CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

CLUJ-NAPOCA

H O T Ă R Â R E

privind darea în administrarea Creșei pentru Educație Timpurie Cluj-Napoca a imobilului situat în Municipiului Cluj-Napoca, strada Dionisie Roman nr. 1

Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca întrunit în şedinţă ordinară,

Examinând proiectul de hotărâre privind darea în administrarea Creșei pentru Educație Timpurie a imobilului situat în Municipiului Cluj-Napoca, strada Dionisie Roman nr. 1– proiect din iniţiativa primarului;

Reținând Referatul de aprobare nr. 901469/1/25.11.2025 al primarului municipiului Cluj-Napoca, în calitate de inițiator;

Analizând Raportul de specialitate nr. 902318/45/41/30/26.11.2025 al Direcţiei Patrimoniul municipiului şi evidenţa proprietăţii, al Direcției Economice și al Direcției Juridice, prin care se propune darea în administrarea Creșei pentru Educație Timpurie a imobilului situat în Municipiului Cluj-Napoca, strada Dionisie Roman nr. 1;

Potrivit prevederilor art. 146 alin. (1) lit. a), (2) și (5) din Legea nr. 198/2023 a învățământului preuniversitar, cu modificările și completările ulterioare, ale Deciziei nr. 340/2023, pronunțată de Curtea Constituțională, ale art. 5 lit w), 108 lit. a), 129 alin. (2) lit. c), alin. (6) lit. a), alin. (7) lit. a), 289 alin. (2) și (3), 297 alin. (1) lit a), 299 și 300 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 867-870 Cod civil, ale art. 5 alin. (1) și art. 6 alin. (3) lit. d) din Anexa la Hotărârea de Guvern nr. 392 din 14 mai 2020 privind aprobarea Normelor tehnice pentru întocmirea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public şi privat al comunelor, al oraşelor, al municipiilor şi al judeţelor, ale H.G. nr. 566/2022, ale Hotărârii nr. 76/2022 privind aprobarea schimbării denumirii serviciului public de interes local din Centru Bugetar de Administrare Creșe în Creșa pentru Educație Timpurie, ale Hotărârii nr. 466/2022 privind aprobarea unor măsuri de organizare, funcționare și finanțare a Creșei pentru Educație Timpurie Cluj-Napoca, urmare a reorganizării ca unitate de învățământ cu personalitate juridică și ale Hotărârii nr. 571/2025 privind preluarea în proprietatea privată și trecerea în proprietatea publică a municipiului Cluj-Napoca a unor imobile situate în Municipiul Cluj-Napoca, strada Dionisie Roman nr. 1, potrivit Hotărârii nr. 399/2022 (aprobarea P.U.Z. de urbanizare – str. Dionisie Roman);

Având în vedere Adresa nr. 265711/MDLPA/2025 a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației;

Văzând avizul comisiei de specialitate;

Potrivit dispoziţiunilor art. 129 alin. (1) , 133 alin. (1), 139 și 196 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art. 1. (1) Se aprobă darea în administrarea Creșei pentru Educație Timpurie a imobilului situat în Municipiului Cluj-Napoca, strada Dionisie Roman nr. 1, înscris în C.F. nr. 351095 Cluj-Napoca, teren cu nr. cadastral 351095, în suprafață de 756 mp. și construcția cu nr. cadastral 351095-C1, suprafață construită la sol de 413,12 mp. (suprafață desfășurată de 612,22 mp.), cu regim de înălțime P+E, funcțiune de învățământ și cercetare – Creșă, edificată în anul 2025, aflat în proprietatea Municipiului Cluj-Napoca, domeniul public, pentru și pe perioada desfășurării activităților specifice.

(2) Imobilul are valoarea de inventar de: 1.310.637,40 lei teren și 1.511.868,52 lei clădire.

(3) Predarea-primirea imobilului menționat la art. 1 alin. (1) va fi făcută prin protocol încheiat în termen de 30 de zile de la data adoptării prezentei hotărâri.

(4) Cresa pentru Educatie Timpurie are următoarele drepturi și obligații:

a) folosirea şi dispunerea imobilului prevăzut la art. 1 alin. (1), dat în administrare, potrivit destinației de învățământ, în condițiile stabilite de lege;

b) asigurarea pazei, protecţiei, conservarea imobilului prevăzut la art. 1 alin. (1) şi suportarea tuturor cheltuielilor necesare unei bune funcţionări;

c) suportarea tuturor cheltuielilor necesare pentru aducerea bunului la starea corespunzătoare de folosinţă, în cazul degradării acestuia, ca urmare a utilizării necorespunzătoare sau a neasigurării pazei;

d) obţinerea avizelor pentru lucrări de îmbunătăţire şi menţinere a caracteristicilor tehnice ale imobilului prevăzut la art. 1 alin. (1);

e) reevaluarea bunurilor, în condiţiile legii.

(5) Dreptul de administrare se înscrie în cartea funciară de către titularul acestui drept.

Art. 2. Comisia specială de inventariere a domeniului public și privat al Municipiului Cluj-Napoca, reglementată potrivit prevederilor art. 289 alin. (2) și (3) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 5 din Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 392/2020 privind aprobarea Normelor tehnice pentru întocmirea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public şi privat al comunelor, al oraşelor, al municipiilor şi al judeţelor, va asigura actualizarea inventarului bunurilor care aparțin domeniului public al Municipiului Cluj-Napoca, cu bunul imobil ce face obiectul prezentei hotărâri.

Art. 3. Cu îndeplinirea prevederilor hotărârii se încredinţează Direcţia Patrimoniul municipiului şi evidenţa proprietăţii și Direcția Economică.

Preşedinte de şedinţă,

Ec. Dan Ștefan Tarcea

Contrasemnează:

Secretarul general al municipiului,

Jr. Aurora Roşca

Nr. 686 din 4 decembrie 2025

(Hotărârea a fost adoptată cu 23 voturi)