CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

CLUJ–NAPOCA

H O T Ă R Â R E

privind aprobarea participării Direcției de Asistență Socială și Medicală, în calitate de solicitant, în cadrul proiectului „PREVENT – Servicii comunitare pentru copii aflați în situație de risc de separare de familie din municipiul Cluj-Napoca”, Cod SMIS: 326821, și a cheltuielilor legate de acesta, admis pentru finanțare de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene

Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca întrunit în şedinţă ordinară,

Examinând proiectul de hotărâre privind aprobarea participării Direcției de Asistență Socială și Medicală, în calitate de solicitant, în cadrul proiectului PREVENT – Servicii comunitare pentru copii aflați în situație de risc de separare de familie din municipiul Cluj-Napoca”, Cod SMIS: 326821, și a cheltuielilor legate de acesta, admis pentru finanțare de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene proiect la inițiativa primarului;

Reținând Referatul de aprobare nr. 5591/1/9.01.2025 al primarului municipiului Cluj-Napoca, în calitate de initiator;

Analizând Raportul de specialitate nr. 5631 din 9.01.2025 al Direcției de Asistență Socială și Medicală, al Direcției Juridice și al Direcției Economice, prin care se propune aprobarea participării Direcției de Asistență Socială și Medicală, în calitate de solicitant, în cadrul proiectului „PREVENT – Servicii comunitare pentru copii aflați în situație de risc de separare de familie din municipiul Cluj-Napoca”, Cod SMIS: 326821, și a cheltuielilor legate de acesta, admis pentru finanțare de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene;

Văzând Decizia nr. 1155/22.11.2024 a OIR PECU Regiunea Sud-Est din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, înregistrată la Direcția de Asistență Socială și Medicală cu nr. 872348/25.11.2024;

Reţinând prevederile:

  • Legii nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare, respectiv art. 65 alin. (1), art. 66, alin. (4) și (5);

  • Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare, respectiv art. 5 alin. (3), art. 39 alin. (1) și art.113;

  • Legii nr. 156/2023 privind organizarea activităţii de prevenire a separării copilului de familie, cu modificările ulterioare;

  • O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv art. 13, art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) și d), alin. (4) lit. e) și alin. (7) lit. b);

  • O.U.G. nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, cu modificările și completările ulterioare;

  • Recomandarea (UE) 2021/1004 a Consiliului din 14/2021 de instituire a unei Garanții europene pentru copii;

  • H.G. nr. 691/2015 pentru aprobarea Procedurii de monitorizare a modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi a serviciilor de care aceştia pot beneficia, precum şi pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind colaborarea dintre direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi serviciile publice de asistenţă socială şi a modelului standard al documentelor elaborate de către acestea;

  • H.G nr. 969/2023 privind aprobarea Strategiei naţionale pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului „Copii protejaţi, România sigură” 2023-2027;

  • Ordinului ministrului investițiilor și proiectelor europene nr. 1245/2023 privind aprobarea Ghidului solicitantului-Condiții Generale aferent Programului Incluziune și Demnitate Socială (PIDS) 2021-2027;

  • Ordinului ministrului investițiilor și proiectelor europene nr. 2219/2024 privind aprobarea Ghidului Solicitantului – Condiții Specifice „Servicii comunitare pentru copii şi familii în vederea prevenirii separării şi în vederea susținerii reintegrării în familie a copiilor proveniți din sistemul de protecție specială”, aferent Programului Incluziune şi Demnitate Socială 2021 2027, Prioritatea 5. Reducerea disparităţilor dintre copiii la risc de sărăcie și/sau excluziune socială şi ceilalți copii, din cadrul Obiectivului specific: ESO4.11. Lărgirea accesului egal şi în timp util la servicii de calitate, sustenabile şi la prețuri accesibile, inclusiv servicii care promovează accesul la locuințe și îngrijire orientată către persoane, inclusiv asistenţă medicală Modernizarea sistemelor de protecție socială, inclusiv promovarea accesului la protecție socială, acordând o atenție deosebită copiilor şi grupurilor defavorizate, îmbunătățirea accesibilităţii, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități, precum şi a eficacității şi rezilienței sistemelor de sănătate şi a serviciilor de îngrijire pe termen lung (FSE+), Acțiunea 5.4 FSE+ Servicii comunitare pentru copii şi familii în vederea prevenirii separării;

  • Hotărârii nr. 1/2022 privind aprobarea Strategiei Integrată de Dezvoltare Urbană (S.I.D.U.), pentru perioada 2021-2030, astfel cum a fost modificată prin Hotărârea nr. 127/2023;

Văzând avizul comisiei de specialitate;

Potrivit dispozițiunilor art. 129, art.133 alin. (1), 139 și 196 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

H O T Ă R Ă Ş T E:

Art. 1. Se aprobă participarea Direcției de Asistență Socială și Medicală, în calitate de solicitant, în cadrul proiectului PREVENT – Servicii comunitare pentru copii aflați în situație de risc de separare de familie din municipiul Cluj-Napoca”, Cod SMIS: 326821, și a cheltuielilor legate de acesta, admis pentru finanțare de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Art. 2. Se aprobă valoarea totală a bugetului proiectului, în sumă de 9.947.350,95 lei, din care:

a) 8.455.248,31 lei reprezintă contribuția de la bugetul Uniunii Europene;

b) 1.291.195,48 lei reprezintă contribuția de la bugetul stat;

c) 200.907,16 lei reprezintă contribuția Direcției de Asistență Socială și Medicală.

Art. 3. Direcția de Asistență Socială și Medicală se obligă să asigure resursele financiare, costurile eligibile, neeligibile, inclusiv costurile conexe proiectului, necesare implementării optime a proiectului în condițiile rambursării/decontării ulterioare a cheltuielilor din bugetul Uiunii Europene.

Art. 4. Cu îndeplinirea prevederilor hotărârii se încredinţează Direcţia de Asistenţă Socială şi Medicală, organizată ca serviciu public în subordinea Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca.

Preşedinte de şedinţă,

Ec. Dan Ștefan Tarcea

Contrasemnează:

Secretarul general al municipiului,

Jr. Aurora Roșca

Nr. 17 din 17 ianuarie 2025

(Hotărârea a fost adoptată cu 24 voturi)