Primăria investește în educația copiilor din familii cu condiții economice precare, pentru a preveni abandonul școlar și a-i ajuta să iasă din situația de viață actuală. Fiecare copil trebuie să aibă șansa de a-și îndeplini obiectivele, iar educația este soluția pentru egalitate de șanse.
La începutul acestei luni a fost aprobată o hotărâre de Consiliu Local privind „Programul de acordare a unui suport alimentar elevilor de la Școala Gimnazială «Traian Dârjan» și Școala Gimnazială «Nicolae Iorga» din municipiul Cluj-Napoca pentru anul școlar 2022-2023”. Costurile estimate se ridică 1,6 milioane lei de la bugetul local pentru cele două școli, cu un total de 626 elevi.
În semestrul II al anului școlar 2021-2022, programul „O masă caldă la școală” a fost susținut în integralitate de către Primărie pentru 370 elevi de la Școala Gimnazială „Traian Dârjan”, iar pentru anul școlar 2022-2023 s-a propus continuarea suportului alimentar la această școală și introducerea unei noi școli în program – Școala Gimnazială „Nicolae Iorga”, pentru alți 256 elevi. Valoarea suportului alimentar este de 15 lei/zi/elev.
Suportul alimentar constă în oferirea unei mase calde preparată la Cantina de Ajutor Social și Pensiune și se acordă elevilor prezenți la cursuri (inclusiv celor care participă la activități prin intermediul tehnologiei și al internetului, conform scenariilor de organizare și desfășurare a cursurilor).
Alte două școli – Școala Gimnazială „Emil Isac” și Colegiul de Servicii în Turism „Napoca” – beneficiază de programul „O masă caldă în școală”, cu susținere de la bugetul național. După aprobarea noilor reglementări (se propune extinderea programului la 450 de școli la nivel național), numărul școlilor care pot beneficia de acest program poate să crească.
Investiția în educație este cea mai sigură investiție din lume pentru că nu există niciodată riscul falimentului. Este șansa de a ieși din sărăcie, de a avea o viață mai bună și prosperă. Proiectul contribuie la a asigura egalitatea de șansă pentru elevi, incluziunea și menținerea copiilor în mediul educațional, pentru a diminua absenteismului, eșecul și abandonul școlar, precum și pentru îmbunătățirea performanțelor școlare individuale.