A inceput derularea proiectului european “La Pas Prin Orasul Comoara”. Proiectul urmareste in principal promovarea in Romania a orasului nostru si cuprinde cateva mari directii de actiune:
 
„Prima dintre acestea este organizarea unui eveniment de promovare turistica, „Zilele Centrului istoric”, care s-au desfasurat deja. Apoi sunt campaniile publicitare de promovarea orasului nostru in Timisoara, Iasi, Bucuresti, Brasov, Constanta. Aceste panouri vor ramane in acele locatii timp de un an, cat timp se deruleaza proiectul. Pe langa partea de promovare outdoor, mai avem insertii publicitare in reviste de turism si in pagini web de specialitate, promovari la targuri de turism si la televiziune”, a afirmat primarul Sorin Apostu .
 
Campaniile de promovare sunt sustinute de materialele de promovare turistica.
Materialele de promovare sunt structurate pe mai multe categorii, si anume:
1) Clujul de langa noi (centrul istoric) presupune realizarea unui Catalog al monumentelor istorice, a doua ghiduri turistice (un ghid general si unul al traseelor tematice, gotic, baroc etc.), a trei brosuri (Edificii religioase, Turnuri si bastioane si Piete istorice si zone pietonale), a noua pliante (Situri arheologice antice, Cetatuia, Turnul Croitorilor, Cimitirul Central, Strada in oglinda, Clujul verde, Palate, Stiati ca… si Best of), precum si a 10 tipuri de carti postale.
2) Mostenire pentru viitor, adica muzeele din Cluj-Napoca. Aceasta sectiune presupune realizarea unei brosuri.
3) Oaza din mijlocul orasului (Gradina botanica „Alexandru Borza”) presupune realizarea unui pliant.
4) Memoria vie a satului transilvanean (parcul Etnografic „Romulus Vuia”) presupunerealizarea unui pliant.
5) Doua roll-up-uri fixe, doua rotative si un spider cu imagini de promovare.
6) 150 de afise de promovare a orasului – unele dintre acestea au fost expuse la Turnul Croitorilor cu ocazia „Zilelor Centrului istoric”. Fotografiile sunt primite de la UAP, unele sunt realizate de catre Centrul de Informare turistica, iar altele sunt de la prima editie a Concursului de fotografie de anul trecut „Clujul – orasul comoara”.
7) 10 fluturasi de promovare a orasului.
8) Filme de prezentare – vor fi realizate pana la sfarsitul anului un film de 30 min, 4 clipuri de cate 1-3-5 min (10 difuzari la Realitatea in prime-time) si 1 spot de 10-30 secunde (va fi difuzat pe Realitatea TV, 70 de difuzari in prime-time). Vor fi distribuite turistilor 2.000 de DVD-uri cu aceste filme.
 
Pliantele, ghidurile si brosurile vor fi realizate in 6 limbi, romana, engleza, germana, maghiara, franceza si italiana. Proiectul initial presupunea numai promovare interna, in tara, de aceea, Primaria a venit in completare traducand pliantele in engleza, franceza, germana, maghiara si italiana. Traducerile sunt realizate cu sprjinul centrelor culturale (britanic, francez, german, italian) si a comunitatii maghiare. Toate aceste produse de promovare sunt realizate de Centrul de Informare Turistica in materie de text si design al produselor.
 
„Mai doresc sa va atrag atentia asupra site-ului proiectului, disponibil la adresa www.visitclujnapoca.ro. Pentru ca axa de finantare europeana presupune anumite limitari, este un site in care incercam sa dezvoltam continutul referitor la monumentele si la istoria orasului, pentru ca nu putem prezenta aici localurile, restaurantele, hotelurile si nici evenimentele la care se vand bilete” a precizat primarul.