CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUIAT:

C L U J – N A P O C A

H O T Ă R Â R E

privind închirierea prin licitaţie publică a terenurilor destinate amplasării teraselor de alimentaţie publică, situate în municipiul Cluj-Napoca, zona pietonală Piața Muzeului și străzile adiacente

Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca întrunit în şedinţă extraordinară,

Examinând proiectul de hotărâre privind închirierea prin licitaţie publică a terenurilor destinate amplasării teraselor de alimentaţie publică, situate în municipiul Cluj-Napoca, zona pietonală Piața Muzeului și străzile adiacente – proiect din inițiativa primarului;

Reținând Referatul de aprobare nr. 647567/1/13.12.2019 al primarului municipiului Cluj-Napoca, în calitate de inițiator;

Analizând Raportul de specialitate nr. 647658/452/13.12.2019 al Direcției Patrimoniul municipiului și evidența proprietății, al Direcției Juridice și al Direcției Economice, prin care se propune aprobarea închirierii prin licitație publică a terenurilor destinate amplasării teraselor de alimentaţie publică, situate în municipiul Cluj-Napoca, zona pietonală Piața Muzeului și străzile adiacente;

zând avizul comisiei de specialitate;

Potrivit prevederilor art. 332-348 coroborat cu dispozițiile art. 310 alin. (1) și (2) lit. a) și b), ale art. 312 alin. (2)-(4), (6) și (7) și ale art. 313 din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ și ale Codului Civil, republicat;

Potrivit dispoziţiunilor art. 129, 133 alin. 2, 139 și 196 din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ,

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art. 1. Se aprobă închirierea prin licitaţie publică a terenurilor destinate amplasării teraselor de alimentaţie publică, situate în municipiul Cluj-Napoca, zona pietonală Piața Muzeului și străzile adiacente.

Art. 2. Se aprobă Documentația de atribuire prin licitație publică a terenurilor destinate amplasării teraselor de alimentaţie publică, situate în municipiul Cluj-Napoca, zona pietonală Piața Muzeului și străzile adiacente, ce se constituie în Anexa 1 și face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3. Durata închirierii este până la data de 14.11.2023, fără posibilitate de prelungire.

Art. 4. Prețul minim al închirierii este de 47 lei/mp/lună, valabil pentru luna octombrie 2019 și care va fi actualizat prin aplicarea ratei inflației, lunar și succesiv, cu indicele prețului de consum (total) comunicat de Institutul Național de Statistică, până la momentul desfășurării licitației.

Art. 5. Datele de identificare și valoarea de inventar a terenurilor destinate amplasării teraselor de alimentaţie publică, situate în municipiul Cluj-Napoca, zona pietonală Piața Muzeului și străzile adiacente sunt cuprinse în Anexa 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 6. Cu îndeplinirea prevederilor hotărârii se încredinţează Direcţia patrimoniul municipiului şi evidenţa proprietăţii, Direcția juridică şi Direcţia economică.

Preşedinte de şedinţă,

Ec. Dan Ștefan Tarcea

Contrasemnează:

Secretarul general al municipiului,

Jr. Aurora Roșca

Nr. 944 din 19 decembrie 2019

(Hotărârea a fost adoptată cu 18 voturi)

ANEXA 1 la Hotărârea nr. 944/2019

MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA

CLUJ-NAPOCA

DOCUMENTAŢIA DE ATRIBUIRE

LICITAŢIE PUBLICĂ

în vederea atribuirii contractului de închiriere a terenurilor destinate amplasării teraselor de alimentaţie publică, situate în municipiul Cluj-Napoca, zona pietonală Piața Muzeului și străzile adiacente

DOCUMENTAŢIA DE ATRIBUIRE

LICITAŢIE PUBLICĂ

în vederea atribuirii contractului de închiriere a terenurilor destinate amplasării teraselor de alimentaţie publică, situate în municipiul Cluj-Napoca, zona pietonală Piața Muzeului și străzile adiacente

DOCUMENTAŢIA DE ATRIBUIRE cuprinde:

      1. Caiet de sarcini

      2. Fișa de date a procedurii

      3. Contractul-cadru

      4. formulare

CAIET DE SARCINI

Informaţii generale privind obiectul licitației publice:

Obiectul licitației publice îl constituie închirierea terenurilor destinate amplasării teraselor de alimentaţie publică, situate în municipiul Cluj-Napoca, zona pietonală Piața Muzeului și străzile adiacente.

Terasele de alimentaţie publică amplasate pe zona pietonală din Piaţa Muzeului și străzile adiacente sunt autorizate în baza Autorizației de construire nr. 1590 din 14.11.2019 și identificate prin planuri anexă.

Terasele (T1, T2, T5, T6, T7, T8, T9, T11, T12) sunt amplasate pe zona pietonală din Piaţa Muzeului și străzile adiacente, pe terenurile înscrise în CF 319555, identificate prin nr. topo 274/1, CF 250675, nr. topo. 285, CF 1473, nr. topo. 284, aflate în proprietatea publică a municipiului Cluj-Napoca.

Terenurile aferente teraselor de alimentaţie publică obiect al licitaţiei se identifică astfel:

Terenul aferent terasei de alimentaţie publică T1 situat pe str. Matei Corvin, ce ocupă poziţia nr. T1 din planul de situaţie anexat prezentului, cu suprafaţa de 46,00 mp,

Terenul aferent terasei de alimentaţie publică T2 situat pe str. Vasile Goldiș ce ocupă poziţia nr. T2 din planul de situaţie anexat prezentului, cu suprafaţa de 47,80 mp,

Terenul aferent terasei de alimentaţie publică T5 situat în Piața Muzeului ce ocupă poziţia nr. T5 din planul de situaţie anexat prezentului, cu suprafaţa de 57,80 mp,

Terenul aferent terasei de alimentaţie publică T6 situat în Piața Muzeului ce ocupă poziţia nr. T6 din planul de situaţie anexat prezentului, cu suprafaţa de 57,80 mp,

Terenul aferent terasei de alimentaţie publică T7 situat în Piața Muzeului ce ocupă poziţia nr. T7 din planul de situaţie anexat prezentului, cu suprafaţa de 52,40 mp,

Terenul aferent terasei de alimentaţie publică T8 situat în Piața Muzeului ce ocupă poziţia nr. T8 din planul de situaţie anexat prezentului, cu suprafaţa de 57,20 mp,

Terenul aferent terasei de alimentaţie publică T9 situat în Piața Muzeului ce ocupă poziţia nr. T9 din planul de situaţie anexat prezentului, cu suprafaţa de 43,30 mp,

Terenul aferent terasei de alimentaţie publică T11 situat pe str. Matei Corvin ce ocupă poziţia nr. T11 din planul de situaţie anexat prezentului, cu suprafaţa de 20,00 mp,

Terenul aferent terasei de alimentaţie publică T12 situat pe str. Matei Corvin ce ocupă poziţia nr. T12 din planul de situaţie anexat prezentului, cu suprafaţa de 15,30 mp.

Condiţii generale ale licitației publice:

Terenurile destinate amplasării teraselor de alimentaţie publică, situate în municipiul Cluj-Napoca, zona pietonală Piața Muzeului și străzile adiacente, obiect ale licitațiilor publice, se vor menține în stare corespunzătoare de folosință, pe toată durata închirierii, potrivit destinației acestora.

Terasele sezoniere din Piața Muzeului deservesc spații comerciale de același profil de pe latura nordică și sudică a pieței, spații cu acces direct din P-ța Muzeului.

Terasele sezoniere de pe străzile adiacente sunt extensia unor spații comerciale de același profil al căror acces este la o distanță maxim de 10 m. de acestea. (conform Anexa nr.4 – Reglementări pentru amenajarea și utilizarea spațiului public, aferentă PUG).

Ofertantul câștigător, la încetarea din orice cauză a contractului de închiriere, va preda amplasamentul liber de sarcini.

Ofertantul câștigător este obligat să nu exploateze terenul închiriat în vederea culegerii de fructe naturale, civile sau industriale sau producte.

Ofertantul câștigător este obligat să asigure respectarea normelor de protecție a mediului înconjurător, respectiv să încheie contract de salubritate și contract pentru colectarea selectivă a deșeurilor reciclabile.

Autoritatea contractantă va asigura folosința netulburată a terenului pe toata durata închirierii. Ofertantul câștigător va asigura exploatarea terenului obiect al închirierii în regim de continuitate și permanență. Este interzisă subînchirierea terenului.

Ofertantul câștigător are obligația să nu aducă atingere dreptului de proprietate publică prin faptele și actele juridice săvârșite.

Durata închirierii este până la data de 14.11.2023, respectiv pe perioada de valabilitate a autorizației de construire, fără posibilitate de prelungire.

Se exclude din perioada de închiriere aceea corespunzătoare desfăşurării, în fiecare an, în Piaţa Muzeului a Târgului de Crăciun, respectiv perioada cuprinsă între 01 noiembrie – 15 ianuarie.

Ofertantul câștigător are obligația să plătească chiria în cuantumul și la termenele stabilite prin contractul de închiriere, ce face parte din documentația de atribuire.

Ofertantul câștigător are obligația ca la semnarea contractului, să constituie în favoarea municipiului o garanţie echivalentă chiriei aferente a 60 zile, calculată conform tarifului stabilit conform hotărârii de adjudecare a licitaţiei de _______ lei/mp/lună. Dovada depunerii garanţiei se va face prin ordin de plată.

Ofertantul câştigătorva încheia contracte cu furnizorii de utilităţi şi va plăti facturile aferente contractelor.

Activitatea desfaşurată în cadrul teraselor se va încadra doar în domeniul alimentaţiei publice.

Spaţiul aferent teraselor de alimentaţie publică va respecta toate condiționalitățile impuse prin Autorizația de construire respectiv Avizul Ministerului Culturii – Direcția Județeană pentru Cultură și Patrimoniu Cultural Cluj.

Ofertanţii câştigători au obligaţia de a respecta toate normele legale în vigoare în ceea ce priveşte ordinea şi liniştea pe domeniul public.

Ofertanţii câştigători au obligaţia de a obţine toate avizele/acordurile necesare desfăşurarii activităţii de terasă cu specificul de alimentaţie publică, inclusiv acordul de funcţionare conform legislaţiei incidente în materie.

Se vor asigura atât respectarea prevederilor Ordinului nr. 111/2008, actualizat, privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a activităţilor de obţinere şi de vânzare directă şi/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum şi a activităţilor de producţie, procesare, depozitare, transport şi comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală,

a Normelor de igienă privind producţia, prelucrarea, depozitarea, păstrarea, transportul şi desfacerea alimentelor prevăzute în Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 976/1998,

precum şi a normelor generale pentru operatorii din sectorul alimentar privind măsurile şi condiţiile necesare pentru a combate riscurile şi a asigura adecvarea pentru consumul uman a produselor alimentare astfel cum sunt stabilite prin Regulamentul nr. 852/2004/CE, privind igiena produselor alimentare, cu modificările în vigoare, ce includ:

– incintele utilizate pentru produsele alimentare trebuie să fie curate şi întreţinute în bună stare, să asigure un spaţiu de lucru suficient şi adecvat efectuării în condiţii igienice a tuturor operaţiunilor , să asigure condiţii adecvate de manipulare şi depozitare, cu reglarea temperaturii şi capacitate suficientă pentru a păstra produsele alimentare la temperaturi adecvate care să poată fi monitorizate;

– suprafeţele aflate în contact cu produsele alimentare trebuie să fie în bună stare, uşor de curăţat şi, după caz, de dezinfectat;

– trebuie să existe un număr suficient de toalete cu jet de apă, racordate la un sistem de scurgere eficace, toaletele nu trebuie să comunice direct cu încăperile în care se manipulează produsele alimentare;

– trebuie să existe un număr suficient de chiuvete, amplasate în mod corespunzător şi destinate spălatului pe mâini, care să dispună de apă potabilă curentă rece şi caldă, cât şi de materiale pentru spălatul şi uscatul igienic al mâinilor;

– trebuie să se prevadă vestiare adecvate pentru personal;

– produsele de salubrizare şi produsele dezinfectante nu trebuie depozitate în zonele în care se manipulează produsele alimentare;

– trebuie să se prevadă mijloace adecvate pentru depozitarea şi eliminarea, în bune condiţii de igienă, a substanţelor şi deşeurilor periculoase şi/sau necomestibile (lichide sau solide) pentru a se evita acumularea lor.

Condiții specifice

Ofertanții câştigători au obligaţia de a dota spaţiile destinate amplasării teraselor cu mobilier urban, conform specificaţiilor prezentate mai jos, în conformitate cu prevederile Avizului CTATU nr. 1115/ 08.12.2017, Nota internă 638683/11.12.2019 și Avizului Ministerului Culturii – Direcția Județeană pentru Cultură și Patrimoniu Cultural Cluj nr. 748/03.08.2017 și nr. 627/19.07.2018.

Condiții privind amenajarea teraselor:

– mobilierul (mese, scaune, umbrele) să fie amplasat direct pe pavaj (fără podiumuri) și să fie strâns în afara orarului de funcționare;

– să nu se amenajeze în cadrul acestora utilaje (frigidere, vitrine frigorifice etc.);

– să nu se dispună împrejmuiri de nici un fel, fără amplasare de ghivece;

– setul de mobilier urban să fie de bună calitate, realizat din lemn sau metal și, eventual, materiale textile;

– umbrelele să fie de culoare deschisă (crem, alb), uni, fără însemne publicitare de nici un fel;

– să nu se utilizeze sisteme de sonorizare, să nu se difuzeze muzică, emisiuni TV, video etc

– să nu se instaleze platformă sau podium,

– nu se vor amplasa în spațiul public tejghele de bar și frigidere (nici măcar din cele cu reclame de produs),

– nu se fac împrejmuiri și nu se amplasează ghivece (nici măcar de plastic).

Piața Muzeului va fi mobilată numai pe latura nordică, lăsând un degajament în jurul obeliscului. Mesele nu vor depăși ”fila” frontului de vest al străzii Vasile Goldiș.

Terasele de alimentaţie publică T5, T6, T7, T8, T9 de pe domeniul public deservesc spații comerciale de același profil de pe latura nordică și sudică a Pieței Muzeului, spații cu acces direct din P-ța Muzeului.

Pe strada Matei Corvin se va amplasa un singur rând de mese lângă frontul vestic. Pe această stradă nu se admit umbrelele.

Pe strada Vasile Goldiș se amplasează un singur șir de mese.

Durata de închiriere va fi stabilită corelativ cu perioada de valabilitate a autorizației de construire, respectiv până la data de 14.11.2023, fără posibilitate de prelungire. Se exclude din perioada de închiriere aceea corespunzătoare desfăşurării, în fiecare an, în Piaţa Muzeului a Târgului de Crăciun, respectiv perioada cuprinsă între 1 noiembrie – 15 ianuarie.

Ofertanţii câştigători au obligaţia să facă dovada deţinerii în proprietate, închiriere sau orice altă formă de locaţiune a unui spaţiu ce să asigure desfăşurarea activităţilor conexe funcţiunii de alimentaţie publică, care deţine acord de funcţionare și care îndeplinește condițiile impuse prin Avizul CTATU nr. 1115/ 08.12.2017, Nota internă 638683/11.12.2019, astfel:

a) Terasele sezoniere din Piața Muzeului deservesc spații comerciale de același profil de pe latura nordică și sudică a pieței, spații cu acces direct din P-ța Muzeului.

b) Terasele sezoniere de pe străzile adiacente sunt extensia unor spații comerciale de același profil al căror acces este la o distanță maxim de 10 m. de acestea. (conform Anexa nr.4 – Reglementări pentru amenajarea și utilizarea spațiului public, aferentă PUG).

Condiţiile de valabilitate pe care trebuie să le îndeplinească ofertele:

Oferta este o manifestare de voință și trebuie să îndeplinească toate condițiile generale de validitate ale consimțământului, care în condițiile art. 1204 Cod civil trebuie să fie serios, liber și exprimat în cunoștință de cauză.

Raportat la prevederile art. 1188, alin. (1) Cod civil, unde se stipulează că: ”O propunere constituie ofertă de a contracta dacă aceasta conţine suficiente elemente pentru formarea contractului şi exprimă intenţia ofertantului de a se obliga în cazul acceptării ei de către destinatar”, condițiile de validitate ale ofertei sunt:

a) oferta să fie completă, ceea ce presupune ca ofertantul să prezinte toate actele, respectiv toate formularele, completate în forma cerută, solicitate prin documentația de atribuire.

b) oferta să fie fermă, respectiv să exprime voința neîndoielnică de a încheia contractul prin simpla lui acceptare, adică să fie neechivocă. Altfel spus, oferta trebuie să releve intenția ofertantului de a se angaja juridic în cazul unei acceptări. Caracterul neechivoc este dat de lipsa oricăror rezerva legate de conținutul acestei oferte, sens în care oferta care include clauze de negociere a elementelor esențiale ale contractului nu poate fi considerată ofertă valabilă. În acest sens, ofertantul va prezenta contractul de închiriere, ce face parte din documentația de atribuire, semnat fără obiecțiuni.

Ofertanții au obligația de a menține oferta valabilă pe toată perioada fixată de autoritatea contractantă în fișa de date a licitației – perioada de valabilitate a ofertei și care va fi menționată explicit de către ofertant în Formularul F3 (Formularul de ofertă).

Clauze referitoare la încetarea contractului de închiriere:

Încetarea contractului de închiriere poate avea loc în următoarele cazuri:

a) – la împlinirea termenului pentru care a fost încheiat

b) – prin acordul părților contractante, cu notificarea prealabilă cu cel puţin 30 de zile înainte de către oricare dintre părţi

c) pentru neexecutarea culpabilă a obligaţiilor stabilite în sarcina locatarilor, de drept, fără punere în întârziere şi fără intervenţia instanţei.

d) – în situația denunțării contractului de către locatar înainte de expirarea termenului de închiriere acesta datorează despăgubiri echivalente a 3 chirii.

e) – prin denunţarea unilaterală a contractului de către locator, în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.

f) prin notificarea rezilierii contractului de către locator în următoarele situaţii:

în cazul neachitarii timp de cel mult 2 luni consecutive a chiriei, indexată cu rata inflaţiei.

– în cazul nerespectarii destinatiei spațiului prin schimbarea acesteia fără acordul locatorului

daca locatarul nu exploatează sau exploatează spaţiul altfel decât stipulează prevederile contractului sau cele ale normelor legale în vigoare.

– în cazul în care locatarul pricinuieşte însemnate stricăciuni spaţiului aport al prezentului contract, sau, dacă înstrăinează fără drept părţi ale acestuia sau întregul spaţiu.

Rezilierea contractului poate interveni oricând pe parcursul derulării contractului în cazul în care locatarul nu îşi execută obligaţiile născute din contract.

FIŞA DE DATE A PROCEDURII LICITAŢIEI PUBLICE

I. AUTORITATEA CONTRACTANTĂ

Denumire: Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca pentru Municipiul Cluj-Napoca
Adresă: str. Moţilor nr. 3
Localitate: Cluj-NapocaCod poştal: 400001Ţara: România

Serviciul Autorizări comerţ

Persoana de contact: Carmen Flueraş

Telefon: 0264-439334
E-mail: autorizăricomert@primariaclujnapoca.roFax: 0264-597500
Adresa autoritătii contractante: www.primariaclujnapoca.ro

Principala activitate sau activităţi ale autorităţii contractante

ministere ori alte autorităţi publice centrale

inclusiv cele subordonate la nivel regional sau local

agenţii naţionale

autorităţi locale

alte institutii guvernate de legea publică

instituţie europeană/organizaţie internaţională

altele (specificaţi)

Servicii generale ale administratiilor publice

apărare

ordine publică/siguranţă naţională

mediu

economico-financiare

sănătate

construcţii şi amenajarea teritoriului

protecţie socială

cultură, religie şi actv. recreative

educaţie

activităţi relevante

energie

apă

poştă

transport

altele (specificaţi)________________

Alte informaţii şi/sau clarificări pot fi obţinute:
□ la adresa mai sus menţionată

□ altele: (specificaţi / adresa/fax/interval orar)

Data limită de primire a solicitărilor de clarificări

Data:

Ora limită:

Adresa: Motilor nr. 3, Cluj-Napoca

Data limită de transmitere a răspunsului la clarificări : (cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data limită pentru depunerea ofertelor:

II . OBIECTUL CONTRACTULUI

1) Denumire contract: Închirierea terenurilor destinate amplasării teraselor de alimentaţie publică, situate în municipiul Cluj-Napoca, zona pietonală Piața Muzeului și străzile adiacente.

2). LEGISLAŢIA APLICATĂ: O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, art. 1777-1823 din Legea nr. 287/2009 – Codul Civil, republicată, Constituţia României şi Hotărârea Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca nr. __________.

III. INSTRUCȚIUNI PRIVIND MODUL DE ELABORARE ȘI PREZENTARE A OFERTEI

Limba de redactare a ofertei

Oferta se redactează în limba română.

Depunerea ofertei

Adresa la care se depune oferta: Municipiul Cluj-Napoca, str. Moţilor nr. 7

Data limită pentru depunerea ofertei:_____________, ora _____

Fiecare participant poate depune o singură ofertă.

Persoana interesată are obligaţia de a depune oferta la adresa şi până la data-limită pentru depunere, stabilite în anunţul procedurii.
Riscurile legate de transmiterea ofertei, inclusiv forţa majoră, cad în sarcina persoanei interesate.

Oferta depusă la o altă adresă decât cea menționată sau după expirarea datei limită pentru depunere se returnează nedeschisă.

Modul de prezentare a ofertei

1.Numărul de exemplare al ofertei: Oferta se depune într-un singur exemplar, care trebuie să fie semnat de către ofertant.

2. Prezentarea ofertei: Oferta se depune la sediul autorităţii contractante, în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior.

3. Plicul exterior conţine: 

– fişa cu informaţii privind ofertantul (Formularul F1)

-declaraţie de participare, semnată de ofertant, în original, fără îngroşări, ştersături sau modificări (Formularul F2);
– acte doveditoare privind calităţile şi capacităţile ofertanţilor, astfel cum sunt precizate la Capitolul IV ”Participanții la licitația publică”;

– act doveditor privind intrarea în posesia caietului de sarcini (cuprins în Formularul F2).

Pe plicul exterior se va indica obiectul licitației pentru care este depusă oferta.

4. Plicul interior conţine oferta propriu-zisă.Oferta propriu-zisă cuprinde toate documentele precizate la Capitolul VI. ”CRITERII DE ATRIBUIRE A CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE”. Se completează în acest sens și Formularul F3.

Pe plicul interior se înscriu denumirea ofertantului, precum şi sediul social al acestuia.

Ofertele care nu respectă prevederile privitoare la limba de redactare a ofertei, la depunerea ofertei și modul de prezentare a ofertei vor fi eliminate.

Perioada de valabilitate a ofertei

Oferta are caracter obligatoriu, din punct de vedere al conținutului și va fi valabilă până în data de ________________(z/l/a), inclusiv

Garanţia de participare

1. Garanţia de participare la licitația publică organizată în vederea închirierii terenurilor aferente teraselor de alimentație publică amplasate în Piața Muzeului și străzile adiacente, este de 200 lei.

Garanția de participare va fi valabilă până în data de _________________ (z/l/a), inclusiv.

2. Modul de constituire a garanţiei pentru participare:

Garanţia de participare se exprimă în lei şi poate fi constituită în următoarele forme:

– depunerea sumei de bani la caseria autorităţii contractante, în baza unei dispoziții de plată întocmită de către Serviciul Autorizări comerț

– depunerea la autoritatea contractantă cu cel puţin 24 de ore înainte de data deschiderii ofertelor a unui ordin de plata în contul deschis la RO17TREZ2165006XXX006924

3. Modul de restituire a garanţiei pentru participare:

Garanţia de participare se restituie tuturor ofertanților în cel mult 3 zile lucrătoare de la data semnării contractului de închiriere.

Deschiderea ofertelor

Conţinutul ofertelor trebuie să rămână confidenţial până la data stabilită pentru deschiderea acestora, respectiv data de _____________, ora ________.

În cazul în care în urma publicării anunţului de licitaţie nu au fost depuse cel puţin două oferte valabile, autoritatea contractantă va anula procedura şi va organiza o nouă licitaţie.

IV. PARTICIPANȚII LA LICITAȚIA PUBLICĂ

1. Are dreptul de a participa la licitaţie orice persoană juridică, română sau străină, care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) a plătit toate taxele privind participarea la licitaţie, inclusiv garanţia de participare;

b) a depus oferta sau cererea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele solicitate în documentaţia de atribuire, în termenele prevăzute în documentaţia de atribuire;

c) are îndeplinite la zi toate obligaţiile exigibile de plată a impozitelor, a taxelor şi a contribuţiilor către bugetul consolidat al statului şi către bugetul local;

d) nu este în stare de insolvenţă, faliment sau lichidare.

2. Nu are dreptul să participe la licitaţie persoana care a fost desemnată câştigătoare la o licitaţie publică anterioară privind bunurile statului sau ale unităţii administrativ-teritoriale, respectiv Cluj-Napoca în ultimii 3 ani, dar nu a încheiat contractul ori nu a plătit preţul, din culpă proprie. Restricţia operează pentru o durată de 3 ani, calculată de la desemnarea persoanei respective drept câştigătoare la licitaţie.

3. Actele doveditoare îndeplinirii condițiilor de participare la licitație sunt:

dovada constituirii garanției de participare la licitație;

– copie după certificatul de înregistrare emis de Registrul Comerţului;

dovada privind achitarea obligaţiilor fiscale. În acest sens se vor prezenta certificate de atestare fiscală eliberate de organele fiscale ale Ministerului Finanțelor și cele ale autorității publice locale. Aceste documente trebuie să ateste lipsa datoriilor restante şi să fie emise cu mai puţin de 30 de zile anterior datei desfăşurării licitaţiei

Notă: În cazul ofertanţilor persoane juridice străine se vor prezenta certificate echivalente care să ateste că aceştia nu înregistrează obligaţii fiscal restante în condiţiile legii incidente în ţara de rezidenţă, la momentul prezentării;

– declaraţie pe propria răspundere a reprezentatului legal al societăţii comerciale, semnată în original, din care să rezulte că aceasta nu se află în stare de insolvenţă, faliment sau lichidare;

– declaraţie pe propria răspundere a reprezentatului legal al societăţii comerciale, semnată în original, din care să rezulte că aceasta nu a fost desemnată câştigătoare la o licitaţie publică anterioară privind bunurile statului sau ale unităţii administrativ-teritoriale, respectiv Cluj-Napoca, în ultimii 3 ani, dar nu a încheiat contractul ori nu a plătit preţul, din culpă proprie. Restricţia operează în condiţiile menţionate la punctul 2;

dovada deţinerii în proprietate, închiriere sau orice altă formă de locaţiune a unui spaţiu ce să asigure desfăşurarea activităţilor conexe funcţiunii de alimentaţie publică, care deţine acord de funcţionare și care îndeplinește condițiile impuse prin Avizul CTATU nr. 1115/ 08.12.2017, Nota internă 638683/11.12.2019, astfel:

a) Terasele sezoniere din Piața Muzeului deservesc spații comerciale de același profil de pe latura nordică și sudică a pieței, spații cu acces direct din P-ța Muzeului.

b) Terasele sezoniere de pe străzile adiacente sunt extensia unor spații comerciale de același profil al căror acces este la o distanță maxim de 10 m. de acestea. (conform Anexa nr.4 – Reglementări pentru amenajarea și utilizarea spațiului public, aferentă PUG).

Notă: Actul de închiriere sau orice altă formă de locaţiune a spaţiului ce asigură desfăşurarea activităţilor conexe funcţiunii de alimentaţie publică va avea valabilitate cel puţin egală cu cea a perioadei de închiriere a terenului aferent terasei de alimentaţie publică.

Lipsa oricăruia dintre aceste documente duce la considerarea nerespectării prevederilor modului de prezentare al ofertei.

V. MODUL DE ORGANIZARE ȘI DESFĂȘURARE A PROCEDURII LICITAȚIEI PUBLICE

Plicurile sigilate se predau comisiei de evaluare în ziua fixată pentru deschiderea lor, prevăzută în anunţul de licitaţie.
După deschiderea plicurilor exterioare în şedinţă publică, comisia de evaluare elimină ofertele care nu respectă prevederile privitoare la limba de redactare a ofertei, la depunerea ofertei și modul de prezentare a ofertei.
Pentru continuarea desfăşurării procedurii de licitaţie este necesar ca, după deschiderea plicurilor exterioare, cel puţin două oferte să întrunească condiţiile privitoare la limba de redactare a ofertei, la depunerea ofertei și modul de prezentare a ofertei. În caz contrar, autoritatea locală este obligată să anuleze procedura și să organizeze o nouă licitație.
După analizarea conţinutului plicului exterior, secretarul comisiei de evaluare întocmeşte procesul-verbal în care se va preciza rezultatul analizei.
Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesului-verbal susmenționat de către toţi membrii comisiei de evaluare şi de către ofertanţi.
Sunt considerate oferte valabile ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini.
În urma analizării ofertelor de către comisia de evaluare, pe baza criteriilor de valabilitate, secretarul acesteia întocmeşte un proces-verbal în care menţionează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate şi motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de licitaţie. Procesul-verbal se semnează de către toţi membrii comisiei de evaluare.
În baza procesului-verbal, comisia de evaluare întocmeşte, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite autorităţii contractante.
În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, autoritatea contractantă informează în scris, cu confirmare de primire, ofertanţii ale căror oferte au fost excluse, indicând motivele excluderii.

În cazul în care în urma publicării anunţului de licitaţie nu au fost depuse cel puţin două oferte valabile, autoritatea contractantă este obligată să anuleze procedura şi să organizeze o nouă licitaţie, cu respectarea acestei proceduri, în condițiile prevederilor art. 341 și 342 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
Comisia de evaluare stabileşte punctajul fiecărei oferte, ţinând seama de ponderile prevăzute, conform titlului VI. Oferta câştigătoare este oferta care întruneşte cel mai mare punctaj în urma aplicării criteriilor de atribuire.
În cazul în care există punctaje egale între ofertanţii clasaţi pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare, iar în cazul egalităţii în continuare, departajarea se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare după acesta.
Pe baza evaluării ofertelor secretarul comisiei de evaluare întocmeşte procesul-verbal care trebuie semnat de toţi membrii comisiei.
În baza procesului-verbal, comisia de evaluare întocmeşte, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite autorităţii contractante.
Autoritatea contractantă are obligaţia de a încheia contractul cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câştigătoare. Autoritatea contractantă poate să încheie contractul de închiriere numai după împlinirea unui termen de 20 de zile calendaristice de la data realizării comunicării.

În cazul în care autoritatea contractantă nu poate încheia contractul cu ofertantul declarat câștigător din cauza faptului că ofertantul în cauză se află într-o situație de forță majoră sau în imposibilitatea fortuită de a executa contractul, autoritatea contractantă are dreptul să declare căștigătoare oferta clasată pe locul doi, în condițiile în care aceasta este admisibilă. În cazul în care nu există o ofertă clasată pe locul doi, admisibilă, se anulează procedura de licitație iar autoritatea contractantă reia procedura, în condițiile legii, documentația de atribuire păstrându-și valabilitatea.

VI. CRITERII DE ATRIBUIRE A CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE

Criteriile de atribuire a contractului de atribuire sunt:

a) cel mai mare nivel al chiriei;

Ponderea acestui criteriu de atribuire este de 40 % din punctajul total.

Prețul minim al închirierii este de 47 lei/mp/lună, valabil pentru luna octombrie 2019 și care va fi actualizat prin aplicarea ratei inflației, lunar și succesiv, cu indicele prețului de consum (total) comunicat de Institutul Național de Statistică, până la momentul desfășurării licitației.

Valoarea minimă ce poate fi ofertată este de __________ lei/mp/lună.

Propunerea financiară va fi exprimată ferm în lei pentru bunul proprietate publică licitat.

Ofertantul trebuie să prezinte formularul de ofertă, conform modelului (Formularul F3), care reprezintă elementul principal al propunerii financiare.

Punctajul se calculează astfel:

a) Pentru cel mai mare nivel al chiriei ofertat se acordă punctajul maxim respectiv 40 pct.

b) Pentru o valoare ofertată mai mică decât cea mai mare valoare ofertată, punctajul se calculează astfel :

Punctaj valoare ofertată_n=valoare ofertată_n / valoare maximă ofertată x 40 pct.

b) capacitatea economico-financiară a ofertanţilor;

Ponderea acestui criteriu de atribuire este de 20 % din punctajul total.

Capacitatea economico-financiară a ofertanţilor: cel mai mare nivel al cash-flow-ului (dar nu mai puțin de valoarea menționată mai jos).

Ofertantul trebuie să prezinte dovada că va avea acces la disponibilități bănești, resurse reale negrevate de datorii sau linii de credit pentru 4 luni de derulare a contractului în valoare egală cu cuantumul a 4 chirii raportate la prețul ofertat lei/mp/lună x suprafața spațiului închiriat (la calculul chiriilor ofertantul va lua în considerare propunerea financiară exprimat în formularul de ofertă Formularul F3).

Asigurarea de cash-flow se va demonstra prin prezentarea oricărui tip de document emis de unități bancare/declarații bancare corespunzătoare (prezentat în original) prin care se va atesta faptul că în cazul atribuirii contractului:

a) operatorul poate avea acces la resurse reale (sume disponibile în cont, linii de credit cu valoare disponibilă, depozite bancare) pentru valoarea declarată;

b) posibilitatea disponibilizării sumei respective în cazul atribuirii contractului pe o perioadă de 4 luni, având ca destinație cheltuieli pentru realizarea contractului, independent de alte facilități sau disponibilități existente.

   Punctajul se calculează astfel:

a) Pentru cel mai mare nivel al disponibilităților bănești pentru 4 luni de derulare a contractului se acordă punctajul maxim respectiv 20 pct.

b) Pentru un nivel al disponibilităților bănești pentru 4 luni de derulare a contractului mai mic decât cel mai mare nivel ofertat, punctajul se calculează astfel:

Punctaj valoare ofertată_n=valoare ofertată_n / valoare maximă ofertată x 20 pct.

c) protecţia mediului înconjurător;

Ponderea acestui criteriu de atribuire este de 20 % din punctajul total.

Ofertantul trebuie să facă dovada implementării sistemului de protecție a mediului ISO 14001 sau echivalent sau colaborarea cu o firmă de specialitate în vedere implementării sistemului de protecție a mediului ISO 14001 pentru activitatea ce urmează să fie desfășurată.

În acest sens ofertanții vor prezenta fie documentul de certificare al sistemului, emis de un organism de certificare independent, fie contractul de colaborare cu o firmă de specialitate în vedere implementării acestui sistemului de protecție, acte ce trebuie să fie în valabilitate la momentul prezentării lor.

Neprezentarea niciunuia dintre documentele mai sus menționate duce la neacordarea de puncte pentru acest criteriu.

d) condiţii specifice impuse de natura bunului închiriat.

Ponderea acestui criteriu de atribuire este de 20% din punctajul total.

Ofertantul trebuie să facă dovada deţinerii în proprietate, închiriere sau orice altă formă de locaţiune a unui spaţiu ce să asigure desfăşurarea activităţilor conexe funcţiunii de alimentaţie publică, care deţine acord de funcţionare și care îndeplinește condițiile impuse prin Avizul CTATU nr. 1115/ 08.12.2017 și Nota internă 638683/11.12.2019, astfel:

a) Terasele sezoniere din Piața Muzeului deservesc spații comerciale de același profil de pe latura nordică și sudică a pieței, spații cu acces direct din P-ța Muzeului.

b) Terasele sezoniere de pe străzile adiacente sunt extensia unor spații comerciale de același profil al căror acces este la o distanță maxim de 10 m. de acestea. (conform Anexa nr.4 – Reglementări pentru amenajarea și utilizarea spațiului public, aferentă PUG).

Punctajul se calculează astfel:

a) Pentru cea mai mică distanță măsurată de la spațiul ce deservește terasa de alimentație publică, până la amplasamentul terasei, se acordă punctajul maxim respectiv 20 pct.

b) Pentru celălalte distanțe măsurate de la spațiul ce deservește terasa de alimentație publică, până la amplasamentul terasei și care îndeplinesc condițiile impuse de acest criteriu, punctajul se calculează astfel :

Punctaj _n=cea mai mică distanță măsurată/distanța efectivă măsurată_n x 20 pct.

Oferta câştigătoare este oferta care întruneşte cel mai mare punctaj în urma aplicării criteriilor de atribuire.

În cazul în care există punctaje egale între ofertanţii clasaţi pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare, iar în cazul egalităţii în continuare, departajarea se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul condiţii specifice impuse de natura bunului închiriat.

Autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili oferta câştigătoare pe baza criteriului/criteriilor de atribuire precizate în documentaţia de atribuire.

Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire, autoritatea contractantă are dreptul de a solicita clarificări şi, după caz, completări ale documentelor prezentate de ofertanţi pentru demonstrarea conformităţii ofertei cu cerinţele solicitate.
Ofertanţii trebuie să răspundă la solicitarea autorităţii contractante în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acesteia.

Refuzul ofertantului declarat căștigător de a încheia contractul atrage după sine plata daunelor interese a căror cuantum se stabilește ca fiind echivalentul a patru chirii la valoarea adjudecată.

Neîncheierea contractului în termen de 20 de zile calendaristice de la data realizării comunicării din culpa ofertantului câștigător atrage după sine plata daunelor interese a căror cuantum se stabilește ca fiind echivalentul a patru chirii la valoarea adjudecată.

VII. MODUL DE UTILIZARE A CĂILOR DE ATAC

Ofertantul ce are un interes legitim în legătură cu contractul de închiriere ce are ca obiect a terenul aferent terasei de alimentație publică și care suferă, riscă să sufere sau a suferit un prejudiciu ca o consecință directă a încălcării dispozițiilor prezentei documentații de atribuire are dreptul de a ataca acest act sau decizia nelegală, respectiv poate solicita anularea actului, obligarea autorităţii contractante la emiterea unui act sau la adoptarea de măsuri de remediere, recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim, pe cale judiciară.

Nu se contestă și nu se atacă în justiție decizia autorității contractante referitoare la alegerea procedurii licitației publice în scopul atribuirii contract de închiriere a terenului aferent terasei de alimentație publică.

ROMÂNIA

JUDEŢUL CLUJ

MUNICIPIUL CLUJ NAPOCA

CONTRACT DE ÎNCHIRIERE

Nr. ____ din ____________

Încheiat în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, a Hotărârii Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca nr. ___, a licitaţiei publice organizată în data de __________ şi a Raportului procedurii nr. _________.

I. PARTILE CONTRACTANTE

Art. 1 Consiliul local al Municipiului Cluj-Napoca pentru Municipiul Cluj-Napoca, str. Moţilor nr. 3, reprezentat prin primar, EMIL BOC, identificat prin CUI 4305857, în calitate de locator şi

SC _____________ cu sediul în municipiul___________, str.___________ ap. _____ înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul ____ sub nr. __________, având cod unic de înregistrare __________ şi cont bancar RO ______________________ deschis la ________________ reprezentată prin _______________, în calitate de locatar.

II. OBIECTUL CONTRACTULUI

Art.2 a). Obiectul prezentului contract îl constituie închirierea terenului aferente terasei de alimentație publică _____ amplasată în municipiul Cluj-Napoca, zona pietonală Piața Muzeului și străzile adiacente.

b). Terenul aferent terasei de alimentație publică ___ are suprafaţa de _______ mp.

III. OBLIGAȚIILE PĂRȚILOR

Art.3 Consiliul local al Municipiului Cluj-Napoca pentru Municipiul Cluj-Napoca are următoarele obligaţii:

a) să predea terenul aferent terasei de alimentație publică ___ pe bază de proces verbal locatarului,

b) să pună la dispoziţia ____________________ în stare corespunzătoare de folosință terenul, în suprafaţă de ________ mp.,

c) să nu transfere sau să nu constituie în favoarea terţilor vreun drept real sau de creanţă asupra terenului închiriat,

d) să încaseze chiria în conformitate cu prevederile prezentului contract de închiriere,

e) să menţină terenul aferent terasei de alimentație publică ___ în stare corespunzătoare de folosinţă pe toată durata închirierii, potrivit destinaţiei sale, şi să suporte cheltuielile reparaţiilor necesare în acest scop,
f) să controleze executarea obligaţiilor titularului dreptului de închiriere şi respectarea condiţiilor închirierii, având dreptul să constate, ori de câte ori este nevoie, fără a stânjeni folosinţa obiectului contractului de către titularul dreptului de închiriere, starea integrităţii bunului şi destinaţia în care este folosit,

g) să asigure folosinţa netulburată a terenului pe tot timpul închirierii.

Art.4 SC __________________________ SRL are următoarele obligaţii:

a) să preia terenul atribuit de catre locator.

b) să nu aducă atingere dreptului de proprietate publică prin faptele şi actele juridice săvârşite;

c) să plătească chiria în cuantumul și la termenele stabilite prin prezentul contract de închiriere,

d) să solicite locatorului reparaţiile necesare pentru menţinerea terenului în stare corespunzătoare de folosinţă sau contravaloarea reparaţiilor care nu pot fi amânate;
e) să execute la timp şi în condiţii optime lucrările de întreţinere curente şi reparaţii normale ce îi incumbă, în vederea menţinerii terenului închiriat în starea în care l-a primit în momentul încheierii contractului;

f) să utilizeze terenul în stricta conformitate cu destinaţia stabilită prin HCL şi prin prezentul contract de închiriere.

g) să organizeze, să coordoneze activitatea comercială şi să utilizeze terenul obiect al contractului de închiriere, cu maximă prudenţă şi diligenţă.

h) să asigure aprovizionarea cu materii prime, cu materiale (sau fond de marfă – după caz) în vederea desfaşurării în bune condiţii a activităţii comerciale

i) să încheie contracte cu furnizorii de utilităţi și servicii de salubritate și să asigure acoperirea tuturor cheltuielilor necesare asigurării desfăşurării activităţii prevazută în prezentul contract de închiriere.

j) să nu transfere sau să cesioneze drepturile dobândite prin prezentul contract de închiriere altor persoane fizice sau juridice decât cu acordul prealabil, scris al autorităţii contractante.

k) să obțină avizele și autorizaţiile necesare desfăşurării activităţii specifice, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, inclusiv acordul de funcţionare conform legislaţiei incidente în materie.

l) respecte toate normele legale în vigoare în ceea ce priveşte ordinea şi liniştea pe domeniul public.

m) să asigure normele în vigoare privind apărarea împotriva incendiilor.

n) să achite taxa pe teren care reprezintă sarcina fiscală a locatarului, conform legislaţiei în vigoare.

o) la semnarea contractului, locatarul va constitui în favoarea municipiului o garanţie echivalentă a chiriei aferente a 60 zile, respectiv ______ lei calculată conform prețului ofertat, astfel cum este prevăzut în hotărârea de adjudecare a licitaţiei, de _______ lei/mp/lună.

La data semnării contractului locatarul va face dovada depunerii acestei garanţii prin O.P. nr.___________ la banca __________________.

În cazul în care locatarul nu îşi execută obligaţiile de natură financiară ce decurg din contract, din suma constituită drept garanţie urmează să fie acoperite debitele (chirie + accesorii) înregistrate. Executarea garanţiei se va face în cazul în care locatarul înregistrează debite mai vechi de 30 zile, urmând ca la împlinirea acestui termen să se procedeze la rezilierea contractului de plin drept, fără punere în întârziere şi fără intervenţia instanţei, diferenţa rezultată din executarea garanţiei pentru acoperirea debitelor (chirie + accesorii aferente celor 30 de zile de întârziere) va acoperi parţial debitele ce se vor înregistra până la momentul eliberării amplasamentului, urmând ca în cazul în care garanţia nu acoperă integral debitul înregistrat la data eliberării amplasamentului se va proceda la promovarea unei acţiuni în pretenţii în acest sens.

p) să vireze până la data de 30 a fiecărei luni pentru luna precedentă, chiria lunară stabilită în urma procedurii de închiriere a terenului, cuantificată raportat la suprafaţa raportată şi la tariful stabilit conform hotărârii de adjudecare a licitaţiei de _____lei/mp/lună, indexabilă succesiv cu indicele preţurilor de consum (total) comunicat de Institutul Naţional de Statistică, în contul nr. RO22TREZ21621A300530XXXX deschis la Banca Nationala – Trezoreria Cluj. Chiria lunară se datorează începând cu data procesului verbal de predare-primire şi se va actualiza începând cu data licitaţiei.

r) să nu exploateze terenul închiriat în vederea culegerii de fructe naturale, civile, industriale sau producte.

s) să restituie pe bază de proces verbal terenul la încetarea, din orice cauză, a contractului de închiriere, în starea tehnică şi funcţională avută la data preluării, mai puţin uzura aferentă exploatării normale.

IV. OBLIGAȚIILE PĂRȚILOR

Art. 5 Prezentul contract se încheie până la data de 14.11.2023, fără posibilitate de prelungire, începând cu data procesului verbal de predare-primire a bunului proprietate, respectiv de la data de _____________ până la data de ___________, fără posibilitate de prelungire.

Se exclude din perioada de închiriere aceea corespunzătoare desfăşurării, în fiecare an, în Piaţa Muzeului a Târgului de Crăciun, respectiv perioada cuprinsă între 01 noiembrie- 15 ianuarie.

V. MODIFICAREA ŞI ÎNCETAREA CONTRACTULUI

Art. 6 – Modificarea clauzelor prezentului contract de închiriere se poate face numai prin acordul părtilor contractante, prin încheierea unor acte adiționale în acest sens.

Art. 7Încetarea prezentului contract poate avea loc în următoarele cazuri:

a) – la împlinirea termenului pentru care a fost încheiat

b) – prin acordul partilor contractante, cu notificarea prealabilă cu cel puţin 30 de zile înainte de către oricare dintre părţi

c) pentru neexecutarea culpabilă a obligaţiilor stabilite în sarcina locatarilor, astfel cum sunt prevăzute la art. 3 și 4 al prezentului contract, de drept, fără punere în întârziere şi fără intervenţia instanţei. Locatarul este pus în întârziere prin simplul fapt al neexecutării obligațiilor contractuale cuprinse la art. 4, în conformitate cu dispozițiile art. 1553 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 – Codul Civil, republicată.

d) – prin denunțarea contractului de către locatar înainte de expirarea termenului de închiriere.

În această situație locatarul datorează despăgubiri ce se calculează ca fiind echivalentul a 3 chirii.

e) – prin denunţarea unilaterală a contractului de către locator, în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.

f) prin notificarea rezilierii contractului de către locator în următoarele situaţii:

în cazul neachitării timp de cel mult 2 luni consecutive a chiriei, indexată cu rata inflaţiei.

– în cazul nerespectării destinației spațiului prin schimbarea acesteia fără acordul locatorului.

daca locatarul nu exploatează sau exploatează spaţiul altfel decât stipulează prevederile contractului sau cele ale normelor legale în vigoare.

– în cazul în care locatarul pricinuieşte însemnate stricăciuni spaţiului aport al prezentului contract, sau, dacă înstrăinează fără drept părţi ale acestuia sau întregul spaţiu.

Rezilierea contractului poate interveni oricând pe parcursul derulării contractului în cazul în care locatarul nu îşi execută obligaţiile născute din contract.

VI. REGLEMENTAREA LITIGIILOR

Art. 8 – Orice litigiu, neînţelegere sau pretenţie având legătură cu prezentul contract de închiriere, sau încălcarea, încetarea sau invalidarea acestuia va fi solutionată pe cale amiabilă. În caz contrar, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti competente.

VII. CLAUZE SPECIALE

Art. 9Părţile au obligaţia de a nu întreprinde nimic de natură a afecta buna desfăşurare a activitatii care face obiectul prezentului contract de închiriere.

Art. 10 – Prevederile prezentului contract nu pot fi interpretate ca dând naştere unui tip de persoană juridică, iar terţii au actiune in justitie numai împotriva părţii cu care a contractat, cealaltă parte neputând fi trasă la răspundere.

Art. 11Neîndeplinirea obligaţiilor pecuniare din partea locatarului, atrage plata unei penalităţi de 0,5 /% zi întârziere, din valoarea ratelor neachitate, până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.

Art. 12Forţa majoră exonerează părţile de răspundere pentru neîndeplinirea totală sau parţială a obligaţiilor ce le revin potrivit prezentului contract de închiriere, în conditiile art.1351 Cod civil. Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.

Nu constituie cauze de forţă majoră şi nu pot fi invocate de părţi pentru a se apăra de neexecutarea obligaţiilor:

– blocajul financiar existent în economia naţională

dificultăţile de lichiditate

creşterile intempestive ale preţurilor

– incapacitatea de plată a unei bănci, sau alte asemenea cauze care, deşi provin de la un tert, sunt şi rămân previzibile

Art. 13 – Constituie caz de forţă majoră orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil şi intervenit după intrarea în vigoare a prezentului contract de închiriere care împiedică părţile săşi îndeplinească obligaţiile parțial sau total.

Art. 14 – Partea aflată în caz de forta majoră va notifica celeilalte părţi, atât apariţia cât şi încetarea evenimentului în termen de 5 zile. Lipsa notificarii evenimentului in termenul prevazut mai sus, duce la decaderea părții aflate în caz de forţă majoră din dreptul de a fi exonerata de răspundere.

Art. 15 – În situația denunțării contractului de către locatar înainte de expirarea termenului de închiriere acesta datorează despăgubiri echivalente a 3 chirii.

VIII. DISPOZIŢII FINALE

Art. 16 – Modificarea, adaptarea şi completarea prezentului contract se va face numai cu acordul scris al ambelor părţi, prin acte adiţionale.

Art. 17 – Prezentul contract are ca anexe:

– documentația de atribuire,

actele adiționale.

Prevederile caietului de sarcini sunt obligatorii pentru părțile contractante.

Art. 18 – Prezentul contract reprezintă titlu executoriu în cazul nerespectării de către locatar a prevederilor contractuale şi poate fi executat conform legislaţiei în vigoare, de plin drept, fără punere în întârziere şi fără intervenţia instanţei de judecată.

Art. 19 – Dispoziţiile prezentului contract se completează cu prevederile legale în vigoare.

Art. 20 – Prezentul contract s-a încheiat în 2 exemplare, în limba română, câte unul pentru fiecare parte, toate cu valoare de original şi având aceeaşi forţă probantă.

PRIMAR SC ______________

EMIL BOC

DIRECŢIA ECONOMICĂ

DIRECTOR EXECUTIV,

OLIMPIA MOIGRĂDAN

DIRECŢIA JURIDICĂ

DIRECTOR EXECUTIV,

ALINA RUS

DIRECȚIA PATRIMONIUL MUNICIPIULUI

ȘI EVIDENȚA PROPRIETĂȚII

DIRECTOR EXECUTIV

IULIA ARDEUŞ

SERVICIUL AUTORIZĂRI COMERȚ

ŞEF SERVICIU,

DACIA CRIŞAN

ÎNTOCMIT

CARMEN FLUERAŞ

FORMULARUL F1

INFORMAŢII GENERALE

1. Denumirea/numele ofertantului:

________________________________________________________________________________

2. Codul fiscal______________________

3. Număr înmatriculare/înregistrare la Registrul Comerţului________________________________

3. Adresa sediului (localitate, stradă, număr, ap.): ________________________________________________________________________________

4.Telefon:____________________

Fax: ________________________________________________________________

E-mail: ___________________________________________________________________

Ofertant,

______________________________________________________

(semnătură autorizată)

FORMULARUL F2

DECLARAȚIE DE PARTICIPARE

Subsemnatul, _______________________________________________________________ reprezentant împuternicit al

______________________________________________________________________________

(denumirea/numele ofertantului)

cu sediul în

(localitate, adresă: strada, număr, apartament)

Declar pe propria răspundere, că doresc să particip la licitaţia publică organizată în vederea atribuirii contractului de închiriere a terenurilor destinate amplasării teraselor de alimentaţie publică, situate în municipiul Cluj-Napoca, zona pietonală Piața Muzeului și străzile adiacente, de către Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca, Municipiul Cluj-Napoca, din data de _______________.

Declar că am cunoștință de conținutul documentației de atribuire și că am intrat în posesia caietului de sarcini prin următorul mod:

________________________________________________________________________________.

Declar că informaţiile furnizate sunt complete şi corecte în fiecare detaliu şi înţeleg că autoritatea contractantă are dreptul de a solicita, în scopul verificării şi confirmării declaraţiilor orice documente doveditoare de care dispunem.

Prezenta declaraţie este valabilă până la data de _________________________________________

(se precizează data expirării perioadei de valabilitate a ofertei)

Data completării ___________________

Operator economic,

_____________________________________________

(semnatura autorizată)

FORMULARUL F3

OFERTANTUL _________________________________________________________________ (denumirea/numele)

FORMULAR DE OFERTĂ

Către ___________________________________________________________

(denumirea autorităţii contractante şi adresa completă)

Domnilor,

Examinând documentaţia de închiriere, subsemnaţii _____________________________________________________________, reprezentanţi ai ofertantului:

_____________________________________________________________________________,

(denumirea/numele ofertantului)

ne oferim ca, în conformitate cu prevederile şi cerinţele cuprinse în documentaţia mai sus menţionată, să închiriem terenul aferent terasei de alimentaţie publică ______ amplasată în Piața Muzeului și străzile adiacente pentru suma de:

______lei/mp/lună, adică _________________________________________________lei/mp/lună.

(suma în cifre și în litere)

Ne angajăm să menţinem această ofertă valabilă până la data de

_________________________________ (ziua/luna/anul, precizate în documentația de închiriere).

și ea va ramâne obligatorie pentru noi şi poate fi acceptată oricând înainte de expirarea perioadei de valabilitate.

Până la încheierea şi semnarea contractului de închiriere această ofertă, împreună cu comunicarea transmisă de dumneavoastră, prin care oferta noastră este stabilită câştigătoare, vor constitui un contract angajant între noi.

Declar, de asemenea, următoarele:

1. Spaţiul ce asigură desfăşurarea activităţilor conexe funcţiunii de alimentaţie publică și care deservește terasa de alimentație publică ____, cu respectarea condițiilor impuse prin caietul de sarcini, deține acordul de funcţionare nr. _________ din _______________

2.Spațiul este situat în municipiul Cluj-Napoca ____________________________________

(se va trece adresa completă a spațiului astfel cum trecută și pe acordul de funcționare)

3. Spațiul este deținut în baza ______________________________________

(contract nr. / CF nr.)

și distanța până la terasa de alimentaţie publică _____ este de _______ m.

Am înţeles şi consimţim ca, în cazul în care oferta noastră este stabilită ca fiind câştigătoare, să constituim garanţia în conformitate cu prevederile documentaţiei de închiriere.

Am înţeles şi consimţim ca, în cazul în care oferta noastră este stabilită ca fiind câştigătoare, refuzul nostru, în calitate de ofertant declarat căștigător, de a încheia contractul, atrage după sine plata daunelor interese a căror cuantum se stabilește ca fiind echivalentul a patru chirii la valoarea adjudecată.

Am înțeles și consimțim ca, în cazul neîncheierii contractului în termen de 20 de zile calendaristice de la data realizării comunicării, din culpa noastră, în calitate de ofertantul câștigător, datorăm daune interese a căror cuantum se stabilește ca fiind echivalentul a patru chirii la valoarea adjudecată.

Am înţeles şi consimţim ca în situația denunțării contractului de către societatea noastră în calitate de locatar, înainte de expirarea termenului de închiriere, datorăm despăgubiri ce se calculează ca fiind echivalentul a 3 chirii.

Data _____/_____/________

…………………………………………………………………………………………..

(nume, prenume şi semnătură),

în calitate de ____________________________ legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele

__________________________________________________________________________ (denumirea/numele operatorului economic)

ANEXA 2 la Hotărârea nr. 944/2019

PIAȚA MUZEULUI ȘI STRĂZILE ADIACENTE, ZONA PIETONALĂ

Datele de identificare și valoarea de inventar a terenului ce face obiectul închirierii prin licitație publică

Nr.crt.

Denumire mobilier

Suprafaţă

mp.

Valoare de inventar teren

Date de identificare teren

CF, nr. top.

1.

TERASĂ ALIMENTAŢIE PUBLICĂ T1

46,00

3945,82

CF 250675, NR. TOP. 285

2.

TERASĂ ALIMENTAŢIE PUBLICĂ T2

47,80

4100,22

CF 336259, NR. TOP. 284

3.

TERASĂ ALIMENTAŢIE PUBLICĂ T5

57,80

24956,68

CF 319555, NR. TOP. 274/1

4.

TERASĂ ALIMENTAŢIE PUBLICĂ T6

57,80

24956,68

CF 319555, NR. TOP. 274/1

5.

TERASĂ ALIMENTAŢIE PUBLICĂ T7

52,40

22625,08

CF 319555, NR. TOP. 274/1

6.

TERASĂ ALIMENTAŢIE PUBLICĂ T8

57,20

24697,61

CF 319555, NR. TOP. 274/1

7.

TERASĂ ALIMENTAŢIE PUBLICĂ T9

43,30

18695,92

CF 319555, NR. TOP. 274/1

8.

TERASĂ ALIMENTAŢIE PUBLICĂ T11

20,00

1715,57

CF 250675, NR. TOP. 285

9.

TERASĂ ALIMENTAŢIE PUBLICĂ T12

15,30

1312,41

CF 250675, NR. TOP. 285