ELABORARE DOCUMENTAȚIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE CONSTRUIRE HALĂ PRODUCȚIE ȘI BIROURI, ÎMPREJMUIRE, AMENAJĂRI EXTERIOARE, RACORDURI ȘI BRANȘAMENTE LA UTILITĂȚI
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca
335478
0
335478
planul de încadrare în zonă, plan de situație, însoțit de tabel cu inventarul de coordonate.
89753
17.02.2020
493/22.12.2014 si HCL nr. 118/01.04.2015

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural urbanistice. Imobil teren în proprietatea Municipiului Cluj-Napoca, în administrarea Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca.

SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII:
Servituți pentru obiective de utilitate publică: - nu este cazul.
Zonă cu risc geomorfologic: - zonă cu risc mare/foarte mare de alunecări de teren; se va întocmi o expertiză geotehnică pe un teritoriu relevant determinat de expert.
Alte restricții: - nu este cazul.
Imobilul nu este inclus în lista monumentelor istorice și/sau ale naturii ori în zona de protecție a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosința actuală: - teren (curți construcții);
Desținatia zonei: UEmm - Zonă de activități economice mici și mijlocii - conform PUZ Lomb

SECȚIUNEA I. UTILIZARE FUNCȚIONALĂ

Art.1. UTILIZĂRI ADMISE
Sunt admise urmatoarele utilizari:
Hala de productie;
Sediu administrativ, spatii si anexe destinate personalului (exclus locuinte);
Depozit, centru de distributie si desfacere;
Centru de cercetare si formare profesional;
Incubator de afaceri;
Parc de activităti;
Infrastructura si spatii destinate IMMuri-lor;
Baza logistica, autobaza, garaj si atelier de intretinere tehnic a mijloacelor de transport rutier,
terminal de marfuri;
Instalatie de transfer intermodal de marfuri;
Autoservice, spalatorie auto;
Sediu al serviciilor comunitare de utilităti publice;
Statie de combustibili cu servicii aferente.

Art.2. UTILIZĂRI ADMISE CU CONDIȚIONĂRI
Se admite extinderea, mansardarea sau supraetajarea cladirilor existente, cu respectarea
conditiilor de amplasare, echipare si configurare (Sectiunea III) precum s a posibilittilor maxime de
ocupare si utilizare a terenului (Sectiunea IV) prevazute de prezentul regulament. În cazul
mansardrilor, suprafata nivelului (SN) mansardei va reprezenta maximum 60% din suprafata
nivelului curent.

Art. 3 - UTILIZARI INTERZISE
Sunt interzise urmatoarele tipuri de activitati si de lucrari:
Orice utilizari, altele decat cele admise la punctul 1 si punctul 2.
Este interzisa construirea de locuinte sau conversia functionala a unitailor industriale pentru
construirea de locuinte.
Sunt interzise lucrari de terasament si sistematizare verticala de natura sa afecteze amenajrile din
spatiile publice sau de pe parcelele adiacente.

Încadrat în zona de impozitare „D” conform H.C.L. 1064/2018.

Alte prevederi rezultate din H.C.L. cu privire la zona în care se află imobilul:
La emiterea autorizatiei de construire se vor respecta urmatoarele elemente referitoare la organizarea de santier: imprejmuirea corespunzatoare a organizarilor de santier, amenajarea rampei de spalare, amenajarea unui drum pietruit de la rampa de spalare la iesirea din santier, amenajarea unui drum pietruit de acces de la drumul modernizat spre organizarea de santier, amenajarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, asigurarea curateniei in incinta si in apropierea acesteia, protejarea cu plasa de protectie a imobilelor la care se executa lucrari.
La receptia lucrarilor se va prezenta dovada efectuarii transporturilor de deseuri rezultate din construire. Imprejmuirea se va realiza strict pe proprietate.
3. REGIM TEHNIC
UTR=UEmm conform PUZ Lomb
S = 1925,00 mp

SECȚIUNEA II. CONDIŢII DE AMPLASARE, ECHIPARE ŞI CONFIGURARE A CLĂDIRILOR

Art. 4. CARACTERISTICILE PARCELELOR: SUPRAFEŢE, FORME, DIMENSIUNI
Pentru a fi construibila direct, in baza prezentului regulament o parcela trebuie sa
indeplineasca urmatoarele conditii:
- in cazul constructiilor dispuse izolat, terenul minim este de 1500 mp., cu un front la strada de min. 30 m.
O parcela poate fi adusa in conditii de construibilitate prin asociere cu una din
parcelele vecine sau prin contopire cu aceasta (regrupare parcele)
Nu se acorda autorizatie de construire pe parcelele care nu sunt construibile conform
prevederilor prezentului articol. Aceeasi prevedere se aplica parcelelor care devin neconstruibile
prin aparitie in urma unei impartiri de teren (iesire din indiviziune, instrainare, mostenire)

Art. 5. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE ALINIAMENT
Aliniamentul este definit in sensul prezentului regulament ca fiind linia de demarcatie intre
domeniul public si proprietatea privata.
în cazul străzilor cu fronturi continue sau discontinue retrase faţă de aliniament se va respecta o
retragere de minim 5.00 metri.

Art. 6. AMPLASAREA CLĂDIRILOR FAŢĂ DE LIMITELE LATERALE ŞI POSTERIOARE ALE PARCELELOR
Cladirile se vor retrage fata de limitele laterale ale parcelelor cu o distana minima egala cu
jumatatea înaltimii lor, masurata la cornisa superioara sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai
putin decât 4 m.
Cladirile se vor retrage fata de limitele posterioare ale parcelelor cu o distanta minima egala cu
jumatatea înaltimii lor, masurata la cornisa superioara sau atic în punctul cel mai înalt, dar nu mai
putin decât 4m.

Art.7 AMPLASAREA CLADIRILOR UNELE FAŢĂ DE ALTELE PE ACEEAŞI PARCELĂ
Cladirile vor respecta intre ele distante egale cu jumatate din inaltimea la cornise a celei mai inalte
dintre ele.
Se vor respecta cerintele tehnice specifice functiunii.

Art. 8. CIRCULAŢII ŞI ACCESE
Parcela este construibila numai daca are asigurat un acces carosabil de minim 6,00 m. latime
dinr-o circulatie publica in mod direct sau prin drept de trecere legal obtinut prin una din
proprietatile invecinate; Caracteristicile acceselor la drumurile publice trebuie sa permita interventia
mijloacelor de stingere a incendiilor.
În toate cazurile este obligatorie asigurarea accesului in spatiile publice a persoanelor
handicapate sau cu dificultati de deplasare.
Se vor respecta cerintele tehnice specifice functiunii.
Se vor asigura accese dimensionate pentru trafic greu.

Art.9. STAŢIONAREA AUTOVEHICULELOR
Stationarea autovehiculelor necesare functionarii diferiteor activitati se admite numai in interiorul
parcelei, deci in afara circulatiilor publice
În cazul in care nu se pot asigura in limitele parcelei locurile de parcare normate, se va
demonstra (prin prezentarea formelor legale) realizarea unui parcaj in cooperare ori concesionarea
locurilor necesare intr-un parcaj colectiv;aceste parcaje vor fi situate in zona adiacenta la o
distanta de max. 250 metri
Normele indicate anterior sunt aplicabile pentru orice cladire noua sau extindere a suprafetei utile
pentru o cladire existenta. In cazul schimbarii functiunii unei cladiri existente, se va cere un numar
de locuri de parcare corespunzator noii functuni, diminuat cu numarul de locuri corespunzator
vechii functiuni, considerate ca existand
Se va sigura cate 1 loc de parcare la 80 mp din SCD.
Se vor asigura suplimentar locuri de parcare pentru vehiculele de deservire a activittii, in functie de cerintele tehnice specifice. Se vor asigura in zona accesului public principal spatii destinate parcarii bicicletelor, de preferinta acoperite, cu o capacitate de stocare de 1 loc la 80 mp din SCD.

Art.10. ÎNĂLŢIMEA MAXIMĂ ADMISĂ A CLĂDIRILOR
Regimul de înltime maxim admis este de cinci niveluri supraterane.
- inaltimea maxima admisa este P+4E
- inaltimea cladirilor la cornise nu va fi mai mare decat distanta pana la alinierea spre strada admisa
pentru cladirile situate pe frontul opus al aceleiasi strazi.

Art.11. ASPECTUL EXTERIOR AL CLĂDIRILOR
- aspectul cladirilor, reclamelor si elementelor de mobilier urban noi va fi subordonat cerintelor
specifice unei diversitati de functiuni si exprimarii prestigiului investitorilor dar cu conditia realizarii
unor ansambluri compozitionale care sa tina seama de rolul social al strazilor zonei mixte, de
particularitatile sitului, de caracterul general al zonei si de arhitectura cladirilor din vecinatate cu
care se afla in relatii de covizibilitate;
- aspectul cladirilor va exprima caracterul si reprezentativitatea functiunii si va raspunde
exigentelor actuale ale arhitecturii europene de “coerenta” si “eleganta”;
- se va asigura o tratare similara a tuturor fatadelor aceleiasi cladiri avand in vedere perceperea
acestora din cladirile inalte;
- se va acorda atentie modului de tratate a acoperisurilor sau teraselor perceptibile intr-o
perspectiva descendenta din cladirile inalte;
- orice constructie noua, sau modificare a uneia existente trebuie sa se inscrie armonios in zona,
fiind posibila si armonia prin contrast.
- sunt interzise imitatiile de materiale ca: piatra falsa, caramida falsa, lemn fals, folosirea in exterior
a unor materiale fabricate pentru interior si materialele de constructie precare (de tip asbociment,
tabla ondulata, plastic ondulat, etc.)

Art.12. CONDIŢII DE ECHIPARE EDILITARĂ ŞI EVACUAREA DEŞEURILOR
Apa potabila
Orice constructie noua putand servi pentru munca, odihna sau agrement, trebuie sa fie racordata
la reteaua publica de distributie a apei potabile sau sa-si aiba asigurat necesarul din sursa proprie,
cu avizul Inspectoratului Sanitar Cluj-Napoca.
Canalizare menajera
Racordarea la reteaua de canalizare este obligatorie pentru orice constructie sau instalatie noua.
Canalizare pluviala
Amenajarile pe orice teren trebuiesc astfel realizate incat sa permita scurgerea apelor meteorice spre reteaua publica colectoare a acestora.
Racordarea burlanelor la canalizarea pluviala este obligatoriu sa fie facuta pe sub
trotuare pentru a se evita producerea ghetii
Retele electrice, telefonice si CATV
Cablurile de alimentare cu energie electrica destinata consumului particular ca si iluminatului
public, de asemenea si retelele de telecomunicatii trebuiesc introduse in subteran. In caz de
imposibilitate tehnica si numai atunci, pot fi dispuse astfel incat sa urmareasca liniile de cornisa ale
imobilelor, cu scopul de a se confunda cu zonele de umbra ale acoperisurilor.
Bransamentele, pe cat posibil trebuiesc ascunse; in caz de imposibilitate tehnica majora, ele
trebuiesc plasate la extremitatile fatadelor si vopsite in tonul fatadelor pe care se aplica.
Gaze
Toate conductele in afara imobilelor vor fi amplasate in subteran.
Salubritate
Orice cladire trebuie sa fie prevazuta cu amenajari pentru colectarea deseurilor menajere in
containere.

Art.13. SPAŢII LIBERE ŞI SPAŢII PLANTATE
- spatiile neconstruite si neocupate de accese si trotuare de garda vor fi inierbate si plantate cu un
arbore la fiecare 100 mp.;
- se recomanda ca pentru imbunatatirea microclimatului si pentru protectia constructiei sa se evite
impermeabilizarea terenului peste minimum necesar pentru accese, circulatii pietonale, terase;
- se recomanda inverzirea teraselor neutilizabile ale cladirilor
- spatiile libere din fata constructiilor in front continuu vor fi tratate in mod obligatoriu in continuitate
cu spatiul public chiar atunci cand frontul este retras de la aliniament si nu poate fi utilizat pentru
amenajarea de locuri de parcare decat retragerea este mai mare de 11 m. si o banda de cel putin
5 m. paralela cu fatada este tratata ca spatiu liber circulatiei pietonale sau spatiu plantat
- spatiul dintre aliniament (limita dintre proprietate si domeniul public) si alinierea principala a
cladirilor va fi tratat in mod obligatoriu ca spatiu verde sau spatiu liber circulatiei pietonale
- se vor identifica, proteja si pastra in timpul executarii constructiilor arborii importanti existenti
avand peste 4,00 m. inaltime si diametrul tulpinii peste 15,00 cm. in cazul taierii unui arbore se vor
planta in schimb alti 10 arbori in perimetrul unor spatii plantate publice din apropiere

Art.14. ÎMPREJMUIRI
- in cazul unificarii functiunilor interioare a mai multor cladiri se va mentine prin tratarea terenului
spre domeniul public si a imprejmuirilor
- In toate cazurile se va asigura perceperea de catre trecator a fatadei cu vedere la strada. Se
interzice vopsirea in culori stridente si stralucitoare a imprejmuirilor
- Spatiile comerciale si alte servicii retrase de la aliniament pot fi lipsite de gard, pot fi separate cu
borduri sau cu garduri vii si pot fi utilizate ca terase pentru
restaurante, cafenele, etc.

SECȚIUNEA III. POSIBILITĂŢI MAXIME DE OCUPARE ŞI UTILIZARE A TERENULUI
Art. 15 PROCENT MAXIM DE OCUPARE A TERENULUI (POT)
Procentul de ocupare a terenului in sensul prezentului regulament reprezinta raportul dintre
proiectia la sol a constructiei ridicata deasupra cotei terenului natural si suprafata parcelei. In
calculul proiectiei nu vor fi incluse iesirile in exterior a balcoanelor inchise sau deschise in consola
deasupra domeniului public si nici elementele cu rol decorativ sau de protectie ca stresini,
copertine, etc. Curtile de aerisire pana la 2,0 mp., suprafata inclusiv, intra in suprafata construita
Pentru parcelele a caror capacitate de ocupare si utilizare a terenului a fost epuizata (prin utilizarea la maxim a POT) restul terenului ramane neconstruibil chiar si in situatia instrainarii acestuia sau divizarii parcelelor
POT maxim = 50%

Art. 16 COEFICIENT MAXIM DE UTILIZARE A TERENULUI (CUT)
Coeficientul de ocupare a terenului in sensul prezentului regulament reprezinta raportul dintre
suprafata construita desfasurata si suprafata parcelei
- in calculul suprafetei construite desfasurate nu sunt incluse suprafata garajelor si spatiilor tehnice
amplasate in subteran precum si suprafetele balcoanelor si teraselor deschise precum si a
podurilor neutilizabile
- in calculul suprafetei construite desfasurate nu este considerata decat jumatate din suprafata
ocupata la parter de functiunile deschise publicului pe o adancime de maxim 20,0 m. de la limita
strazii
CUT maxim = 2.00 mp. ADC / mp. teren

4. REGIM DE ACTUALIZARE /MODIFICARE A DOCUMENTATIILOR DE URBANISM SI A REGLEMENTARILOR LOCALE AFERENTE:
În baza HCL nr.579/2018 se modifică parțial și se completează Regulamentul Local de Urbanism
aferent documentației „Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobat cu
HCL nr. 493/22.12.2014.
Potrivit Art. 31^, lit. (b) din partea introductiva a regulamentului de urbanism aferent Planului Urbanistic General aprobat prin HCL nr. 493/2014, cu completarile ulterioare, referitor la Reglementare UTR/PUZ Lomb:
“Prin P.U.G nu se introduc reglementări noi pentru teritoriul cuprins în UTR U/ P.U.Z Lomb, ci se preiau reglementările stabilite prin P.U.Z aprobat anterior. Astfel, la eliberarea certificatelor de urbanism pentru construire în zonele reglementate prin PUZ-urile aprobate prin H.C.L nr.366/2010, H.C.L nr.115/2012, H.C.L nr.24/2013, H.C.L nr.167/2014 si H.C.L nr.464/2014 se vor avea în vedere şi vor fi aplicate prevederile regulamentelor acelor P.U.Z-uri. Pentru construirea în afara zonelor reglementate prin PUZ-urile mai sus menționate, este necesară aplicarea procedurii de urbanizare, descrisă de Regulamentul local de urbanism pentru zonele de urbanizare, autorizarea executării construcțiilor fiind permisă numai dupa finalizarea procedurii mai sus amintite .”

Nota Se solicita construire hala de intretinere a mijloacelor de transport si birouri, organizare de santier.
Terenul identificat prin CF 335478 a fost studiat in PUZ Oasului cartier Lomb aprobat cu HCL nr.115/2012 si incadrat in UTR=UEmm.Potrivit regulamentului local de urbanism aprobat cu HCL nr.493/22.12.2014 modificat si completat si in conformitate cu art.31^ lit.( b ) propunerea de construire respecta reglementarile de urbanism. l proprietate, fără a afecta vecinătățile.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
      x
    • gaze naturale:
      x
    • canalizare:
      x
    • telefonizare:
    • alimentare cu energie electrică:
      x
    • salubritate:
      x
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:
      x

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Alte avize/acorduri:
    - Primărie - Direcția tehnică - Serviciul Siguranța Circulației Urbane
    - Primărie - Direcția Patrimoniul Municipiului și Evidența Proprietății
    - Contract de superficie nr. 391/24.06.2019

    Studii de specialitate:
    - studiu privind performanța energetică conform Legii nr. 372/2005 modificată cu Legea nr. 156/2016
    - expertiză geotehnică
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
- pentru autorizația de construire
- pentru organizare șantier
- pentru foraje geo
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta și contractul cu firma de salubritate care gestionează zona pentru deșeurile provenite din construcții și demolări

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Bumbac Bianca
Bumbac Bianca
20.02.2020
03.04.2021
24,25 lei
4635198
17.02.2020