ELABORARE DOCUMENTAȚIE TEHNICĂ PENTRU AUTORIZAREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE AMPLASARE ECRAN LED PE FAȚADĂ COMPLEX COMERCIAL „IULIUS MALL”
judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Str Alexandru Vaida Voevod, nr. 53-55
171695
-
13874, identificat prin plan de încadrare în zonă și plan de situație
plan de încadrare în zonă și plan de situație,
719726
02.09.2022
faza PUG, aprobată prin hotărârea consiliului local al municipiului Cluj-Napoca nr. 493/22.12.2014,

În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ

1. REGIM JURIDIC
A. Imobil situat în intravilanul municipiului Cluj-Napoca, în afara perimetrului de protecţie a valorilor istorice şi arhitectural-urbanistice. Imobil în proprietate privată.

B. SERVITUȚI PENTRU OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ AFLATE ÎN ZONĂ, ALTE RESTRICȚII:
Servituţi de utilitate publică: nu este cazul
Alte restricții: nu este cazul
Imobilul nu este situat în lista monumentelor istorice sau ale naturii sau în zona de protecție a acestora.
2. REGIM ECONOMIC
Folosință actuală: Complex comercial „Iulius Mall”

Destinația: Imobil situat preponderent în UTR=Ec, ZONĂ DE ACTIVITĂŢI ECONOMICE DE TIP COMERCIAL - EN DETAIL- DESFĂŞURATE ÎN UNITĂŢI DE MARI DIMENSIUNI - BIG BOX, MALL, SHOWROOM, partial în UTR=Ve - Zona verde de protecţie a apelor sau cu rol de culoar ecologic, partial in UTR=Va - Zona verde - scuaruri, grădini, parcuri cu acces public nelimitat, și porțiuni neglijabile în UTR=Is_A - Zonă de instituţii şi servicii publice şi de interes public constituite în ansambluri independente și UTR=Lc_A - Ansambluri de locuinţe colective realizate înainte de anul 1990.

Încadrat în zona de impozitare ”B” conform H.C.L. 1064/19.12.2018.

Alte prevederi mentionate prin HCL pentru zona in care este situat amplasamentul:
– La recepția lucrărilor se va prezenta dovada efectuării transporturilor de deșeuri rezultate din demolare/ construire.
3. REGIM TEHNIC
În baza HCL nr. 579/2018 se modifică parțial și se completează Regulamentul Local de Urbanism aferent documentației “Actualizare Plan Urbanistic General al municipiului Cluj-Napoca”, aprobat cu HCL nr. 493/22.12.2014.

NOTĂ: Se solicită emiterea unui certificat de urbanism în scopul: „amplasare ecran LED în curtea interioară (pe fațada centru comercial)”.
- Se vor respecta prevederile Regulamentului de amplasare și autorizare a mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Cluj-Napoca, aprobat cu H.C.L. nr. 133/ 29.03.2018, pentru amplasamentul situat în zona de publicitate lărgită ZPL, conform Anexa 1 la Regulament.
- În conformitate cu art. 27, al. (4) din regulamentul privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Cluj-Napoca aprobat prin HCL nr.133/2018, pot fi amplasate panouri publicitare luminoase exclusiv pe calcanele clădirilor în ZPL, pe suprafetele nevitrate ale fatadelor clădirilor în ZPL, cu exceptia suprafetelor nevitrate dintre golurile de ferestre si usi, astfel încât sistemele lor de prindere să nu constituie o sursă de accidente si să nu afecteze structura de rezistentă si functionarea optimă a clădirilor si numai cu avizul Comisiei de estetică urbană.
- Potrivit art. 27, al. (5) din regulamentul privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate pe raza municipiului Cluj-Napoca aprobat prin HCL nr.133/2018, amplasarea panourilor publicitare luminoase pe clădiri se autorizează numai în baza unei expertize tehnice elaborate in conditiile legii de catre experti tehnici atestati, precum si a documentatiilor tehnice pentru autorizare, verificata de verificatori de proiecte atestati pentru cerintele esentiale de calitate ”rezistenta mecanica si stabilitate”, ”siguranta in exploatare” si ”securitate la incendiu”, prevazute de legislatie in vigoare privind calitatea in constructii.
- Conform art. 27, al.(7) din aceleasi regulament, panourile publicitare luminoase pe calcanele cladirilor nu vor depasi limitele acestora.
- În conformitate cu art. 23, al. (2) din acelasi regulament amplasarea panourilor publicitare reprezinta lucrari de constructii cu caracter provizoriu, durata de existenta a acestora pe domeniul privat fiind de maxim 5 ani cu posibilitatea de reautorizare in conditiile legii pe o durata maxim egala cu durata initiala.
- Regulamentul de publicitate mai sus menționat poate fi consultat pe site-ul primăriei la secțiunea Administrație/ Consiliul local/ Hotărâri.
- Documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construire se va prezenta conform conținutului cadru din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare; de asemenea, organizarea de șantier se va face strict pe terenul proprietate, fără a afecta vecinătățile.

.
4. OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:
În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii — de construire/de desfiinţare — solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI CLUJ NAPOCA CALEA DOROBANTILOR, NR.99, BL. 9B (autoritatea competentă pentru protecţia mediului, adresa) (Denumirea şi adresa acesteia se personalizează prin grija autorităţii administraţiei publice emitente.)
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorială de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea/neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu, autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi al formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului certificat de urbanism, titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. în urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.

În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

În situaţia în care, după emiterea certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.
6. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFIINŢARE VA FI ÎNSOȚITĂ DE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
  1. certificatul de urbanism;
  2. dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
  3. documentaţia tehnică - D.T., după caz:
    • D.T.A.C.
    • D.T.A.D.
    • D.T.O.E.
  4. avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
    Avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
    • alimentare cu apa:
    • gaze naturale:
    • canalizare:
    • telefonizare:
    • alimentare cu energie electrică:
    • salubritate:
    • alimentare cu energie termică:
    • transport urban:

    Avize şi acorduri privind:
    • securitatea la incendiu:
    • protecţia civilă:
    • sănătatea populaţiei:

    Avize/acorduri specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
    Alte avize/acorduri:
    - Aviz Arhitect-șef fundamentat C.T.A.T.U. - Comisia de Estetică Urbană
    - fotografii fațadă existentă propusă pentru modificări
    - cererea pentru A.C. va fi semnată de proprietar imobil

    Studii de specialitate:
    - expertiză tehnică (conform art. 27, alin (5) din regulament)
  5. actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
  6. dovada privind achitarea taxelor legale.
Documentele de plată ale următoarelor taxe (copie):
- pentru autorizaţia de construire
- pentru timbrul arhitecturii
- pentru transport moloz - se va prezenta şi contractul cu firma de salubritate care gestionează zona pentru deşeurile provenite din construcţii şi demolări, cu estimare cantități

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Termenul de valabilitate:
12
luni
de la data emiterii.
EMIL BOC
Daniel Pop
Aurora Rosca
Maria Varga
Maria Varga
13.09.2022
13.09.2023
7.00 lei
6505900
02.09.2022