CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

CLUJ-NAPOCA

H O T Ă R Â R E

privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal – Dezvoltare zonă mixtă, str. Dostoievski nr. 18-22

Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca întrunit în şedinţă ordinară,

Examinând proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal – Dezvoltare zonă mixtă, str. Dostoievski nr. 18-22 – proiect din iniţiativa primarului;

Reținând Referatul de aprobare nr. 776580/1/2.10.2025, conex cu nr. 657448/1/30.07.2025, al primarului municipiului Cluj-Napoca, în calitate de inițiator;

Analizând Raportul de specialitate nr. 776978/433/2.10.2025, conex cu nr. 657565/433/30.07.2025, al Direcţiei Generale de Urbanism și al Direcției Juridice, prin care se propune aprobarea Planului Urbanistic Zonal – Dezvoltare zonă mixtă, str. Dostoievski nr. 18-22, beneficiare: HABBRICK PROPERTIES S.R.L. și CIPARIU RESIDENCE S.R.L., pentru un teren în suprafață măsurată de 2301 mp., aflat în proprietate privată;

Reținând Avizul de oportunitate nr. 5 din 3.01.2024, Avizul Arhitectului șef nr. 206 din 3.09.2024 și Avizul nr. 2 din 13.01.2025, precum și avizele organismelor teritoriale interesate;

Potrivit prevederilor art. 56 al Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare şi ţinând cont de prevederile Regulamentului Local de Urbanism, aprobat prin Hotărârea nr. 493/2014, cu modificările și completările ulterioare;

Văzând avizul comisiei de specialitate;

Potrivit dispoziţiunilor art. 129, 133 alin. (1), 139 și 196 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

H O T Ă R Ă Ş T E :

.

Art. 1. –

Se aprobă Planul Urbanistic Zonal – Dezvoltare zonă mixtă, str. Dostoievski nr. 18-22, beneficiare: HABBRICK PROPERTIES S.R.L. și CIPARIU RESIDENCE S.R.L., pentru un teren în suprafață de 2301 mp., aflat în proprietate privată, ce cuprinde parcela cu nr. cad. 289332.

  1. Documentația reglementează:

U.T.R. M* – Zonă mixtă cu regim de construire deschis

  • funcțiunea predominantă: structură funcţională mixtă, incluzând locuire colectivă, activităţi administrative, de administrarea afacerilor, financiar-bancare, terţiare, culturale, de învăţământ, de sănătate, de turism etc.;

  • regimul de construire: izolat;

  • înălțimea maximă admisă: înălţimea maximă la cornişă/aticul ultimului nivel neretras nu va depăşi 12 m, iar înălţimea totală (maximă) nu va depăşi 16 m, respectiv un regim de înălţime (1-2)S+P+2+R (nivelul retras va avea o retragere de 1,8 m de la planul fațadei);

  • indicii urbanistici: P.O.T. max. = 40 %, C.U.T. max. = 1,6;

  • retragerea față de aliniament: 3 m;

  • retragerea față de limitele laterale și posterioare:

    • minim 3 m față de limita de proprietate vestică;

    • minim H/2, măsurat la aticul nivelului retras, dar nu mai puțin de 9 m față de limita de proprietate estică și sudică;

    • garajele, inclusiv cele incluse în corpul principal de clădire, vor putea fi alipite limitelor laterale ale parcelei, cu condiţia ca înălţimea calcanului rezultat să nu depăşească 2,80 m;

  • circulațiile și accesele: autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă există posibilităţi de acces la drumurile publice, direct sau prin servitute. Prin P.U.Z. se propun două accese pietonale şi un acces carosabil la garaje, dimensionate conform normelor. Parcela reglementată va dispune de un singur acces carosabil, cu lăţimea de 6-6,5 m, amplasat în N-V parcelei reglementate. Orice acces la drumurile publice va fi făcut conform avizului şi autorizaţiei speciale de construire, eliberate de administratorul acestora. Pentru amenajările curţilor cu rol pietonal şi carosabile din interiorul parcelelor se recomandă utilizarea învelitorilor permeabile;

  • staționarea autovehiculelor: necesarul de parcaje va fi dimensionat conform Anexei 2 din R.L.U. aferent P.U.G., aprobat prin Hotărârea nr. 493/2014, cu modificările și completările ulterioare. Având în vedere că se propun funcţiuni diferite în interiorul aceleiaşi parcele, necesarul de parcaje va fi determinat prin însumarea numărului de parcaje necesar fiecărei funcţiuni în parte. Staţionarea autovehiculelor va fi realizată în proporţie minimă de 75% în spaţii specializate, dispuse la subsolul/demisolul/parterul clădirilor. La primul nivel de subsol va fi realizat un parcaj cu destinație publică;

  • echiparea tehnico-edilitară: toate utilităţile vor fi asigurate prin racordare la reţelele edilitare publice disponibile. Este interziconducerea apelor meteorice spre domeniul public sau spre parcelele vecine. Firidele de branşament şi contorizare vor fi integrate în clădiri sau în împrejmuire. Este interzi dispunerea aeriană a cablurilor de orice fel (electrice, telefonice, C.A.T.V. etc.). Fiecare parcelă va dispune de un spaţiu interior parcelei (eventual integrat în clădire), destinat colectării deşeurilor menajere, accesibil din spaţiul public.

  1. Potrivit prevederilor Avizului nr. 852936/446/25.11.2024 al Serviciului Siguranța Circulației emis pentru P.U.Z.:

  • Se vor asigura suplimentar, la primul nivel de subsol al clădirii propuse, 35 locuri de parcare publice cu destinație și folosință publică, la care se va aplica sistemul de tarifare orară aplicabil la nivelul U.A.T. Municipiul Cluj-Napoca la parking-urile publice. Administrarea acestor parcari intră în grija şi sarcina investitorului.

  • Pentru parcările cu destinație și folosintă publică se vor asigura și instala: indicatoare de semnalizare a acestora, indicatoare electronice care să afișeze numărul locurilor disponibile, echipamentele necesare la intrarea şi iesirea de la parcare, automatul de plată etc., iar aceste parcări cu destinație publică se vor menține pe toată durata de existență a clădirii cu funcțiunile propuse prin P.U.Z.

  • Toate amenajările/dotările referitoare la parcările cu destinație și folosință publică se vor implementa anterior recepției lucrărilor de construire imobil.

  1. La faza D.T.A.C. proiectul va fi supus avizării în Comisia de Estetică urbană.

  2. Toate investiţiile propuse prin această documentaţie de urbanism vor fi suportate de beneficiara acesteia.

  3. Regulamentul local de urbanism aferent P.U.Z. se constituie în Anexa 1, Planșa A.01.3Plan reglementari urbanistice se constituie în Anexa 2, anexe care fac parte integrată din prezenta hotărâre.

Art. 2. –Se stabileşte perioada de valabilitate a documentaţiei de 3 ani de la aprobare.
Art. 3. –Cu îndeplinirea prevederilor hotărârii se încredinţează Direcţia Generală de Urbanism.

Preşedinte de şedinţă,

Ec. Dan Ștefan Tarcea

Nr. 628 din 9 octombrie 2025

(Hotărârea a fost adoptată cu 25 voturi)

Contrasemnează:

Secretarul general al municipiului,

Jr. Aurora Roşca