Controlorii de opinie "au dat" primul "Angajat al lunii" al primariei

În data de 14 iulie 2010, ghişeele de relaţii cu publicul din cadrul Centrului de Informare pentru Cetăţeni, din str, Moţilor nr 7 au fost dotate cu “controlori de opinie”.

Timp de o lună au trecut pragul Centrului de Informare pentru Cetăţeni 21.772 cetăţeni. Dintre aceştia numai 5.989 şi-au exprimat opinia cu privire la serviciile de care au beneficiat din partea angajaţilor primăriei. 4.858 dintre voturi au fost pentru “foarte bine”, 1.127 pentru “bine” şi 4 pentru “nesatisfăcător”. Dintre acestea, 3 au fost pentru ghişeul de relaţii cu publicul pentru urbanism şi s-au referit la nemulţumiri legate de răspunsul oferit la solicitări, nu la felul în care s-au purtat angajatele primăriei cu ei. S-au primit şi două “retractări” de la persoane care au apăsat din greşeală pe alte butoane decât cele pe care doreau să le folosească.

Cel mai apreciat funcţionar de către cetăţeni a întrunit un număr de 720 de “foarte bine”, 8 “bine” şi nici un “nesatisfăcător” si a devenit astfel primul "Angajat al Lunii". Este vorba de inspectorul Diana Arieşean, care asigură relaţii cu publicul pe ghişeul urbanism.

Din această analiză am putut să observăm şi timpii medii de procesare/persoană, care se situează între o minimă de 2:45 min şi 12:57 min.

"Consider că se mai poate lucra la îmbunătăţirea acestei diferenţe mari între timpul în care un angajat oferă răspuns unui cetăţean. O dată cu implementarea proiectului informatic de furnizare de servicii on-line de vom aduce, cu siguranţă, o ameliorare la acest capitol de furnizare de servicii publice" a declarat primarul Sorin Apostu

Controlorul de opinie este un sistem format dintr-un dispozitiv electronic montat pe biroul fiecărui angajat de la CIC. Conţine o fotografie, numele complet al angajatului respectiv, precum şi 3 butoare marcate cu “nesatisfăcător”, “bine”, “foarte bine”.

Dispozitivul este electronic şi transmite datele unei staţii centrale care înegistrează ora, staţia şi mesajul transmis. În acest fel, fiecare cetăţean care intră în legătură cu funcţionarii de la CIC poate, la finalul întrevederii să dea o “notă”, să aprecieze în această marjă calitatea serviciului de care a beneficiat.

La Centrul de Informare pentru Cetateni sunt 25 de ghişee, din care 10 la parter, unde se înregistrează corespondenţa, se fac înscrieri în audienţă, se depun cereri şi se eliberează documentaţiile de urbanism, şi preiau şi se ridică diverse avize şi autorizaţiile emise de primărie (autorizaţii de liberă trecere, acord de funcţionare, comerţ stradal, taximetrie). La etaj se găsesc ghişeele Serviciului public Parcări, Poliţia Comunitară şi Camera agricolă, tot aici sunt şi casieriile.

Centrul de informare pentru Cetăţeni este, practic, interfaţa Primăriei. Oferă informaţii generale cu privire la orice informaţii publice.

În cadrul Centrului de Informare pentru Cetăţeni se regăsesc şi casieriile Primăriei, unde se achită taxele aferente serviciilor prestate de instituţie, mai puţin taxele şi impozitele locale.