Ref: Companiile de salubrizare somate sa respecte clauzele contractelor privind serviciile de salubritate menajera prestate catre clujeni.
 
Luni, 21 martie 2011, Primaria municipiului Cluj-Napoca a somat cele doua companii de salubrizare, SC Rosal Grup SRL si SC Brantner Servicii Ecologice SA, care au in portofoliu contractele de prestare a serviciilor de salubrizare menajera pe cele doua sectoare ale muncipiului Cluj-Napoca, sa isi respecte angajamentele asumate prin contract in privinta asigurarii conditiilor de colectare a deseurilor menajere ale clujenilor.
 
Astfel, in notificarea trimisa celor doua societati li se readuce la cunostinta faptul ca, pentru a implementa un sistem de colectare modern si in conformitate cu normele europene asumate, trebuie sa demareze o serie de investitii asumate prin contract, de natura a permite colectarea selectiva la Cluj-Napoca. Dintre acestea amintim:
 
1. Modernizarea punctelor gospodaresti din cartiere si dotarea acestora cu recipienti de colectare care sa le permita clujenilor sa depoziteze separat pe cele doua fractii -umeda si uscata (reciclabil, nereciclabil), avand in vedere faptul ca acest tip de depozitare a deseurilor este cel mai ieftin pentru cetateni – 5 lei de persoana si, in plus este procedura pe care suntem obligati sa o respectam pentru a ne incadra in normele europene privind reciclarea deseurilor.
 
2. Investitii privind dotarile parcurilor auto ale companiilor de salubrizare, care sa asigure dotarea tuturor masinilor de ridicare a deseurilor cu sisteme de monitorizare de tip GPS, precum si achizita de masini de ridicare a deseurilor al caror tonaj sa fie corelat cu dimensiunile aleilor si cailor de acces la punctele gospodaresti, pentru a nu perturba traficul, si a nu pune in pericol siguranta cetatenilor si a bunurilor acestora.
 
3. Comunicarea si respectarea unui program de ridicare a deseurilor din punctele gospodaresti, care sa asigure curatenie si confort pentru cetatenii beneficiari, pe tot parcursul anului. Numarul de ridicari a gunoiului menajer trebuie reglat in functie de nevoile beneficiarilor, astfel incat sa nu se produca situatii in care acestia sa
nu aiba unde sa depoziteze gunoiul pentru ca recipientii nu au fost eliberati.
 
„Doresc sa vad ca fiecare dintre cei doi furnizori de servicii pe salubrizare sunt preocupati in principal cum sa isi respecte cat mai bine obligatiile fata de clientii lor, sa se concureze la a dota cat mai repede punctele de colectare si la a face cele mai mari investitii pentru beneficiarii lor, sa fie o concurenta pozitiva, pentru ca din aceasta sa beneficieze orasul” a declarat primarul Sorin Apostu. „Dupa indeplinirea obligatiilor contractuale asumate voi propune Consiliului local sa analizeze posibilitatea de a permite operatorului care isi indeplineste cel mai bine si mai repede aceste obligatii sa isi extinda aria de servicii”.
 
Biroul Mass-media
Primaria Cluj-Napoca