– cazierul fiscal al transportatorului;

– dovada plății taxei de acordare a autorizației de transport.

3.2. Documentele, în termen de valabilitate, necesare pentru prelungirea autorizatiei taxi pentru următorii 5 ani sunt cele prevazute de art. 24 alin. 3 din Regulament, respectiv:

– copia certificatului de agreare valabil;

– dovada achitării taxei de prelungire a autorizației de taxi;

– copia contractului de dispecerizare vizat pentru anul în curs SAU adeverinta din partea dispeceratului potrivit căreia operatorul are contract de dispecerizare în vigoare (doar unul din cele doua documente, alternativ);

– copia asigurării pentru persoane și bunurile acestora, în cazul transportului de persoane;

– copia asigurării de răspundere civilă;

– copia certificatului de atestare profesională al conducatorului auto, valabil;

– cazierul fiscal al transportatorului.

Restul condițiilor și informațiilor prevăzute la art. 4, respectiv art. 24 alin. 3 din Regulament vor fi verificate în mod automat, prin intermediul bazelor de date.

Declarațiile pe proprie răspundere vor fi completate prin intermediul unor bife în platforma online, cu asumarea corectitudinii declarațiilor, cunoscând prevederile art. 292 Cod penal: Declararea necorespunzătoare adevărului, facută unui organ sau instituții de stat ori unei alte unități dintre cele la care se referă art. 145, în vederea producerii unei consecințe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declarația făcută servește pentru producerea acelei consecințe, se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.

Este necesară încărcarea documentelor corecte şi complete, faţă-verso (dacă este cazul), în format .pdf, lizibil.

În cazul încărcării unor documente eronate sau incomplete, cererea va fi respinsă ca nefavorabilă, se va comunica operatorului pe adresa de email furnizată ce completări sunt necesare, fiind necesară ulterior reluarea tuturor paşilor privind încărcarea documentelor.

Stadiul soluţionării cererii se va verifica pe site-ul Primăriei municipiului Cluj-Napoca, cu numărul de înregistrare primit pe email la momentul finalizării procedurii de încărcare a documentelor.


Taxiurile la aeroport

Legea nr.38/2003 cu modificările și completările ulterioare, prevede la art 24^1 că transportul de persoane în regim de taxi se poate realiza permanent între localitatea de autorizare și aeroporturile situate în afara acestora, administrația fiecărui aeroport va asigura o stație de debarcare a clienților transportați către aeroport, precum și locul de așteptare a taxiurilor.

Obligațiile taximetrelor

Taximetrele au obligația să preia prin stație sau direct din standurile de taxi toate comenzile indiferent de distanța care urmează a fi parcursa și să pornească aparatul de taxat la începerea cursei, la încheierea cursei se emite un bon client – bonul fiscal privind pretul transportului de persoane în regim de taxi, emis numai de aparatul de marcat electronic fiscal, cu ocazia finalizării cursei, care cuprinde detalierea datelor referitoare la acest transport și care constuituie singurul document justificativ pe baza căruia taximetristul încasează și clientul execută plata prestației.

Reclamații și sesizări

Pentru reclamații/sesizări privind calitatea serviciilor de taximetrie vă puteți adresa în scris, Primăriei municipiului Cluj-Napoca – Direcția Poliția Locală,str. Moților nr. 7, Centrul de informare pentru cetățeni – telefonic la numărul + 40264/596030  – int.4830, acestea se fac prin comunicarea numărului de autorizație taxi/numarul de înmatriculare a autovehiculului/bonul eliberat de conducătorul auto. Se primesc sesizări și la dispeceratele de taxi.

Ce se întâmplă cu taxiurile fără autorizație?

Taxiurile fără autorizație nu au dreptul să practice activitate de taxi, în trafic pot fi opriți și sancționați de Poliția Rutieră.

Taxe transparente: rate pentru 2018

Prin hotărâre de consiliul local s-a stabilit tariful maximal de distanță pe timp de zi la 2,25 lei/km și tariful pe timp de noapte de 3 lei/km. Între aceste limite fiecare dispecerat și-a stabilit tarifele practicate aceleași pentru toate taximetrele arondate dispeceratului respectiv.

Unde se găsesc taxiurile?

Standurile de taxi sunt cele semnalizate prin indicatori și marcate corespunzător.

Autorizații emise