CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

CLUJ-NAPOCA

H O T Ă R Â R E

privind declararea ca bun de interes public local a imobilului situat în municipiul Cluj-Napoca, str. Observatorului nr. 1-3, ap. 85, identificat prin nr. top. 12976/1/LXXXV, înscris în C.F. nr. 250671-C1-U20, trecerea acestuia în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca și darea în administrare Direcției de Asistență Socială și Medicală, pentru și pe durata desfășurării activităților specifice ce decurg din situația crizei refugiaților din Ucraina

Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca întrunit în şedinţă ordinară,

Examinând proiectul de hotărâre privind declararea ca bun de interes public local a imobilului situat în municipiul Cluj-Napoca, str. Observatorului nr. 1-3, ap. 85, identificat prin nr. top. 12976/1/LXXXV, înscris în C.F. nr. 250671-C1-U20, trecerea acestuia în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca și darea în administrare Direcției de Asistență Socială și Medicală, pentru și pe durata desfășurării activităților specifice ce decurg din situația crizei refugiaților din Ucraina – proiect din iniţiativa primarului;

Reținând Referatul de aprobare nr. 356491/1/2.03.2022 al primarului municipiului Cluj-Napoca, în calitate de inițiator;

Analizând Raportul de specialitate nr. 356907/451/2.03.2022 al Direcţiei Patrimoniul municipiului şi evidenţa proprietăţii și al Direcției Juridice, prin care se propune declararea ca bun de interes public local a imobilului situat în municipiul Cluj-Napoca, str. Observatorului nr. 1-3, ap. 85, identificat prin nr. top. 12976/1/LXXXV, înscris în C.F. nr. 250671-C1-U20, trecerea acestuia în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca și darea în administrare Direcției de Asistență Socială și Medicală, pentru și pe durata desfășurării activităților specifice ce decurg din situația crizei refugiaților din Ucraina;

Văzând avizul comisiei de specialitate;

Potrivit prevederilor art. 129 alin. 2 lit. c), alin. 6 lit. a), art. 286 alin. 4, art. 289 alin. 2 și 3, art. 296 alin. 2 și 7, art. 297 alin. 1 lit. a), art. 299, art. 300 și Anexei 4 pct. 5 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 555, art. 863 și art. 867-870 Cod civil, precum și ale art. 5 alin. (1) și 6 alin. (3) lit. d) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 392/2020 privind aprobarea Normelor tehnice pentru întocmirea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public şi privat al comunelor, al oraşelor, al municipiilor şi al judeţelor și ținând cont de Procesul-verbal nr. 347824 din data de 1.03.2022 al Comisiei mixte pentru spații cu altă destinație;

Potrivit dispoziţiunilor art. 129, 133 alin. 1, 139 și 196 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art. 1. (1 ) Se aprobă declararea ca bun de interes public local a imobilului situat în municipiul Cluj-Napoca, str. Observatorului nr. 1-3, ap. 85, identificat prin nr. top. 12976/1/LXXXV, înscris în C.F. nr. 250671-C1-U20, în proprietatea Municipiului Cluj-Napoca, spațiu compus din 3 camere, hol comun în cotă de 19,85%=45 m.p., cu ap. 84, 86, 88 și 93, cu suprafața utilă de 280 m.p. și pic de 2,82/100, în care își va desfășura activitatea Direcția de Asistență Socială și Medicală.

Art.2 Se aprobă trecerea din domeniul privat, în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca, a imobilului identificat la art. 1.

(3) Imobilul are valoarea de inventar de 1.292.237,83 lei.

Art. 3. (1) Se aprobă darea în administrare, în favoarea Direcției de Asistență Socială și Medicală, organizată ca serviciu public în subordinea Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca, a imobilului identificat la art. 1, pentru și pe durata desfășurării activităților specifice ce decurg din situația crizei refugiaților din Ucraina.

(2) Direcția de Asistență Socială și Medicală are următoarele drepturi și obligații:

a) folosirea şi dispunerea de bunul dat în administrare în condiţiile stabilite de lege;

   b) asigurarea pazei, protecţiei şi conservarea bunului, ca un bun proprietar, şi suportarea tuturor cheltuielilor necesare unei bune funcţionări;

   c) închirierea bunului dat în administrare va fi făcută cu acordul prealabil al Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca;

   d) culegerea fructelor bunului;

   e) efectuarea de lucrări de investiţii asupra bunului, în condiţiile legislaţiei în materia achiziţiilor publice;

   f) suportarea tuturor cheltuielilor necesare pentru aducerea bunului la starea corespunzătoare de folosinţă, în cazul degradării acestuia, ca urmare a utilizării necorespunzătoare sau a neasigurării pazei;

   g) obţinerea avizelor pentru planul urbanistic zonal, fără schimbarea uzului şi interesului public şi destinaţiei bunului;

   h) obţinerea avizelor pentru lucrări de îmbunătăţire şi menţinere a caracteristicilor tehnice ale bunurilor;

   i) reevaluarea bunurilor, în condiţiile legii;

   j) semnarea procesului-verbal de vecinătate, fără schimbarea regimului juridic al bunului;
k) semnarea acordului de avizare a documentaţiei de carte funciară pentru obţinerea certificatului de atestare a edificării construcţiilor.

   (3) Dreptul de administrare va fi înscris în cartea funciară de către titularul acestui drept.

(4) Predarea-primirea imobilului va fi făcută prin Protocol, în maxim 3 zile.

Art. 4. Comisia specială de inventariere a domeniului public și privat al Municipiului Cluj-Napoca, reglementată potrivit prevederilor art. 289 alin. (2) și (3) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 5 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 392/2020 privind aprobarea Normelor tehnice pentru întocmirea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public şi privat al comunelor, al oraşelor, al municipiilor şi al judeţelor, constituită prin Dispoziția primarului nr. 1584/13.04.2021, va asigura actualizarea inventarului bunurilor care aparțin domeniului public și privat al Municipiului Cluj-Napoca, conform Anexei 11 la Hotărârea Guvernului nr. 193/2006, cu privire la bunurile imobile ce fac obiectul prezentei hotărâri.

Art. 5. Cu îndeplinirea prevederilor hotărârii se încredinţează Direcţia Patrimoniul municipiului şi evidenţa proprietăţii și Direcția Economică.

Preşedinte de şedinţă,

Ec. Dan Ștefan Tarcea

Contrasemnează:

Secretarul general al municipiului,

Jr. Aurora Roşca

Nr. 102 din 7 martie 2022

(Hotărârea a fost adoptată cu 25 voturi)