INFORMARE ( vezi pct. 4 )
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca
310630
0
310630, 310630_C1
483554
23/08/2021
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
Teren situat în extravilanul municipiului Cluj-Napoca, in teritoriul administrativ. Imobil in coproprietate privata.

SERVITUTI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICTII:
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restrictii: nu este cazul.
Imobilul nu este situat in lista monumentelor istorice sau ale naturii sau in zona de protectie a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
FOLOSINTA ACTUALA: teren ( curti constructii ) si constructie corp C1 - P+M ( la parter - o bucatarie, hol, acces la mansarda - cu o camera și un hol ).

DESTINATIA ZONEI: TDF - Terenuri cu destinaţie forestieră.


Folosinţa actuală -......................
Destinaţia zonei: Zonă de circulaţie feroviară şi amenajări aferente

SECŢIUNEA 1. CARACTERUL ZONEI
Sunt incluse: zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice (fâşiile de teren cu lăţimea de 20 m fiecare, situate de o parte şi de alta a axei căii ferate, ce includ instalaţiile de semnalizare şi de siguranţa circulaţiei, cele de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, precum şi instalaţiile şi lucrările de protecţie a mediului) şi terenurile aferente infrastructurii feroviare generale (elementele necesare circulaţiei şi manevrei materialului rulant, clădirile staţiilor de cale ferată cu facilităţile aferente, precum şi celelalte clădiri şi facilităţi destinate desfăşurării transportului feroviar de bunuri şi persoane).

A. CONDIŢIONĂRI PRIMARE
Se vor aplica şi prevederile următoarelor acte normative:
(a) Lege nr. 203 / 26.07.2003 (republicată în 26.01.2005) privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european
(b) Lege nr. 363 / 26.09.2006 privind aprobarea Planului de Amenajare a Teritoriului Naţional – secţiunea I – reţele de transport
(c) Lege nr. 55 / 16.03.2006 privind siguranţa feroviară
(d) Lege nr. 213 / 17.11.2008 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia
(e) Hotărâre nr. 817 / 14.07.2005 pentru aprobarea Planului privind strategia pe termen lung a sectorului feroviar în vederea restabilirii echilibrului financiar al administratorului infrastructurii şi în vederea modernizării şi reînoirii infrastructurii
(f) Ordonanţă nr. 43 / 28.07.1998 privind regimul drumurilor
(g) Ordonanţă de urgenţă nr. 12/07.07.1998 (republicată în 09.09.2004) aprobată prin Legea nr. 89/1999 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române
(h) Ordin MT nr. 158 / 16.05.1996 privind emiterea acordurilor Ministerului Tranporturilor la documentatiile tehnico-economice ale investiţiilor sau la documentatiile tehnice de sistematizare pentru terţi.
Amplasamentele si categoriile de mijloace de publicitate permise vor fi cele stabilite prin Regulamentul local de publicitate aprobat de Consiliul Local.

SECŢIUNEA 2. UTILIZARE FUNCŢIONALĂ

Art 1. UTILIZĂRI ADMISE
În interiorul zonei de siguranţă a infrastructurii feroviare publice: elemente ale infrastructurii feroviare – căile de rulare, elementele necesare circulaţiei şi manevrei materialului rulant, instalaţiile de semnalizare şi de siguranţa circulaţiei, cele de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, instalaţiile şi lucrările de protecţie a mediului etc, în conformitate cu cadrul normativ specific, în vigoare.
Pe terenurile aferente infrastructurii feroviare generale: clădiri ale staţiilor de cale ferată cu spaţiile şi facilităţile aferente, celelalte clădiri şi amenajări destinate desfăşurării transportului feroviar de bunuri şi persoane, întreţinerii infrastructurii şi materialului rulant.

2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIŢIONĂRI
Elemente ale infrastructurii publice – traversări ale circulaţiilor şi reţelelor de utilităţi, noduri de transfer intermodal, căi de circulaţie etc, cu condiţia avizului conform al Ministerului Transporturilor.

3. UTILIZĂRI INTERZISE
În interiorul zonei de siguranţă a infrastructurii feroviare publice sunt interzise orice utilizări, altele decât cele admise la punctul 1 şi punctul 2.
3. REGIM TEHNIC
REGLEMENTĂRI PENTRU SPAȚIUL PUBLIC: Nu e cazul.

UTR=TF
S = 854,00 mp

SECŢIUNEA 3. CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR
Se vor stabili, după caz, prin P.U.D. sau P.U.Z., în conformitate cu programul urbanistic şi cu cadrul normativ în vigoare .

Art.4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Nu e cazul

Art.5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Se vor stabili, după caz, prin P.U.D. sau P.U.Z.

Art.6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Se vor stabili, după caz, prin P.U.D. sau P.U.Z.

Art.7. AMPLASAREA CLĂDIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Se vor stabili, după caz, prin P.U.D. sau P.U.Z.

Art.8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Accesele publice şi funcţionale / tehnice pe teritoriul aferent infrastructurii feroviare vor fi reglementate, după caz, prin P.U.D. sau P.U.Z. şi vor fi proiectate / realizate în conformitate cu avizele eliberate de administratorul căilor de acces şi Ministerul Transporturilor şi autorizaţia specială de construire.
Accesele principale, destinate mai ales publicului, vor fi organizate în corelare cu spaţiile publice adiacente. Nodurile de transfer intermodal (transport public rutier, auto, feroviar, aerian) prevăzute prin prezentul P.U.G. vor asigura traseele şi staţiile necesare pentru fiecare tip de mijloc de transport, ca şi legăturile pietonale necesare. Se vor conexa la sistemul public de trasee pietonale şi vehiculare.

Art.9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Se recomandă construirea de parcaje publice în clădiri sub / supraterane dedicate în zonele adiacente gărilor.
În cadrul nodurilor de transfer intermodal se vor amplasa de regulă clădiri sub / supraterane dedicate parcajelor publice.
Capacitatea acestora va fi determinată pe baza unor studii de specialitate.

10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Se vor stabili, după caz, prin P.U.D. sau P.U.Z, în conformitate cu programul arhitectural / urbanistic şi cu cadrul normativ în vigoare, fără a depăşi 28 m în punctul cel mai înalt.

11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcţiunii acestora, caracterului zonei aşa cum a fost el descris în preambul şi peisajului urban.
Autorizarea executării construcţiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicţie cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă.
Arhitectura clădirilor va fi de factură modernă şi va exprima caracterul programului / programelor arhitecturale. Se interzice realizarea de pastişe arhitecturale sau imitarea stilurilor istorice.
Se va urmări integrarea în contextul urbanistic şi arhitectural.
Având în vedere importanţa acestor obiective, ce reprezintă o carte de vizită a municipiului, se recomandă organizarea de concursuri de arhitectură / urbanism pentru proiectarea acestora.

Art.12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Zona e echipată edilitar complet.
Toate clădirile se vor racorda pentru asigurarea utilităţilor necesare la reţelele edilitare publice.
Se interzice conducerea apelor meteorice spre domeniul public al municipiului sau parcelele vecine.
Firidele de branşament şi contorizare vor fi de preferinţă integrate în clădiri.
Se interzice dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, CATV etc), cu excepţia celor aparţinând infrastructurii feroviare.
Se vor amenaja spaţii (eventual integrate în clădiri) destinate colectării deşeurilor, accesibile serviciului de salubritate.

Art.13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
Suprafeţele libere se vor înierba şi planta, în conformitate cu reglementările specifice.

Art.14. ÎMPREJMUIRI
Împrejmuirile zonei de siguranţă a infrastructurii feroviare se vor realiza pe baza unor proiecte de specialitate în cadrul cărora se vor lua în mod obligatoriu în considerare criterii de securitate, de protecţie fonică a zonelor învecinate şi estetice. Înălţimea maximă a împrejmuirilor va fi de 2,2 m, cu excepţia situaţiilor în care considerente de protecţie fonică impun înălţimi mai mari. Împrejmuirile vor putea fi dublate de garduri vii / vegetaţie medie şi înaltă.
Porţile de intrare vor fi retrase faţă de aliniament pentru a permite staţionarea vehiculelor înainte de admitarea lor în incintă fără a incomoda circulaţia pe drumurile publice.
Celelalte împrejmuiri, spre parcelele / terenurile vecine vor avea maximum 2,20 m înălţime şi vor fi de tip transparent, cu excepţia situaţiilor în care acestea au rol de protecţie fonică, urmând a face obiectul unui proiect de specialitate.

SECŢIUNEA 4. POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI

Art.15. PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (POT)
Se va stabili P.U.Z., în conformitate cu programul arhitectural / urbanistic şi cu cadrul normativ în vigoare.

Art. 16. COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (CUT)
Se va stabili P.U.Z., în conformitate cu programul arhitectural / urbanistic şi cu cadrul normativ în vigoare.

4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE :
În baza HCL nr. 579/2018 se modifică parțial și se completează Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014.

Nota: S-a solicitat eliberarea unui certificat de urbanism in scopul ”informare”
Amplasamentul se afla in extravilanul municipiului, in UTR = TDF, având destinatia - Terenuri cu destinaţie forestieră. Conform capitolului Conditionari Primare din RLU, este interzisă schimbarea destinaţiei acestei categorii de spaţii. Această reglementare are caracter definitiv şi nu poate fi schimbată prin PUZ, indiferent de evoluţia legislaţiei din domeniul forestier. Prezentul Regulament se va aplica în corelare cu Codul Silvic.









4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
    • gaze naturale:
    • canalizare:
    • telefonizare:
    • alimentare cu energie electrică:
    • salubritate:
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Studii de specialitate:
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Luiza Pop
Luiza Pop
14.09.2021
15 lei
5537779
23.08.2021