CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI
C L U J – N A P O C A
H O T Ă R Â R E
privind aprobarea Regulamentului de reglementare a accesului cu animale de companie, animale de terapie și câini utilitari în sediile Primăriei Municipiului Cluj-Napoca și ale instituțiilor publice de interes local subordonate
Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca întrunit în şedinţă ordinară,
Examinând proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de reglementare a accesului cu animale de companie, animale de terapie și câini utilitari în sediile Primăriei Municipiului Cluj-Napoca și ale instituțiilor publice de interes local subordonate – proiect din iniţiativa primarului;
Reținând Referatul de aprobare nr. 711182/1/29.08.2025, conex cu nr. 601957/1/30.06.2025, al primarului municipiului Cluj-Napoca, în calitate de inițiator;
Analizând Raportul de specialitate nr. 711221/425/29.08.2025, conex cu nr. 602049/42.1/30.06.2025, al Direcției Generale Comunicare, dezvoltare locală și management proiecte, al Direcției Generale Poliția Locală, al Direcției Ecologie Urbană și spații verzi, al Direcției de Administrare și al Direcției Juridice, prin care se propune aprobarea Regulamentului de reglementare a accesului cu animale de companie, animale de terapie și câini utilitari în sediile Primăriei Municipiului Cluj-Napoca și ale instituțiilor publice de interes local subordonate;
Văzând avizul comisiei de specialitate;
Luând în considerare datele prezentate în cadrul Grupului de lucru din data de 28.05.2025;
Potrivit prevederilor Legii nr. 205/2004 privind protecția animalelor, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr. 60/2004 privind ratificarea Convenţiei europene pentru protecţia animalelor de companie, semnată la Strasbourg la 23 iunie 2003, ale art. 64 alin. (5) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, ale art. 1, art. 2, art. 3 alin. (1) și art. 6 alin. (1) și (4) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 55/2002 privind regimul de deținere al câinilor periculoși sau agresivi, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată, ale art. 80 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. d) și alin. (7) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 4 alin. (1)–(4), art. 14 alin. (2)–(4) și art. 23 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulerioare;
Reținând prevederile art. 3 lit. j) și art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată;
Potrivit dispoziţiunilor art. 129, 133 alin. (1), 139 și 196 din Ordonanța de Urgență a Guuvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art. 1 Se aprobă Regulamentul de reglementare a accesului cu animale de companie, animale de terapie și câini utilitari în sediile Primăriei Municipiului Cluj-Napoca și ale instituțiilor publice de interes local subordonate, conform Anexei, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2 (1) La intrările în sediile Primăriei Municipiului Cluj-Napoca și ale instituțiilor publice de interes local subordonate, va fi afișată, într-un loc vizibil, semnalizarea permisiunii accesului cu câini și pisici.
(2) Regulamentul prevăzut la art. 1 va fi afișat în interiorul sediilor Primăriei Municipiului Cluj-Napoca și ale instituțiilor publice de interes local subordonate și va fi publicat pe site-ul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca.
Art. 3 Cu îndeplinirea prevederilor hotărârii se încredințează Direcția Generală Comunicare, dezvoltare locală și management proiecte, Direcția Generală Poliția Locală, Direcția Ecologie Urbană și spații verzi, Direcția de Administrare și Direcția Economică din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Cluj-Napoca.
Preşedinte de şedinţă,
Ec. Dan Ștefan Tarcea
Contrasemnează:
Secretarul general al municipiului,
Jr. Aurora Roșca
Nr. 582 din 5 septembrie 2025
(Hotărârea a fost adoptată cu 21 voturi)