CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

CLUJ-NAPOCA

H O T Ă R Â R E

privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu – Construire imobil mixt, (1-2) S+P+5E,

str. Haiducului nr. 1

Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca întrunit în şedinţă ordinară,

Examinând proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu – Construire imobil mixt, (1-2)S+P+5E, str. Haiducului nr. 1 proiect din iniţiativa primarului;

Reținând Referatul de aprobare nr. 709549/1/28.08.2025 al primarului municipiului Cluj-Napoca, în calitate de inițiator;

Analizând Raportul de specialitate nr. 709581/433/28.08.2025 al Direcţiei Generale de Urbanism și al Direcției Juridice, prin care se propune aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu – Construire imobil mixt, (1-2)S+P+5E, str. Haiducului nr. 1, beneficiară: S.C. GELA COM S.R.L.;

Reținând Avizul Arhitectului șef nr. 86 din 11.06.2025 și nr. 118 din 25.07.2025, precum și avizele organismelor teritoriale interesate;

Văzând avizul comisiei de specialitate;

Potrivit prevederilor art. 56 al Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare şi ţinând cont de prevederile Regulamentului Local de Urbanism, aprobat prin Hotărârea nr. 493/2014, cu modificările și completările ulterioare;

Potrivit dispoziţiunilor art. 129, 133 alin. (1), 139 și 196 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art. 1. –

  1. Se aprobă Planul Urbanistic de Detaliu – Construire imobil mixt, (1-2)S+P+5E, str. Haiducului nr. 1, beneficiară: S.C. GELA COM S.R.L., pe o parcelă aflată în proprietate privată, identificată prin nr. cad. 327263.

  2. Prin P.U.D. se propune restructurarea imobilului cu nr. cad. 327263, respectiv desființarea fondului construit existent (nr. cad. 327263-C1) și construirea unui imobil cu funcțiune mixtă (locuire colectivă și spații cu funcțiuni terțiare la parter), cu regim de înălțime variabil, de la (1-2)S+P+4E la (1-2)S+P+5E (cu supantă), precum și amenajarea incintei.

  3. Documentația reglementează:

  4. – amplasarea față de limita laterală nordică și estică: pe limita de proprietate;

  5. conformarea arhitectural-volumetrică: regim de înălțime (1-2)S+P+4E pentru partea de construcție amplasată pe limita laterală estică și (1-2)S+P+5E pentru partea de construcție dinspre strada Decebal. Etajul 5 va conține o supantă (cu o suprafață de max. 40% din suprafața etajului 5);

  6. – accesul auto și pietonal: acces auto semaforizat și pietonal din str. Haiducului și acces pietonal din str. Decebal; accesul auto în subsolul construcției va fi mecanizat (lift auto) și semaforizat, cu asigurarea unui loc de așteptare în incintă;

  7. – staționarea vehiculelor (auto și velo): în interiorul parcelei; locuri de parcare auto amenajate la sol și în spații specializate, dispuse la subsol și locuri de parcare pentru biciclete amenajate în spații specializate, dispuse la subsol, necesarul de locuri calculându-se conform Anexei 2 din R.L.U. aferent P.U.G.;

  8. – echiparea tehnico-edilitară: completă pe strada Haiducului și strada Decebal. Clădirea va fi racordată pentru asigurarea utilităţilor necesare la reţelele edilitare publice.

  9. La faza D.T.A.C, documentația tehnică va fi supusă avizării în Comisia de Estetică urbană și se va asigura un punct gospodăresc pentru colectarea selectivă a deșeurilor pe cinci fracții, dimensionat corespunzător, astfel încât acesta să nu constituie prin funcţionarea lui riscuri pentru sănătatea populaţiei sau să creeze disconfort, prevăzut cu rigolă de scurgere.

În conformitate cu prevederile Avizului nr. 503380/446/23.05.2025 al Serviciului Siguranța Circulației emis pentru P.U.D.:

Circulația auto de intrare/ieșire va fi deservită prin semaforizare exclusiv pe parcela studiată, instalație ce va prioritiza intrarea, care va trebui să fie funcțională la recepție și pe toată durata de existență a clădirii.

Circulația de la subsol va fi deservită de instalație de semaforizare care va trebui să fie funcțională la recepție și pe toată durata de existență a clădirii.”

  1. Toate investiţiile propuse prin această documentaţie de urbanism vor fi suportate de beneficiara acesteia.

Art. 2. –

Se stabileşte perioada de valabilitate a documentaţiei de trei ani de la aprobare.

Art. 3. –

Cu îndeplinirea prevederilor hotărârii se încredinţează Direcţia Generală de Urbanism.

Preşedinte de şedinţă,

Ec. Dan Ștefan Tarcea

Contrasemnează:

Secretarul general al municipiului,

Jr. Aurora Roşca

Nr. 591 din 5 septembrie 2025

(Hotărârea a fost adoptată cu 21 voturi)