CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI
C L U J – N A P O C A
H O T Ă R Â R E
privind modificarea și completarea Anexei la Hotărârea nr. 412/2020 (aprobarea Regulamentului pentru închirierea locurilor de parcare, garaje și copertine, aflate în administrarea Serviciului Public de interes local pentru administrarea parcărilor), astfel cum a fost modificată și completată prin
Hotărârea nr. 32/2021
Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca întrunit în şedinţă extraordinară,
Examinând proiectul de hotărâre privind modificarea și completarea Anexei la Hotărârea nr. 412/2020 (aprobarea Regulamentului pentru închirierea locurilor de parcare, garaje și copertine, aflate în administrarea Serviciului Public de interes local pentru administrarea parcărilor), astfel cum a fost modificată și completată prin Hotărârea nr. 32/2021 – proiect din iniţiativa primarului;
Reținând Referatul de aprobare nr. 885771/1/2.12.2024, conex cu 744438/1/8.10.2024, al primarului municipiului Cluj-Napoca, în calitate de inițiator;
Analizând Raportul de specialitate nr. 885807/50/2.12.2024, conex cu 744787/50/8.10.2024, al Direcției Parcări publice, al Serviciului Strategii de Informatizare, al Direcției Juridice și al Direcției Economice, prin care se propune modificarea și completarea Anexei la Hotărârea nr. 412/2020 (aprobarea Regulamentului pentru închirierea locurilor de parcare, garaje și copertine, aflate în administrarea Serviciului Public de interes local pentru administrarea parcărilor), astfel cum a fost modificată și completată prin Hotărârea nr. 32/2021;
Văzând avizul comisiei de specialitate;
Ținând cont de prevederile art. 87 alin. (5), art. 129 alin. (1) și (2) lit. c) și d) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 2^1 alin. (1) și (2) și art. 2^2 alin. (3) din O.U.G. nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale, administraţiei publice locale şi al instituţiilor publice şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 2 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 82/1991 a contabilității, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 23 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
Reținând prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată;
Potrivit dispoziţiunilor art. 129, 133 alin. (2), 139 şi 196 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
H O T Ă R Ă Ş T E:
Art. I. Se aprobă modificarea în tot cuprinsul Anexei la Hotărârea nr. 412/2020, astfel cum a fost modificată și completată prin Hotărârea nr. 32/2021, a schimbării denumirii Serviciul Public de interes local pentru administrarea parcărilor în Direcția Parcări publice.
Art. II. Se aprobă modificarea şi completarea Anexei la Hotărârea nr. 412/2020, astfel cum a fost modificată și completată prin Hotărârea nr. 32/2021, astfel:
(1). Modificarea art. 1 alin. (2), (3), (4), (5), cu următorul conţinut:
“(2) Prin dispoziţiile prezentului regulament, poate fi alocat un singur loc de parcare pentru o persoană fizică sau juridică, în două etape, și maxim două locuri de parcare pentru aceeași unitate locativă/sediu social/punct de lucru, cu respectarea criteriilor prevăzute la alin. (1).
(3) În prima etapă se realizează atribuirea primului loc de parcare pe unitate locativă/sediu social/punct de lucru, în ordinea prevăzută la alin. (1), pentru locurile de parcare vacante existente în parcajul public alocat primului rând de imobile, cu excepția persoanelor cu dizabilități, pentru care se identifică și atribuie cu prioritate, locuri de parcare, inclusiv în parcajele învecinate, dar nu mai departe de al treilea rând de imobile.
(4) In a doua etapă, în situația în care mai există cereri nesoluționate pentru parcajul alocat primului rând de imobile și cu privire la care au fost atribuite toate locurile de parcare vacante, se va proceda la atribuirea în ordinea prevăzută la alin. (1) a locurilor de parcare vacante din parcajul aferent celui de al doilea și al treilea rând de imobile.
(5) Atribuirea celui de al doilea loc de parcare, pe unitate locativă/sediu social/punct de lucru, va fi realizată după epuizarea cererilor depuse pentru atribuirea primului loc de parcare pe unitate locativă/sediu social/punct de lucru, în conformitate cu alin. (3) și (4).”
(2). Modificarea art. 3 alin. (1) și completarea cu trei alineate noi, alin. (2), (3), (4), care vor avea următorul conţinut:
„Art. 3 alin. (1) Cererile pentru obţinerea unui loc de parcare, însoțite, după caz, de documentele justificative, pot fi depuse oricând pe parcursul anului și vor avea valabilitate până la soluționarea acestora. Acestea se vor verifica automat în bazele de date specifice și se vor valida prin intermediul unei aplicații informatice. La schimbarea domiciliului sau reședinței se va depune o nouă cerere, prima va fi anulată automat, iar data luării în considerare pentru atribuirea unui loc de parcare va fi data înregistrării noii cereri.”
’’(2) Documentele justificative, pe baza cărora se verifică îndeplinirea condițiilor pentru atribuirea unui loc de parcare, sunt următoarele:
a) act de identitate/certificatul de înregistrare al societății (după caz);
b) certificat de înmatriculare al autoturismului în proprietate sau folosință, cu inspecția tehnică periodică în valabilitate;
c) traducerea legalizată în limba română a certificatului de înmatriculare pentru autoturismele înmatriculate în alte state (dacă este cazul);
d) documente justificative privind încadrarea în grad de handicap (dacă este cazul);
e) certificat de căsătorie (dacă este cazul);
f) adeverință de la societatea angajatoare (dacă este cazul);
g) contract de leasing (prima și ultima pagină, dacă este cazul);”
’’(3) În baza consimțământului expres al solicitantului unui loc de parcare, se va solicita entității care a emis documentele doveditoare ce intră sub incidența Legii nr. 9/2023, în format electronic, copii sau extrase ale acestora.”
”(4) Se va asigura, în mod gratuit, fotocopierea documentelor prevăzute în prezentul regulament, dacă este cazul.”
(3). Modificarea art. 10 alin. (1) și alin. (2) și completarea cu alin. (3), care vor avea următorul conţinut:
,,Art. 10 alin. (1) În cazul reamenajării parcajelor pentru care au fost încheiate abonamente/contracte de închiriere a terenului ocupat cu parcare, garaj sau copertină, repartizarea locurilor de parcare rezultate, pe bază de abonament, se face în următoarea ordine:
a) persoane care au deținut contract de închiriere sau abonament valabil și au procedat la desființarea voluntară a garajului/copertinei;
b) persoane care au achitat taxa pentru utilizarea terenului în baza unei fișe de calcul și au procedat la desființarea voluntară a garajului/copertinei;
c) persoane care au solicitat schimbarea locului de parcare;
d) persoane care solicită un loc de parcare, în ordinea numărului de înregistrare a cererilor, cu respectarea prevederilor art. 1.”
(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a) și b) vor fi înștiințate ca, în termen de 30 de zile, să se prezinte în vederea dovedirii îndeplinirii condițiilor din Regulament și a ridicării abonamentului de parcare. Înștiințarea va fi realizată prin afișarea unei somaţii pe parbrizul autoturismului aflat în parcajul reamenajat sau pe uşa de acces în scara imobilelor adiacente parcajului sau prin adresă de înştiințare către asociaţiile de proprietari din imobilele adiacente parcajului, în vederea înştiinţării locatarilor;
(3) În caz de neprezentare în termen de 30 zile de la afișarea somaţiei/comunicarea adresei de înștiințare, locul de parcare va fi declarat vacant şi va fi atribuit în condiţiile prezentului regulament.”
(4). Modificarea art. 11, care va avea următorul conținut:
„Art. 11 Abonamentele emise pentru terenul ocupat cu parcări, garaje sau copertine şi care fac obiectul retrocedărilor în temeiul legii fondului funciar sau al Legii nr. 10/2001, vor fi retrase de către Direcția Parcări publice, în baza unui referat aprobat de primarul municipiului, în conformitate cu actele doveditoare, cu restituirea sumelor achitate în avans.”
(5). Modificarea art. 12, care va avea următorul conținut:
„Art. 12 Abonatul are obligaţia de a asigura curăţenia pe locul de parcare, conform Hotărârii nr. 191/2009, cu modificările şi completările ulterioare.”
(6). Modificarea art. 29, care va avea următorul conținut:
„Prevederile art. 9, referitoare la schimbul de loc, sunt aplicabile și pentru locurile de parcare situate în parkinguri.”
(7). Modificarea art. 37, care va avea următorul conținut:
„Art. 37 Cererile pentru obținerea unui loc de parcare pot fi depuse oricând pe parcursul anului și vor avea valabilitate până la soluționarea acestora; cererea va conține și o declarație pe proprie răspundere, din care să rezulte că deține în proprietate bicicleta pentru care solicită un loc de parcare.”
Art. III. Cu îndeplinirea prevederilor hotărârii se încredinţează Direcția Parcări publice și Serviciul Strategii de informatizare.
Preşedinte de şedinţă,
Ec. Dan Stefan Tarcea
Contrasemnează:
Secretarul general al municipiului,
Jr. Aurora Roșca
Nr. 778 din 6 decembrie 2024
(Hotărârea a fost adoptată cu 23 de voturi)