Este subordonat directorului executiv al Direcţiei Inspecţie şi Control şi directorului general al Direcţiei Generale Poliţia locală şi are următoarele atribuţii:

Atribuții:

  • efectuează verificări, identifică şi ia măsurile, conform prevederilor legislaţiei în vigoare, în cazul imobilelor, împrejmuirilor degradate, care necesită reparaţii sau intervenţii urgente (H.C.L. nr. 218/2020 – privind propunerea de aprobare a Regulamentului de stabilire a criteriilor de identificare a clădirilor neîngrijite, situate în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în vederea aplicării prevederilor art. 489 alin. (5)-(8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare și ale pct. 168 din H.G. nr. 1/2016 pentru aprobarea Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și a formularelor tipizate pentru aplicarea acestuia și Ordinul nr. 3037/2020 din 31 iulie 2020 pentru aprobarea procedurii privind notificarea prealabilă şi emiterea acordului scris, în cazul executării lucrărilor, în condiţiile prevăzute de art. 11 alin. (2) şi (4) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii; Legea nr. 422/18.07.2001- republicată, privind protejarea monumentelor istorice; Legea nr. 114/1996 – Legea Locuinţei şi H.C.L. nr. 191/2009 – privind buna gospodărire a Municipiului Cluj-Napoca;

  • efectuează controale și aplică sancțiuni contravenționale, persoanelor fizice/juridice care nu respectă prevederile legislației în vigoare, referitoare la întreținerea clădirilor

  • verifică respectarea normelor legale privind construcţiile şi împrejmuirile degradate;

  • verifică sesizările şi reclamaţiile persoanelor fizice şi juridice referitoare la imobile degradate;

  • dispune măsuri obligatorii în situațiile de urgență pentru evitarea eventualelor accidente;

  • participă la întâlniri de informare și îndrumare privind lucrările de reabilitare a imobilelor, reprezentând interesele instituției în limita competențelor.