Este subordonată directorului executiv al Direcţiei Inspecţie şi control şi directorului general al Direcţiei Generale Poliţia locală.

Art. 9. Directorul executiv îndeplineşte următoarele atribuţii:

  1. organizează, planifică şi conduce întreaga activitate a Direcţiei Inspecţie şi control;
  2. coordonează aprovizionarea, repartizarea, întreţinerea, utilizarea, păstrarea mijloacelor materiale necesare bunei desfăşurări a activităţii Direcţiei Inspecţie şi control;
  3. face parte, obligatoriu, din comisiile organizate pentru desfăşurarea concursurilor în vederea ocupării funcţiilor publice vacante şi personalului contractual vacant;
  4. întreprinde măsurile necesare pentru încadrarea cu personal corespunzător;
  5. are dreptul să propună acordarea de recompense și aplicarea de sancțiuni, în condițiile legii, respectiv reglementările în vigoare;
  6. avizează fişele posturilor pentru personalul Direcţiei Inspecţie şi control, în condițiile legii;
  7. asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai, de către întregul personal, a actelor normative aplicabile, inclusiv a hotărârilor consiliului local;
  8. răspunde de pregătirea profesională a personalului din subordine;
  9. întocmeşte formularul angajamentului de serviciu şi asigură semnarea acestuia în condiţiile prevăzute de lege şi de prezentul regulament;
  10. analizează trimestrial activitatea Direcţiei Inspecţie şi control şi indicatorii de performanţă stabiliţi de consiliul local;
  11. asigură informarea operativă a directorului general, precum şi a Poliţiei Române despre evenimentele deosebite ce au avut loc în cadrul activităţii Direcţiei Generale Poliţia locală;
  12. colaborează cu alte organe ale statului cu atribuţii privind curăţenia municipiului Cluj-Napoca şi combaterea actelor ilicite de comerţ, respectarea disciplinei în construcţii, precum şi a normelor de protecţia mediului;
  13. asigură ordinea interioară şi disciplina în rândul personalului din subordine, având dreptul să propună acordarea de recompense şi aplicarea de sancţiuni în condiţiile legii;
  14. întocmeşte şi propune spre aprobare directorului general Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei Inspecţie şi control;
  15. avizează evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului din cadrul Direcţiei Inspecţie şi control;
  16. întocmeşte graficul programării şi efectuării concediilor de odihnă şi a altor tipuri de concedii prevăzute de lege şi îl propune spre aprobare directorului general;
  17. informează săptămânal Directorului general în legătură cu acţiunile derulate şi măsurile întreprinse de Direcţia Inspecţie şi control;
  18. propune spre aprobare consiliului local tarifele la care se vor executa prestările de servicii pentru beneficiari;
  19. informează, trimestrial sau ori de cate ori este necesar, Comisia locală de ordine publică, despre activitatea Direcţiei Generale Poliţia locală;
  20. propune directorului general adoptarea de măsuri pentru eficientizarea activităţii;
  21. asigură măsurile pentru rezolvarea operativă a cererilor, a sesizărilor si a reclamaţiilor cetăţenilor, în conformitate cu prevederile legale;
  22. organizează şi participă la audienţele cu cetăţenii;
  23. urmăreşte modul de echipare a personalului cu uniforme şi insemne distinctive de ierarhizare, repartizarea şi utilizarea corespunzătoare a acestora;
  24. analizează contribuţia personalului Poliţiei locale la menţinerea ordinii si liniştii publice, la constatarea contravenţiilor în domeniile prevăzute de lege şi ia măsuri de organizare şi îmbunătăţire a activităţii;
  25. organizează controale tematice şi inopinate asupra modului în care sunt îndeplinite atribuţiile de serviciu de către personalul Direcţiei Inspecţie şi control;
  26. organizează sistemul de alarmare a personalului în cazuri deosebite;
  27. organizează activităţile de protecţie a muncii, de prevenire şi stingere a incendiilor;
  28. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de lege.