CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

CLUJ-NAPOCA

H O T Ă R Â R E

privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru fundamentarea și stabilirea soluției optime de gestiune a activității de operare a Centrului integrat de colectare separată prin aport voluntar a deșeurilor din municipiul Cluj-Napoca, a Regulamentului de funcționare și a documentației de atribuire

Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca întrunit în şedinţă extraordinară,

Examinând proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru fundamentarea și stabilirea soluției optime de gestiune a activității de operare a Centrului integrat de colectare separată prin aport voluntar a deșeurilor din municipiul Cluj-Napoca, a Regulamentului de funcționare și a documentației de atribuire – proiect din iniţiativa primarului;

Reținând Referatul de aprobare nr. 935926/1/12.12.2025, conex cu nr. 904378/1/26.11.2025, al primarului municipiului Cluj-Napoca, în calitate de inițiator;

Analizând Raportul de specialitate nr. 936038/462/12.12.2025, conex cu nr. 904478/1/26.11.2025, al Direcției Ecologie urbană și spații verzi – Serviciul Ecologie urbană, al Direcției Juridice, al Direcției Economice și al Serviciului Achiziții Publice, prin care se propune aprobarea Studiului de oportunitate pentru fundamentarea și stabilirea soluției optime de gestiune a activității de operare a Centrului integrat de colectare separată prin aport voluntar a deșeurilor din municipiul Cluj-Napoca, a Regulamentului de funcționare și a documentației de atribuire;

zând avizul comisiei de specialitate;

Luând în considerare Procesul-verbal nr. 840563/19.11.2025, prin care au fost recepționate Studiul de oportunitate pentru fundamentarea și stabilirea soluției optime de gestiune a activității de operare a Centrului integrat de colectare separată prin aport voluntar a deșeurilor din municipiul Cluj-Napoca, Regulamentul de funcționare și documentația de atribuire;

Reţinând prevederile art. 8 alin. (3) lit. d), d1) și i), ale art. 22 alin. (2), (3) și (4), ale art. 29 alin. (1), (2), (7)-(11) și (13), ale art. 30 alin. (1) și (5), ale art. 32 alin. (1) și (3) din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 2 alin (3) lit. b), alin (4) pct. 9, alin. (5) lit. a) și c), alin. (12) și (13), art. 4 alin. (2) lit. b), art. 12 și ale art. 38 alin. (3) din Legea nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităților, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 31-35 din Ordinul A.N.R.S.C. nr. 97/2025 privind aprobarea Regulamentului-cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor și ale Hotărârii nr. 161/2025 privind aprobarea Regulamentului de salubrizare a municipiului Cluj-Napoca, ale art. 3 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 9 alin. (1) din H.G. nr. 395/2016 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016, ale Ordinului A.N.R.S.C. nr. 98/2025 privind aprobarea Caietului de sarcini-cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor, ale Ordinului M.F.P. nr. 1792/2002, pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidența şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, precum și ale Hotărârii nr. 638/2025 privind aprobarea bugetului general rectificat al municipiului Cluj-Napoca pe anul 2025 și ale Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată cu modificările și completările ulterioare;

Potrivit dispoziţiunilor art. 129, 133 alin. (2), 139 și 196 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art. 1. Se aprobă Studiul de oportunitate pentru fundamentarea și stabilirea soluției optime de gestiune a activității de operare a Centrului integrat de colectare separată prin aport voluntar a deșeurilor din municipiul Cluj-Napoca, conform Anexei 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. Se aprobă modalitatea de gestiune a activității de operare a Centrului integrat de colectare separată prin aport voluntar a deșeurilor din municipiul Cluj-Napoca, prin gestiune delegată – prin contract de achiziție publică de servicii, pe o perioadă de 5 ani.

Art. 3. Se aprobă Regulamentul de funcționare a Centrului integrat de colectare separată prin aport voluntar a deșeurilor din municipiul Cluj-Napoca, conform Anexei 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 4. Se aprobă documentația de atribuire aferentă procedurii de delegare a gestiunii serviciilor de operare a Centrului integrat de colectare separată prin aport voluntar a deșeurilor din municipiul Cluj-Napoca, prin licitație deschisă, în baza prevederilor Legii nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, respectiv, Caietul de sarcini, modelul Contractului, Fișa de date, Formulare, conform Anexelor 3-6, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 5. Se mandatează executivul Primăriei municipiului Cluj-Napoca de a efectua toate modificările necesare asupra documentației de atribuire, în funcție de observațiile A.N.A.P., deciziile C.N.S.C./instanței de judecată, eventuale măsuri de remediere incidente, după caz.

Art. 6. Cu îndeplinirea prevederilor hotărârii se încredințează Direcția Ecologie urbană și spații verzi și Direcția Economică.

Președinte de ședință,

Ec. Dan Ștefan Tarcea

Contrasemnează:

Secretarul general al municipiului,

Jr. Aurora Roşca

Nr. 751 din 17 decembrie 2025

(Hotărârea a fost adoptată cu 25 voturi)