Primăria Cluj-Napoca a demarat o campanie de amplasare de indicatoare stradale și de plăcuțe de identificare a imobilelor din municipiu. La finalul campaniei, fiecare stradă din municipiu va avea indicator stradal și fiecare proprietate numărul afișat.

Potrivit prevederilor legale, Primăria are obligația de amplasa plăcuțe stradale, iar cetățenii au obligația de a amplasa pe imobile plăcuțe de identificare care să conțină numărul și numele străzii. În ceea ce privește plăcuțele cu numărul și adresa, cetățenii, persoane fizice sau juridice, fie pot să și le procure în regim propriu (acestea trebuie să aibă fond alb și scris negru – cu numele străzii și numărului imobilului), fie pot face o solicitare la Primăria Cluj-Napoca. Această cerere, în atenția Serviciului siguranța circulației (însoțită de un document care atestă dovada proprietății) se poate trimite pe e-mail, pe adresa registratura@primariaclujnapoca.ro, sau se poate depune fizic, la sediul Registraturii instituției (str. Moților nr. 7) sau la primăriile de cartier. Primăria va confecționa plăcuțele în regim gratuit.

Primăria Cluj-Napoca a stabilit data de 1 decembrie 2025 ca termen pentru verificarea străzilor din municipiu pentru a se asigura că toate au plăcuțe stradale, iar termenul de 31 martie 2026 pentru montarea de către cetățeni a plăcuțelor de identificare a imobilelor. După această dată, se vor aplica sancțiuni.
În conformitate cu prevederile HCL nr. 191/2009, amenda pentru lipsa plăcuței de identificare a unui imobil este între 200 și 500 de lei.

În perioada iulie – 1 noiembrie 2025, Primăria a amplasat peste 800 de plăcuțe stradale.

Împreună putem să facem un oraș frumos și bine administrat!