Ref: Refacerea tramei stradale si reamenajarea zonei cuprinse intre Opera Maghiara si Piata Garii
 
Calitatea amenajarii si funcționalitatea spatiului public sunt factori majori ai calitații vieții in orașe.
Prin proiectele pe care le derulam urmarim crearea unor piatete, unor spatii publice in fata unor cladiri repreezentative, spatii publice de coagulare sociala unde cetatenii orasului pot gasi locuri de intalnire si comunicare si de familiarizare cu patrimoniul construit al orasului, cu valorile acestuia.
Un astfel de exemplu este piateta care se creeaza in fata Salii polivalente.
 
De asemenea, a fost regandite astfel de amenajari in zona Operei Maghiare si a Garii.
Acestea doua fac parte dintr-un proiect finantat din bani europeni prin care, dupa modernizarea liniei de tramvai, sa reorganizam si sa reamenajam intreaga zona prin care va trece acest mijloc de transport in comun, dar si strazile adiacente.
 
Proiectul propune modernizarea tramei stradale din municipiul Cluj-Napoca, respectiv a urmatoarelor obiective: Strada Calea Baciului, Strada Primaverii, Strada Plopilor, Splaiul Independentei, Strada Emil Isac, Strada George Barițiu, Strada Horea, Piața Garii, Strada I.L. Caragiale, Strada Caii Ferate, Strada Decebal, Strada Oașului si Bdul Muncii, Strada Cpt. Grigore Ignat, Strada Regele Ferdinand, incluzand 4 poduri: Pod Horea, Pod peste canalul Morii, Pod peste Nadas, Pod peste valea Chintaului, cu scopul de a asigura:
 Cresterea vitezei de rulare datorita caracteristicilor tehnice imbunatatite;
 Reducerea timpului de calatorie cu 18%;
 Influentarea in mod pozitiv a numarului de persoane care utilizeaza transportul in comun pentru deplasarile in interiorul municipiului Cluj-Napoca – prin implementarea proiectului propus prin prezenta cerere de finantare se estimeaza o crestere cu cel putin 5% a numarului de persoane care utilizeaza mijloacele de transport in comun sau bicicleta pentru deplasarile realizate in oras (aproximativ 50.000 persoane);
 Diminuarea aglomeratiei in trafic;
 Cresterea sigurantei in timpul calatoriei;
 Diminuarea poluarii fonice si atmosferice generate de traficul rutier.
Bugetul total al proiectului este de 89.895.430,25 lei, din care 70.806775,14 lei reprezinta suma nerambursabila solicitata din cadrul programului
In prezent, atat zona Operei Maghiare, cat si Piata Garii sufera de disfunctionalitati la nivelul circulatiei autovehiculelor, dar si la nivelul contactului si a parcursului pietonilor spre puncte de interes major precum Parcul Central, Opera Maghiara, Gara centrala, statiile de transport in comun.
 
Obiectivele pe care si le propun solutiile tehnice cuprinse in acest proiect sunt:
– refacerea, remodelarea cailor de acces auto și pietonale prin folosirea pavajelor din piatra naturala, dale de beton sau asfalt, in funcție de rolul funcțional al suprafețelor;
– reorganizarea si reglementarea circulatiei in zona Operei Maghiare și a Pieței Garii;
– amenajari peisagistice si elemente de amenajare urbana pentru punerea in valoare a spațiilor publice de interes, in special Piața Garii si zona Operei Maghiare;
– propunerea unui concept de mobilare urbana modern si coerent.
In fata Operei Maghiare se creeaza o piateta, asa cum se si cuvine la o asemenea institutie. Va fi astfel pusa in valoare o cladire de o importanta arhitecturala si culturala deosebita. Prin amenajarea propusa, legatura cu Parcul Central se va face direct, prin intermediul unei treceri de pietoni, care deserveste si refugiul de tramvai.
 
La Gara principalul impediment este astazi traficul de tranzit, nodul de transport in comun si corelarea cu transferul intermodal, care sunt efectuate confuz. De aceea, propunerea grupeaza circulatia auto si tramvai, deplaseaza liniile de tramvai pentru a separa circulatia publica de zona de asteptare din fata garii. Astfel nu vom mai avea zone conflictuale intre circulatia tramvaiului, circulatia auto si cea pietonala. Si aici in fata Garii se creeaza o zona tipica multor orase din Europa, unde exista o parcare pentru taxiuri.
 
Argumentele principale pentru modificarile structurale in Piata Garii au in vedere tocmai aparitia unui spatiu public ale carui calificari sa fie la nivelul unei piete. Structurarea zonelor de parcaj public si a statiilor de taxi reprezinta o prioritate a amenajarii propuse, inclusiv prezenta mobilierului urban destinat asteptarii.
 
Pe ansamblu, reabilitarea spatiului stradal contine restructurarea liniilor si benzilor functionale, cu succesiunea de principiu pana la axul strazii: trotuar cat mai generos posibil, aliniament plantat, pista de biciclete, banda de parcare, rigola pluviala, banda trafic rutier, platforma tramvai.
 
In zona intersectiei strazilor Horea – Crisan, profilul strazii Horea este la latime maxima, ceea ce asigura suficient spatiu pentru pozitionarea unitara a refugiilor de tramvai pentru ambele sensuri. Decalarea acestora si pozitionarea in alte zone presupune reduceri semnificative ale suprafetelor pentru parcare si trotuare si disfunctii de utilizare de catre calatori. Cele doua refugii vor fi deservite de o singura trecere de pietoni.
 
Aceste modificari sunt absolut necesare, mai ales ca de 24 de ani, de cand s-a dat in folosinta linia de tramvai si pana in prezent, circulatia din municipiul Cluj-Napoca a suferit numeroase modificari pe acest traseu, dar si in zonele adiacente.
Anticipam ca obtinem urmatoarele rezultate:
 14.052,03 m de drum reabilitati si modernizati;
 4 poduri reabilitate si modernizate;
 16.049,93 mp suprafata zone verzi reamenajate;
 86 intersectii amenajate;
 Facilitați realizate pentru persoane cu dizabilitați:
 147 de locuri de parcare;
 208 rampe de acces.

Durata de implementare a proiectului este estimata la 24 de luni de la data semnarii contractului de finantare.

Stadiul lucrarilor la Sala Multifunctionala de Sport
 
Pana in prezent lucrarea a fost realizata in proportie de 38%.
S-au montat stalpii (peste 150) si grinzile care fac legatura intre acestia.
S-au realizat bransamentele de apa si sunt in executie racordurile la electricitate si gaz.
Subsolul, care cuprinde parcarea si sala de antrenament, a fost finalizat in proportie de 50%.
Lucrarile care se realizeaza in prezent:
– se monteaza stapi prefabricati intre subsol si parter
– se monteaza grinzi prefabricate la planseul peste parter, etaj 1, etaj 2
– se monteaza grinzi de gradene (inclinate) la parter si etaj 1 pentru tribune
– se monteaza gradene de beton prefabricat la parter
– se monteaza grinzi metalice pentru sustineri scari la parter si etaj 1
– se monteaza elemente de planseu prefabricate (fasii cu goluri) la etaj 2
– se executa lucrari de compactare si verificare pentru turnare pardoseala subsol
– se executa lucrari de cofrare, armare, turnare a elementelor monolite de la parter, etaj 1 si etaj 2 – stalpi, noduri, diafragme, rampe acces si iesire auto, case de scara, diafragme si stalpi pentru Sala de antrenament, diafragme parter perimetrale pentru terenul principal de joc.
– se executa armarea si turnarea suprabetonarilor la plansee parter si etajul 1.
– se executa lucrari de sapaturi la fundatiile izolate si continue, umpluturi perimetrale in jurul diafragmelor din subsol, hidroizolatii, drenuri, epuismente pe latura adiacenta liniei de tramvai.
– se executa lucrari de  instalatii sanitare si canalizare sub placa pe sol, instalatii electrice curenti tari-curenti slabi, iluminat de urgenta, iluminat de siguranta, instalatia pentru degivrare rampe auto.
– se executa lucrari de instalatii de stingere incendiu (sprinklere) si alimentare apa, canalizare, canalizare pluviala, separatoare de hidrocarburi pe zona de subsol.
– se executa bransamentele la utilitati: apa, gaz, canal, electricitate.