Comunicat de presa

(18 mai 2016)

 

Ref: Cinematograful Dacia, redat clujenilor

Cinematograful Dacia din cartierul clujean Manastur a fost reabilitat de Primaria Cluj-Napoca datorita implicarii clujenilor in proiectul bugetarii participative. Urmare a acestui proces, clujenii au decis ca reabilitarea cinematografului trebuie sa reprezinte o prioritate a administratiei. Costurile investitiei au fost de 2 833 943,58 (TVA inclus) pentru reabilitarea cladirii cinematografului, iar pentru dotarile de top, incluzand un videoproiector de ultima generatie cu tehnologie 4k, s-au cheltuit 1 932 993,84 (TVA inclus).

Cinematograful dispune in prezent de o sala mare cu 205 fotolii, pregatita pentru proiectii de film, spectacole de teatru, concerte etc. Mai exista o sala mica, multifunctionala, adaptata pentru aproape orice tip de eveniment, cu o capacitate pe scaune de aproximativ 100 de locuri. Foaierul generos poate gazdui expozitii si coctailuri. La etaj este, de asemenea, o mica sala multifunctionala, care va putea fi folosita de clujeni pentru diverse activitati: cursuri, seminarii, sedinte, intalniri etc.

Cinematograful Dacia a obtinut autorizatia ISU necesara pentru securitatea si siguranta clujenilor. Totodata, municipalitatea a incheiat contracte de cesiune a drepturilor de difuzare publica cu doua entitati care asigura o larga paleta de filme care pot fi difuzate. Astfel, incepand cu data de 19 mai 2016, numeroase evenimente culturale si educationale se vor desfasura in spatiile multifunctionale ale cinematografului, dupa cum urmeaza:

Programul cinematografului pentru luna mai

19-20 mai, Foaierul cinematografului, 10.00 – 21.00

Expozitii Photo Romania Festival

Colectiv, Miluta Flueras, supravietuitor al tragediei din Colectiv

Photo Romania 4All, expozitie colectiva, artisti romani

19 mai, sala mare, ora 12.00

Warm-up EBS Kid's Strythm by koobic.ro

Dans in sincron al copiilor scolii gimnaziale Iuliu Hatieganu

19 mai, sala mare, ora 19.00

Proiectie film

Dacii, 1966

regia Sergiu Nicolaescu

20 mai, sala mare, ora 11.00

Proiectie film pentru copii

Aventurile lui Tom si Jerry

20 mai, sala mare, ora 20.00

Proiectie film, Photo Romania Festival

Challenging Boundaries

21 mai, evenimente Zilele Manasturului in cadrul Zilelor Clujului, ColectivA

10.00- 12.00 Evenimente dedicate scolii “Liviu Rebreanu” [include si prezentarea rezultatelor proiectului “Da Culoare scolii Tale!”] 12.00 Lansarea Expozitiei Foto “Vedere de Cartier”
15.00-16.00 Nu cred ca o sa imi treaca vreodata – Productie Reactor de Creatie si Experiment [Teatru] 16.00-17.00 Ploaia – Productie Teen Nation [Teatru] 17.00-18.00 Arta pentru societate cu Artistul Dan Perjovschi [Dezbatere] 18.00-19.00 De cati cetateni e nevoie ca sa schimbi un cartier? [Prezentare Funky Citizens] 19.00-20.00 Concert Aminda & The Good Company
20.00-22.00 Open Stage, inscrisi confirmati: Adela (voce), Lissane (voce), Bogdan (beatbox). Pentru inscrieri de talente: 

22 mai, evenimente Zilele Manasturului in cadrul Zilelor Clujului, Festivalul Steps, sala mare, ora 17.00

Folclor multicultural, Dor, dor in tara calator, Szep piros hajnal

(dans si cantec popular romanesc, maghiar si rrom, Ansamblul artistic profesionist Muresul)

23-25 mai, Legaturi europene prin cinematografie si dans

*Filmele sunt oferite de Fundatia Europeana penteu Cultura Urbana, in cadrul proiectului „Legaturi europene prin cinematografie si dans”, finantat printr-un grant oferit de Norvegia, Islanda, Liechtensten si Guvernul Romaniei.

23 mai, ora 19.00

Un fel de America (Valami Amerika), 2002

Regia: Gábor Herendi

24 mai, ora 19.00

Bahrtalo! (Hai Noroc!), 2007

Regie: Robert Lakatos

25 mai, ora 19.00

Concertul (Le Concert), 2009

Regia: Radu Mihaileanu

 

Pentru organizarea de evenimente la Cinematograful Dacia trebuie respectati urmatorii pasi:

1. Cerere transmisa pe e-mail catre obiectiveculturale@primariaclujnapoca.ro sau cerere scrisa depusa la Registratura Primariei Cluj-Napoca (Motilor 7);

2. Stabilirea detaliilor evenimentului in cadrul unei intalniri intre administratorii cinematografului si organizatorul evenimentului;

3. Semnarea unui Protocol de colaborare / Contract de inchiriere.